Informatia Bucureştiului, iunie 1961 (Anul 8, nr. 2434-2459)

1961-06-14 / nr. 2445

4 P PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA ? Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.Itşi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti ANUL VIII — Nr. 2445 4 PAGINI 20 BANI MIERCURI 14 IUNIE 1001 rin Capitala. Turneul Ansamblului de cintece şi dansuri folclorice „Slask“ din R. P. Polonă Ieri a sosit in ţară Ansamblul de cîntece şi dansuri folclorice „Slask“ din R.P. Polonă. După ce vor da o serie de spectacole la Braşov, Sibiu, Victoria, Sinaia, Ploieşti şi alte oraşe, oaspeţii vor sosi în Capitală, urmând să prezinte două spectacole la sala Palatului R.P.R. (23 iunie) şi la Arenele Libertăţii (24 iunie). Ansamblul îşi va continua apoi turneul pe litoral (Constanţa, Vasile Roaită, Eforie). Noi articole de porţelan In aceste zile la direcţia generală de specialitate din Ministerul Industriei Uşoare au sosit, spre avizare, primele articole de porţelan, pentru colecţia de modele pe anul 1962.. Este vorba de o vază de flori cu miner, vaze de flori in formă de trunchi de copac, bomboniere cu desene de motive naţionale, fluturaşi, pescăruş în zbor, pahar cu desene specifice pentru copii şi altele. Primele rezultate ale concursului tinerilor inovatori de la uzinele „23 August" In cele două luni care au trecut de la organizarea concursului tinerilor inovatori de către comitetul U.T.M. de la uzinele „23 August» s-au obţinut rezultate însemnate. Sutele de tineri, antrenaţi de organizaţiile U.T.M. din diferite secţii şi servicii ale uzinelor au depus cabinetului tehnic 90 de propuneri de inovaţii. Dintre acestea 47 se şi apuică, aducînd economii în valoare de 175.090 lei. Cele mai multe propuneri de inovaţii le-au făcut tinerii de la secţiile sculărie, vagoane, turnătorie şi de la serviciul de proiectări. Printre cele mai importante se numără inovaţia lui IonMartin de la turnătorie, prin care se înlocuieşte formarea în pămînt a unor piese cu turnarea lor în semicochilă. Astfel, se reduc cu mult rebuturile şi se fac economii de metal, scurtindu-se totodată timpul de lucru la jumătate. Nicolae Luncan de la automotoare şi Constantin Vrînceanu de la vagoane au realizat de asemenea, inovaţii importante. De la serviciul de proiectări, tineri ca Anatolie Economu, Ştefan Soare, Radu Ţenescu, Ion Dragomir, Mioara Broşiu şi alţii au propus inovaţii privind înlocuirea unor piese metalice cu piese din material plastic, a unor piese turnate cu piese sudate şi altele. La secţia ajustaj-montaj a uzinei „Steaua Roşie“ au fost înregistrate luna trecută succese deosebite atât in ce priveşte îmbunătăţirea calităţii produselor, cit şi a realizării, unui volum sporit de economii. S-a îmbunătăţit in special calitatea vinciurilor de ancoră necesare transporturilor navale, datorită, in primul rînd, folosirii cu pricepere a unor noi metode şi procedee tehnologice Tovarăşii Ion Buturugă, Nicolae Ciocănea şiConstantin Neagoe pe care-i vedeţi in fotografia noastră, sunt numai ciţiva din muncitorii care luna trecută s au numărat printre fruntaşii secţiei ajustat. reşti de la O.N.T. •Pentru perioada 16—26 iunie, la O.N.T. Carpaţi, agenţia Bucureşti, din Calea Victoriei nr. 100, se pot procura locuri de odihnă, pentru litoral — serii de 3, 6, 9 zile. • Au început, de asemenea, înscrierile pentru serii de 12 zile pentru litoral, serii care încep la 17, 18, 26 și 30 iunie. (Cazarea se va face în corturi precum și la cabanele de la Eforie). . Muncitori ai I.R.E.R. lucrînd laamenajarea iluminatului public pe bd. Suvorov Două concerte de Mozart editate pe disc De curind a fost pus in vînzare un nou disc „Electrecord“, care cuprinde două cunoscute concerte instrumentale de Mozart. Este vorba de discul micro (cu diametru de 30 cm.) EC E 2 058. Fe una din feţe e editat Concertul pentru pian și orchestră nr. 23 In la major K.V. 