Informatia Bucureştiului, ianuarie 1966 (Anul 14, nr. 3857-3881)

1966-01-03 / nr. 3857

iiiKimiimiimmiiimimmiiitiiiiiiHU""11 WHlIllti ......... mmm ECHIPA ORAŞULUI PRAGA, A TURNEULUI DE HANDBAL CÎŞTIGĂTOARE DE LA BERLIN Handbaliştii români pe locul al treilea Turneul de handbal masculin de la Berlin la care au participat opt din cele mai puternice echipe europene a fost cîştigat de reprezentativa oraşului Praga. Echipa oraşului Bucureşti s-a clasat pe locul al treilea. în preliminariile turneului, echipa Bucureştiului a învins cu 0—4 (4—1) echipa Budapestei, a făcut meci egal (7—7) cu selecţionata oraşului Copenhaga şi a pierdut în faţa formaţiei oraşului Leipzig cu 7—8. Calificată totuşi în turneul final, echipa oraşului Bucureşti a învins cu B—4 (4^1) echipa oraşului Praga, cîştigătoarea competiţiei, dar a pierdut cu reprezentativa Berlinului (3—5) şi astfel a ocupat doar locul al treilea. Iată cum arată clasamentul definitiv al turneului: 1. PRAGA, 2. Berlin, 3. București, 4. Leipzig, 5. Budapesta, 6. Belgrád, 7. Copenhaga, 8. Jinnköpping. în Gligorici conduce turneul de la Hastings în tradiţionalul turneu internaţional de la Hastings (Anglia) s-au disputat pînă ieri partidele din etnei runde. în clasament conduce iugoslavul Gligorici (4 de p), urmat de sovieticii Spasski şi Vasiukov cu cite 4 p. Reprezentantul nostru Florin Gheorghiu a întrunit pînă în prezent două puncte. La Strasbourg, fotbaliştii noştri au pierdut cu 1-2 In încheierea turneului de trei jocuri susţinute peste hotare, echipa reprezentativă de tineret la fotbal a susţinut ultima partidă în Franţa, la Strasbourg, unde a jucat cu echipa locală, F.G. Strasbourg. Ieri, fotbaliştii noştri au pierdut meciul la limită cu scorul de 1—2, după ce fuseseră conduși de gazde cu 2—0 prin golurile înscrise de Szepaniak (min. 20) și Schmeider (min. 63). în min. 71 Cuperman a redus scorul la 2—1. Steaua a terminat turul campionatului Cu jocurile desfăşurate la sfîrşitul vechiului an în sala Floreasca s-a încheiat prima parte a campionatului republican de baschet pentru echipele masculine. In opoziţie cu întîlnirile din primele două zile ale turneului interbucureştean, care oferiseră în general spectacole de slabă calitate, de data aceasta am asistat la jocuri interesante şi de nivel tehnic mai bun. Ştiinţa a beneficiat de o apărare mai organizată şi a cîştigat pe merit întîlnirea cu Rapid de care a dispus cu 80— 1i) (39—42). Jocul a fost în ansamblu însufleţit şi studenţii au avut conducerea în cea mai mare parte a partidei. S-au evidenţiat de la învingători Ivan, prin dîrzeniia arătată în joc şi Jekelly, realizator a 30 puncte. De la Rapid ne-a plăcut Ilaneş, care în cele 34 minute cît a rămas pe teren a înscris 28 puncte. Intţlnirea dintre Steaua şi Dinamo terminată cu scorul 92—73 (46—23) a fost — în special în prima repriză — la discreţia celei dintîi. Dorind parcă să reabiliteze evoluţiile slabe din zilele anterioare ale turneului, jucătorii militari au oferit publicului un adevărat recital de baschet în primele 15 minute. Şi de data aceasta animatorul şi coordonatorul echipei a fost Emil Niculescu, neobosit şi excelent inspirat. Combinaţiile acestuia cu Novacek sau cu Savu şi Rarău au dat posibilitate formaţiei sale ■ să ia un avans substanţial. Punîndu-şi partenerii in situaţii bune şi serviidu-le mingi utilizabile, aceştia au con- I dus permanent (min 5 = 12—4 ; min. * 7 = 18—6; min. 10 = 24—9; min. . 15 == 42—15). Steaua a imprimat jo- I câini up ritm care nu a convenit dina- ' moviştilor. Replica acestora a fost ne- I așteptat de slabă, iar echipa a lăsat uneori impresia că este în derută. In • minutul 28 Steaua avea un avans de 130 puncte (66—36), dar în continuare a slăbit ritmul St Dinamo , din a et- I vei echipa numai Viciu a corespuns in- * tegral — a recuperat din diferenţă. De reţinut că de data aceasta apărarea mi- | litarilor a fost mai bună, ceea ce explică de altfel şi diferenţa de spor ! Eficacitate au dovedit de la învingă- * tori Novacek Şi Barău cu pite 17 puncte, în timp ce de la Dinamo cele mai multe puncte le-a marcat Dragomirescu (16). La încheierea primei părţi a campionatului republican, Steaua (antrenor C. Herold) a terminat pe primul loc în clasament, fără nici o înfringere. Şi acum, pînă la 27 februarie 1966, cînd va începe returul, echipele vor avea vacanţă. N. Mateescu neînvinsa la baschet 1965... FOTBAL... 