Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2021 (Anul 33, nr. 6797-6835)

2021-07-02 / nr. 6797

Ieri s-a activat portalul web de generare a certificatelor digitale UE privind COVID-19 Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a emis un comuniat de presă în care prezintă portalul web de pe care se poate descărca certificatul digital cu care putem dovedi situaţia epidemiologică atunci când dorim să călătorim într-o altă țară membră UE. continuare în pag. a 2-a Festivalul Internaţional al Palincii „Akoviţa" Primarul municipiului Miercurea Ciuc, Korodi Attila, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, că acest concurs, despre care a spus că „este un eveniment de referinţă în calendarul anual în Europa Centrală”, s-a desfăşurat în oraş în ultimele două săptămâni şi a reunit 223 de participanţi, cu 1.082 de mostre de părinci, din România, Ungaria, Slovacia, Serbia şi Israel, continuare în pag. a 5-a Rată de promovare de 75,86% la Evaluarea Naţională în Harghita, înaintea soluţionării contestaţiilor Din cei 2.820 de elevi de clasa a VIII-a care au început anul şcolar 2020-2021 în judeţul Harghita, 2.594 (91,98%) s-au înscris la examenul de Evaluare Naţională. Potrivit informaţiilor furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Harghita, cei care nu au participat la examenul naţional (în jur de 8%) sunt elevi din şcolile speciale, elevi corigenţi, repetenţi, cei cu situaţie şcolară neîncheiată şi elevii cu risc de abandon şcolar, continuare în pag. a 5-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KAJONIJANOS In prima jumătate a anului, în Harghita: Amenzi în valoare totală de peste 800.000 lei, aplicate de comisarii pentru protecţia consumatorilor In prima parte a acestui an, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Harghita a efectuat un număr de 741 de acţiuni de control, în urma cărora au fost întocmite 325 de procese verbale de constatare a contravenţiei şi 253 de procese verbale de constatare, continuare în pag. a 2-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6797 • VINERI, 2 IULIE 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Zeci de poliţişti români şi străini, dar şi militari, participă la stagiul de pregătire internaţional organizat la Miercurea Ciuc De un deceniu, o dată la doi ani, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Harghita organizează un stagiu de pregătire la care participă luptători din cadrul structurilor speciale de intervenţie, specialişti ai structurilor de combatere a criminalităţii. Anul acesta, stagiul a început pe 27 iunie şi se va încheia mâine, la el fiind prezenţi, pe lângă poliţiştii harghiteni, 9 echipe de luptători de la structurile de acţiuni speciale ale Poliţiei Române, una din Bucureşti şi 8 din judeţele Alba, Bacău, Braşov, Covasna, Hunedoara, Iaşi, Satu Mare şi Mureş, continuare în pag. a 4-a Noi inundaţii în comuna Corbu, pentru a treia oară în ultimele zile □ Două drumuri naţionale au fost acoperite pe anumite porţiuni cu arbori prăvăliţi pe carosabil şi cu aluviuni. A fost întreruptă circulaţia CFR pe relaţia Topliţa - Voşlăbeni In comuna Corbu, aceleaşi case din satul aparţinător Capu Corbului, aflate în apropierea râului Bistricioara, au fost din nou inundate, pentru a treia oară în ultima săptămână. Ploile au format viituri pe cursurile de apă, revărsându-se în gospodăriile oamenilor, ajunşi la capătul puterilor, continuare în pag. a 5-a