Informatia Bucureştiului, august 1966 (Anul 14, nr. 4036-4060)

1966-08-03 / nr. 4038

Lázi Duminică dimineața • Un tren suplimentar spre litoral Pentru preîntâmpinarea aglomeraţiei de călători spre litoral, duminică 7 august va circula trenul accelerat din partea a doua, cu plecarea la ora 5.45, pe distanţa București Nord - Mangalia. Trenul este cu regim de rezervare a locurilor, care s-au pus în vînzare astăzi, la agenţiile de voiaj nr. 1 şi 2 din Bucureşti. • Manuale şi lucrări ajutătoare pentru elevi Anul acesta vor intra, în posesia elevilor din liceele de cultură generală şi de specialitate, noi manuale. Astfel, Editura didactică şi pedagogică a editat manuale privitoare la maşini folosite în diverse sectoare ale industriei, iar pentru liceele din mediul rural, un manual pentru clasa a X-a, intitulat „Bazele producţiei agricole“. Pentru prima oară în acest an s-au editat, pentru clasa a X-a a şcolilor de muzică, manualul „Teorie şi solfegii", iar pentru liceele pedagogice, manualul „Igiena şcolară“, în noul an de învăţămînt vor fi puse la îndemîna elevilor şi alte lucrări ajutătoare. Printre acestea se numără culegerea de probleme de fizică şi un volum asemănător cu probleme de trigonometrie, discuri însoţitoare la manualele de limbi străine (germană, franceză, engleză, rusă), care se vor găsi în librării, hărţi, planşe de chimie, botanică, zoologie, astronomie. • Cel de-al doilea Concurs republican al strugurilor de masă Consiliul Superior al Agriculturii va organiza în acest an cel de-al doilea Concurs republican al strugurilor de masă. Concursul care va avea două faze, regională și republicană, se va desfășura în trei etape: cea a soiurilor timpurii, a celor tirzii şi o etapă de iarnă în ianuarie 1967. Concursul are ca scop cunoaşterea potenţialului natural al podgoriilor ţârii noastre în ce priveşte strugurii de masă, generalizarea şi popularizarea metodelor folosite de unităţile fruntaşe pentru obţinerea de producţii mari şi calitativ superioare de struguri de masă, creşterea consumului de struguri de masă ca fructe cu valoare alimentară şi energetică deosebită precum şi educarea gusturilor populaţiei pentru consumarea strugurilor de calitate, perfecţionarea metodelor de păstrare în stare proaspătă în timpul iernii a strugurilor, etc. Faza regională a etapei soiurilor timpurii se va desfăşura pină la 20 august urmind ca faza republicană să se desfăşoare în Capitală la finele aceleiaşi luni, în cadrul fazei republicane a soiurilor tirzii, care va avea loc intre 25 şi 30 octombrie va fi organizată şi o mare expoziţie cu vînzare destinată publicului consumator. „ Revenirea în Bucureşti, după succesul repurtat la Atena Azi dimineaţă s-a înapoiat în Capitală colectivul Teatrului de operă şi balet care a participat la manifestările artistice desfăşurate in capitala Greciei, cunoscute sub numele de „Festivalul Atenei“. Artiştii români au prezentat în apropiere de Acropole, in ambianţa de epocă antică a teatrului Herodos Atticus opera „Oedip“ de George Ernescu şi baletul „Lacul lebedelor“ de Ceaikovski, David Ohanesian, Zenaida Pally, Elena Cernei, Ileana Iliescu, Alexa Dumitrache-Mezincescu, Gheorghe Cotovelea şi Sergiu Ştefanschi au fost aplaudaţi la scenă deschisă, minute in şir, rechemaţi de nenumărate ori la rampă. • Bacalaureaţii anului 1966 Astăzi, la Liceul „Gh. Lazăr“, a început înmînarea diplomelor de bacalaureat, proaspeţilor absolvenţi ai liceului. In cursul acestei săptămîni se va face înmînarea diplomelor de bacalaureat şi absolvenţilor altor licee din Capitală. „ Cum se justifică decalajul? Mai mulţi cetăţeni ne-au semnalat, în cursul dimineţii, un fapt care trebuie să dea de gindit conducerii C.L.D.C. — regionala Bucureşti. Din lista cărţilor primite