Informatia Bucureştiului, februarie 1965 (Anul 12, nr. 3573-3596)

1965-02-01 / nr. 3573

REZULTATELE MECIURILOR CU ECHIPA SOFIEI DINAMO—SOFIA 4—4 (1—3, 2—1, 1—0). Au marcat: Topalski (4'), P. Mihailov (5’), P. Mihailov (9’), Florescu (15'), Ciobotaru (26'), Florescu (35’), Topalski (38’), T. Ștefan (43’). STEAUA—SOFIA 4—0 (3—0, 0—0, 1—0). Au marcat: Biro (5'), Varga (14'), Biro (20’); Biro (47’). PROGRAMUL PRIMELOR DOUĂ ETAPE ALE CAMPIONATULUI REPUBLICAN MÎINE, de la ora 10: Tirnava—ştiinţa Cluj; de la ora 17: steaua—ştiinţa Bucureşti; de la ora 19: Voinţa—Dinamo MIERCURI, de la ora 10: Steaua— Ştiinţa Cluj; de la ora 17: Voinţa— Tirnava; de la ora 19, Dinamo—Ştiinţa Bucureşti. HOCHEIUL ÎN ATENŢIA PUBLICULUI. După meciurile cu echipa Sofiei, urmează campionatul republican Hocheiul place publicului. Dovada am avut-o acum, cu prilejul meciurilor echipei oraşului Sofia şi mai ales aseară la întîlnirea ei cu Steaua, cînd pe patinoarul 23 August au venit circa 5.000 de spectatori. Cu mai multă străduinţă din partea organizatorilor meciurilor de hochei, acest frumos joc sportiv ar putea deveni un „fotbal de iarnă" (cum e de altfel în multe ţări), alinînd, între două sezoane ale jocului cu balonul rotund, dorul marelui public... Desigur, şi cu condiţia să fie bine jucat — Şi în această privinţă meciul Steaua — Sofia (spre deosebire de jocul Dinamo — Sofia) a satisfăcut in destul de mare măsură exigenţele spectatorilor echipei bucureştene şi, mai mult decît atît, din păcate au creat condiţii propice unor manifestări de nesportivitate pe gheaţă. A doua zi, la meciul Steaua—Sofia, datorită pe de o parte superiorităţii evidente a echipei bucureştene, iar pe de altă parte arbitrajului obiectiv (obiectiv pînă la curtoazie faţă de oaspeţi) al cuplului Florescu—Turceanu, jocul s-a desfăşurat în perfecte condiţii. Păcat că gheaţa slabă din reprizele a il-a şi a Il-a n-a permis jucătorilor tucureşteni să-şi prelungească reuşita demonstraţie de hochei din prima repriză şi să cîştige la un scor mai concludent — şi mai meritat — decît acel 4—0 cu care au Invins. Poate că la organizarea mai puţin realizată a jocului militarilor din ultimele două treimi ale meciului au contribuit şi oboseala (din cauza gheţii şi a faptului că au jucat numai cu două linii şi trei fundaşi) şi relaxarea (autoliniştirea după 3-0 şi... înaintea campionatului care îi aşteaptă de mîine). In orice caz, pentru a-şi spori valoarea, echipelor noastre Ie trebuie şi adversari de valoare. Să nu ne sperie înfrîngerile eventuale din meciurile amicale cu echipele puternice. Să găsim adversarii de la care putem învăţa pentru a progresa. De miine, timp de aproape două săptămîni (pînă la 14 februarie) pe patinoarul 23 August, hocheiul nostru va trăi intens. Se desfășoară turul și apoi returul turneului final al campionatului republican. Anul acesta Steaua pare mai sigură favorită decît oricînd, datorită formei bune In care au adus-o munca antrenorului Eugen Raduch şi conştiinciozitatea jucătorilor ei. Dar, cine ştie ? In orice caz se anunţă o luptă echilibrată pentru locurile următoare, între Voinţa M. Ciuc, Dinamo Bucureşti şi Tirnava Odorhei’ (al« cărei lot, mult întărit, şi dîrzenie caracteristică îi conferă posibilităţi de surpriză). Un outsider e Ştiinţa Bucureşti, în timp ce Ştiinţa Cluj, cu un lot slăbit şi cu o pregătire destul de sumară, pare destul de departe de potenţialul ei de altădată. C. Diamantopol Biro, ieri cel mai bun de la Steaua, asaltează poarta lui In altă ordine de idei, găsim foarte bună iniţiativa clubului Dinamo de a angaja pentru invitata sa, selecţionata Sofiei, meciuri cu formaţii de club româneşti. Lipsa unei activităţi mai intense a formaţiilor noastre de club a fost — credem — una din frînele dezvoltării mai ample a hocheiului din ţara noastră şi începutul făcut acum încearcă să umple o lacună. El trebuie continuat, dar, fără