Informatia Bucureştiului, noiembrie 1966 (Anul 14, nr. 4113-4138)

1966-11-01 / nr. 4113

PROLETARÎ DIN TOATE S ITARILE,,ÎÎNIȚI-VÂ'I INFORMATIA ZIAR AL COMITETULUI ORĂŞENESC BUCUREŞTI AL P. C. R. ŞI AL SFATULUI POPULAR AL ORAŞULUI BUCUREŞTI SOSIREA ÎN CAPITALĂ A UNEI DELEGAŢII GUVERNAMENTALE A R. P. BULGARIA Azi dimineaţă, a sosit în Capitală o delegaţie guvernamentală a R.P. Bulgaria, condusă de tovarăşul Jivko Jivkov, prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, care va participa la deschiderea oficială a Expoziţiei industriale a R. P. Bulgaria la Bucureşti. Din delegaţie fac parte tovarăşii Mari Ivanov, ministru pentru construcţii de maşini, Ivan Gavrilov, prim locţiitor al ministrului industriei chimice, Ivan Golomeev, locţiitor al ministrului comerţului exterior şi Gheorghi Bogdanov, ambasadorul R. P. Bulgaria la Bucureşti. La sosire, pe aeroportul Băneasa, membrii delegaţiei au fost salutaţi de tovarăşii Alexandru Bîrlădeanu, prim-vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Gheorghe Cioară, ministrul comerţului exterior, Victor Ionescu, preşedintele Camerei de Comerţ, Ion Deleanu, adjunct al ministrului industriei chimice, Petre Burlacu, secretar general al Ministerului Afacerilor Externe, reprezentanţi ai conducerii unor ministere şi instituţii centrale, precum şi alte persoane oficiale. Au fost prezenţi Ivan Davidov, secretar general al Camerei de Comerţ, directorul Expoziţiei industriale a R.P. Bulgaria şi membri ai ambasadei R.P. Bulgaria la Bucureşti. (Agerpres) Cu planul anual îndeplinit Azi dimineaţă am fost informaţi că două întreprinderi bucureştene şi-au îndeplinit planul anual la producţia globală şi marfă. Este vorba de „Reactivul" şi întreprinderea metalurgică de morărit care, la data de 29 şi, respectiv, 31 octombrie a.c., au raportat realizarea planului de producţie pe 1966. îndeplinirea înainte de termen a planului anual se datoreşte faptului că în perioada care a trecut, procesul de producţie a fost mai bine organizat, maşinile şi utilajele au fost mai judicios folosite, iar măsurile tehnico-organizatorice planificate pentru acest an au fost aplicate operativ, dind rezultatele scontate. Conferinţa naţională de medicină judiciară In zilele de 5, 4 şi 3 noiembrie 1966, la Bucureşti în amfiteatrul Institutului de oncologie, vor avea loc lucrările Conferinţei naţionale de medicină judiciară, organizată de Uniunea societăţilor de ştiinţe medicale — secţia de medicină judiciară. Am rugat pe tov. prof. dr. IOAN MORARU, adjunct al ministrului sănătăţii şi prevederilor sociale, preşedintele Comitetului de organizare, să ne vorbească despre tematica şi obiectivele principale ale acestei conferinţe ştiinţifice. Tematica conferinţei cuprinde: seroimunologie medico-judiciară în filiaţie şi cercetarea corpurilor delicte ; aplicaţiile geneticii în medicina judiciară ; toxicologie medico-judiciară ; traumatismul cranio-cerebral ; moartea subită. Unul din obiectivele principale ale Conferinţei naţionale de medicină judiciară îl constituie prezentarea rezultatelor muncii de cercetare şi a practicii de teren, în vederea creşterii conţinutului ştiinţific al expertizei medico-legale, pentru ca aceasta să devină o problemă de mare utilitate în procesul penal. Un alt obiectiv important al manifestării ştiinţifice este acela de a se da posibilitate cadrelor de cercetare şi medicilor practicieni din reţeaua de medicină legală să-şi prezinte roadele muncii depuse în ultimii ani, în folosul acestei specialităţi. De asemenea, conferinţa va permite un larg schimb de opinii între specialiştii atît din ţară, cit şi din străină(continuare în pag. a 3-a) Cu graficul de construcţii în fajla: De ce au intirziat lucrările? Planurile de investiţii ale staţiunilor de maşini şi tractoare care deservesc cooperativele agricole de producţie din comunele subordonate sfaturilor populare ale raioanelor Capitalei prevăd pentru anul în curs realizarea unor însemnate obiective. Dintre acestea amintim construcţia unor noi clădiri cu toate serviciile aferente: atelier mecanic, castel de apă, garaje, platforme, locuinţe pentru mecanizatori etc, in apropierea comunei Ştefăneşti, pentru S.M.T. Chitila şi construcţia unui cămin cu 120 de locuri, un bloc de locuinţe precum şi alte lucrări însemnate la Ciorogîrla pentru S.M.T. şi Şcoala de mecanizatori La realizarea acestor planuri de investiţii o contribuţie de seamă o aduc constructorii, care de fapt pe baza contractelor încheiate cu beneficiarii, asigură efectuarea la timp a lucrărilor. O vizită, făcută pe şantiere cit şi datele