Informatia Bucureştiului, iunie 1961 (Anul 8, nr. 2434-2459)

1961-06-28 / nr. 2457

PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNIȚI-VĂ ! INFORMAȚIA Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti ANUL VIII — Nn 2457 4 PAGINI 20 BANI MIERCURI 28 IUNIE 1061 La ştrand Ştrandurile au devenit, cu concursul vremii favorabile, un preferat punct de atracţie pentru bucureşteni. Duminică, cele 9 ştranduri publice ale I.C.A.R. au primit vizita 850.000 de oameni. Snagovul a fost vizitat de 3.000 de bucureşteni, iar ştrandul Floreasca I de 16.000. în schimb, ştrandul de la Lacul Tei, cel mai frumos ştrand al oraşului, cu o capacitate de 20.000 locuri, a avut mai puţini vizitatori. Şi în cursul săptămînii, sunt foarte mulţi amatori de plajă. (Fotografia noastră a fost luată în după-amiaza zilei de ieri). Ieri, de pildă, ştrandurile au fost vizitate de aproape 20.000 de bucureșteni. Sectorul industriei uşoare şi-a îndeplinit planul semestrial La 27 iunie, sectorul industriei uşoare şi-a îndeplinit planul de producţie pe primul semestru al anului în primele cinci luni . .ale anului, productivitatea muncii a crescut cu 1ril la suta peste sarcina planificată. Peste 2.000 de ore muncă patriotică Cu prilejul unei analize a activităţii brigăzilor de muncă patriotică de la ţesătoria ..Răscoala din 1907”, unitatea A, a reieşit că brigada condusă de tînărul Tudor Păun este fruntaşă în această acţiune, îndrumaţi de comitetul U.T.M., tinerii din această brigadă au muncit cu entuziasm la colectarea fierului vechi, pe terenurile G.A.S. Bragadiru şi la înfrumuseţarea întreprinderii, totalizînd un număr de peste 2.000 de ore muncă patriotică. Printre cei mai activi muncitori ai brigăzii se numără Elena Olaru, Maria Gheorghiu, Ștefania Novac, Margareta Ciobanu și alții. A apărut „Cartea sănătăţii“ In Editura Medicală a apărut „Cartea sănătăţii”, care cuprinde cele mai sugestive date şi exemple de felul în care masele largi de oameni ai muncii pot preveni şi trata diferite afecţiuni. Prin conţinutul său variat, completat cu o ilustraţie bogată, „Cartea sănătății44 nu trebuie să lipsească din biblioteca nici unei familii. Printre brigăzile fruntaşe ale cooperativei „Arta populară” se numără şi brigada condusă de Vasilica Popa. Este una dintre cele mai bune din cadrul unităţii de covoare orientale. Cele patru membre ale brigăzii — Floricn Casandra, Constanţa Teodorescu, Elisabeta Clărbălan şi Vasilica Popa au reuşit ca, lună de lună, să-şi depăşească planul şi să se menţină in fruntea întrecerii. In fotografie , Vasilica Popa — responsabila, discutind cu Constanta Teodorescu una din membrele brigăzii 4 Au început consfătuirile raionale ale cadrelor didactice Azi dimineaţă au început consfătuirile raionale ale cadrelor didactice, organizate de secţiile de învăţămînt ale sfaturilor populare raionale, sub îndrumarea secţiunii de învăţămînt a Sfatului Popular al Capitalei. In cursul zilei de azi şi mîine, cadrele didactice vor dezbate „Principalele probleme privind trecerea la învăţămîntul general şi obligatoriu de opt ani“ şi „Activitatea social-culturală a cadrelor didactice“. O vacanţă plăcută Pentru elevi ai claselor a IX-a şi a X-a din şcolile medii din raion, secţia de învăţămînt a raionului 1 Mai va organiza între 2—16 august tabere turistice în diferite locuri pitoreşti ale ţării. Cu acest prilej, elevii vor vizita litoralul Mării Negre, masivul Ciucaş, munţii Bucegi, Piatra Craiului, oraşul Braşov etc. ★ Peste 2600 