Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2018 (Anul 30, nr. 6334-6366)

2018-04-04 / nr. 6334

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6334 • MIERCURI, 4 APRILIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Episcopia Ortodoxă a Covasnei şi Harghitei a găzduit simpozionul Rolul bisericii în Marea Unire şi în Unirea Basarabiei cu România La Episcopia Ortodoxă a Covasnei şi Harghitei a avut loc un simpozion cu tema Rolul bisericii în Marea Unire şi în Unirea Basarabiei cu România, la care au participat conducători ai unor instituţii, comandanţi ai structurilor militare din judeţ, preoţi, profesori, cercetători şi arhivişti. Deschizând lucrările, Preasfinţitul episcop Andrei a amintit că „trebuie să ne aplecăm asupra activităţii patriarhului Miron Cristea de pe când era consilier la Arhiepiscopia Sibiului, a fost printre primii consilieri care a iniţiat fondurile catedralei mitropolitane din Sibiu, cea mai mare catedrală la ora actuală din ţară, copia Sfintei Sofia din Constantinopol redusă de şapte ori, continuare în pag. a 5-a Gălăuţaşul - Sat cultural al României 2018 a a □ Primarul localităţii, Radu Ţăran: „Mă bucur că (...) avem acţiuni culturale şi în comuna Gălăuţaş, în zona de nord a judeţului, care sunt recunoscute şi la nivel naţional” Comuna Gălăuţaş a obţinut, vinerea trecută, titlul de Sat Cultural al României 2018. Finala competiţiei „Satele Culturale ale României 2018”, organizată de Asociaţia Cele mai frumoase sate din România (AFSR), în parteneriat cu Consiliul Judeţean Bacău, a avut loc la Muzeul de Ştiinţele Naturii din Bacău, în cadrul unei ceremonii de jurizare şi decernarea plachetelor pentru localităţile care au obţinut acest titlu. „Satele Culturale ale României 2018” este o competiţie dedicată localităţilor rurale din România pentru punerea în valoare a patrimoniului local. In Regiunea Centru se doreşte înfiinţarea a 80 de MM afaceri în cadrul unui proiect cu finanţare europeană □ Alte câteva sute de persoane vor fi consiliate şi informate în scopul dezvoltării capacităţilor antreprenoriale în pagina a 3-a Miercurea Ciuc - str. Petőfi Sándor, nr. 13, tel. 0742/021 013 „Construim antreprenori responsabili pentru o dezvoltare durabilăl” GUESS! •dt) OPTIKA 1 - str. Kossuth Lajos, nr. 22-24, tel. 0742/169 630 Gheorgheni - str. Nicolae Balcescu, nr. 7, tel. 0742/134 897 Cristuru Secuiesc - str. Kossuth Lajos, nr. 80/11, tel. 0747/837 109 Un traseu rutier de peste 64 kilometri din mijlocul Regiunii Centru va pune în valoare frumuseţile naturale din judeţele Harghita şi Covasna La limita judeţelor Harghita şi Covasna, pe traseul DJ 131, a avut loc evenimentul de semnare a ultimelor două contracte de finanţare privind reabilitarea drumurilor judeţene regionale, aflate în faza precontractuală în Regiunea Centru, pentru modernizarea traseului interjudeţean care porneşte din Baraolt şi merge până la Odorheiu Secuiesc, aproape paralel cu DN13/E60, într-o zonă cu frumuseţi naturale deosebite, între care se remarcă Cheile Vârghișului.