de noi şi anunţate în ziarul de ieri de la serviciul de popularizare al acestei instituţii, ca intrate în librării, nici una nu a fost găsită in rafturile unităţilor de difuzare. Fiind vorba, în general, de titluri care se epuizează în cîteva ore, este pe deplin firească dorinţa cititorilor de a fi informaţi cit mai operativ, în chiar ziua apariţiei lor. Cum justifică C.L.D.C. decalajul acesta dintre informaţia de presă şi modul greoi de îndeplinire a ei ? ! PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ ! INFORMAŢIA ZIAR AL COMITETULUI ORĂŞENESC BUCUREŞTI AL P. C. R. ŞI AL SFATULUI POPULAR AL ORAŞULUI BUCUREŞTI Anul XIV —Nr. 4038 4 PAGINI 25 BANI Miercuri 3 august 19661 Cum funcţionează angrenajul cooperării Stricta respectare a obligaţiunilor contractuale necesitate obiectivă Rezultate bune la colaborări pe timp îndelungat Mai multă atenţie calităţii pieselor livrate. Colaborarea Uzinei „SEMĂNĂTOAREA" cu alte întreprinderi devine tot mai amplă. Se întreţin relaţii cu peste 30 de uzine cărora li se livrează diferite piese turnate sau prelucrate mecanic, al căror volum reprezintă peste 10 la sută din producţia uzinei. Faţă de perioadele anterioare, ne spune tov. ing. Petre Andrieş, director tehnic, în acest an, ______ pe linia cooperării, am înregistrat rezultate bune. Am căutat să respectăm cit mai strict termenele de livrare a pieselor, iar calitatea lor a fost în continuă creștere. Pentru mărirea rezistenței pieselor turnate s-a trecut la fabricarea lor din fontă maleabilă periclică. De asemenea, s-a schimbat modul constructiv al pieselor dinţate (din dinţi prelucraţi in dinţi lucraţi) ce a mărit durata lor de funcţionare. Am constatat că rezultate mai bune se obţin la colaborările menţinute pe timp îndelungat. Se cunoaşte mai bine profilul întreprinderilor colaboratoare, relaţiile cu ele sunt mai rodnice în privinţa documentaţiilor tehnice şi a perfecţionării tehnologiei de fabricaţie. Ca o consecinţă directă se creează condiţii pentru pregătirea din timp a producţiei şi pentru obţinerea unor produse de calitate şi la un preţ de cost redus. Cu toate eforturile depuse de Uzina „Semănătoarea" constatăm însă că în trimestrul II a. c. ea nu a realizat total sau parţial 10 din contractele încheiate cu întreprinderile cu care colaborează. Care să fie cauza ? In mare parte nerealizările au fost provocate de întreprinderi care nu şi-au îndeplinit obligaţiunile asumate prin contracte. De pildă, pentru executarea (cu materialele beneficiarului) a unor piese brute forjate şi matriţate, Uzina „6 Martie" din Zărneşti a întîrziat livrarea materiei prime, iar Uzina de utilaj morărit Toplet a livrat material necorespunzător (fisurat) pentru executarea unor cilindri de forţă. Evident că in asemenea condiţii contractele nu au putut fi realizate în totalitate. Este de reţinut şi un alt aspect. Anumiţi colaboratori provoacă greutăţi prin lansarea comenzilor cu întârziere, sau prin netrimiterea la timp şi în mod corespunzător a modelelor pentru turnătorie. Bunăoară, Uzinei „23 August" nu i s-a executat integral un contract (14 din 29 garnituri modele pentru diverse repere), deoarece nu a pus la dispoziţie plăcile port model. Dar, în afara acestor deficienţe ale beneficiarilor, Uzina „Semănătoarea" se face direct răspunzătoare de nerealizarea integrală a două contracte. Este vorba de cel încheiat cu TVAS Tulcea căruia i s-au livrat numai 2 000 plăcuţe deget, în loc de 3 000 bucăţi, şi de cel încheiat cu întreprinderea optică română căreia nu i s-au livrat 450 bucăţi coluri din 800 con(Continuare In pag. a III-a) Aliniate ca la paradă şi strălucind în soarele de vară, modernele combine sunt gata de start spre ogoare. Lucrări de in valoare drumuri de 40000000 lei In Capitală se