copii din raionul Griviţa Roşie îşi vor petrece vacanţa, anul acesta, in tabere la munte sau la mare. In tabăra de la Blaj vor pleca luna viitoare 550 copii. Pentru elevii şcolilor medii, secţia de învăţămînt a sfatului popular al raionului Griviţa Roşie organizează tabere turistice la Sinaia şi in alte localităţi ale ţării unde copiii îşi vor îmbogăţi cunoştinţele căpătâte in şcoală, petrecindu-şi totodată vacanţa in mod plăcut. In raion se vor deschide, in curind, tabere pentru elevii claselor medii şi pentru elevii şcolilor de 7 ani. In perioada vacanţei de vară elevii vor vizita printre altele locuri istorice şi monumente din jurul Capitalei. La I. R. T. A. Bucureşti • In ultimul timp, parcul de autobuze I.R.T.A. a fost mărit cu numeroase noi autobuze de tip T.V.2 de mare capacitate. Ultimele 10 autobuze de acest fel sosite ieri la autobaza I.R.T.A. nr. 3 Călători, au fost date în exploatare , pe traseul Bucureşti-Snagov pentru îmbunătăţirea transportului public spre parc şi ştrand. • Peste cîteva zile, I.R.T.A. Bucureşti va da în exploatare un nou traseu de autobuze între Bucureşti-Afumaţi-Creaţa şi Leşile. Traseul va fi deservit de trei curse (trei plecări şi trei sosiri) cu plecare din autogara Obor. Ţesături de mătase pentru semestrul II In aceste zile, colectivele ţesătoriilor de mătase din Capitală, au început pregătirile pentru introducerea în fabricaţie a unor noi ţesături contractate pentru semestrul II al anului (ţesături din fire de mătase naturală un amestec cu fire de efect, ţesături din felon pentru bluze, cămăşi bărbăteşti şi rochii etc.). Fabrica „Mătasea Populară“ pregăteşte valţurile pentru noi desene de imprimeuri pe ţesăturile din fire de mătase naturală, iar fabrica „Tudor Vladimirescu" face pregătiri pentru producţia de ţesături din fire subțiri și fire groase din relon. Magazinele specializate şi biee aprovizionate A intrat în obişnuinţa cumpărătorului bucureştean, ca pentru o serie întreagă de articole de care are absolută nevoie, să apeleze la serviciile magazinelor specializate, sau strict specializate. Aici el găseşte toată gama de culori, mărimi şi modele din care poate să-şi aleagă cu uşurinţă obiectul dorit. Deservirea se face în bune condiţiuni, iar timpul pierdut este minim. Aşa este cazul magazinului strict specializat pentru desfacerea fustelor şi rochiilor din bd. N. Bălcescu 34, care în luna trecuta şi-a depăşit planul de desfacere cu peste 20 la sută. Şi nu este singurul exemplu de acest fel. Se pare însă că în ultimul timp unele magazine specializate au început să-şi piardă specificul, să devină unităţi care desfac o serie întreagă de articole sau produse care n-au absolut nici o legătură cu profilul respectiv, fiind in acelaşi timp lipsite de unele articole specifice. Cumpărătorul se vede pus astfel în situaţia ca pentru procurarea unui lucru, uneori de o mai mică importanţă, să viziteze alte magazine, să piardă un timp de 3—4 ori mai mare. Suntem în plină vară. Mii de oameni ai muncii pleacă zilnic, pentru a-şi petrece concediul, pe litoral. Alţii, în orele libere, se îndreaptă spre ştrandurile oraşului. Articolele pentru plajă sunt în această perioadă solicitate din plin. Totuşi, de multe ori, eşti nevoit ca pentru procurarea unui costum de baie, a unui slip sau a unei pălării de paie să vizitezi cîteva unităţi. Magazinul din bd. 6 Martie 1 a fost specializat pentru desfacerea tuturor articolelor pentru plajă. O iniţiativă bună menită să contribuie la îmbunătăţirea