Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2021 (Anul 33, nr. 6725-6762)

2021-02-26 / nr. 6748

Instituţiile europene vor monitoriza Românie în probleme urşilor □ Semnatarii petiţiei privind problematica urşilor au cerut, miercuri, Comisiei de Petiţii a Parlamentului European să solicite implicarea Guvernului român, prin măsuri concrete şi de prevenţie, în protejarea vieţii oamenilor, a bunurilor şi proprietăţilor lor Petiţia 1188/2019, iniţiată de preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Harghita, Jraajpsgigggniikfl dir jjffiflijpii săi la acea vreme din judeţele Mureş, Covasna şi Braşov, s-a aflat, miercuri, pe ordinea de zi a reuniunii Comisiei pentru Petiţii (PETI) a Parlamentului European. Invitat să prezinte acest document, şeful autorităţii publice judeţene harghitene a arătat că populaţia de urs din România este în creştere şi riscă să devină o ameninţare majoră pentru locuitori, în absenţa unor măsuri concrete, care să asigure protejarea vieţii şi bunurilor acestora, compensarea pagubelor şi un climat de siguranţă, continuare în pag. a 4-a Locaţie nouă pentru centrul de vaccinare împotriva COVID-19 din Topliţa □ De aproape o săptămână, oamenii peste 65 de ani sau cei care fac parte din etapa a doua a campaniei de vaccinare împotriva COVID-19 se vaccinează într-un centru nou, la Topliţa. Dacă înainte funcţiona în incinta sălii de sport a Colegiului „Mihai Eminescu”, acum oamenii îşi primesc vaccinul în internatul aceluiaşi colegiu. Pe lângă faptul că acolo este mult mai cald, elevii nu se mai intersectează cu pacienţii în pag. 5- DIBLIU ! JUR JUUI | LAPJA ] KÁJONI JÁNOS 1cSG/a'y-f Peste o mie de lei strânşi in urme acţiunii caritabile „Din inimă pentru inimă de român" □ Din această sumă au fost cumpărate daruri pentru 15 persoane de la Centrul Social Topliţa In cursul zilei de 24 februarie, în colaborare cu profesoara pentru învăţământ primar Todoruţ Delia şi cu profesorul de religie Leonte Dumitru, Parohia Ortodoxă „Sfântul Nicolae” Topliţa II şi VI (din Deal), cu copiii de la Liceul Teoretic „C.C. Tăslăuanu”, care fac parte şi din şcoala noastră parohială, au organizat o acţiune de colectare de fonduri pentru persoanele de la Centrul Social Toplița, continuare în pag. a 2-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6748 • VINERI, 26 FEBRUARIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă Protest al lucrătorilor de penitenciare, în Miercurea Ciuc □ Preşedintele SNLP Penitenciar Miercurea Ciuc: „Nu se face nimic pentru Î0bilităţir^a lucru ale personalului, totul se face pentru deţinuţi» Zeci de poliţişti de penitenciare au protestat, la rândul lor, ieri, în faţa închisorii din Miercurea Ciuc împotriva îngheţării salariilor şi sporurilor, pentru respectarea legislaţiei „privind plata corectă” a drepturilor ce li se cuvin, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă sau pentru diminuarea deficitului de personal din sistem. Membrii Sindicatului Naţional al Lucrătorilor din Penitenciare (SNLP) din cadrul Penitenciarului Miercurea Ciuc au fost susţinuţi de colegii lor din Târgu Ocna, Mureş şi Bacău sau de la Centrul de detenţie Brăila-Tichileşti, deoarece situaţia este aceeaşi la nivel naţional, continuare în pag.a 5-a încă două investiţii majore pentru sistemul de sănătate din judeţ, pe lista CAN □ Secţiile de Pneumologie şi Boli infecţioase ale Spitalului Judeţean de Urgenţă din Miercurea Ciuc vor avea un nou sediu, în următorii ani, la fel şi Ambulatoriul, care va funcţiona în fostul sediu al Policlinicii, care va fi reabilitat Cele două obiective de investiţii, a căror valoare totală se apropie de 90 de milioane de lei, au fost incluse în listele de sinteză şi de investiţii ale Companiei Naţionale de Investiţii.