1966 • DUPĂ ANUL CALIFICĂRILOR, ANUL FINALEI « „MARILE REINTRĂRI" DIN 1966 ȘI INTERPRETĂRILE DE ARBITRAJ • DAR NOI? Anul care a plecat a reprezentat o perioadă foarte agitată pentru fotbal. Toate contigentele, mai puţin Africa — retrqs% din IntraPBrB prin PQfotB tuturor federaţiilor sale sau tran febra luptei pentru calificarea în turneul final al campionatului mondial din anul care a venit. Cele 11 locuri (două revenind, de drept, Braziliei şi Angliei) au fost disputate cu dîrzenie şi au dezlănţuit atîta interes şi pasiune, îneît 1965 poate fi numit „anul canlistrist si «timpi, automat, 1966 primeşte titlul de in, trei dintre cele u serii, numind astfel şi seria care a cuprins doar două echipe R.P.D. Coreeană la Australia — au fost necesare barajele. Spa. B)s a intilnit Irlanda pe teren neutru, la paris, şi a intra-Petrp greu, cu un gol obţinut „pe H* nia sosirii* de Ufarve. Chilie a avut nevoie, şi ea, de un meci suplimentar spre să se califici, iar golul victoriei, golul, care i-a dăruit biletele de arvion pentru Londra, a fost opera unui fundaş, Eizaguirre. In sfirşit, miercuri, la Floreniţa, B*B disputa.logul pare a desemnat pe a 16-a, fa ultima, finalistă între echipele Bulgariei şi Belgiei, aflate la egalitate de puncte după desfăşurarea partidelor normale din serie. După cum se ştie, victoria a revenit Bulgariei cu 2—1. Toate privirile se îndreaptă acum spre Anglia. In insulă, pregătirile sunt în toi. Am aflat, din vreme, că şedinţa de tragere la sorţi a grupelor va fi televizată, astfel că prima luare de contact cu atmosfera de campionat mondial 1966 se va produce îvt.pn. din prima lună a acestui an. între timp, statele majore ale finalistelor pun la punct planul de pregătire a echipelor. Nu lipsesc veştile eurigase, începînd cu antrenamentele misterioase ale brazilienilor, contnuînd cu secretul locului de pregătire al selecţionatei memodieane şi terminînd cu marea impresie lăsată celor ce i-au văzut pe fotbaliştii din R.E.D. Coreeană în cele d°uă partide în care au măturat reprezentativa Australiei, pregătită luni de zile, cu multă vîlvă şi pompă- Şi în compania ultor parteneri de renume din Europa şi America de Sud. Primele luni ale lui 1966 ne vor aduce ştiri în cantităţi masive despre angajarea totală a „celor 16“ în cursa pregătirii ei, Si — BVBi, va veni iunie, cu marele spectacol fotbalistic din insula engleză. M 1965 a fost un an al „marilor „I t 4^4- U « J A di i f n x wmi ai i '. vi j,iwcs »nu» c jxrwxjayvtvtv r”» febri, ţinuţi departe de stadion de accidente, de renunţări temporare la activhat/2, qq reapărut sprăluciţor pe primul plan. laşind absent o bună bucată de timp şi din poarta lui Dinamo Moscova şi din aceea a reprezentativei Uniunii Sovietice Şi-a reciştigat cu brio ambele locuri. Barem evoluţiile lui pe cele mai mari stadioane sudamericane în turneul de acum cîteva săptămini al reprezentativei sovietice au fost de-a dreptul senzaţionale, recompensate de toţi ziariştii care le-au urmărit cu cele mai măgulitoare caracterizări. Uwe Seeler, centrul atacant al lui V. S. Hamburg şi al reprezentativei R. F. Germane, grav rănit la picior, a reintrat cu un „tendon al lui Achille“ din plastic în meciul decisiv al unsprezecelui vest-german, cel cu Suedia de la Stockholm, unde nu numai că a jucat excelent dar a fost și autorul golului victoriei echipei lui. Berlin, splendidul atlet care a primit prima „Cupă Jules Rimet“ cucerită de Brazilia, în 1958, în Suedia, în calitate de căpitan al campioanei mondiale, a reapărut, cînd nimeni nu mai credea, in naţionala braziliană, după ce intrerupsese un an activitatea (intenţionase să facă o şcoală de antrenori în Europa şi — la un moment citit — comunicase că se va dedica profesiei de actor). Dar un campionat excepţional şi garanţia experienţei lui l-au făcut pe Vicente Fgola să-l readucă în reprezentativă unde n-a fost cu nimic inferior lui Bellini, ediţia 1958... După o privire retrospectivă, una în perspectivă. Ce poate