488, interpretat de Maria Fotino cu orchestra Radiotelevisiunii condusă de Iosif Conta, iar Reverso, Concertul pentru vioară și Orchestră nr. 6 in mi bemol major K.V. 268, interpretat de Mihai Constantinescu cu o orchestră de cameră condusă de Mircea Cristescu. îşi înfrumuseţează comuna Paralel cu muncile agricole de vară, ţăranii muncitori din comuna Chiajna, raionul Gh. Gheorghiu-Dej se preocupă şi de înfrumuseţarea comunei. Intr-un timp foarte scurt, ei au amenajat 5.000 m.p. peluze de-a lungul şoselelor, au cărat cu căruţele 1.300 mc nisip şi au amenajat strada 9 Moi, pe o lungime de 150 metri. De asemenea, ei au mai cărat piatră pentru amenajarea şoselei care face legătura cu comuna Dragomireşti, pe o lungime de 1 km. De la începutul anului şi pină in prezent, cetăţenii din comuna Chiajna, in frunte cu deputata lor, au efectuat peste 500 ore muncă voluntară. Cum circulăm pe stradă? ! îhtr-una din zile, trecînd pe bd. N. Bălcescu, atenţia pietonilor a fost atrasă de un zgomot de roţi înfrînate. In spatele maşinii oprite, au infrînat brusc altele, după care miliţianul care oprise circulaţia a condus spre trotuar un pieton. încet, vehiculele au pornit, şi am asistat la următoarea discuţie: . — Sunt sergentul major de miliţie... Vă rog să-mi prezentaţi , buletinul de identitate. —•’ De ce ? Doar nu s-a întimplat nimic, răspunde încurcat cetăţeanul.—, Aţi trecut pe culoarea roşie a semaforului ţi eraţi pe punctul de a fi accidentat, încă sub impresia intimidării din care scăpase, cetăţeanul îşi căuta înfrigurat actele. Se aştepta ca miliţianul ii va aplica o amendă, deoarece trecuse pe „roşu“. Dar lucrătorul de miliţie a scos din geantă nu carnetul de amenzi, ci o invitaţie. A completat-o şil-a pus pe cetăţean să semneze de primire, indicîndu-i să se prezinte duminică la ora 9 în str. Berzei 21, la o şedinţă unde se învaţă... regulile de circulaţie pe stradă. ...Şi iată-ne, în zi de duminică în strada Berzei, la numărul indicat. In sală se aflau cîteva sute de oameni. Printre ei am zărit şi vechea noastră cunoştinţă de pe bd. N. Bălcescu. Pn, ofiţer de miliţie a prezentat unele aspecte din circulaţie, sfaturi şi consecinţe ale nerespectării regulilor de circulaţie. Cu această ocazie am putut afla ce urmări poate avea neatenţia sau ignorarea unor îndemnuri la ordine. Cazurile relatate ne-au făcut să gindim cu multă seriozitate la Îndatoririle noastre de pietoni. De pildă, Nae Gheorghe din comuna Cocioc, a plecat cu un autocamion la un meci de fotbal în Bucureşti. Pe şoseaua Berceni, autocamionul a oprit şi călătorii au coborit din autocamion. Nae Gheorghe a rămas în urmă şi în momentul cind se pregătea să traverseze şoseaua, neatent, s-a strecurat pe lingă o căruţă, a apărut în faţa unui motociclist care l-a lovit trîntindu-l pe caldarîm. La ciţiva metri, motociclistul s-a răsturnat şi el şi s-a accidentat grav. Amândoi au fost internaţi, la spital. Uia Dobre de 55 ani, din Bucureşti, str. Dumitru Dumitru nr. 10, traversând neatent bd. 1848, prin faţa unui vagon de tramvai, a fost lovit şi accidentat. Ionescu Aurelian din Bucureşti, str Mitropolitul Filaret 76, a traversat nereglementat bd. G. Coşbuc la mică distanță prin faţa unui vagon de tramvai, care l-a lovit şi izbit de caldarim. In şedinţa cu pietonii nedisciplinaţi, organizată de către organele de miliţie s-au prezentat cîtava filme documentare care au avut darul să întregească convingerea fiecăruia că este absolut necesar să respecţi regulile de circulaţie. N. LUPESCU Note de pieton Ultimele ştiri sportive . In semifinalele turneului international de fotbal de la Paris s-au înregistrat rezultatele: F.C. Santos (Brazilia) — Racing Club Paris 5-4; Benfica Lisabona - Anderlecht (Belgia) 3-2. + Cîştigătorii probelor concursului international de ciclism pe pistă desfășurat la Moscova: viteză — Vargaskin (U.R.S.S.) îl,5 sec. pe ultimii 200 m; urmărire individuală (4000 m) - Wolf (R.S. Cehoslovacă) 5:08,4; semifond 60 ture - Wolf 36 p. ♦ Noi întâlniri In campionatul unional de fotbal: Spartak Erevan — Spartak Moscova 1-0; Zenit Leningrad — Dinamo Kiev l-1. In clasamente conduc: Torpedo Moscova cu 17 p in seria I, Dinamo Kiev si T.S.K.A., fiecare cu cite 16 p In seria a II-a. BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi la ora 8 în Bucureşti temperatura aerului a fost de 19 grade. Timpul probabil de mîine . Vreme instabilă cu cer schimbător. Averse de ploaie însoţite de descărcări electrice. Vint slab cu intensificări trecătoare din sectorul vestic, Temperatura aerului in general staţionară, minimele vor oscila intre 13 şi 16 grade, iar maximele intre 26 şi 28 grade. Pentru zilele de 16, 17 şi 18 iunie: Vreme in general frumoasă exceptind după-amiaza cind vor cădea ploi de scurtă durată. Vint slab pină la potrivit, Temperatura aerului staționară. 5 întocmirea planurilor de cooperare pentru acest an s-a făcut în condiţii mult mai bune, deoarece se cunoşteau cu mult înainte sarcinile de plan pentru 1961. Ca urmare, în prezent se constată că obligaţiile contractuale sînt în general respectate şi în acelaşi timp trebuie subliniată calitatea bună a produselor executate. In această direcţie, merită a fi scoasă în evidenţă uzina „Element Gottwald“ care pînă nu de mult livra cu întirziere uzinei „Tudor Vladimirescu“ o serie de piese prevăzute în planul de cooperare. Acordind o mai mare atenţie îndeplinirii conştiincioase a sarcinilor izvorite din planurile de cooperare, electrotehnicienii de la „Element Gottwald» au reuşit să fie acum fruntaşi în livrarea către constructorii de troleibuze şi autobuze a pieselor contractate. La fel de bine cooperează, cu celelalte întreprinderi, şi metalurgiştii de la „Dealul Spirei». In cadrul contractului de cooperare încheiat cu uzina „Semănătoarea», muncitorii, inginerii şi tehnicienii întreprinderii „Dealul Spirei“ lucrează cinci subansamble importante de la combina de cereale pe care o execută constructorii de maşini agricole. Considerez că aceste piese fac parte din insăşi planul întreprinderii, metalurgiştii de la „Dealul Spirei» au desfăşurat anil acesta o susţinută întrecere pentru executarea subansamblelor la timp şi de o calitate superioară. Şi au reuşit acest lucru, mai ales că în planul de măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii produselor multe din propunerile oamenilor muncii s-au referit şi la aceste piese. Astfel, subansamblele elevator, trior, ventilator şi altele au fost livrate, în cele mai multe cazuri, înainte de termenul fixat şi de calitate superioară. Livrarea la timp şi în bune condiţiuni a pieselor contractate contribuie din plin, in fiecare lună, la îndeplinirea şi depăşirea planului de producţie al uzinei „Semănătoarea». In cadrul unei recente vizite făcute mai multor întreprinderi, am constatat și unele aspecte negative legate în general de ritmicitatea care trebuie să existe în livrarea pieselor. Se mai intîmpla uneori ca o uzină sau alta să primească la sfirșit de lună toate piesele care în mod normal ar trebui să fie livrate pe etape, în tot cursul lunii. De asemenea cazuri se plinge uzina „Tudor Vladimirescu» care cooperează, printre alte uzine bucureştene, şi cu întreprinderea „AntG corozivul». întreprinderea „Anticorozivul» nu livrează în termen construc-* torilor de autobuze şi troleibuze cauciuc buretos pentru autobuze, clei „prenadez“ şi altele. Situaţia este regretabilă pentru că deşi e vorba de produse mici, totuşi uzina „Tudor Vladimirescu" întimpină greutăţi în finisajul produselor. A devenit aproape proverbial, pentru constructorii de autobuze, directorul întreprinderii „Anti*corozivul» care, în numeroasele rînduri cind a fost rugat să ia măsuri de îmbunătăţire a acestei situaţii, a răspuns că va lichida toate lipsurile, (In cazul de faţă trebuie spus că dacă ar