îndoială, nu strică să ne alegem şi adversarii cei mai potriviţi scopului. Vorbind despre selecţionata Sofiei (care cuprinde majoritatea jucătorilor reprezentativei Bulgariei) trebuie să apreciem că a constituit un adversar insuficient de puternic pentru echipele noastre — chiar şi pentru Dinamo. E drept, dinamoviştii au terminat la egalitate acest joc (după ce avuseseră chiar emoţia de a fi conduşi cu 3—0), dar rezultatul întilnirii a fost viciat de greşelile unuia dintre arbitri (Vasilev — Sofia), greşeli care au influenţat nemijlocit scorul în defavoarea finalele campionatelor republicane de tenis de masă începînd de astăzi, timp de cinci zile se va disputa în sala Dinamo ultimul concurs din etapa finală a campionatului republican individual şi turneul final al campionatului republican pe echipe. în primele două zile (astăzi de la ora 17 şi mîine de la ora 9 şi de la ora 17) îşi vor disputa şansele cele 25 echipe masculine şi 13 feminine înscrise în competiţie. Următoarele trei zile (miercuri şi joi de la ora 9 şi de la ora 17şi vineri de la ora 9) vor fi rezervate probelor individuale. Vor lua parte la întreceri cele mai bune echipe din ţară (C.S.M. cluj I şi II, Progresul şi Voinţa din Bucureşti etc.) precum şi cei mai valoroşi jucători în frunte cu D. Gargiucă, R. Negulescu, A.Roithi, Gh. Cobîrzan, M. Bodea, St. Sentivani, V. Sîndeanu, m. Gantner, S. Ionescu, Maria Alexandru, Ella Constantinescu, Eleonora Mihalca, Marta Tompa, catrinel Folea, surorile Jandrescu şi alţii. INFORMAŢIE Administraţia Asigurărilor de Stat anunţă: la tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane, din 31 ianuarie 1965, au ieşit următoarele opt combinaţii de litere : 1. G.T.N.; 2. N.M.I.; 3. U.S.Z.; 4. I.P.D.; 5. C.E.C.; 6. R.V.H.; 7. W.H.C.; 8. R.P.H. ASEARĂ, LA HANDBAL Ştiinţa a învins din nou •24- AA11 • pe Steaua •on 1 \ t iJU l'ii Miercuri, Ştiinţa cîştigase cu 20—IO partida cu Steaua din „Cupa de iarnă“ la handbal, producind o surpriză. Şi vrînd parcă să confirme că succesul lor de atunci, n-a fost intimplător, studenţii l-au reeditat aseară," cind au dispus şi mai clar de formaţia militară, cu 20—14. In acest fel Ştiinţa şi-a mărit considerabil şansa de a ocupa locul ii în clasament, în urma formaţiei Dinamo — care nu mai poate fi detronată de la şefie — şi, implicit, de a rămîne în cursa pentru calificarea în turneul final al competiţiei. La sfîrşitul primei reprize a partidei — care, în urma rezultatului de miercuri, a atras în tribunele sălii Floreasca mai mulţi spectatori ca de obicei — Steaua conducea cu 9—8 şi, după cum se desfăşurase pînă atunci jocul, puţini întrevedeau o răsturnare a situaţiei. Aceasta însă s-a produs, pe de o parte pentru că în repriza secundă studenţii au practicat un excelentjoc combinativ, cu multă mişcare, alternat cu contraatacuri fulgerătoare, în timp ce Steaua n-a mai dat randamentul din prima repriză, mai ales în apărare. Au marcat: Băilău 8, Gaţu 4, Savu 3, Samungi 2, Marinescu, Baraschiv şi Goranu pentru Ştiinţa, Oţelea 3, Bulgaru 3, Iacob 3, Bereteatcu 2, Nodea, Totan şi Jianu pentru Steaua. Lidera clasamentului, Dinamo, a fost aseară pusă în dificultate de formaţia Rafinăria Teleajen. Dinamoviştii, însă (e vorba de restul lotului, pentru că garnitura de bază nu revenise din Suedia), au luptat cu multă ardoare pentru a rămîne în continuare neînvinşi în competiţie, ceea ce au reuşit, ei obţinînd victoria cu 27—26, deşi la un moment dat — cînd Rafinăria Teleajen conducea cu 1916 — acest lucru nu mai părea posibil. Celelalte rezultate : Rapid—Progresii (f) 15—5; Ştiinţa—Confecţia (f) 18—8; Rapid—Voinţa (m) 21—11. Tot ieri, în sala Floreasca s-au disputat trei întîlniri contindin etapa 1 interregională a competiţiei de handbal pentru juniori şi junioare dotată cu „Cupa Sportul popular“. Favoritele, conform aşteptărilor, au cîştigat clar: S.S.E. 2 Bucureşti—S.S.E. Craiova (fete) 33—3; Rafinăria Teleajen— Voinţa Agnita (băieţi) 32—17; C.S.S. Bucureşti—Electroputere Craiova (băieţi) 26—18. Echipele învingătoare s-au calificat pentru etapa a Il-a interregională, după care se vor desfăşura turneele finale ale competiţiei. Un public numeros a asistat, ieri dimineaţă, in sala Constructorul, la ultimele întîlniri din cadrul „Cupei de iarnă“ la handbal pentru echipele de categoria a 11-a. Majoritatea meciurilor au fost dirz disputate, trei dintre ele necesitind prelungiri pentru desemnarea ciştigătoarelor. Vom mai sublinia, apoi, buna comportare a echipelor Bere Griviţa (masculină) şi Voinţa (feminină), a căror performanţă — locală in întrecerile respective — confirmă progresul lor. Dar iată rezultatele: MASCULIN, grupa 1: Unirea Fabrica de ace — Dinamo (pentru locurile 1—2) 14—13 (după prelungiri); Semănătoarea—Spartac (pentru locurile 3—4) 32—30 (după prelungiri); grupa a II-a: Bere Grivița— Recolta (pentru locurile 1—2) 25—15; F.R.B.—Fabrica de pile (pentru locurile 3-4) 26-19; FEMININ : Voința- Fabrica de timbre (pentru locurile 1—2) 11—9 (după prelungiri); Tinara gardă—Metalul (pentru locurile 3-4) 16-3. ACTUALITATEA PE SCURT ŞAHISTUL V. BONDOC SE MENŢINE PE PRIMUL LOC IN CAMPIONATUL CAPITALEI Turneul final al campionatului masculin de şah al Capitalei a continuat ieri dimineaţă cu disputarea partidelor întrerupte din ultimele runde. S-au înregistrat rezultateleAndriţoiu—Voiculescu remiză ; Erdeus—Dumitrescu 1—0 ; Bronştein—Schlesinger remiză; Rădulescu—Teodorescu remiză; Ţepeneag—Dumitrescu 0—1; Pupinic—Teodorescu remiză; Gavrilă—Schlesinger 1—0; Tucă— Elisabeta Polihroniade remiză; Nicolici— Ţepeneag 0—1; Rădulescu—Nicolici 1—0. Primul loc în clasament (după consumarea a cinci runde) continuă să fie deţinut de V. BONDOC cu 4 puncte. Sunt clasaţi în continuare: Elisabeta Polihroniade, Voiculescu, Pupinic (aceştia, împreună cu liderul plutonului, au rămas singurii neînvinşi) 30 mp. Astăzi, de la ora 17.30, în sala Progresul din str. Lipscani nr. 14, are loc runda a VI-a. RAPID A ÎNTRECUT DINAMO ORADEA LA BASCHET Rapid a obţinut în sala Floreasca o victorie concludentă în partida cu Dinamo Oradea, pe care a întrecut-o cu 86—57 (29—22). Întîlnirea nu s-a ridicat la un nivel superior, pentru că replica orădenilor a fost în general palidă, ceferiştii cu Cristian Popescu în formaţie, care s-a dovedit cel mai bun realizator (a înscris 24 puncte), au terminat pentru prima oară victorioşi de la începerea returului. Dintre orâdeni ne-a plăcut Hoffman, care a adus de altfel şi cele mai multe puncte echipei sale (21). JOCURILE DE VOLEI Deşi terminată cu scorul de 3-0 (la 11, 9, 10) întîlnirea dintre echipele masculine Progresul Bucureşti şi Constructorul Brăila a fost singura care a oferit unele faze aplaudate de spectatori. Bucureştenii au beneficiat de un atac mai variat şi mai puternic, stamate şi Dobre au arătat din nou frumoase calităţi. Cealaltă partidă masculină, a dat cîşlig de cauză formaţiei Dinamo Bucureşti, care in 50 de minute a întrecut Petrolul Ploieşti de asemenea cu 3—6 (la 4, 6, 10). Oaspeţii, în formaţie incompletă, n-au reuşit decît în cel de-al treilea set să realizeze unele acţiuni mai frumoase. Jocurile feminine s-au desfăşurat la un nivel nesatisfăcător. C.P.B. a dispus de Progresul cu 3—0 (la 8, 12, 7), dar fazele frumoase au lipsit aproape cu desăvîrşire. Rapid a cîştigat întîlnirea cu ştiinţa Bucureşti, dar contrar aşteptărilor, studentele au cucerit un set. Scorul 3—1 (15—11, 10—15, 15—5, 15—7) reflectă just desfăşurarea partidei pe parcursul căreia am reţinut din nou forma bună manifestată de Eugenia Rebac. N. M. Esză din meciul de fotbal amical disputat ieri pe stadionul din Ciulești. Rapid .Metalul 1—1. Dumitriu II a ratat o bună ocazie de a înscrie un gol Termenele de execuţie şi calitatea lucrărilor de reparaţii la locuinţe (Urmare din pag. 1) Pentru