aduce 1966 ca noutate în esenţa fotbalului ? Se pare că unele modificări structurale, provocate de modificări ale Interpretării unor infracţiuni în joc. Dacă regula ofsaidului, mult discutată, încă la un punct controversat ca influentă asupra evoluţiei fotbalului, va rămîne sub aceleaşi principii de aplicare, în schimb atacul prin alunecare, un procedeu tehnic care a cucerit o mare popularitate în rîndul apărătorilor, în special europeni, nu va mai fi permis, începind chiar de la turneul final al campionatului mondial. Pentru unele defensive, cum este aceea a echipei R. F. Germane, unde înnluim pe cei mai mari specialişti ai acestui gen de deposedare, măsura va avea efecte considerabile. Cam de aceeaşi natură vor fi şi modificările provocate de probabila totală sancţionare a oricărui atac pentru deposedarea de balon efectuat din spate. Ambele pot face din turneul final 1966 un turneu plin de şi mai multe rezultate neprevăzute decit cele înregistrate în celelalte turnee finale ale întrecerii mondiale . Pentru noi, 1965 a însemnat mult şi sperăm ca 1966 să constituie Şi mai mult. Anul care s-a terminat a fost o primă dovadă că contactul cu echipele de prim eşalon ale fotbalului mondial nu poate fi decît folositor. Competiţiile oft- Piftia 9jp nji J31ÎS ??7 QQhino ri o Club sau reprezentative de mare calibru Şi constatarea cea mai preţioasă rămîne deeea că apt avut cele mai apreciate evoluţii in întîlnirile cu cele mai prestigioase dintre ele : Portugalia, Cehoslovacia si Internazionale. Eftimîe Ionescu 1965 Pelé şi laşin, după recentul meci : Brazilia—U.R.S.S. 2—2 = a UMM/Xll/l ta. I i ===== ! . TEATRUL MUNCITORESC C. F. R. GIULEŞTI PREZINTĂ în sala TEATRULUI MIC în ziua de 4 ianuarie 1966, ora 19,30 şi LA TEATRUL NAŢIONAL „I. L. CARAGIALE“ SALA COMEDIA în ziua de 10 ianuarie 1966, orai 19,30 PREMIERA CU CINE MĂ BAT“ Comedie în trei acte de Aurel Storin în distribuţie : Silviu Stăncuiescu, Paul Ioachim, Ion Gheorghiu Fiului de Stat: Ileana Codarcea, Traian Dănceanu, Florescu Regia artistică : Mihai Dimiu Scenografia : Eugenia Bassa Crîsmaru 47 laureat al Pre- Consicintin VOR PE REZISTA IN 1966 RECORDURILE 5000 M SI 10000 M PLAT?! Ron Clarke crede că acestea vor fi corectate ! Este ştiut că majoritatea specialiştilor şi ziariştilor sportivi au acordat votul lor pentru cel mai remarcabil sportiv al anului 1965, multiplului recordman mondial, atletul australian Ron Clarke. Atletul deţinător a 6 recorduri mondiale de fond , a fost descurajat de insuccesele suferite la Olimpiada de la Tokio și, in anul care a trecut, a confirmat, încă o dată, că posedă inepuizabile resurse fizice. ■ ■ Care sint proiectele lui Clarke pen- , |j tru 1966 ? Melbourne — corespondenţă sperială. Rop Clarke şi-a petrecut Anul IS Nou în mijlocul familiei sale, cu soţia şi fiul lor Marcus, în vîrstă de 4 ani. • ^ Intrebat în pragul Anului Nou de zia- | grişti despre proiectele sale, Clarke a ţi răspuns : Mă antrenez zi de zi dor- nie de a corecta, mai ales, recordul la * = 5000 m. Sunt dator amatorilor de sport . §[ australieni cu o victorie pe 1966 asu- | 5§ pra lui Keino care m-a învins pe teren M propriu și apoi în _ fața lui Jazy. I te!HH*jii!K«ll aiWIWWI'BllcK Pe Keino îl voi întîlni ca adversar în * august la Jocurile de la Kingston, iar cu Jazy mă voi întîlni în iunie la Pa Iris, deoarece am răspuns favorabil invitaţiei făcută de clubul francez USS Melun. Am convingerea că în noul an actualele recorduri mondiale la 5000 m şi 10.000 m vor suferi cîteva... mici modificări. Clarke şi Keino, doi mari aşi ai atletismului. Activitate însufleţită-eficienţă economică sporită (Urmare din pag. I-a) lai mai bun între diferitele faze de fabricaţie. Aşa cum s-a subliniat şi cu prilejul discutării cifrelor de plan pe acest an, una dintre condiţiile care contribuie la realizarea ritmicităţii producţiei, este abţinerea şi, îndeosebi, menţinerea unui decalaj de minimum două săptămini între sectoarele primare şi cel de montaj. Au fost propuse şi măsuri adecvate, a căror îndeplinire a început chiar de astăzi, iată-ne în sect la turnătorie a uzinei. Aici au întîlnit, în plină activitate, brigada condusă de Marin Mihăilescu. Printr-o