deservirii. De folos însă, că deşi specializată, unitatea nu este aprovizionată corespunzător. Sortimentul de mărimi şi culori la costumele de baie, este descompletat Soliciţi un articol, un slip, de exemplu. Amabilă, vînzătoarea îţi va înşina în faţă, pentru a putea alege, cîteva măsuri. Toate insă sint de o singură culoare: alb- Celelalte culori s-au epuizat sau incă n-au sosit altele. Gama de măsuri, la pălăriile de paie, este şi ea incompletă. Lipsesc în speciali mărimile mari. „Blazarul cămăşilor“ din bd. 1848 şi unitatea „Cămăşi-lenjerie“ din bd. N. Bălcescu 26, ar trebui (fiind vorba de unităţi specializate) să pună la dispoziţia cumpărătorilor toată gama de mărimi, culori, modele, din articolele respective. Spunem că ar trebui, deoarece şi aici sortimentul este incomplet. Măsurile mai mult căutate — 37, 38, 39 — lipsesc. Te opreşti la alte magazine specializate: Lipscani 80 fiţerari, colţ cu Gabroveni (mercerie), şi aici sortimentul de aţă, nasturi, broderii, fermoare este descompletat. La unitatea specializată „Aţă“ din str. Lipscani 38, constaţi însă că lipsesc ibrişinele de culoare albastră, bleu, alb. Cit priveşte nasturii, va trebui să pleci şi de la unitatea „Nasturi“ din str. Lipscani 48, deoarece şi de aici lipsesc o serie de mărimi şi culori. Şi exemplele de felul celor amintite ar putea continua, fie că ne-am referi la magazinele de „Ciorapi“ din str. Lipscani 18 şi bd. Magheru sau la unele unităţi cu articole pentru copii. Dar magazine specializate, fără articole specifice nu se întîlnesc numai în sectorul produselor industriale. Bufetele „Lacto“ au fost şi ele înfiinţate, tot cu un scop precis, să pună la dispoziţia consumatorilor tot sortimentul de produse specifice. Dar la bufetele „Lacto“ din str. Dobrogeanu Gherea, Batiste, cal. Rahovei 210, de cele mai multe ori nu se găsesc decit 2—3 preparate lactate. In schimb, nu lipsesc niciodată ciorbele, mîncărurile cu carne, tuslamaua, chiftelele, cremwurștii sau chiar... vinul şi berea. (Bufetul „Lacto-vegetarian" de Pe bd. 6 Martie). Cu un astfel de sortiment mai pot fi denumite oare aceste „Lacto“ ? Organizaţiile comerciale care aveau datoria să controleze îndeaproape felul în care îşi desfăşoară activitatea magazinele specializate şi strict specializate au considerat că aceasta este o problemă minoră, lipsită de importanţă, care poate fi rezolvată de responsabilii şi gestionarii unităţilor respective. Aşa se face că multe magazine specializate sunt prost aprovizionate, dezasortate şi desfac o serie de articole şi produse care n-au nici o legătură cu profilul respectiv. In bazele de aprovizionare ale I.C.R.T.I. există cantităţi mari din toate articolele amintite. Responsabilii şi gestionarii magazinelor respective nu cunosc acest lucru şi ca atare nu le comandă. Atunci cînd totuşi se întocmesc unele comenzi, se solicită cantităţi minime, care se epuizează in două-trei zile. Ţinînd seama de aceste constatări, Secţiunea comercială a S.P.C. va trebui să analizeze modul în care magazinele specializate şi strict specializate îşi desfăşoară activitatea. Principala măsură trebuie îndreptată spre aprovizionarea lor cu toată gama de articole pentru care au fost profilate. Numai în felul acesta se va asigura o deservire corespunzătoare cerinţelor cumpărătorilor, numai aşta magazinele specializate îşi vor îndeplini in întregime scopul pentru care au fost înființate. R. GR. APROAPE DE OAMENI Dacă ar fi să ne luăm strict după datele graficului, am