că, aşa cum bine se spunea intr-un „ Co raport privind măsurile luate pentru întreţinerea fondului locativ şi executarea planului de reparaţii şi prestări către populaţie“ pe care l-am ascultat la S.P.C. „şefii de grupuri şi maiştrii de şantier îşi programează singuri" lucrările şi dau prioritate executării celor cu pondere valorică mare (n.n. realizarea planului valoric este din indice de seamă), iar cele mici şi neproductive se tărăgănează timp îndelungat". O astfel de tendinţă este greu de corectat prin grafice operative, sarcini fizice, nominalizate, etc. Interesele bunei conservări a locuinţelor cer însă ca lucrările mărunte — care nereparate la timp pot produce degradări mari şi implicit pagube serioase — să fie prompt efectuate. S-a spart o ţeava ? Ea trebuie imediat reparată, altfel mîine va fi nevoie de reparaţia zidăriei, a tencuielilor şi poate chiar a parchetelor. Curge apa undeva prin acoperiş ? Reparaţia trebuie repede executată. In condiţiile actualului mod de deservire în acest domeniu e poate greu de scontat pe operativitate în soluţionarea acestor urgenţe (nemaivorbind de alte reparaţii mărunte, dar importante şi ele), în efectuarea întreţinerii operative a imobilelor. Tocmai pentru a suplini o lipsă a acestei deserviri, viaţa a scos la iveală acele colective obşteşti de locatari de diferite profesii care intervin — acolo unde pot şi au mijloacele necesare — la înlăturarea unor surse de degradare a clădirilor. Propunem de aceea să se studieze posibilitatea organizării unor echipe de întreţinere, — salarizate poate astfel incit să fie eliberate de... goana după realizări valorice mari. Ele ar putea să funcţioneze eventual în cadrul împărţirii actuale a sectoarelor de administraţie ale I.A.L. In acest sector se ridică, fără îndoială şi multe alte probleme, care trebuie să dea de gîndit organelor de resort ale sfaturilor populare. Să pornim de la următoarele exemple... Aminări repetate Au trecut mai mult de doi ani de când au început lucrările la imobilul din str. Antim nr. 19, raionul Nicolae Bălcescu. Mai intii, conform proiectului elaborat de I.A.L., întreprinderea de construcţii şi reparaţii a raionului Nicolae Bălcescu a făcut unele transformări la mansardă. Apoi, câtăva vreme, lucrările au stagnat. Mai trziu a venit o echipă, a spart zidul superior frontal al casei şi s-a amenajat o schelă aeriană necesară lucrărilor de înlocuire a acoperişului din ţiglă cu tablă. Din nou lucrările s-au oprit. In schimb, nu s-a găsit o modalitate să fie oprită şi apa, pe timp ploios, ca să nu mai pătrundă în apartamentele 9 şi 10. In prezent, imobilul, supus reparaţiilor, se degradează şi mai mult, iar locatarii nu pot întreprinde nici o acţiune pentru buna gospodărire a apartamentelor. Asupra termenelor de execuţie nici nu mai insistăm. S-au fixat, pînă acum, vreo şase termene dar nici unul n-a fost respectat. Primul era pentru 14 decembrie 1962. Ultimul — 30 decembrie 1964. N-au existat materiale ? N-au fost fonduri ? Nici una, nici alta. Lucrările au fost animate de pe o zi pe alta pină au intrat in iarnă, cind nu mai puteau fi efectuate. Locatarii speră ca, la primăvară, in al treilea an de la deschiderea șantierului, să scape de neplăcerile pe care le indură in prezent. Noul termen a fost stabilit pentru sfîrşitul lunii iunie. Datorii întreprinderea de construcţii şi reparaţii a raionului N. Bălcescu (grupul de şantier nr. 2) este datoare şi faţă de locatarii imobilului din str. Apolodor nr. 2. Reparaţiile au început aici, în luna iunie 1963, şi I.R.C.R. le consideră încheiate. Pe teren însă, situaţia e alta. După schimbarea tablei de pe acoperiş, în două apartamente a început să plouă, vopsitoria fiind de proastă calitate, a început să se cojească, tîmplăria la unele uşi şi ferestre s-a degradat etc. Deşi situaţia e cunoscută şi locatarii aşteaptă, totuşi grupul 2 al I.R.C.R. nu se grăbeşte