Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2021 (Anul 33, nr. 6725-6762)

2021-01-05 / nr. 6725

• Pagina a 2-a • 5 ianuarie 2021 • Deşeuri de construcţii şi menajere, aruncate la marginea drumului european 578 Comisariatul Judeţean Harghita al Gărzii Naţionale de Mediu a fost sesizat că mai multe tipuri de deşeuri au fost abandonate lângă drumul european 578, pe raza administrativă a oraşului Băile Tuşnad. La faţa locului, comisarii harghiteni de mediu au constatat existenţa deşeurilor de construcţii şi menajere împrăştiate pe o suprafaţă de aproximativ 200 mp. Conform unei informări a Gărzii de Mediu Harghita de ieri, provenienţa deşeurilor nu a fost identificată, astfel că i s-a impus Primăriei Băile Tușnad măsura de a salubriza zona respectivă. Se cere ridicarea imunităţii faţă de fostul a a ministru al Mediului, Costel Alexe Procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie cere ridicarea imunităţii faţă de Costel Alexe, fost deputat şi fost ministru al Mediului, cercetat pentru luare de mită şi instigare la delapidare. Referatul DNA a fost transmis ieri, 4 ianuarie, procurorului general al României, în vederea sesizării președintelui României pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale, conform unui comunicat DNA. „în perioada martie-aprilie 2020, persoana respectivă ar fi pretins, în mod direct, de la managerul unui combinat siderurgic, mai multe produse din tablă în legătură cu îndeplinirea atribuţiilor sale de serviciu referitoare la alocarea cu titlu gratuit către fabrica respectivă a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră şi la monitorizarea măsurilor luate de această societate comercială pentru închiderea unui depozit de deşeuri neconforme”. Procurorii spun că foloasele respective, în cantitate de 22 tone (aprox. 103.000 lei), ar fi fost primite în datele de 23 aprilie 2020 şi 7 iulie 2020, la punctul de lucru al unei societăţi comerciale administrată de o rudă de-a sa. Costel Alexe ocupă din octombrie 2020 funcţia de preşedinte al CJ Iaşi. Cîmpeanu: Doresc deschiderea cât mai grabnică a şcolilor Ministerul Educaţiei îşi doreşte „deschiderea cât mai grabnică a şcolilor, în funcţie de situaţia epidemiologică, dacă se poate chiar pe data de 8 februarie”, odată cu începerea semestrului al doilea, a declarat luni pentru HotNews.ro ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, precizând că în prima etapă ar putea reveni fizic la şcoală elevii de grădiniţe, elevii din învăţământul primar şi cei care au examene naţionale. El a spus că unul dintre criterii va fi campania de vaccinare, dar nu a dorit să răspundă dacă redeschiderea şcolilor va fi condiţionată de vaccinarea personalului din unităţile de învăţământ. Cîmpeanu a mai precizat că o decizie legată de redeschiderea şcolilor va fi luată după jumătatea lunii ianuarie. Coordonatorul campaniei de vaccinare împotriva COVID-19, medicul Valeriu Gheorghiţă, a declarat, duminică seară, că redeschiderea şcolilor pentru cursuri faţă în faţă nu este condiţionată de vaccinarea profesorilor. El a spus că personalul din învăţământ este prioritizat, având în vedere că deserveşte o activitate esenţială. Informaţia BWIMM în minivacanţa de Revelion, salvatorii harghiteni au fost, zilnic, la datorie pentru asigurarea protecţiei şi siguranţei cetăţenilor. Astfel în perioada 31.12.2020 - 03.01.2021 s-au înregistrat 39 de situaţii de urgenţă. Pompierii militari harghiteni au intervenit pentru stingerea a 2 incendii, iar echipajele SMURD au acţionat în 37 de cazuri pentru acordarea primuluiajutor calificat. Pe timpul acestor intervenţii, paramedicii au asistat 40 de persoane, în cazul a trei accidente rutiere, produse pe DE 578, în localităţile Lăzarea, Ditrău şi în municipiul Miercurea Ciuc, 20 de intervenţii au fost pentru acordarea primului-ajutor în cazul unor traumatisme, dintre care trei pe pârtiile de schi şi 14 diverse afecţiuni medicale, în domeniul preventiv, pentru depistarea şi înlăturarea potenţialelor cauze de incendiu, încă de la sfârşitul lunii noiembrie, inspectorii de prevenire au derulat controale la unităţile de turism şi de agrement, spaţii comerciale, lăcaşuri de cult şi ansambluri mănăstireşti, construcţii şi alte amenajări similare unde s-au organizat evenimente legate de datini şi obiceiuri specifice sezonului rece. Totodată, pe durata acţiunilor de prevenire, desfăşurate la categoriile de obiective menţionate anterior, prioritară a fost şi