Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2021 (Anul 33, nr. 6763-6796)

2021-04-02 / nr. 6763

Szabó Zsolt este noul prefect al judeţului Harghita Noul prefect al judeţului Harghita este, începând cu data de 1 aprilie, Szabó Zsolt, un profesor de limba şi literatura română din Gheorgheni şi membru al formaţiunii politice PLUS. Szabó Zsolt s-a născut în data de 23 iunie 1983, şi-a desfăşurat activitatea începând din 2004 în calitate de profesor titular de limba şi literatura română la Colegiul Tehnic „Batthyány Ignác” din Gheorgheni, iar din data 1 octombrie 2020 a fost şi cadru didactic asociat la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Babeş Bolyai” din Cluj-Napoca. In perioada 1 septembrie 2017-31 august 2020, Szabó Zsolt a fost lector de limba română la Universitatea de Ştiinţe din Szeged, iar între 1 octombrie 2019 şi 30 iunie 2020 a fost redactor la Societatea de Radiodifuziune din Ungaria, având printre activităţile şi responsabilităţile principale realizarea emisiunilor radio pentru comunitatea de români din această ţară, continuare în pag. a 3-a O ursoaică a fătat doi pui în incinta Complexului Sportiv Naţional Izvorul Mureşului . □ Şi-a făcut bârlog toamna trecută în intravilan, la 40 de metri de casă din staţiune, în colţul terenului de fotbal al complexului sportiv. Localnicii spun că ar fi zărit-o de vreo două ori în iarnă, dar şi-au zis, atunci, că e o nălucă în pag. a 4-a Borsec: Investiţie de 7 milioane de euro prin POR Primăria oraşului Borsec a anunţat, joi, 1 aprilie, că Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei Publice, i-a predat primarului Mik József contractul de finanţare semnat pentru o investiţie de 7 milioane de euro care se va realiza prin Programul Operaţional Regional. Acest proiect cuprinde construcţii noi, reconsolidarea unor construcţii publice, dezvoltarea infrastructurii din oraş şi modernizarea zonelor publice. Vom reveni cu detalii în numerele viitoare. BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONIJANOS Tánczos Barna: Este nevoie de informare la nivelul publicului, de conştientizare, de mers din poartă în poartă, astfel încât populaţia să înţeleagă importanţa colectării selective a deşeurilor a □ Ministrul Mediului a mai spus că pentru a creşte gradul de colectare selectivă a deşeurilor este nevoie şi de companii serioase, un astfel de exemplu fiind societatea de salubritate din zona Ciuc în pag. a 5-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6763 • VINERI, 2 APRILIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă 745125 351988 Consiliul Judeţean Harghita este primul din ţară care a adoptat bugetul pe anul 2021 . Este un buget comparabil cu cel de anul trecut, alocările de la bugetul de stat nu au scăzut, iar bugetul realizat este pe plus, cu 4 milioane de lei. Creşterea bugetului alocat Investiţiilor s-a făcut pe seama diminuării bugetului destinat funcţionării consiliului şi instituţiilor subordonate Cu câteva rectificări faţă de proiectul iniţial, consilierii judeţeni au aprobat, miercuri, bugetul de venituri şi cheltuieli al judeţului pe anul în curs, continuare în pag. a 3-a S-a început construcţia sălii de sport a Liceului de Artă „Nagy István" din Miercurea Ciuc La Miercurea Ciuc au început, joi, lucrările de construcţie a sălii de sport a Liceului de Artă „Nagy István”, care va fi ridicată pe terenul situat între unitatea de învăţământ şi Casa de Cultură a Sindicatelor. Primarul municipiului Miercurea Ciuc, Korodi Attila, a declarat cu acest prilej că este vorba despre o infrastructură necesară, a cărei prim studiu de fezabilitate a fost realizat în 2005, pentru ca ulterior să fie făcută o reactualizare, astfel încât în 2018 a putut fi semnat un contract pentru proiectarea tehnică şi arhitecturală a clădirii. Autorizaţia de construcţie a fost emisă la sfârşitul lunii noiembrie a anului 2019, iar anul trecut, în august, a fost semnat, după o licitaţie publică, contractul de execuţie pentru lucrări, care vor dura efectiv 24 de luni, continuare în pag. a 3-a