să se achite de datorii. Remedieri... remedieri De la comitetul de bloc al imobilului din str. Academiei 35 —37 (Romarta), am primit sesizarea că o parte din lucrările efectuate în anul 1963 de către I.R.C.R. 30 Decembrie sunt necorespunzătoare. De acest lucru a fost sesizat, la timp, sfatul popular raional, iar la fața locului s-a prezentat un membru al comitetului executiv. Urmarea ? O nouă notă de comandă din partea I.A.L. pentru remedieri. De atunci au trecut luni de zile, dar remedierile n-au fost efectuate decît in mică măsură. O parte din cazane şi din ţevi au rămas nevopsite: două manometre de la hidrofor stunt necorespunzătoare şi trebuie schimbate; acoperişul şarpantei de la crematoriu, scos de l.R C.R. pentru introducerea boilerelor noi, nu a mai fost montat la loc; pe unele porţiuni ale acoperişului tabla nu a fost înlocuită, ci doar vopsită, astfel că în cîteva apartamente plouă ; unele lucrări la reţeaua electrică au rămas neterminate etc. La cererile insistente ale administraţiei şi ale comitetului de bloc, I.R.C.R. mai trimite, din cind în cînd, cîte un lucrător dar, remedierile rămîn... neremediate. E oare atit de greu să fie încheiată, cu bine, o lucrare pentru care s-au încasat importante sume de bani ? Cum urmărește dirigintele din partea întreprinderii de administrație locativa modul în care s-a cheltuit fondul investit pentru reparaţii ? Necazuri au locatarii şi,în ce priveşte funcţionarea ascensoarelor. Şi aceasta, din cauză că reparaţiile efectuate nu cu mult timp în urmă, au fost de proastă calitate, iar întreţinerea lor se face în mod necorespunzător. Nu-i lipsit de interes faptul că, deşi pentru unul din ascensoare s-au investit 47 000 lei, astăzi el stă blocat, iar locatarii urcă pe jos scările a şapte etaje. Unde-i controlul asupra calităţii reparaţiilor la ascensoare ? Cum s-a făcut recepţia ? La recepţie nu-i suficient să se constate că ascensorul funcţionează, ci trebuie să se verifice şi ce piese au fost înlocuite, dacă ele corespund sau nu din punct de vedere calitativ, dacă într-adevăr au fost executate toate lucrările prevăzute în deviz etc. După cum ni se sesizează, şi în alte raioane se petrec asemenea cazuri La lucrarea din calea Rahovei 123, tencuielile au fost executate cu denivelări și fără a fi atent finisate, iar tocul unei uși a fost montat strîmb (cu 10 cm mai sus decit pardoseala). In str. Alexandru Sahia nr. 2, raionul 1 Mai, din cauza unei lucrări neatent executate la vasul tampon al hidroforului, apa deversează în subsol, dăunînd fundaţiilor. Iată, aşadar, cîteva probleme strins legate de execuţia lucrărilor de reparaţii la termenele prevăzute şi de respectarea cerinţelor de calitate. Aspectele pe care le ridică sînt desigur mult mai variate decît cele la care ne-am referit. Tărăgănarea lucrărilor este uneori şi urmarea modului superficial în care se face pregătirea deschiderii şantierelor (în sensul că nu se studiază în prealabil atent documentaţiile, nu se face cu grijă aprovizionarea cu materiale a şantierelor sau nu se organizează cum trebuie fluxul normal al lucrărilor) etc. După cum slaba calitate a unor reparaţii este consecinţa firească şi a nivelului de calificare încă destul de scăzut al unor lucrători, a faptului că inginerii şi tehnicienii însărcinaţi cu controlul tehnic de calitate nu supraveghează pe parcursul execuţiei cum se respectă procesul tehnologic, cum se aplică normativele de calitate sau nu iau, atunci cînd e cazul, măsuri de remediere promptă a unor lucrări, de imputare a materialelor risipite. Uneori se mai întîmplă ca la recepţie, comisiile să nu fie suficient de exigente, să nu fie consultaţi şi locatarii, beneficiari de fiecare zi ai lucrărilor executate, în privinţa eventualelor observaţii pe care le au de făcut. Fără îndoială, acestea şi multe alte aspecte se cer atent analizate în fiecare întreprindere, cu sprijinul comitetelor executive ale sfaturilor populare raionale şi al Direcţiei generale de construcţii-montaj , for de îndrumare tehnică şi metodologică a întreprinderilor care efectuează reparaţii la locuinţe, luîndu-se măsuri corespunzătoare. Astfel, realizărilor de pînă acum — introducerea unor metode bune de lucru, extinderea micii mecanizări, aprovizionarea centralizată cu betoane şi mortar din staţiile D.G.C.M. etc. — li se vor adăuga mereu altele spre satisfacţia locatarilor. AZI 19.00 Jurnalul televiziunii. 