verificarea respectării măsurilor impuse de autorităţi pentru limitarea răspândirii SARS-CoV-2 precizează într-un comunicat de presă Compartimentul informare şi relaţii publice al ISU „Oltul" Harghita. în ultima zi a anului 2020, pompierii militari din cadrul Detaşamentului Miercurea Ciuc au acţionat pentru localizarea şi lichidarea unui incendiu produs la o casă din Leliceni. La sosirea echipajelor, incendiul se manifesta la centrala termică din subsolul casei şi se propaga cu violenţă pe faţadă până la acoperişul locuinţei. în urma incendiului au ars: două centrale termice de încălzire: una electrică şi cealaltă pe lemne, un boiler, instalaţia de distribuire a agentului termic, un tablou electric, circa 80 mp din izolaţia termică a încăperii unde se aflau centralele termice, circa 10 mp lambriu exterior şi circa 7 mp din acoperişul casei. Cauza probabilă a incendiului a fost un scurtcircuit electric produs de instalaţiile electrice defecte ale centralei. S-au salvat şi protejat, în urma intervenţiei, bunuri materiale în valoare de aproximativ 400.000 lei, pierderile materiale fiind evaluate la circa 20.000 lei. Sâmbătă dimineaţa, 2 ianuarie a.c., pompierii militari din cadrul Gărzii de Intervenţie nr. 2 Topliţa au acţionat pentru stingerea unui incendiu, izbucnit la o casă din municipiul Topliţa, din cauza coşului de fum necurăţat de funingine. Din fericire, în urma acestuia a ars doar funinginea din interiorul coşului de fum, neînregistrându-se pagube materiale. Retrospectiva intervenţiilor din ultima zi a anului 2020 şi primele zile ale Noului An ANAF va finaliza dezvoltarea sistemului informatic SAF T în luna iulie 2021 Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a semnat contractul privind dezvoltarea sistemului informatic SAF T, iar finalizarea acestuia este planificată pentru luna iulie 2021. în perioada ianuarie-februarie vor avea loc consultări între Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, dezvoltatorii de software de contabilitate şi CECCAR, pentru asigurarea unei înţelegeri comune a modului de implementare a sistemului. De asemenea, consultările vor viza şi analiza elementelor critice ale sistemului: capabilităţile SAFT, impactul schimbărilor asupra sistemelor interne ale companiilor, fluxul procesului de control fiscal, standardul SAFT, tipul de date etc. Termenul de raportare a fişierului SAFT de către companii va fi definit având la bază analizele efectuate în cadrul consultărilor, experienţa altor administraţii fiscale europene, dar şi posibilităţile reale de ajustare a sistemelor informatice de către companii. Reamintim că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în calitate de beneficiar, implementează cu sprijinul Ministerului Finanţelor proiectul intitulat „Consolidarea capacităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de a susţine iniţiativele de modernizare” - cod SIPOCA 604. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă consolidarea capacităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de a susţine iniţiativele de modernizare, prin introducerea de servicii publice electronice ce optimizează procesele decizionale orientate către mediul de afaceri, inclusiv prin implementarea unui fişier standard internaţional de audit pentru toţi operatorii economici. Digitalizarea şi aplicarea de standarde în colaborarea dintre administraţia fiscală şi contribuabili determină creşterea gradului de încredere reciprocă prin asigurarea unui nivel ridicat de transparenţă şi predictibilitate. SAFT va contribui la asigurarea echităţii în derularea activităţilor economice, precum şi la îmbunătăţirea conformării voluntare prin reducerea efortului ambelor părţi în ceea ce priveşte alocarea resurselor umane şi materiale, în decursul următoarelor luni vom continua să informăm contribuabilii cu privire la implementarea SAFT, în scopul pregătirii acestora pentru conformarea cu cerințele de export ale fişierului standard de control fiscal. DECES O inimă mare a început să mai bată. Un suflet nobil s-a ridicat la cer. Deplângem, cu nemărginită durere, stingerea neaşteptată din viaţă a bunului nostru fiu, soţ, tată, bunic, rudă şi prieten LUPEAN IOAN (71 de ani) Pentru toţi cei care l-au iubit şi doresc să-şi ia rămas bun, slujba de înmormântare va avea loc marţi, 5 ianuarie 2021, începând cu ora 13:00, la cimitirul din Cartierul Spicului din Miercurea Ciuc. Te vom păstra veşnic viu în inimile noastre! Familia îndoliată