pregătire minuţioasă a amestecurilor de formare şi îmbunătăţire a reţetelor tehnologice, au fost asigurate condiţii optime, pentru ca primele piese turnate din 1966 să primească oblocativul „foarte bine", astfel ca muncitorii din sectorul de prelucrare să aibă... cit mai puţin de lucru. Paradox ? Nicidecum ! Prin realizarea unor piese turnate fără adaosuri mari de prelucrare, strungarii, frezorii, rabotorii pot să sporească productivitatea muncii, asigurînd, la rîndul lor, montoritor, o aprovizionare ritmică cu piese de calitate. O asemenea preocupare am întîlnit şi la Atelierele „9 Mai“. După cum se ştie, această întreprindere este supranumită „Mecaniculşef al Ministerului Industriei Construcţiilor. Chiar în primele ore ale dimineţii, aici au intrat pe banda de montaj două produse : un tip de concasor şi alimentatorul-cutie pentru fabricile de cărămidă- După cum se spunea mentorul Constantin Cuor, piesele sosite din celelalte sectoare ale întreprinderii constituie un dar de Anul Nou al oţelarilor, forjorilor şi strungarilor, chezăşuind realizarea, încă din prima zi de muncă a anului 1966, a unei producţii ritmice. In replică la spusele mentorului, prim-topitorul Valentin Floroiu ne-a informat că azi colectivul de muncă al secţiei turnătorie va da peste plan 2 000 kg de oţel. Intîlnirea cu noul an de muncă a început, astăzi, la Sfatul Popular al oraşului Bucureşti, ca pretutindeni, de altfel, cu urări calde, colegiale, de sănătate, fericire şi spor la muncă. Păşim la etajul care găzduieşte secţiunea de gospodărie comunală, a cărei activitate e, în mod firesc, legată de atîtea nevoi cotidiene ale popuulaţiei. Şeful secţiunii, ing. Gh. Florică, terminase tocmai o scurtă convorbire ce unul din colaboratori. — Obiectul convorbirii dv. ? — ... O secvenţă dintr-un şir de măsuri pe care le luăm zilele acestea, legat de faptul că 1966 va fi un an bogat în lucrări edilitare. Am hotărît ca planul nostru de proiectare la lucrările de modernizare a drumurilor pe acest an să fie încheiat încă în luna aprilie. Refacerea celor circa 35—40 de străzi (400 000 mp) va începe în martie și preconizăm să încheiem toate lucrările înainte de sosirea viitorului anotimp nefavorabil activităţii pavatorilor... Pe ing. Ion Gheorghe, şef adjunct al aceleiaşi secţiuni, l-am aflat lmcrînd cu colaboratorii săi de la serviciul de drumuri şi poduri şi de la proiectare, la definitivarea programului lucrărilor de lărgire a Dîmboviţei la Podul Şerban Vodă , pentru că lucrarea propriu-zisă urmează s-o înceapă lucrătorii I.D.JP.R. încă în această lună- Gazda ne-a introdus în „laboratorul“ unde se pregătesc viitoarele modernizări de drumuri. L-am găsit pe tov. L. Jipescu lucrînd la documentaţia pentru modernizarea şi rectificarea axului şoselei Cotroceni, începînd de la Splaiul Independenţei şi pînă la bd. Geniului. Ing- Gheorghe Constantza era preocupat de un alt proiect important : modernizarea şoselei Panduri, împreună cu şoseaua T. Vladimirescu şi şoseaua Viilor, această arteră constituie o dublură a inelului I al oraşului. Alţi proiectanţi pregătesc documentaţia pentru modernizarea străzii Lujerului, care leagă str. Drumul Taberei cu bd. Armata Poporului şi altele. La serviciul „întreprinderi comunale" se află înscrisă la ordinea zilei organizarea unei consfătuiri la care să fie invitate conducerile marilor întreprinderi din diferite zone industriale din oraş — Militari, bd. Muncii etc. Scopul consfătuirii : necesitatea decalării programelor de lucru în întreprinderi, pentru a diminua aglomeraţia din vehiculele I.T.B. în „orele de vîrf“. Fapte semnificative din primele ore ale acestei dimineţi. Fapte care, desigur, au fost consemnate şi pe graficele altor uzine şi fabrici. Ele atestă însufleţirea cu care oamenii muncii din întreprinderile şi instituţiile bucureştene continuă cronica vie a întrecerii socialiste. Hocheiştii sovietici cîştigători i § la Colorado Springs | | NEW YORK 3 (Agerprps). — . I Turneul internaţional de hochei pe •S gheaţă pentru cupa „Allan Brown“ a luat sfîrşit la Colorado Springs cu I victoria echipei U.R.S.S., campioană mondială care în ultimul meci a învins I cu 0—0 (0—0, 1—0, 2—0) selecţionata . R.S. Cehoslovace. Punctele au fost marcate de Brejnev, Starsinov şi Firsov. CLASAMENTUL FINAL : I. U.R.S.S. | 6 puncte ; 2. Canada 3 puncte ; 3. R.S. Cehoslovacă 2 puncte ; 4. Suedia | 1 punct. Canada a reuşit sîmbătă seara să învingă cu 3—2 (1—1, 2—1, 0—0) | echipa Cehoslovaciei. Veselie şi optimism (Urmare din pag. I-a) Şi in acest an excursiile organizate de O.N.T. „Carpali“ cu prilejul reve- flionului s-au bucurat de mult succes. * Vilele din Sinaia, Buşteni, Predeal şi Tuşnad, hotelurile din Braşov şi Poiana Braşov, cabanele din Munţii Bucegi au găzduit mii de bucureşteni sosiţi aici şi cu trenuri speciale sau cu autocarele I O.N.T. Alţi numeroşi bucureşteni au venit cu mijloace de transport proprii. Întreprinderile de administrare a staţiunilor şi cele de alimentaţie publică I s-au străduit să ofere oaspeţilor condiţii pH mai bune de sărbătorire a noului an. Vineri la prînz a început să ningă din abundenţă, stratul de zăpadă ajungînd simbătă dimineaţa la 35 de centimetri. Sclipirile şi săniuţele au fost la înălţime. Mai solicitate chiar decit Viaturile şi Trabanturile, care nu mai puteau să urce spre cabana Cioplea. Poposim la Cantina 23 August din Predeal, unul din cele şase localuri ale * staţiunii în care s-a organizat revelionul. De seara pînă dimineaţa o atmo- sferă caldă — la propriu şi la figurat. Nota maximă pentru organizatori ca şi I pentru personalul de deservire, şi, dacă se poate, zece plus pentru formaţia de muzică uşoară formată din studenţi de la Conservatorul „Ciprian Porumbescu“. " Şi aceeaşi notă pentru solista de muzică uşoară Anca Agemolu, care, deşi seara a fost solicitată la televiziune, totuşi la ora 2:30 a sosit la Predeal pentru a contribui cu verva ce o caracterizează la reuşita revelionului. Revelion excelent, iată impresia marii majorități a celor ce au petrecut noaptea de Amil Nou. DIRECŢIA REGIONALĂ C. F. BUCUREŞTI ţine EXAMEN DE ADMITERE in şcoala de impiegaţi de mişcare In ziua de 7 ianuarie 1966, la Grupul şcolar C. F. Bucureşti, calea ieriviţei nr. 343. Sunt admişi la examen candidaţi absolvenţi de liceu, cu sau fără examen de maturitate, avînd domiciliul în cuprinsul Direcţiei regionale C. F. Bucureşti, stagiul militar satisfăcut şi vîrsta pînă la 38 ani. Informaţii suplimentare privind actele necesare pentru înscriere, drepturile elevilor pe timpul şcolii şi repartizarea în producţie se pot obţine de la Grupul şcolar C. F. Bucureşti (tel. 17.20.60, interior 3245 şi 3956) şi staţiile de cale ferată din cuprinsul Direcţiei Fenţionale C. F. Bucureşti Bucureşti. msmmmmr*  BARUL CONTINENTAL I $e prezintă în fiecare seară noul spectacol de music-hall  „CONTINENTAL PARADIS" TEDDY MARTINO solist al radio-televiziunii din Buenos Aires DOINA BADEA Şi ALEXANDRU LULESCU In program : Dansuri plastice, comice, moderne şi acrobatice Orchestra Cuvntetul „Mamaia“ condusă de Gerhard Rommer Programul artistic începe de la ora 24 Deschis între orele 22,5 dim. Marţi închis Mesele se reţin la telefon 15.79.82. ORCHESTRA SIMFONICĂ A CINEMATOGRAFIEI organizează CONCURS pentru ocuparea unui post vacant de instrumentist vioară cl. I Concursul va avea loc vineri 7 ianuarie 1966, ora 18, la sediul orchestrei din calea Călăraşi nr. l1, şi va consta dintr-o piesă pregătită de candidat şi lecturi la prevedere. înscrierile se primesc pînă lua concursului. In CENTRUL DE HEMATOLOGIE BUCUREŞTI anunţă scoaterea la CONCURS a unui post de economist principal. .Solicitanţii trebuie să aibă studii superioare (juridice, ecotiprarie) şi o vechime de cel puţin 5 ani în funcţii economice superioare, să poată efectua muncă de teren, să aibă domiciliul stabil în Capitală, să posede calităţi organizatorice care vor fi apreciate de o comisie. Concursul va avea loc pe data de 10 ianuarie 1966. Amănunte şi condiţiuni privind acest concurs se pot obţine la Centrul de hematologie Bucureşti, str. Const. Caracas nr. 28, telefon 17.61.60. Se angajează fără concurs: asistenţi medicali, o dactilografă principală, 3 şoferi autosanitare (cu o vechime de peste 5 ani in profesie). 