exista iuai multă preocupare, cooperarea s-ar îmbunătăţi). Iar atunci cînd i se reclamă nerespectarea angajamentelor contractuale, răspunde mirat : — Cum, nu aţi primit încă? Nu se poate. O să cercetez şi dacă n-au sosit, vă asigur că mîine o să le aveţi... „Asigurările“ acestea rămîn în cele mai dese cazuri pe hirtie sau numai pronunţate la telefon. Situaţia rămine neschimbată în fiecare lună. Tot faţă de uzina „Tudor Vladimirescu“ este în restanţă şi un beneficiar din afara Bucureştiului. Este vorba de I.R.M.C. Din cauză că, luna trecută această întreprindere a pierdut decalajul faţă de termenele de livrare, are o restanţă de 60 de diferenţiale. In asemenea situaţie desigură că se ivesc serioase deficienţe la montarea produselor uzinei „Tudor Vladimirescu». Subliniem acest lucru cu atit mai mult cu cit I.R.M.C. face parte tot din Ministerul Atetalurgiei şi Construcţiilor de Maşîni (M.M.C.M.) PETRE TOACA (Continuare in pag. lll-a) Deservirea în comunele subordonate Sfaturile populare raionale au luat numeroase măsuri pentru buna deservire a cetăţenilor din comunele subordonate oraşului. în toate comunele din jurul Capitalei există magazine textile, alimentare sau magazine universale ♦săteşti, în general bine aprovizionate. S-au deschis, de asemenea, bufet®, centre de răcoritoare, librării, astfel incit ţăranii muncitori îşi pot procura prin reţeaua locală orice produse. Tot pentru deservirea populaţiei, în comune s-au înfiinţat farmacii, puncte farmaceutice, circumscripţii sanitare şi puncte de consultaţii, în majoritatea comunelor s-a introdus lumina electrică şi radioficarea. Despre toate acestea şi multe altele, cetăţenii vorbesc cu multă satisfacţie. Ei atrag însă atenţia şi asupra unor deficienţe care mai există în aprovizionarea şi deservirea populaţiei din comune. Magazinele săteşti Magazinele săteşti care desfac produsele textile sunt aprovizionate în bune condiţiuni. Cumpărătorii din comunele Chiajna şi Dragomireşti sunt mulţumiţi că în aceste magazine se pot găsi tot felul de mărfuri. Magazinul de textile din comuna Otopeni este şi el bine aprovizionat. Nu aceleaşi păreri le-am putut afla in legătură cu aprovizionarea cu mărfuri a magazinului „Alimentara” din comuna Chiajna. Din acest magazin lipsesc unele mărfuri. Din care cauză cetăţenii trebuie să se deplaseze pînă la Bucureşti. La mijloc e o deficienţă de aprovizionare, pentru că mărfurile cerute se găsesc în cantităţi suficiente în depozite. Lipseşte gheaţa Aprovizionarea cu gheaţă a comunelor subordonate este deficitară şi aceasta se resimte mai ales în funcţionarea bufetelor, a magazinelor alimentare etc. In comuna Otopeni există gheaţă numai la cîteva bufete însă şi aici în cantităţi insuficiente. Ca urmare berea se serveşte întotdeauna caldă. De aceeaşi deficienţă suferă şi bufetele din Chiajna şi Dragomireşti. Ca urmare a lipsei de gheaţă bufetele amintite nici nu sunt aprovizionate cu bere potrivit cerinţelor. De asemenea, tot din această cauză lipsesc, din magazinele „Alimentara“ unele produse mai perisabile. Secţiunile comerciale ale sfaturilor populare raionale ar trebui să se ocupe de rezolvarea problemei. Centrele de răcoritoare In comuna Chiajna există un centru de răcoritoare... fără răcoritoare. Aici nu se aduce decit foarte rar suc, cu toate că este foarte mult cerut de populaţie. Şi în comuna Otopeni a existat un centru de răcoritoare dar s-a desfiinţat. Cauza am aflat-o de la tov. A. Ionescu, preşedintele cooperativei săteşti. — Noi l-am putea reînfiinţa, ne-a spus tovarăşul lonescu, dar aceasta ar însemna să desfiinţăm bufetul pentru că populaţia n-ar mai consuma... alte băuturi, ci numai suc. Aşadar nu este vorba de anumite greutăţi obiective, ci de neglijarea cerinţelor populaţiei. Numeroşi cetăţeni din comuna Otopeni au propus reînfiinţarea centrului de răcoritoare şi conducerea cooperativei ar trebui să ţină seama de aceste