19.10 Pentru pionieri şi elevi — Ştiţi sa socotiţi 7! 19.40 Dragoste lungă de-o scară — film. 21.10 Solişti de operă ai teatrelor muzicale din ţară. 22.00 Telesport. În încheiere. Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. % TEATRUL DE OPERA $I BALET AL R.P.R. PREZINTĂ: Marti 2 il ora 19 — AIDA Miercuri 3 II ora 19,30 — GISELLE Joi 4 II ora 19,30 — LUCIA DI LAMMERMOOR Vineri 5 II ora 19,30 — BOEMA Slmbăta 6 II ora 19,30 — CAVALERIA RUSTICANĂ, PAIATE Duminică 7 II ora 11 — Mme BUTTERFLY Duminică 7 II ora 19,30 — ROMEO SI JULIETA Biletele se găsesc la casa teatrului din bd. 6 Martie nr. 70—72, telefon 13.18.57 şi la agenţia de bilete din calea Victoriei nr. 40 (pasajul Majestic), telefon 16.48.20 între orele 10—13 şi 17—19.30. x\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\^^^^^ S OFICIUL NATIONAL DE TURISM I AGENŢIA BUCUREŞTI I I primeşte înscrieri pentru -a I EXCURSII ÎN STRĂINĂTATE | ţt pe următoarele itinerar!! : ^ ^ -2 0 PRAGA — BUDAPESTA, cu trenul, durata de 8 zile, la 4, 7 şi ^ -2 11 martie 1965. si BUDAPESTA — BRATISLAVA — BRNO — CESKE BUDEJOVICE Ú g — PLSEN — KARLOVY-VARY — PRAGA, cu autocarul, durata de ^ 0 14 zile, la 18 martie 1965. ^ BUDAPESTA — PRAGA — BRNO - BRATISLAVA, eu trenul, ^ Í- durata de 10 zile, la 22 martie 1965. ^ CRACOVIA - VARSOVIA, cu trenul, durata de 8 zile, la 21 ^ 11 martie 1965. ^ CHISINAU — KIEV — MOSCOVA, durata de 10 zile, cu trenul, ^ ^ la 19 și 20 martie 1965. Sg g PRAGA - DRESDA — KARL MARX STADT — ERFURT - EISE- ^ 0 NACH — JENA — LEIPZIG — MEISEN - BUDAPESTA, cu trenul, ^ ti durata de 15 zile, plecarea la 16 martie 1965 gî RUSSE — PLEVNA — SOFIA — TRNOVO, de 3 zile, cu auto- | Si carul, plecarea la 6, 13, 21, 24 și 27 martie 1965. 12 g. .............................. ............................................................................................... g; ^ ^ S La solicitarea întreprinderilor și instituțiilor se pot organiza grupe speciale pe itinerariile de mai sus, sau alte itinerarii. ^ Informaţii şi înscrieri la agenţia O.N.T. din bd. Republicii nr. 4 gii şi la filialele din oraşele ALEXANDRIA, CALARASI şi GIURGIU. iA\VĂ\^\W\\\\^Vk\YĂV\\\\\\\\\\\\\\^Vl\Yl\\\Vv\V\\V^\V.\WĂ\\^\\\\\^\\\^\\^\VWĂ\^^^^\\V\\\\\\\VlĂYv\^\\V\Yl'^\\\\\\^ UNIVERSITATEA BUCUREŞTI DISERTAŢIE In ziua de 18 februarie 1965, ora 18, in amfiteatrul „SPIRU HARET“ al Facultăţii de matematică-mecanică din Bucureşti, str. Academiei 14, va avea loc susţinerea publică a disertaţiei de candidat în ştiinţe fizico-matematice a tov. CRISTEA I. ION, cu tema : „STUDIUL CANONIC AL MIŞCĂRILOR ROTAŢIONALE ALE FLUIDELOR PERFECTE BAROTROPE SAU INCOMPRESIBILE” Conducător ştiinţific : prof. dr. Victor Vîlcovici Referenţi ştiinţifici oficiali: — Acad. prof. dr. CAIUS IACOB — Universitatea Bucureşti — Acad. prof. dr. DUMITRESCU D. — Institutul Politehnic Bucureşti. — Prof. dr. MIRCEA DRAGANU — Universitatea Babeş-Bolyai Cluj. Lucrarea, în manuscris, poate fi consultată la biblioteca Facultăţii de matematică-mecanică. iWWWWWWWVWWWWWWWWWWWWWWWwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwvwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwuwwwwwuuuuwuvw ■ UNIVERSITATEA BUCUREŞTI DISERTAŢIE In ziua de 25 februarie 1965, ora 18, în sala de consiliu a FACULTAŢII de ŞTIINŢE JURIDICE din Bucureşti, b-dul 6 Martie 64, va avea loc susţinerea publică a disertaţiei de candidat în ştiinţe