alcătui lesne profilul de fruntaş al tovarăşului Constantin T. Stan: nici o piesă respinsă în acest an de controlul de calitate, circa 2000 de lei economisiţi prin judicioasa folosire a materialului (ceea ce, pentru un matriţer de la stanţele la rece, nu e o sumă minoră) deosebită grijă faţă de scule — etc., etc. Un asemenea tablou ar fi corect, dar rece. Fiindcă există în activitatea tovarăşului Stan, de la matriţeria „Electroaparatajului“, o anume faţetă — neînscrisă în nici un grafic, neconsemnată in vreun procesverbal, cu neputinţă de tradus în limbajul concret al cifrelor. Ea s-ar putea exprima, cu aproximaţie, cam aşa, o atenţie cu totul specială faţă de oamenii dimprejur. Tocmai de aceea, atunci cînd vine vorba despre Constantin Stan, cei de la matriţerie se vor referi întotdeauna la... alţi oameni. — Să vedeţi cum a fost cu Mirea... — De puştanul de la profesională aţi auzit ? — Intrebaţi-l pe Vasile Lefter... Şi totuşi, vorbind despre alţii, oamenii îl caracterizează pe tovarăşul Constantin. Fiindcă numeroşi tineri au trecut prin şcoala acestuia — şi cei mai mulţi dintre ei au înmulţit numărul fruntaşilor în întrecere. Această activitate intensă şi continuă, e considerată de comunistul Constantin Stan ca o obligaţie profesională. „Întrecerea trebuie să-i ridice pe toţi — spune el. Dacă vor da numai cîţiva produse de calitate bună, înseamnă că nimeni n-ar merita să se numească fruntaş“. Numai dacă înţelegem această pasiune a tovarăşului Constantin, putem să-i întregim profilul de fruntaş în întrecere. Nu vom face nici noi o excepţie. Ne vom referi în continuare la Constantin Stan, vorbind despre... Dumitru Savu. Ajustor de meserie, Savu a venit la atelierul de matriţe cu dorinţa sinceră de a corespunde întrutotul noilor sarcini profesionale. Dorinţa este insă doar un punct de plecare. Fiindcă orice ajustor, chiar cînd cunoaşte operaţiile de bază ale matriţerilor, nu este încă... matriţer. Pe lingă şubier, micrometru, compas sau raportor, matriţerul are nevoie de „ochi“. E o condiţie indispensabilă. O deviaţie de o zecime la trasaj, dă peste cap piesa la ştanţare; un compas insuficient ascuţit, determină devierea razei; o abatere de 30 de secunde la imprimarea pansoanelor, înseamnă rebut. Matriţerul trebuie să calculeze unghiurile — aşadar, noţiuni obligatorii de geometrie. El trebuie să cunoască fără şovăire „partitura“ fiecărei piese — aşadar, o citire rapidă şi calificată a celor mai complicate desene. Vă dați seama deci că ajustorul Savu era uneori în contradicție cu... matrițerul Savu. Aşa stăteau lucrurile, cînd de el s-a apropiat într-o zi Constantin Stan. I-a întins un ac de trasaj și i-a spus simplu: — Măsoară-l... Savu a făcut ochii mari, dar... i-a măsurat. — Cit are ? l-a întrebat Stan. — 0,01 — a răspuns Savu, un pic nedumerit. — Atît trebuie să aibă întotdeauna, i-a replicat Stan. Și a urmat o demonstrație practică despre însemnătatea grosimii acului, pentru o trasare perfectă. Apoi : — Să fii întotdeauna atent la imprimarea panaoanelor. Trebuie să se încadreze riguros în trasajul făcut... Şi din nou o mică demonstraţie. In sfirşit, pe un ton firesc: — Vrei să intri în brigada noastră? De aici a început cotitura în activitatea profesională a tovarăşului Dumitru Savu. — Intr-o meserie în care nu sunt admise toleranţe la cote, exigenţa este, cu atît mai mult, sarcină profesională. Dar chiar şi acele piese cu minime deviaţii care — poate — ar fi satisfăcut controlul tehnic, nu trec prin „furcile caudine“ ale tovarăşului Constantin Stan. De acest lucru s-a convins repede Dumitru Savu. —* Păi desenul nu specifică... încerca uneori să se scuze Savu, la intransigenţa lui Stan, faţă de o aratere de ordinul sutimeior. — O toleranţă atrage pe alta, răspundea invariabil Stan. In acest fel s-a născut şi la Savu un adevărat reflex faţă de riguroasa respectare a cotelor. Fireşte, „ochiul" de matriţei nu se formează dintr-odată, dar ori de cite ori Savu se trezea în faţa unei probleme deosebite, lingă el se afla, ca din întîmplare, tovarăşul Stan. Munca cu oamenii cere constanţă şi răbdare. Despre cei pe care îi ajută să-şi desfacă aripile (expresia îi aparţine), Constantin Stan cunoaşte o seamă de amănunte care par independente de activitatea profesională propriu-zisă. El le ştie preferinţele beletristice, anumite păsuri, îi îndrumă cu tact spre literatura tehnică, îi pregăteşte pentru examenele necesare specializării (toţi cei ajutaţi de el au trecut cu bine acest examen), astfel că oamenii i se adresează cu încredere chiar şi în chestiuni strict personale. — In felul acesta, spunea Savu, şi munca capătă alte orizonturi alături de tovarăşul Stan. Şi e firesc să gîndească astfel Dumitru Savu, astăzi, cînd s-a ridicat printre bunii matriţeni. ... Acum cîteva săptămîni, a venit un nou tovarăş la matriţerie. Ajustor de meserie. Mai e nevoie să spunem că a intrat în brigada lui Constantin Stan ?... SORIN HOLBAN Ciţiva din oamenii trecuţi prin „şcoala“ tovarăşului Constantin Stan, Dumitru Savu, Gh. Tudor, Vasile Lefter şi elevul N. Persicanu de la şcoala profesională Astăzi se încheie faza orăşenească a celui de al Vl-lea concurs . Faza orăşenească a celui de al Vl-lea concurs al artiştilor amatori se apropie de sfirşit. In sala Teatrului C.C.S., începind de la ora 17, vor prezenta astăzi spectacole următoarele formaţii : corul şi echipa de dansuri a Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor, brigada artistică de la IPROMRT, echipa de dansuri a Direcţiei Generale P.T.T.R., brigada artistică de la întreprinderea de prospecţiuni geologice şi geofizice, corul uzinelor „23 August“, brigada artistică a Spitalului nr. 9, echipa de dansuri, orchestra de muzicuţe, brigada artistică şi corul de la uzinele „Republica". Un clişeu, printre formaţiile artistice care s-au prezentat ieri pe scena concursului, se numără şi echipa de dansuri a întreprinderii „Flacăra roşie“. LUCRĂRILE DE ÎNTREŢINERE A CULTURILOR AGRICOLE Membrii gospodăriei agricole colective din comuna Afumaţi şi cei de la G.A.C. „Mihail Eminescu“ din comuna Tunari raionul 1 Mai, au terminat de mult praşila, a treia la sfecla de zahăr, floarea soarelui, precum şi praşila a doua pe întreaga suprafaţă cultivată cu porumb. La fel de harnici sunt şi colectiviştii de la G.A.C. Sabaru şi „1 Mai“ din raionul V. I. Lenin. Folosind din plin utilajele agricole existente, precum şi cele de la S.M.T. Ciorogîrla, ei au reuşit să termine praşila a doua la toate culturile, înainte de termenul fixat. Membrii gospodăriilor colective „Octombrie roşu“ din comuna Căţelu şi „Timpuri Noi“ din Dudeşti Cioplea, raionul Tudor Vladimirescu muncind cu însufleţire, au terminat de mult praşila a doua la porumb boabe pe întreaga suprafaţă, trecînd la executarea praşilei a treia. In raioanele Gh. Gheorghiu-Dej şi I. V. Stalin, întreţinerea culturilor se desfăşoară de asemenea în bune condiţii. Noutăţi de la Editura Muzicală • In colecţia „Figuri de mari interpreţi“, de