cerinţe. Am uitat de aspectul unităţii In comuna 30 Decembrie, raionul Nicolae Bălcescu, există la şosea un bufet. Dacă ai ocazia să-l vizitezi te surprinde în primul rînd lipsa grijii pentru păstrarea aspectului unităţii. Interiorul bufetului pare certat cu curăţenia. Lasă impresia că organele Sanepidului n-au trecut de mult pe aici, sau dacă au trecut, nu au luat nici o măsură, ca să oblige colectivul de aici să facă ordine. Un al doilea bufet din comună stă închis de multe luni de zile, pentru că lipsește... gestionarul. S-au făcut adrese, cereri de tot felul însă bufetul continuă să stea închis. ★ Deficiențele constatate mai sus se pot remedia în grabă. Este necesară însă o preocupare mai mare din partea comitetelor executive ale sfaturilor populare raionale şi comunale şi a organelor cooperaţiei pentru rezolvarea tuturor problemelor pe care le ridică deservirea in comun. C. MARTINIUC V. MORÎNDAN In timpul examenelor de absolvire... — Imi plac construcţiile impunătoare ! — Eu visez nave cosmice ! — Eu îndrăgesc locomotivele! Au fost cîteva din dorinţele exprimate de pionierii şi elevii claselor a Vli-a de la şcoala medie nr. 23 „D. Bolintineanu din adunările de detaşament şi la orele de dirigenţie de la sfârşiui anului şcolar cînd au discutat despre ce şi-au propus să devină în viaţă. Sunt idealuri însufleţitoare. Pentru realizarea lor, cu toţii şi-au propus să înveţe cit mai bine, să cunoască cit mai multe. Sunt îndreptăţite dorinţele celor care peste citeva zile vor primi certificatul de absolvire a şapte clase elementare? Au ştiut ei să muncească pentru a putea să-şi îndeplinească dorinţele? Răspunsul îl găsim chiar acum, în timpul examenelor de absolvire Din cele trei clase a Vll-a A, B şi C, majoritatea dau răspunsuri bune. La matematici, limba română, istorie, geografe (examene trecute pînă acum) elevi ca Mihai Băzăvan, Maria Popescu, Valentin Rădulescu, Monica Popescu, Vasilca Junghiata, Valentina Drăgan şi alţii au obţinut numai 9 şi 10 pentru răspunsurile bune. Ele pot fi socotite un bun început. Constantin loaniţescu, bun matematician poate ajunge un desăvîrşit constructor, Gheorghe Gavrilă un iscusit mecanic sau constructor de locomotive etc. Acestea sunt perspectivele tinerilor de 14 ani, care îşi încheie, în aceste zile o etapă în pregătirea lor. M. GAGIU Spectacolele Ansamblului „Harlem Globetrotters“ Zilele acestea, este aşteptat să sosească în ţară Ansamblul „Harlem Globetrotters“ din S.U.A. După cum am mai anunţat, oaspeţii vor da trei reprezentaţii pe Stadionul Republicii, la 16, 17 şi 18 iunie. Biletele pentru aceste spectacole au fost puse in vînzare la casele de bilete anterior anunţate, precum şi la casa O.S.T.A. din calea Victoriei 68. * Calitatea în centrul preocupărilor Calitatea şi linia calapoadelor şi ale jocurilor au o importantă influenţă asupra calităţii şi aspectului încălţămintei. Iată de ce, în aceste zile, la Bucureşti s-au întrunit specialiştii din fabricile de încălţăminte cu reprezentanţi ai întreprinderilor producătoare de calapoade şi tocuri, in vederea elaborării Printre măsurile elabirate se numără crearea unor noi modele de calapoade şi tocuri, care unor măsuri menite să să ţină seamă mai mult dacă la îmbunătăţirea de dimensiunile piciontî calităţii calapoadelor și tocurilor. Concursul „pentru pline de cea mai bună calitate“ O NOUA „ŞARJA“ De citeva zile, in transcluvia fabricii ,,Steagul Roşu“ lucrează oameni noi Unii sint veniţi din diferite oraşe, alţii, de la întreprinderea de panificaţie ,,23 August“ din Bucureşti. Sunt membrii echipelor ce participă în seria a doua la concursul ..Pentru piine de cea mai bună calitate“. Fiecare echipă pregăteşte, după reţete proprii, felurite sortimente de franzelărie. Reprezentanţii fabricii „23 August“ sau prezentat cu reţele pentru, trei produse. Cei ai regiunii Cluj — pentru cinci produse. Calitatea conturilor sau