Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2019 (Anul 31, nr. 6440-6473)

2019-01-04 / nr. 6440

Doisprezece copii au venit pe lume în primele două zile ale anului, în judeţul Harghita Primul copil născut în noul an a venit pe lume în data de 1 ianuarie, la ora 04:30, la maternitatea Spitalului Municipal Gheorgheni. Asistenta medicală Seres Rita, de la Compartimentul de Neonatologie, a declarat că este vorba despre un băieţel „sănătos”, care a avut la naştere greutatea de 3,3 kilograme. Atât copilul, cât şi „fericita mămică”, o tânără din Joseni, „se simt foarte bine”. La Spitalul Municipal Odorheiu Secuiesc s-au născut 5 copii în primele două zile ale anului, „patru fetiţe şi un băiat”, a precizat Szikszai Kinga, de la Sala de Naşteri a spitalului. Fetele s-au grăbit să ajungă în braţele părinţilor. Prima s-a născut Adél, pe 1 ianuarie, la ora 09:34, cântărind 3,6 kilograme şi măsurând 54 de centimetri. Este vioaie şi după câteva zile va pleca, împreună cu mama ei, la familia din comuna Dealu, care o așteaptă cu nerăbdare. continuare în pag. a 5-a Nereguli descoperite de Inspecţia Socială în perioada octombrie 2017 - septembrie 2018 □ Cu ocazia controalelor s-a constatat că un beneficiar cu handicap vizual grav, cu însoţitor, deţinea şi permis de conducere în cadrul şedinţei de Colegiu Prefectural din această lună, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Harghita a prezentat un raport privind activitatea Compartimentului de inspecţie socială în perioada octombrie 2017 - septembrie 2018. Au fost prezentate rezultatele unor verificări care au vizat case de copii, primării, unităţi publice şi şcolare, modul de acordare a unor indemnizaţii, amenajări pentru persoane cu handicap, dar şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Harghita. Fără a lungi vorba, trecem şi noi în revistă principalele rezultate ale acestor controale, continuare în pag. a 6-a Anul 2019 - Anul românesc Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a proclamat anul 2019 drept Anul omagial al satului românesc (al preoţilor, învăţătorilor şi primarilor gospodari) şi Anul comemorativ al patriarhilor Nicodim Munteanu şi Iustin Moisescu şi al traducătorilor de cărţi bisericeşti pe tot cuprinsul Patriarhiei Române. Satul este spaţiul în care s-au format şi păstrat, de-a lungul timpului, multe dintre valorile spirituale, culturale şi identitare transmise până la noi, în Sfânta Scriptură a Vechiului Testament, satul este deseori amintit ca loc de împlinire a profeţiilor sau a voii lui Dumnezeu (Ieşire 8, 13; Levitic 25,31; Judecători 5,7; Neemia 6, 2; Iezechiel 38, 11), dar şi ca spaţiu de păstrare a tradiţiilor poporului ales (Estera 9,19), continuare în pag. a 2-a 4.M. M www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Nr. 6440 • VINERI, 4 IANUARIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă RETROSPECTIVĂ Harghita: 2018 - Noi atacuri ale urşilor şi o lege pentru despăgubirea victimelor acestora Lansarea unei aplicaţii mobile de promovare turistică a judeţului Harghita, care dispune în premieră naţională de un ghid audio, zeci de proiecte prin care românii harghiteni au sărbătorit Centenarul Marii Uniri, dar şi numeroasele atacuri ale urşilor se numără printre evenimentele care au marcat anul 2018. în urma intervenţiilor parlamentarilor din judeţ au fost adoptate modificări la Legea vânătorii şi, în premieră, se vor aloca fonduri pentru plata spitalizării, tratamentului şi recuperării persoanelor atacate de animale sălbatice protejate şi se vor acorda despăgubiri în cazul unui deces sau al incapacităţii de muncă. în pag. 4 şi 5 □ Noile ambulanţe, sosite în judeţ în urmă cu două luni, achiziţionate în baza unuia dintre cele mai importante contracte de finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 la nivelul Regiunii Centru, au fost verificate, înmatriculate, iar săptămâna viitoare vor fi repartizate staţiilor din judeţ „La noi au ajuns cinci ambulanţe, tip B4x2. Sunt binevenite, pentru că ambulanţele pe care le avem sunt foarte vechi, o parte dinainte de 2001, care trebuiau să fie schimbate. Chiar şi maşinile primite după 2008, despre care pot să spun că sunt noi faţă de cele din 2001, au mulţi kilometri la bord, avem ambulanţe cu un rulaj de peste 450.000 de kilometri, continuare în pag. a 3-a