curînd a văzut lumina tiparului „Darclée“, o monografie consacrată de George Sbîrcea şi Ion Hartulani Darclée celebrei noastre cîntăreţe, de la naşterea căreia s-au împlinit, în 1960, o sută de ani. Cartea, bazată pe o vastă documentaţie, scrisă într-un stil curgător şi cald, ilustrată cu numeroase fotografii, reproduceri după afişe, programe, decupări din presa vremii etc., se bucură de o largă popularitate în rîndul publicului. • In colecţia „Clasicii muzicii universale“ a apărut „Sonata în sol minor pentru vioară“ de Tartini, cunoscută mai ales sub denumirea „Trilul diavolului“; transcripţia pentru clarinet şi pian a „Melodiei opus 42 nr. 3“ de Ceaikovski şi „Sonata pentru oboi şi pian“ de Ilaendel. Printre corurile şi cîntecele de masă, recent apărute, menţionăm : corurile mixte cu pian ,,Cîntec pentru întîiul cosmonaut" de Alfred Mendelsohn, versuri de Vlaicu Barna şi „Slăviţi sovieticul erou“ de Hilda Jerea, versuri de Violeta Zamfirescu . ..Partidul ne cheamă la luptă“, de Radu Şerban, versuri de Constantin Cîrjan ; „Floare dobrogeană“, cor mixt a cappella pe o melodie dejoc popular (muzica şi versurile de Teodor Bratu). • . Dintre lucrările cu caracter didactic, anunţăm apariţia unui „Album de piese mici pentru pian solo“, a volumului al doilea din „Manualul de vioară“ de I. Geantă şi G. Manoliu, apariţia „Concertului pentru vioară nr. 2“ de Charles Bériot şi a „Sonatinelor pentru pian“ de Diabelli. • In curs de apariţie sunt două volume cu „Sonate pentru pian" de Beethoven, monografia „iWagner“ de M. Druskin ş. a. In Parcul de cultură şi odihnă „I. V. Stalin“ SPECTACOLE ÎN AER LIBER In fiecare joi au loc manifestări cultural-artistice consacrate tineretului. In această săptămînă, în mijlocul tinerilor vor fi prezenţi şi actorii amatori din formaţiile Casei de cultură a tineretului din raionul Tudor Vladimirescu. La Estrada actorilor amatori, în după-amiaza zilei de 30 iunie, ziaristul Eugen Preda va conferenţia despre „Pacea, bunul cel mai de preţ al popoarelor“. In continuare, un program susţinut de actorii amatori de la Atelierele C.F.R. „Griviţa Roşie”. Recent au fost iniţiate întîlniri ale cetăţenilor cu fruntaşi în producţie. O astfel de manifestare va avea loc sîmbătă 1 iulie. ÎN POIENIŢA COPIILOR La Teatrul de păpuşi din poieniţa copiilor au loc în fiecare joi, sîmbăta şi duminică spectacole pentru copii. In interpretarea colectivului de păpuşari ai parcului sunt prezentate alternativ spectacolele : „Gîscănelul“, „Rică şi Tică gospodari” şi „Plici şi Plici-plici “. AUDIŢII MUZICALE La sala de conferinţe şi muzică a Casei de cultură din parc au loc la cererea prealabilă a publicului, numeroase audiţii muzicale. La dispoziţia iubitorilor de muzică stă o bogată discotecă. Ei pot audia pe discuri o operă, un concert de muzică uşoară sau populară, un concert simfonic etc. Dar muzica pe discuri mai poate fi ascultată şi cu alt prilej. Pentru amatorii de dans în fiecare sîmbătâ şi duminică la Insula Trandafirilor se organizează seri distractive. Pe terasa Casei de cultură concertează adesea actori profesionişti sau amatori. Aşa de pildă, joi 29 iunie, va concerta formaţia muzicală a Casei de cultură a raionului 23 August. Pentru vineri 30 iunie este organizată o seară muzicală Beethoven. Sîmbăta dupăamiază, după un concert de fanfară, ascultătorii vor putea asista la un program de estradă susţinut de actori ai Teatrului satiric muzical „C. Tănase“. LA BIBLIOTECILE ŞI EXPOZIŢIILE PARCULUI In timp ce