a chiflelor, a franzeler sau a cozonacului tiu depinde numai de diversitatea materialelor ce intră în compoziţie, ci şi de desfăşurarea procesului de producţie. Cei cinci membri ai echipei clujene respectă cu o atenţie remarcabilă normele fiecărei faze a procesului tehnologic. De aceea, adesea pot fi văzuţi sfătuindu-se sau consultindu-şi programul fixat, program care reflectă concluziile îndelungatei lor activităţi de brutari. ..Cînd am fost aleşi să participăm la acest important concurs — ne-a spus tov. Nicolae Vlaicu, şeful echipei și ne-am dat seama că ne revine o sarcină de seamă. Oamenii muncii ne cer produse mai bune Trebuie să realizăm acest lucru. De aceea ne-am şi pregătit cu atîta meticulozitate. In fotografie, domurile s au copţi Şeful echipei clujene, Nicolae Vlaicu, şi cocătorul Ladislau Koksac scot produsele din prima șarjă. Jurnalul construcţiilor bucureştene Extinderea şantierului Dinicu Golescu Bulevardul Dinicu Golescu este în continuă transformare. Blocurile construite între str. Ştefan Furtună şi str. Witting au şi fost puse, in cea mai mare parte, la dispoziţia cetăţenilor. Ultimul, cuprinzînd 49 apartamente, va fi recepţionat la sfîrşitul acestei luni. Constructorii însă nu şi-au încetinit ritmul de lucru. Au extins şantierul, trecînd la reconstrucţia acelei părţi a bulevardului cuprinsă intre str. Witting şi Podul Basarab. Gardurile de studii, semn al existenţei unui şantier, au împrejmuit de cîteva săptămîni locul. Dincolo de ele, constructorii desfăşoară o activitate febrilă : au şi „atacat“ două blocuri de cite şapte etaje, care vor cuprinde 226 apartamente. La B. 3 se toarnă fundaţiile, la celălalt bloc lucrările sunt mai avansate, a şi fost turnat planşeul subsolului, în prezent executindu-se cofrajele parterului. In patru săptămîni — cofraje pentru şase etaje Colectivele a numeroase şantiere de construcţii de locuinţe s-au angajat ca săptămînal să ridice cite un etaj la fiecare bloc. Realizarea unui asemenea angajament depinde de munca fierarilor betonişti, a betoniştilor, dar mai ales a dulgherilor, care deschid front de lucru pentru ceilalţi constructori. Ştiind acest lucru, dulgherii din echipa condusă de Vasile Ciumacov — şantierul Maior Coravu — au trecut la reorganizarea muncii şi specializarea fiecăruia în executarea anumitor operaţii. Rezultatul? De la o lună la alta a crescut productivitatea muncii echipei, în luna mai obţinînd cel mai deosebit succes : au fost executate cofraje pentru şase etaje, ceea ce reprezintă o depăşire de 50 la sută a angajamentului echipei. —— Curînd vor fi coborîte schelele Dantelăria schelelor ce îmbracă cea mai înaltă construcţie din Capitală — blocul turn din complexul ridicat in Piaţa Splaiului — ascunde privirilor trecătorilor munca celor citeva echipe de zidari care lucrează la placarea blocului cu cărămidă aparentă. Treptat insă, culoarea roşie a construcţiei a dispărut, făcind foc culorii crem. Astăzi, doar sus, aproape de ultimul etaj a mai rămas o porţiune de acoperit cu cărămidă aparentă. Acolo lucrează echipele conduse de zidarii fruntaşi v. Turdose, A. Costache, I. Manolache, Gh. Spirache. Muncesc cu însufleţire. Sunt hotăriţi să termine lucrările încă in această săptămină, astfel ca de săptămină viitoare să înceapă coborirea schelelor. Atunci blocul turn, alături de cele înconjurătoare, va apărea in toată splendoarea sa. , Unul din ansamblurile arhitectonice construite in oraşul Bucureşti , blocurile de pe bd. I. Gh. Duca şi calea Griviței * Pe strada Poenaru Bordea Pe strada Poenaru Bordea exista un teren viran care făcea nota discordantă cu ansamblul arhitectonia din împrejurimi. Acum, pe acest teren se află un bloc-plombă cu 26 apartamente, ridicat de colectivul întreprinderii de construcţii montaj nr. 2. Blocul a şi fost finisat în cea mai mare parte. A mai rămas o parte a fațadei, care, va fi terminată, de altfel, in curind