Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2020 (Anul 32, nr. 6689-6724)

2020-10-02 / nr. 6689

28 la zero în lupta cu neantul Localităţile cel mai uşor de condus sunt cele în care UDMR a candidat singură: 28 la număr. Acolo nimeni nu crâcneşte. Putem presupune că acesta e visul oricărui „democrat”, posibil de înfăptuit doar în secuime, nicăieri în România sau Europa. N-ai nici un adversar, baţi la zero neantul şi apoi te prezinţi forţos la întâlnirea cu gazetarii, răpus de oboseală de parcă te-ai fi luptat de-a binelea cu cineva. Asta-mi aminteşte de cea mai trasă de păr legendă care se umflă în cuptorul istoricilor de ocazie, aceea a Diviziei Secuieşti, care cică n-a pierdut nici o bătălie, dar nici n-a avut vreo confruntare militară serioasă în toată istoria ei, foarte scurtă de altfel. continuare în pag. a 3-a Detaşarea a comisarului şef a Radu Gavris la IPJ a Harghita, suspendată de Tribunalul Bucureşti . Tribunalul Bucureşti a suspendat decizia prin care fostul şef al Poliţiei Române, chestorul Liviu Vasilescu, a dispus detaşarea comisarului şef Radu Gavriş, prim-adjunct al şefului Poliţiei Capitalei, pe o perioadă de 6 luni în funcţia de adjunct al inspectorului şef al IPJ Harghita. Decizia de detaşare a fost semnată de fostul şef al Poliţiei Române chiar înainte de a-şi da demisia, iar Radu Gavriş a contestat-o în instanţă, continuare în pag. a 3-a Cererea de reexaminare a Legii privind declararea datei de 4 iunie Ziua Tratatului de la Trianon, respinsă de Senat Senatul a respins, miercuri, cererea preşedintelui Klaus Iohannis de reexaminare a Legii privind declararea datei de 4 iunie Ziua Tratatului de la Trianon şi a adoptat forma trimisă la promulgare. continuare în pag. a 2-a o Po1ofio. BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ IANQS La pastiliţa copilăriei" Cel mai recent proiect social-artistic al Asociaţiei „A fi altfel”, Călimănel, este „Uliţa copilăriei”, realizat în parteneriat cu pictorul Marcel Naşte şi cu alţi oameni apropiaţi activităţii asociaţiei a centrului, precum fotograful Marian Olaru, în cadrul acestui proiect, copiii de la Centrul Socio-Educaţional Călimănel au umplut cu forme şi culori zidul de lângă uliţa ce duce la biserica din deal. „Copiii au pictat pentru prima dată un perete stradal în cadrul acestui proiect. Vă invităm să le parcurgeţi lucrările în mediul virtual sau la pas, pe uliţă, continuare în pag. a 4-a www.informatiahr.ro Redacția: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6689 • VINERI, 2 OCTOMBRIE 2020 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă ..............................................................................................................................................................................ml....mvmmmmmmmmmmmm.... 0745125 351988 . Crește vertiginos numărul infecţiilor cu noul coronavirus în Harghita □ Spitalul suport COVID-19 de la Odorheiu Secuiesc nu mai acceptă pacienţi infectaţi cu noul coronavirus □ Secţiile de Boli Infecţioase şi Pneumologie de la Şumuleu-Ciuc, la fel şi spitalul modular, sunt ocupate la capacitatea maximă □ Secţia de Boli Infecţioase de la Gheorgheni e plină în pag. a 5-a Scandal în paradisul Uniunii Europene Se cere fondarea unei noi UE fără Ungaria şi Polonia! □ Premierul Olandei, Mark Rutte, a rupt în premieră un tabu în Uniunea Europeană şi pune în discuţie crearea unei noi construcţii europene Discuţia a avut loc în Parlamentul olandez, în timpul dezbaterilor politice interne despre alocarea fondurilor UE destinate relansării economice. Olanda, alături de alte state membre, insistă ca fondurile europene să fie condiţionate strict de respectarea statului de drept şi vrea stabilirea unui mecanism în acest sens, continuare în pag. a 2-a