1 ARDICA DE ŢIGARETE BUCUREŞTI bd. Reaiei nr. 2, organizează CONCURS pentru ocuparea unui post de maistru frezor la sectorul piese de schimb. Concursul va avea loc în ziua de 7 ianuarie 1966 OFERTE DE SERVICIU SFATUL POPULAR al oraşului Bucureşti Autobaza transporturi angajează CONDUCĂTORI auto pentru autoturisme. Cei interesaţi se pot adresa zilnic între orele 7,30—15,30, la sediul Autobazei din bd. Magheru nr. 6—8, tel. 12.89.42 sau 11.30.91. MAGAZINUL Universal Bucureşti angajează TEHNICIAN I. Condiţiile: studii medii şi 9 ani în funcţii tehnice. ÎNTREPRINDEREA de panificaţie şi morărit „Spicul“, din str. Orhideelor nr. 15, tel. 18.31.31, Bucureşti, angajează MAIŞTRI panificaţie. FABRICA de radiatoare şi băi din fontă Bucureşti, Militari, str. Preciziei nr. 12 angajează STRUNGARI, FREZORI, LĂCĂTUŞI, MECANICI, ELECTRICIENI CU domiciliul stabil în Bucureşti şi cu categoria V—VIII de încadrare şi MACARAGII autorizaţi poduri rulante cu categoria de încadrare IV—V. CENTRO COOP — tel. 14.48.00 Interior 88 caută DACTILOGRAFA. CENTROCOOP -1 Direcţia contractări, achiziţii şi desfacere legume-fructe, tel. 13.69.15, angajează ECONOMIŞTI specialişti şi ECONOMIŞTI principali, cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi vechime. ÎNTREPRINDEREA „Electrofar” cu sediul în Bucureşti, str. Parîngului nr. 76, raion Griviţa Roşie, tel. 18.68.91, angajează prin concurs personal pentru ocuparea următoarelor posturi : ECONOMIST principal cu studii superioare sau şef birou postcalcul, MERCEOLOGI cu o vechime de cel puţin 4 ani In probleme de desfaceri. ÎNTREPRINDEREA poduri lucrări speciale transporturi, str. Batiştei nr. 4, raion 30 Decembrie, telefon 11.17.00, Bucureşti, angajează TEHNICIENI topometri şi MAIŞTRI construcţii drumuri şi poduri, necesari la lucrările de la Porţile de Fier INSTITUTUL oncologic Bucureşti caută ELECTRICIAN I care să posede pregătirea necesară. Informaţii zilnic între orele 7 şi 15 la tel. 14.19.98 sau personal la sediul institutului. INSTITUTUL de proiectare de apărataj electrotehnic şi instalaţii de automatizare, tel. 12.76.30, interior 242, angajează DACTILOGRAFA. ÎNTREPRINDEREA produse lemn mobilă, calea Alexandriei nr. 42, telefon 23.64.49, angajează TEHNICIAN mecanic. D.G.A.A.L cu sediul în București, bd. Hristo Botev nr. 1, raionul T. Vladimirescu, angajează INGINERI și TEHNICIENI în specialitatea hidroamelioraţii , INGINERI şi tehnicieni în specialitatea topometri, INGINERI şi TEHNICIENI in specialitatea hidrotehnică, INGINERI şi TEHNICIENI în specialitatea electrotehnică, CONDUCĂTORI auto şi utilaje de construcţii, precum şi DACTILOGRAFE. INSTITUTUL de expertiză și recuperare a capacității de muncă angajează CONDUCĂTOR auto, JURIST principal, ASISTENTA socială, ASISTENTA cultură fizică medicală. Doritorii se vor adresa în str. Romulus nr. 62, telefon 21.42.03. ÎNTREPRINDEREA comerțului cu ridicata pentru produse alimentare Bucureşti, angajează DACTILOGRAFE. Relaţii se pot lua de la serviciul personal şi invăţămînt, Piaţa Cosmonauţilor nr. 8, tel. 13.81.97. ÎNTREPRINDEREA de reparat material aeronautic Bucureşti, şos. Bucureşti — Ploieşti, nr. 40, angajează STRUNGARI, FREZORI, TINICHIGII, SUDORI autogen. ÎNTREPRINDEREA de salubritate București angajează INGINERI principali tehnologi, INGINER principal mecanic, ECOINOMIST principal organizare salarizare, INGINER dispecer auto, PORTARI, ELECTRICIENI auto, LĂCĂTUŞI construcţii metalice, LĂCĂTUŞ mecanic de întreţinere, MECANIC auto, SlB UNGAR mecanic auto. MUNCITORI necalificaţi. Doritorii se pot adresa în calea Plevnei nr. 80. OFICIUL de stat pentru invenţii, str. Nuferilor nr. 24 angajează INGINER constructor, INGINER mecanic. UZINA de reparaţii Dudeşti Cioplea cu sediul in str. Ilioara nr. 15, raionul T. Vladimirescu, telefon 21.14.03;21.36.35 angajează MECANICI reparaţii tractoare şi motoare, STRUNGARI, LĂCĂTUŞI, FREZORI, RECTIFICATORI, TINICHIGII auto, SUDORI electric si autogen, FOCHIST cazane cu abur, VOPSITOR duce. ŞCOALA tehnică de geologie angajează ADMINISTRATOR cămin cantină, absolvent de liceu şi doi ani în funcţii administrative sau cu şcoală generală şi 4 ani în funcţii administrative. A se adresa in str. Justiţiei nr. 55, tel. 16.68.93. UZINA „Vulcan” Bucureşti, str. Samuel Vulcan nr. 10, angajează ECONOMIST contabil, CONTABIL I