desfăşoară o vastă acţiune de modernizare a principalelor artere de circulaţie, pentru a face faţă transporturilor cu mijloace de mare tonaj. In prezent echipe ale întreprinderii de drumuri şi poduri - Bucureşti şi ale Secţiei de drumuri a I.T.B., lucrează pe un număr de peste 40 de şantiere, valoarea lucrărilor de investiţii fiind de peste 40 000 000 lei. • Printre lucrările cu o valoare mare (peste 2 milioane 400 mii lei), se află şi cele de pe şoseaua Kiseleff şi str. Aviator Beller. Acestea trebuie să fie gata pînă la 20 August. într-un stadiu mai puţin avansat se află lucrările de pe şoseaua Viilor, ca şi cele de pe şoseaua Grozăveşti. • Zilele acestea au început operaţiunile de modernizare şi pe bd. 1 Mai, intre Piaţa 7 Noiembrie şi calea Griviţei, valoarea lucrărilor ridicîndu-se la 4 379 000 lei. De asemenea, se află în curs de pregătire deschiderea unui nou șantier pe șoseaua Cotroceni. Lucrările, în valoare de peste 3 000 000 lei, vor începe în cursul acestei luni. Tot în trimestrul III va începe modernizarea în continuare a căii Rahovei. Importante lucrări de refacere a părţii carosabile a unor străzi şi bulevarde se execută şi de către I.T.B.. Bunăoară, valoarea modernizărilor ce se efectuează pe calea Văcăreşti, între splaiul Unirii şi str. Secerii, se ridică la aproape 2 700 000 lei. Lucrările sunt efectuate în proporţie de peste 60 la sută. Intr-un stadiu avansat se află lucrările de pe str. Sabinelor (se apropie de sfîrşit) cît şi cele de pe str. Barbu Văcărescu. ★ Vizitînd şantierele de drumuri se observă totuşi un ritm lent de lucru. De aceea cele două întreprinderi trebuie să ia măsuri corespunzătoare pentru urgentarea lucrărilor. Cu atit mai mult cu cît, conform graficelor întocmite, o serie de șantiere trebuie închise pînă la sfîrşitul trimestrului III. De altfel, şi ponderea de lucru pentru trimestrul III este cea mai mare, ridicîndu-se la peste 60 la sută din valoarea globală a lucrărilor. Se lucrează pe str. M. Eminescu Un lanţ al slăbiciunilor neidentificat Mă aflu la secţia a I-a de miliţie a raionului V. I. Lenin alături de cîţiva reprezentanţi ai Institutului de cercetări şi proiectări pentru Industria electrotehnică. Sunt acolo doi membri ai comitetului sindicatului, tovarăşii I. Ionescu şi I. Scarlat, ca şi un inspector de la serviciul personal şi invăţămint, Elisabeta Machedonesnu. In centrul discuţiei, figura tehnicianului normator Constantin Sebe, reţinut de cîteva ceasuri de miliţie. In ce-l priveşte pe acesta din urmă, părerile celor de la institut ■Int unanime : — Un om ciudat, închis tn sine... — Vine adesea băut la slujbă. Dispare pe neaşteptate şi nu-i mai găseşti ceasuri la rlnd. Luna trecută nu s-a prezentat la serviciu vreo două zile. — A făcut plăţi acum dtva timp şi a oprit primele unor tovarăşi, pentru care a semnat In fals. — E ceva suspect cu el ! A venit la noi fără carte de muncă deşi declară că a mai muncit... Ciudaţi mai sunt oamenii ! Au tăcut săptămîni şi luni de zile şi dintr-o dată, ajunge să fie Invitaţi la o secţie de miliţie pentru ca limbile să se dezmorţească şi să observe lucruri care de mult ar fi trebuit să-l alarmeze. Fără amestecul organelor miliţiei, şi-ar fi văzut mai departe de treaba lor şi l-ar fi zîmbit politicos omului despre care declară acum că „e ceva cu el Şi Constantin Sebe este Intr-adevăr un personaj dubios, care avea cu prisosinţă de ce să-i pună pe ginduri pe colegii săi, înainte de toate prin modul său de viaţă imoral, prin frecvenţa apariţiilor „cu chef” în producţie, prin absenţele şi dispariţiile nemotivate de la serviciu ca şi prin ultimul episod : subtilizarea primelor unor tovarăşi de muncă. Dorind să vedem cum a ajuns în întreprindere numitul Sebe, ne-am adresat şefului serviciului personal