un mare număr de cetăţeni îşi petrece orele după-antiezelor la Teatrul de vară, la Estrada actorilor amatori, numeroşi iubitori de literatură şi artă se află în bibliotecile şi expoziţiile parcului. In Parcul de cultură şi odihnă funcţionează zilnic: o bibliotecă tehnicoştiinţifică, una cu albumuri de artă „Nicolae Grigorescu“, bibliotecile de literatură , beletristică „Alexandru Vlahuţă“ şi „Mihail Eminescu”, biblioteca „Petre Ispirescu“ pentru preşcolari şi biblioteca „Ion Creangă” pentru şcolari şi pionieri. Un mic amănunt ne poate sugera interesul deosebit faţă de literatură al cititorilor. In luna iunie a acestui an la bibliotecile din parc s-au înregistrat 13.000 de cititori ! Acelaşi interes îl trezesc vizitatorilor şi expoziţiile amenajate în parc. Intr-una din expoziţii se află fotografii executate de pictori amatori. Alta cuprinde lucrări de pictură, gravură, afişe şi machete scenografice ale elevilor şcolii populare de artă. De un viu interes se bucură şi expoziţia de fotografii în culori „Aspecte din Parcul de cultură şi odihnă ,I. V. Stalin“. In parc îşi mai are sediul şi expoziţia de desene a tineretului școlar din R.P.R. La una din bibliotecile parcului Ultimele ştiri sportive Marţi 4 iulie, se va juca la Bucureşti meciul amical internaţional de fotbal intre echipele C.C.A. şi T.D.N.A. - Sofia. In runda a 6-a a campionatului european de şah pe echipe de la Oberhausen, s-au înregistrat rezultatele : U.R.S.S.—Spania 41/2—1*/2 (4) ; R.S. Cehoslovacă—R.P.Ungară 41/2— 2'/2 (3) ; R.P.F. Iugoslavia—R.F. Gerrmană 4—2 (4) . După disputarea întreruptelor din runda a 5-a, rezultatele intîlnirilor sînt : U.R.S.S.-R.F. Germană 7—3 ; R.S. Cehoslovacă—Spania 61/2—3'/2 ; R.P. Ungară—R.P.F. Iugoslavia 41/1—4V2 (o partidă s-a întrerupt pentru a doua oară). In clasament conduce echipa Uniunii Sovietice cu 41 p (4), urmată de R.P. Ungară cu 33 v2 (4) și R.P.F. Iugoslavia cu 32 (5). In cadrul unei întilniri atletice, între echipele Dukla Praga și Legia Varșovia, s-au înregistrat printre altele rezultatele : Feik (L) 10,4 pe 100 m; Skobla (D) 17,88 m la greutate; Malcherczyk (L) 16,16 m la triplu ; Kowalsky (L) 47,2 pe 400 m plat • La Helsinki, intr-un meci international amical de fotbal echipa Finlandei a învins cu 4-1 (3-1) echipa Norvegiei. Un nou record mondial de înot, la Upsala, suedeza Margareta Rylander a parcurs 1500 m liber in 19:02,8. Etapa a 3-a a Turului ciclist al Franţei, Roubaix—Charleroi (197 km), a fost ciştigată de belgianul Daems, urmat de compatrioţii săi Aerenhauls şi Van Aerde, toţi în 5000’51”. In clasamentul general Anquetil continuă să conducă, urmat la 4’46” de Grossard și la 5’22’’ de Carlesi. In seria a doua a turneului internaţional de fotbal de la New York, Concordia Montreal (care participă ln disputarea ambelor serii), a învins cu 4—0 pe Petah Tikva (Israel). BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti temperatura aerului a fost de 22 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 32 grade, iar minuna din cursul nopţii da 16 grade. Timpul probabil de minut . Vremea se răceşte şi devine instabilă. Cerul va fi schimbător, mai mult noros. Vor cădea ploi temporare şi sub formă de averse, însoţite de descărcări electrice. Vint potrivit cu intensificări temporare din vest. Temperatura aerului în scădere. Pentru zilele de 30 iunie, 1 şi 2 iulie . Vreme instabilă şi relativ răcoroasă la început, apoi in ameliorare. Temporar averse de ploaie. Sint slab pina ia potrivit.