şi DACTILOGRAFA principală, având studiile şi vechimea corespunzătoare funcţiunilor. Prezentarea la serviciul personal al uzinei între orele 13 şi 14.30. IPROMET Bucureşti, tel. 16.23.69, angajează FOTOGRAF calificat , cu o vechime de minimum 13 ani în specialitate. ÎNTREPRINDEREA de prefabricate din beton „Progresul“ şos. Giurgiului nr. 507 angajează DACTILOGRAFĂ principală îndeplinind condiţiunile legale de studii şi stagiu, FOCILISTI pentru cazane aburi. Informaţii suplimentare se pot lua la tel. 23.40.40, interior 14, între orele 10 şi 14. INSTITUTUL de cercetări pentru mecanizarea agriculturii, bd. Agronomilor nr. 6 Băneasa, tel. 17.15.70, angajează ECONOMIST principal (contabilitate) cu studii superioare economice, TEHNICIENI mecanici I si II, DACTILOGRAF principal, TINICHIGIU carosier, LĂCĂTUŞI mecanici. ÎNTREPRINDEREA construcţii metalice prefabricate, cu sediul in Bucureşti, şos. Giurgiului nr. 305/307, angajează ELECTRICTENI de întreţinere, la secţia Titan, din calea Dudeşti-Pantelimon nr. 1-6. Prezentarea zilnic între orele 7 .și 15. Informată suplimentare la telefon 31.30.20. * UZINELE ELECTRONICA din Bucureşti, str. Baicului nr. 82, anunţă CONCURS pentru ocuparea posturilor de maiştri în următoarele specialităţi : — prelucrări mecanice — radio — televizoare. Concursul va avea loc la sediul uzinelor în ziua de 6 ianuarie 1966, ora 8. De asemenea angajează DACTILOGRAFE, TRUSTUL de utilaj greu — etapa nr. 1 Progresul din Bucureşti, şos. Giurgiului nr. 164, raion Nicolae Bâlcescu, telefon 73.88.80, angajează MECANICI pompe injecţii, EXCAVATORIŞTI pentru şantierele din ţară. Se angajează şi cu domiciliul în provincie. UZINA metalurgică „Griviţa” — str. Botașului nr. 14 telefon 17.00.30 angajează ELECTRICIENI categ. VI, VII și VIII. DACTILOGRAFE. ▲ i Paga 3-0 merge TEATRE TROILUS ŞI CRESIDA — Teatrul de comedie, tel. bl.64.63, ora 20. SONET PENTRU O PĂPUŞĂ — Teatrul „C. I. Nottara“, sala Magheru, tel. 15.83.02, ora 20 DOI PE UN BALANSOAR — Teatrul Mic, tel. ll.74.81, ora 18.30. PRIVEŞTE ÎNAPOI CU MINIE — Studioul institutului de artă teatrala şi cinentlitografică „I. L. Caragiale , tel. 18.72.59, ora 20. CINEMATOGRAFE OLD SHATTERHAND — film pentru ecran panoramic — Patria, bd. Ma. ghem 12-14, teL 11.86.25, orele 9, 11.30, 14, 16.30, 19, 21.30. TATĂL SOLDATULUI — Republica, bd. Magheru 2, tel. 11.03.72, orele 10, 12, 15, 17, 19. 21 . Capitol, bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 16, tel. 16.29.17, orele 9.30, 11.45, 14. 16.30, 18.45. 21 Excelsior, bd. 1 Mai nr. 174, buo.10.SS, orele 10, 12, 14, 10. 18.15. 20.30. CATIFEAUA NEAGRA — Lucea,fătul, bd. 1848 nr. 6, tel. 15.37.67, orele 9.30, 11.30, 13.45. 16, 18.15. 20.30 ; Festival, bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 14, tel. 15.63.84, orele 10. 12.15, 14.30, 16.45, 19. 21. TRAGETI IN STANISLAS ! — Bucureşti, bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 6, tel. 15.61.54, orele 9.15. 1130, 13.43, 16.30, 18.45. 21 . Melodia, şoseaua ştefan cel Mare colţ cu str. Lizeanu, tel. 12.06.83, orele 9.45, 12, 14.15, 16.30, 18.45. 21 . Modern, Piaţa G. Coşbuc nr. 1, tel. 23.71.01, orele 10, 12, 14.15, 16.30, 18.45, 21. CAMERA ALBA — Victoria, bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 7, tel. 16.28.79, orele 10, 12, 14, 10, 18.15, 20.30 ; Beroviar, calea Griviţei nr. 80, tel. 16.22.73, orele 9.30, 11.30, 13.45, 16, 18.15, 20 30. COPII ÎNDRĂZNEŢI — Central, bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 2, tel. 14.12.24, orele 9.30, 11-45, 14, 16.15, 18 20. 20.45. AMINTIRI DIN COPILĂRIE — Lumina, bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 12, tel. 16.23.35, orele 10, 12, 14, 16, 18 15 20.30 . Munca, şoseaua Mihai Bravu nr. 221, tel. 21.50.97, orele 10.30, 18.30, 20.30 ; Pacea, bd Uverturii nr. 70—72, tel. 31.32.52, orele 16, 18. 20. FATA LUI BUBE - Union, str. 13 Decembrie nr. 5—7, tel. 13.49.04, orele 15.30, 18, 20.43 ; Înfrăţirea mre popoare, bd. Bucureştii Noi, tel. 17.31.64, orele 9.30, 11.30, 13.30, 15.45, 13. 