şi Invăţămtnt al Institutului, tovarăşul Gheorghe Georgescu. Acesta ne-a Informat că pentru a fi angajat pe un post de tehnician I, orice cetăţean trebuie să posede o diplomă de bacalaureat şi o practică In producţie de cinci ani. Abia am luat Insă In mină diploma Iul Sebe, şi ne-a şi sărit In ochi o Inexactitate. In diplomă se spunea că Sebe văzuse lumina zilei In anul 1933, In vreme ce pe certificatul de naştere el figura ca născut In 1936 şi În alt raion al Capitalei. Kiel In ce priveşte practica In producte lucrurile nu sunt mai clare. Sebe declara că intre anii 1960—1965 lucrase ca normator la Institutul „Proiect Bucureşti“, dar nu sprijinea această platonică declaraţie cu nici un act doveditor şi, ceea ce era cu atlt mai dubios, nu prezentase nici măcar cartea de muncă. — Noi am verificat totuşi activitatea lui Sebe la „Proiect Bucureşti“ ! — spune satisfăcut tov. Georgescu, sigur pe vigilenţa sectorului pe care II conduce. — Şi ce aţi constatat ? — Întrebăm curioşi. — Inchipuiţi-vă ! Acolo ni s-a spus că nu e cunoscut, că n-ar fi fost angajat niciodată. ( Continuare in pag. a IlI-a) T. Caranfil tJKEEBEM Intre 1 şi 30 septembrie Locuri la odihnă pe litoral, cu preţuri reduse Azi dimineaţă, la sediile agenţiei O.N.T. Bucureşti, s-au pus în vînzare locuri la odihnă în staţiunile Mamaia, Eforie Nord şi Eforie Sud pentru perioada 1—30 septembrie, cu preţuri reduse. între 1 şi 15 septembrie, solicitanţii plătesc 36 lei pe zi (cazare şi masă) , iar între 16 şi 30 septembrie — 30 lei pe zi. Se poate acorda şi numai cazare (17 lei pe zi între 1 şi 15 septembrie, şi 11 lei pe zi intre 16 şi 30 septembrie). Biletele sunt în serii de 12 zile sau subserii. Solicitanţii beneficiază şi de 50 la sută reducere pe C.F.R. Încă două excursii in Delta Dunării In afara excursiei de 7 zile în Delta Dunării, cu plecarea la 30 august, ca urmare a numeroaselor cereri primite din partea amatorilor de turism, s-au mai fixat încă două plecări : în zilele de 5 și 11 septembrie. înscrierile pentru cele două excursii au început azi dimineaţă la sediile agenţiei din calea Victoriei nr. 100, bd. Republicii nr. 4 şi nr. 68. PE ŞANTIERELE DE CONSTRUCŢII • Valorificarea deşeurilor de oţel beton Recent la întreprinderea de construcţii -montaj nr. 2 a fost pusă în funcţiune o maşină electrică de sudat. Originalitatea acesteia constă în faptul că ea sudează cap la cap deşeurile de oţel-beton provenite din croirea armăturilor destinate lucrărilor de construcţii. In felul acesta se valorifică aproape în întregime pierderile planificate la oţelulbeton, înregistrindu-se totodată însemnate economii la preţul de cost. ULTIMELE ŞTIRI SPORTIVE • In campionatul mondial studenţesc de şah, care se desfăşoară la Örebro (Suedia), echipa României a mai obţinut două victorii : 2*/1—1'/0 cu echipa Ungariei şi 3—0 (1 partidă Întreruptă) cu echipa Scoţiei. • După 10 runde ale turneului internaţional de şah de la Santa Monica, conduce Spasski cu 1/2 puncte, urmat de Larsen cu 5 p (3 partide întrerupte) și Portisch, Najdorf, Reshewski cu cite 5 p. • Maratonul de Înot de la Ohrida (Iugoslavia), contînd pentru campionatul mondial de mare fond, s-a încheiat cu victoria lui Mahmud Hanafi (R.A.U.), care a parcurs 30 km In 9 b 20’30'i. ITSTIIALUL ClNTECDtd, DIVSELCI ŞI PORTULUI POPULAR Premieră argeşeană Pentru publicul bucureştean reprezentaţia de aseară a argeşenilor a fost o premieră. Nu şi pentru Ansamblul folcloric sosit pe scena Teatrului de vară din parcul Herăstrău după mai multe spectacole prezentate în unele localităţi de pe Valea Oltului şi Valea Prahovei. Festivalul cîntecului, dansului şi portului popular continuă să-l înscrie în programul său după care ansamblul va reprezenta arta românească peste hotare — în