juridice a tov. OPRIŞAN N. COSTICA, cu tema : „APARAREA PROPRIETĂŢII SOCIALISTE PRIN MIJLOACE DE DREPT CIVIL“ Conducător ştiinţific : prof. dr. Traian Ionaşcu — membru corespondent al Academiei R.P.R. Referenţi ştiinţifici oficiali : — prof. dr. AURELIAN IONAŞCU — Universitatea „Babeş-Bolyai“ Cluj — prof. VASILE NEGRU — Universitatea „Al. I. Cuza“ Iaşi — conf. cand. şt. CONSTANTIN STANESCU — Universitatea Bucureşti. Lucrarea, în manuscris, poate fi consultată la biblioteca Facultăţii de ştiinţe juridice. COOPERATIVA „Casa de mode“ angajează REVIZOR contabil cu studii medii şi stagiul corespunzător şi DISTRIBUITOR materiale. Doritorii se vor adresa la sediul cooperativei din str. Constantin Exarcu nr. 1 între orele 8 şi 16. TRUSTUL de utilaj greu, Staţiunea nr. 1 Bucureşti — şos. Giurgiului nr. 164 caută INGINER mecanic utilaje pentru postul de mecanic şef şi ŞOFERI automacaragii şi DACTILOGRAFA. UZINA de maşini electrice Bucureşti str. Vătafului nr. 4 angajează INGINER termist cu domiciliul in Capitală, STRUNGARI, FREZORI, MAIŞTRI electromecanici, MAIŞTRI electrotehnici, ŞOFER pe turism, PAZNICI cu domiciliul în Capitală. Tel. 15.84.10, interior 176. BUMBACARIA românească Jilava şos. Gării Jilava nr. 112 tel. 23.74.40, angajează MAISTRU electrician specializat în Întreţinere instalaţii industriale, bobinaje şi automatizări. ÎNTREPRINDEREA comerţului cu ridicata pentru textile-incălţăminte angajează RECEPŢIONERI în specialitatea textile-incălţăminte. Condiţii de angajare: şcoala medie şi un an vechime de comerţ sau şcoala elementară şi 5 ani vechime in comerţ. Doritorii se vor adresa la tel. 15.09.13. FABRICA de confecţii şi tricotaje Bucureşti, din bd. Armata Poporului nr. 1, angajează ELECTRICIENI de întreţinere. TEATRE Uliiiiiiiiiiiiiii ACT VENETIAN — Teatrul „C. I. Nottarasala Magheru, tel. 15.93.1 02, ora 19.30 (spectacol cedat). SPECTACOL DE PANTOMIMA ȘI CAN-CAN — film pentru ecran panoramic — Patria, bd. Magheru 12—14, tel. 11.86.25, orele 9.30, 12 30, 15.30, 18.30, 21.15. TITANIC VALS — Republica, bd. Magheru 2, tel. 11.03.72, orele 9.30, 11.45, 14. 16.30, 18.45, 21; Bucureşti, bd. 6 Martie 6, tel. 15.61.54, orele 9.30, 11.45, 14, 16.30, 18.45, 21; Griviţa, calea Griviţei — podul Basarab, tel. 17.08.58, orele 10, 12.15, 15.30, 18. 20.30; Modern, Piaţa G. Coşbuc nr. 1, tel. 23.71.01, orele 9.45, 12, 14.15, 16 30, 18.45, 21. PAULA CAPTIVĂ — Luceafărul, bd. 1848, nr. 6, tel. 15.87.67, orele 9.30, 11.45, 14, 16.15, 18.30, 20.45; Feroviar, calea Griviţei, 80, tel. 16.22.73, orele 9.15, 11.30, 14, 16.30, 19, 21.30; Melodia, şoseaua Ştefan cel Mare colţ cu str. Lizeanu, tel. 12.06.88, orele 9.15, 11.30, 13.45, 16, 18.15, 20.30. DRACUL ŞI CELE ZECE PORUNCI — cinemascop — Carpaţi, bd. Magheru 29, tel. 13.92.72, orele 10, 12, 14, 16. YOKMOK — Capitol, bd. 6 Martie 16, tel. 16.29.17 orele 9.30, 11.45, 14, 16.30, 19, 21.15. Flamura, şoseaua Giurgiului 155, tel. 23.07.40, orele 10, 12, 16, 18, 20. MOSCOVA-GENOVA — Festival, bd. 6 Martie 14, tel. 15.63.84, orele 9.30, 11.45’ 14, 16.15, 18.30, 20.45; Excelsior, bd. 1 Mai 174, tel. 18.10.88, orele 10, 12.15, 15.30, 18, 20.30. RĂZBUNĂTORUL — cinemascop — Victoria, bd. 6 Martie 7, tel. 16.28.79, orele 10, 12, 14, 16, 18,15, 20.30; Volga, şoseaua I. Pintilie 61, telefon 11.9126 orele 10, 12, 15, 17, 19, 21. SĂLBATICII DE PE RIUL MORŢII — cinemascop — Central, bd. 6 Martie 2, tel. 14,12.24, orele 10.30, 12-30 14.30, 16.30, 18.30, 20.30. CEI ŞAPTE MAGNIFICI — cinemascop — Lumina, bd. 6 Martie 12, tel. 16.23,35, orele 9, 12, 15, 18, 21. O POVESTE NEINVENTATA — Union, str. 13 Decembrie 5—7, tel. 13.49.04, orele 16, 18,15, 20.30. Flacăra, calea Dudesti 22, tel. 21.35.40, orele 15.30, 17.45, 20. PROGRAM PENTRU COPII — Doina, str. Doamnei 9, tel. 16.35.38, ora 10. !jjllil!l!l!ih!lll!lll!i! DANS — Teatrul evreiesc de stat, tel. 21.36.71, ora 20. AVENTURILE UNEI UMBRELE — Teatrul satiric-muzical „C. Tănase", sala din calea Victoriei 174, tel. 15.04.18. LA PATRU PASI DE INFINIT — Doina, str. Doamnei 9, tel. 16.35.38, orele 11.30, 13.45. 