20.16 ; Mioriţa, calea Moşilor nr. 127, tel. 14.27.14, orele 9.45, 12.30, 15.15, 18, 20.45. PROGRAM PENTRU COPII — Doina, str. Doamnei 9, tel. 16.35.38, ora 10. IN COMPANIA LUI MAX LINDER — Doina, str. Doamnei nr. 9, telefon 10.35.38, orele 11.30, 13.45, 16, 18 15, 20.30 ; Dacia, calea Griviţei nr. 13, tel. 16.26.10, de la ora 9—15 în con-, tinuare, apoi orele 17. 19, 21.15. prima zi — suita bănăţeană — ŞTIAŢI CA 7... — MAEŞTRII ARTEI CIRCULUI — PRIZONIERUL PLANETEI ALBASTRE — PICIOARE UŞOARE — ARIPI ZBURĂTOARE- MECIUL DE FOTBAL : ROMÂNIA — PORTUGALIA — NIMIC DESPRE ARHIMEDE — Timpuri Noi, bd. Gh. Gheorghiu-Dej nr. 18, tel. 1561.10, de la ora 10.21 în continuare. ULTIMA CAVALCADA SPRE SANTA CRUZ — cinemascop — Giuleşti, soseaua Giuleşti nr. 50, tel. 17.55.46, orele 14.30, 16.30, 18.30, 20.30 ; Rahova, calea Rahovei nr. 118, tel. 23.91.00, orele 10.30, 15, 17, 10, 21. ÎNDRĂZNEŢUL PARDAILLAN — cinemascop — Buzeşti, str. Buzeşti nr. 9—11, tel. 15.62.79, orele 11, 14.15, 16.30, 18.45, 21 . Ferentari, calea Ferentari nr. 86, tel. 23,17.50, orele 10. 16, 18.15, 20.30. JUDEX — Crîngaşi, şoseaua Crîngaşi nr. 42, teUT7(3fl*Jşi, orele 10.30. 16, 18.15, 20.30 ; Unirea, bd. 1 Mai nr. 143, tel. 17.10.21, orele 16, 18.15, 20.39. MUNCILE LUI HERCULE — Griviţa, calea Griviţei. — podul Basarab, tel. 17.08.58, orele 10, 12.15, 16, 18.15, 20.30 ; Arta,, călea Călăraşi nr. 153, tel. 21.31.86, orei 9, 11.15, 13.30, 15.45, 18. 20.15 ; Floreasca, str. J. S. Bach nr. 2, tel. 12.28.30, orele 9.30, H.4.5, 14. 16.15, 18.30, 20.45. EXPRESUL PARIS — MÜNCHEN — Bucegi, bd. 1 Mai nr. 57, tel. 17.05.47 orele 10. 12,. 14. 10, 18.15, 20.30; Drumnul Sorii, str. Drumul Sării nr. 1.O, tel. 31.28.13, orele 16. 18. 20 ; Laminorul, bd. Bucureştii Noi nr. 166, tel. 17.00.50, orele 17.30, 19.30. COLINA — Tomis, calea Văcăreşti nr. 21, tel. 21.49.46, orele 10, 12.30, 15.30, 18. 20.30 ; Flamura, şoseaua Giurgiului nr. 155, tel. 20.07.40, orele 9.15, 11.30, 13.45. 16, 18.15*. 20.30. CREDEŢI-MA ,OAMENI ! — Moşilor, calea Moşilor nr. 221, tel. 12.52.93, orele 15.30, 18. 20.30 . Flacăra, calea Dudeşti nr. 22, tel. 21.35.40, orele 13. 18 20. HATARI — ambele serii — Vitan, calea Dudeşti nr. 97, tel. 21.39.82, orele 11, 16, 19.15. BOCCELUŢA — Popular, str. Mătăsari nr. 31, tel. 35 15.17, orele 10.30, 16. 18.15. 20.30. FURTUNA DEASUPRA ASIEI — Cosmos, şoseaua Pantelmon nr. 89, tel. 36.19.15, orele 16. 18. 20. A FOST ODATĂ UN MOŞ ŞI O BABĂ — Viitorul, str. M. Eminescu nr. 127, tel. 11.48.03, orele 15.30, 13. 20.30. FEMEIA NECUNOSCUTA — Colon, finn, şoseaua Golentina nr. 84, tel. 35.07.09, oreíé 15.30, 13, 20.30. DINCOLO DE BARIERA — Volga, şoseaua Ilie Pitilipe nr. 61, tel. 11,91.28 orele 9.45, 12, 14.15, 36.30, 18.45. 21. DE-AȘ FI... HARAP ALB — Progresul, şoseaua Giurgiuluinr. 3, tel. 23,94.10, orele 15, 17. 19. 21. OAMENI și DivAeLLE — cinema-Stop — ambele serii — Lira, calea 13 Septembrie 196, tel. 31.71.71, orele 16.30. 19 SAMBA — Cotroceni, şoseaua Cotroceni nr. 9, tel. 13.62.56, orele 10. 13.45, 16.15, 18.45. 21. COMPLETĂRI SESIUNEA MARII ADUNĂRI NAȚIONALE — DECEMBRIE 1965 — Victoria, Union, Mioriţa, Volga CEI MAI PUTERNICI DIN EUROPA — Festival. CUMPĂRĂTURĂ — Republica. VEZI RÎNDUNELELE SE DUC — Luceafărul. PETRICA ŞI ÎNCĂ CINEVA — Capitol. CREIONUL PIERDUT — Central. ■ PIANTE ACVATICE — Lumina. MECIUL DE FOTBAL ROMANIA— PORTUGALIA — Doina, Unirea. DE LA PESCARI ADUNATE — Feroviar. GRAVURI REVOLUŢIONARE — Excelsior. ZGRIBULICI - Dacia. NIMIc DESPRE ARHIMEDE — Birizesli. ÎNTILNIRE CU FRUMOSUL — Crîngaşi. TOT MAI SUS — Bucegi. TOTUL PENTRU VIAŢĂ — Viran. PIONIERIA Nr. 6/1965 — Munca. MĂRTURIILE TRECUTULUI — Popular. SURORILE PRESS — Cosmos. VA CERE DECOLAREA — Progresul. PLANTE ACVATICE — Drumul Sării. COCOȘELUL DE HÎRTIE — Ferentari. A CUI E VINA ? Cotroceni. PĂPUȘARII — Pacea. TELEVIZIUNE 19.00 Jurnalul televiziunii (I). 19.15 Emisiune pentru copii : Clic ! Instantaneu cu Alexandrina Halle : „Fetiţa cu chibrituri“. Povestire de H. Cr. Andersen. Film : Wilhelm Tell — Sclavii. 20.00 Telecronica economică. 20.15 Colecţii şi colecţionari. Colecţie de scrisori. Autografe ale unor personalităţi din literatura noastră. 2100 Trei tablouri pe săptămînă, comentate de Ion Frunzetti. 21 10 Film: Căpitan Carrent, cu Jean Gabin şi Michele Morgan. 22 35 Jurnald televiziunii (is) Sport. Buletinul meteorogic.