Republica Populară Albania. — Tocmai pentru aceasta — ne spune conducătorul colectivului, Leonte Socaciu, — am pregătit dansuri şi cintece şi din alte regiuni ale ţării — Oltenia, Moldova, Ardeal, Banat. Cum s-ar spune, un program mai complex ca arie geografică, mai reprezentativ pentru cei ce vor să ne cunoască folclorul. Şi a fost într-adevăr reprezentativ. Argeşenii au reuşit să „scoată“ aplauze, aseară, chiar şi prin simpla lor prezenţă pe scenă. E adevărat, o prezenţă feerică. La fiecare apariţie — alte costume. O cochetărie care merită explicaţii suplimentare. Fiecare dansator al echipei din Stoicăneşti (formaţie care a obţinut locul III pe ţară la cel de-al VIII-lea Concurs al formaţiilor artistice de amatori) — care de altfel formează împreună cu artiştii de la „Doina Argeşului" nucleul ansamblului, are cîte şapte costume. Stoicăneştenii deci, purtindu-şi cu eleganţă minunatele costume au dat aseară un recital coregrafic. Toate dansurile au fost interpretate cu o deosebită plăcere a jocului. Primiţi cu aplauze şi mai ales însoţiţi de ele au fost şi toţi soliştii vocali: muncitoarea Viorica Muscalu pentru vocea plină, caldă, deosebit de nuanţată în interpretarea melodiilor de dor, Nicolae Vitomireanu pentru văditul simţ al umorului, Hermina Stănuşescu, o prezenţă scenică pregnantă, Nelu Păun şi Elisabeta Ticuţă, cei mai simpatici interpreţi ai serii. Şi cel mai teribil dintre ei, surpriza cum s-ar spune, micul ciobănel încotoşmănat intr-un suman cu „ceaunelul“ pe frunte chiuind în faţa microfoanelor coboriri pe tija lor pină la ultima limită. „Bravo, bis, bravo“ ! Nicuşor Zarioiu ştie să răspundă prompt la bis, aşa incit publicul nu-i poate reproşa că nu mai ştie cîntece admonestîndu-l cu nesuferitul „altul“ ! Puştiulcintăreţ ştie şi altele. — Nicuşor, ţi-ai pregătit multe cîntece ? Este foarte laconic, poate emoţional, pentru că răspunde monosilabic. — Mi-am. •— Cite cintece ştii tu ? Micului cintăreţ i s-a dezlegat limba şi răspunde elegant ca o vedetă ce şi-a invătat bine rolul. — Repertoriul meu cuprinde deocamdată 15 bucăţi. Tot laconic, tot prompt, preocupat insă — deşi a mai văzut de multe ori — să privească avalanşa de căluşari ce încheia programul. Un tablou ce merita să fie privit o dată şi incă o dată, o năvală de bucurie, o frenezie ca a apelor unui rîu ce curg năvalnic. Aşa s-au perindat pe scenă în final zecile de căluşari din Stoicăneşti şi Balăneşti, din Vîlcele, din Coloneşti şi Măgura Sîrbii. T. Botez Căluşarii înainte de intrarea in scenă fac pronosticuri: vor avea sau nu succes ? Festivalul mîine Mîine vor evolua pe scenele bucureştene ale Festivalului cîntecului, dansului şi portului popular trei ansambluri folclorice. Este vorba de ansamblul regiunii Galaţi - la Teatrul de vară din parcul Herăstrău , ansamblul regiunii Dobrogea - la parcul N. Bălcescu şi ansamblul regiunii Mureş Autonomă Maghiară la Teatrul de vară 23 August. La Sinaia şi Predeal vor prezenta spectacole ansamblurile regiunilor Maramureş şi Oltenia iar la Eforie-Sud şi Eforie-Nord ansamblurile regiunilor Suceava şi Argeş. O bucătărie pentru coloranţi Acum un an, la întreprinderea pentru industria bumbacului se deschisese un şantier. Proiectul cuprindea, între altele, modernizarea sectorului de finisaj. Şi iată că zilele acestea a intrat în funcţiune noua secţie — bucătăria de coloranţi. O sală spaţioasă în care toate instalaţiile au fost montate într-o ordine care să asigure un flux tehnologic continuu. S-a urmărit o cit mai raţională folosire a spaţiului de producţie — ne spune tov. Nicolae Cristea, inginerul şef al fabricii. Alături de mobilierul tehnologic, instalaţiile de condiţionare a aerului constituie de fapt mîndria mecanicilor şi electricienilor din fabrică şi întregesc