16, 18.15. 20 30. Floreasca, str. J. s. Bach nr. 2 tel. 12.28.30, orele 16, 18.15. 20.30. ROMINIA PE MERIDIANELE LUMII — CETĂŢILE CHIMIEI — O NOAPTE LA CASA SCINTEII — TEMELII DE OŢEL — PREFAŢA LA UN POEM — Timpuri Noi, bd. 6 Martie nr. 18, tel 15.61.10, de la ora 10 la 21 în continuare. CÎNTIND ÎN PLOAIE — Giuleşti, şoseaua Giuleşti 56, tel. 17.55.46, orele 9.30, 12. 15, 17.30, 20 . Aurora bd. Dimitrov 118, tel. 25.04.66, orele 9.45 12 14.15, 16.30, 18.45, 21. CEI TREI MUŞCHETARI — cinemascop — ambele serii —Înfrăţirea între popoare, bd. Bucureştii Noi, tel 17.31.64, orele 10.30, 15.15. 19. EROI CURAJOŞI CA TIGRII — Cultural, Piaţa I. Pintilie 2, tel. 16.25.39, orele 16, 18.15. 20.30; Colentina, şoseaua Colentina 84, tel. 25.07.09, orele 16, 18.15. 20.30. CLIMATE — cinemascop — Dacia calea Griviţei 137, tel. 16.26.10, orele 9, 12, 15, 38, 21. UN NOU GHILGAMEŞ — Buzeşti str. Buzeşti 9—11, tel. 15.62.79, orele 15.30, 18, 20.30; Pacea, bd. Libertăţii 70—72, tel. 16.29.02, orele 16 18, 20. ŞAPTE ANI DE CĂSNICIE — evismascop — cringaşi, şoseaua Crînga, 42, tel. 17.38.81, orele 16, 18.15, 20.30. VIATA UȘOARA — Bucegi, bd. 1 Ma 57, tel. 17.05.47, orele 10, 12,15, 16, 18. 20.30. JUDECĂTORUL DE MINORI — Unrea, bd. 1 Mai 143, tel. 17.10.21, ore. 11, 16, 18.45, 20.30. Munca, soseaua Mhai Bravu 221, tel. 21.50 97, orele 16.15, 18.30, 20.45. AH, EVA I — Tomis, calea Văcăreş 21, tel 21.49.46, orele 9.30, 11.30, 13.3 16, 18.15, 20.30; Mioriţa, calea Moşile 127, tel. 14.27 14, orele 9. 11.15, 13.3 15.45, 18.15, 20.45 LOCOTENENT CRISTINA — Vita, calea Dudeşti 97, tel. 21.39.82, orele 18.15, 20.30. INTILNIRE CU SPIONUL — Popula str. Mătăsari 31, tel. 25.15.17, orele 18.15, 20.30. Drumul Sării, str. Drumi Sării 30, tel. 14.10.37, orele 15.30, 17.4 20. CALABUCH — Arta, calea Călăra 153, tel. 21.31.86, orele 15. 17.45, 20 3 Cotroceni, soseaua Cotroceni 9, te 13.62.56, orele 15.30, 18, 20.30. DRUM PERICULOS — cinemascop ■ Moşilor, calea Moşilor 221, tel. 12.52 , orele 15, 17.45, 20.15. MARIA — Cosmos, şoseaua Pantelmon 89, tel. 25.19.15, orele 16, 18.20. UMBRELELE DIN CHERBOURG - Viitorul, str .M. Eminescu 127, te 11.48.03, orele 15.30, 18. 20 30. ŞEFUL — Rahova, calea Rahovei 11 tel. 23.91.00, orele 16, 18 15, 20 30; Ferentari, calea Ferentari 86, tel. 23.17.5 orele 14, 16.15, 18.30, 20.45. SOŢIE PENTRU UN AUSTRALIAN- cinemascop — Progresul, şoseaua Giurgiului 3, tel. 23.94.10, orele 15, 17, 19, 2 CU MIINILE PE ORAŞ — Lira cale 13 Septembrie 196, tel. 15.66.66, orele 1 18.15, 20.30. CINEMA T - Vita orele 1 Unan SELECȚIUNI DIN PROGRAM AZI PROGRAMUL I 17.15 Program interpretat de ansambluri corale de amatori. 18.05 Melodii populare. 18.50 Concert distractiv. 21.06 Recital Elena Cernei. 22.00 Radiojurnal 22.20 Concert de muzică ușoară. 23.15 Simfonia a IlI-a în do minor cu orgă de Saint-Saëns. PROGRAMUL II 17.00 Radiojurnal. 17.10 Muzică uşoară de Emanuel Ionescu. 17.30 Sfatul medicului. 21.00 Radiojurnal. 21.35 Muzică de dans. 22.10 Comedia madrigalescă pentru cinci voci „Seară de carnaval“ de Adriano Banchieri, înregistrare primită de la Radioteleviziunea elveţiană. 23.15 Muzică de dans. PROGRAMUL III (Staţiile 4,12 şi 4,16 m) 18.00 Buletin de ştiri. 18.20 Interpreţi de muzică populară. 20.30 Concert din opere. 21.30 Radiojurnal. 21.45 Muzică de cameră de Brahms. MIME PROGRAMUL I 5.00 Buletin de ştiri. 5.40 Cîntece şi jocuri populare. 6.00 Radiojurnal. 7.15 Muzică uşoară. 7.30 Sfatul medicului. 8.31 Muzică din opere. 9.25 Solişti da muzică uşoară. 11.07 „Iarna pe portativ“ — muzică uşoară. 13.21 Muzică din opereta „Marizelle Nitouche“ de Hervé. 14.10 Muzică uşoară romînească. 15.00 Cîntă Vera Rudeanu și Constantin Gabor — arii din opere. 16.00 Radiojurnal.