armonios secţia nouă. Secţia — bucătărie de coloranţi — a fost dotată cu malaxoare moderne pentru pregătirea aglutinanţilor. Maşinile de frecat vopsele au luat locul muncii manuale. Cazanele şi sitele care se foloseau înainte la strecuratul vopselelor au rămas acum ceva de domeniul trecutului — piese de muzeu în magazia întreprinderii. Cu ajutorul unei maşini această operaţie se execută azi mecanizat, scutindu-i pe muncitori de eforturi fizice. Alte instalaţii moderne compun staţia de pregătit naftal, iar pentru înlăturarea neajunsurilor ce ar putea apărea în sectorul de imprimare, o dată cu modernizarea secţiei au fost create şi condiţii pentru determinarea probelor de imprimat. Apretul neşifonabil nu mai este pregătit după metode meşteşugăreşti. O staţie specială este pusă la dispoziţia muncitorilor pe care o minuiesc cu pricepere. Mergînd mai departe in sensul procesului tehnologic observăm o macara pe sistem de monorai care execută transportul mărfii în mod mecanizat, omul devenind în aceste condiţii doar diriguitorul mecanismelor. Cît priveşte calitatea vopselelor, fiecare operaţie este executată de maşini şi instalaţii de o mare precizie care dozează cantităţile şi nuanţele de culori cu multă exactitate. Muncitorii, laboranţii, maiştrii efectuează doar prin sondaje controlul calităţii. Noua bucătărie de coloranţi va asigura necesarul de vopsele pentru întreaga secţie de imprimare creindu-se astfel o sincronizare mai bună între aceste două sectoare de producţie. Cristea Ene INDUSTRIA BUMBACULUI — SECTIA GRAVUITA Gravorul Alexandru Ciulei lucrind la o modernă mașină de probe pentru valțuri de imprimat „FATA VINDE MARFA Există o zicală veche, probabil, de cînd se practică comerţul: „fata vinde marfa**. Deşi nu ar cere comentarii, spre lămurirea unora dintre lucrătorii ce activează în domeniul achiziţionării şi desfacerii legumelor şi fructelor sîntem nevoiţi să insistăm asupra citorva amănunte bine cunoscute de orice gospodină care se respectă. Intre pere mici, ce nu pot fi comparate decit cu oul de bibilică şi verzi de parcă nu au fost văzute de soare şi altele ce reprezintă contrariul — mari, coapte etc. — se înţelege, căutare vor avea cele din urmă; intre roşii care par a fi fost transportate zeci de kilometri pe un drum plin de hirtoape şi cele rotunde, cărnoase, tari de parcă de-abia au fost rupte din vrej — cumpărătorul va prefera să facă salată din cele din urmă, între zarzavaturi galbene şi zbircite şi altele aflate ca după ploaie... Dar să nu mai insistăm. Asemenea paralele pot fi făcute în orice zi şi in orice piaţă între cele mai multe dintre mărfurile expuse la magazinele de desfacere a legumelor şi fructelor şi cele aduse de cooperativele de producţie sau de ţăranii individuali. Problema nu este nouă. Se discută de ani de zile, se aplică măsuri, dar fără a se înregistra rezultate vizibile. Cîteva cauze ni se par esenţiale. Prima: ce se achiziţionează? Din capul locului trebuie spus: dintr-un viciu de contractare, producătorii nu sunt obligaţi să prezinte achizitorilor primele recolte, și nici ceea ce au (Continuare în pag. a IlI-a) S. Diaconii 44 Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA 1 Azi, la ora 8, in Bucureşti, temperatura aerului a fost de 22 grade. Maxima de ieri In aer a fost de 31 grade, iar minima din cursul nopţii de 17 grade. Timpul probabil de mîine . Vreme călduroasă cu cerul schimbător. Tendinţă de ploaie de scurtă durată. Vint slab pină la potrivit. Temperatura aerului : minima va fi cuprinsă Intre 16 si 18 grade, iar maxima între 30 și 32 grade. Pentru zilele de 5, 8 și 7 august . Vreme călduroasă cu cer schimbător. Vor cădea averse de scurtă durată in cursul dupăamiezii. Vint potrivit. Temperatura aerului ușor variabilă.