primite de la serviciul S.M.T. al Consiliului agricol al oraşului Bucureşti, ne-au dat posibilitatea să cunoaştem stadiul acestor construcţii. S. M. T. Chitila s-a mutat la Ştefăneşti In afara faptului, deosebit de actual, că S.M.T. Chitila prin mutarea la noua reşedinţă şi-a schimbat numele în... Ştefăneşti vă vom informa şi despre condiţiile moderne puse aici la dispoziţia mecanizatorilor. Atelierul mecanic, o adevărată hală de uzină, care adăposteşte secţiile de maşini-unelte, rodaj, de montare, constatare defecţiuni (un fel de cabinet de consultaţii) reparaţii-motoare, forjă, sudură etc., poate repara într-o singură lună peste 100 de tractoare şi asigura întreţinerea tehnică a întregului parc. Căile de acces, platformele de încercare sau adăpostire a materialului — tractoare, combine, semănători etc. — sunt betonate. Un garaj spaţios, cu o capacitate corespunzătoare, stă la dispoziţia mijloacelor auto. Un complex social administrativ, care printre altele dispune de o cantină şi o bucătărie modernă, deserveşte pe mecanizatori. Acest complex de clădiri şi instalaţii, care după inaugurare a primit denumirea de S.M.T. Ştefăneşti a fost dat in funcţiune. Unele lucrări restante sunt aşteptate cu nerăbdare să fie terminate şi ele. De pildă, unii mecanizatori aşteaptă terminarea blocului de locuinţe a cărui construcţie este intirziata pînă acum cu aproapezece zile. Trebuie grăbite de asemenea şi lucrările de finisare de la castelul de apă. Stadiul realizării lucrărilor de investiţii la S.M.T Ciorogirla este însă departe de a fi satisfăcător. Constructorul nu și-a respectat pînă acum nici unul dintre contractele încheiate. Cîteva date calendaristice, de mult depășite spicuite din contractele încheiate între Întreprinderea constructii-montaj-vest (Trustul regional de constructii București) şi S.M.T. Ciorogîrla sunt edificatoare. La 10 septembrie trebuia să fie gata un cămin cu o capacitate de 120 locuri; la 30 septembrie un drum de acces în staţiune; la 15 octombrie un Gh. Niculiţă (Continuare în pag. a 3-a) Vechi date calendaristice la Ciorogirla firme construcţie a S.M.T. Ştefăneşti, raionul 1 Mai La unele sesizări ale cetăţenilor, astăzi răspunde redactorul de serviciu I. Poenaru. Cetăţeanului Ion Zernoveanu din str. Bujoreni nr. 39, care ne-a întrebat „cînd va fi dat în folosinţă complexul comercial nr. 4 din Drumul Taberei", îi transmitem răspunsul inginerului Ion Dimitrov, directorul tehnic al Secţiunii tehnice de investiţii a Sfatului Popular al oraşului Bucureşti . „Complexul respectiv este în stadiu avansat de finisare, mobilierul necesar a început să sosească. In aceste condiţii putem asigura cetăţenii din Drumul Taberei că, în luna noiembrie, vor beneficia şi de serviciile noilor unităţi comerciale". Sesizaţi de studentul Marius Puican că a cumpărat de la magazinul „Jupiter" de pe calea Victoriei nr. 23, o mapă de piele corespunzătoare din toate punctele de vedere (culoare, mărime, aspect etc), dar care s-a defectat după o zi de utilizare, iar vînzătoarea nu a vrut să i-o schimbe, iata-ne în vizită la... „Jupiter" . Responsabila magazinului, Olga Onofrei ne asigură că a fost vorba de o neînţelegere. „Vînzătoarea Mariana Georgescu e venită de curînd din şcoală şi n-a ştiut că obiectele cu defecte trebuie schimbate. După o zi clientul s-a prezentat la mine și am îndreptat greşeala". Anul XIV — Nr. 4113 4 PAGINI 25 BANI Marți 1 noiembrie 1966 Uzina de maşini electrice O RAZ LA RAMPA PRODUSELOR FINITE In fiecare dimineaţă Virgil Cristescu, şeful magaziei de produse finite a Uzinei de maşini electrice este foarte solicitat. — Tovarăşe Cristescu, ce facem cu rotoarele pentru Craiova ?... — Au sosit beneficiarii şi vor să vadă comutatoarele... — Vă rog să semnaţi documentele de expediere a mărfii... Discuţiile nu se sfîrşesc, desigur, aici. Insă, cu calm, magazinerul răspunde la toate întrebările. Nu-i însă o treabă uşoară pentru că prin miinile colectivului pe care-1 conduce trec toate produsele fabricii. In fiecare zi se expediază pe porţile fabricii zeci de tone de produse şi piese de schimb. Sortarea şi ambalarea lor cu grijă cere atenţie şi pricepere. In una din dimineţile trecute, la ora 7, începuse livrarea unor produse către beneficiari. Reprezentanţii Uzinei „Steagul roşu“ şi ai Uzinei „23 August“ supravegheau încărcarea unor loturi importante de demarori D 2 auto şi demarori de 15 CP. Ii rugăm să ne răspundă la o întrebare: sînteţi mulţumiţi de felul cum sînt respectate termenele stabilite în contractele de livrare a comenzilor ? — Mai mult decît mulţumiţi — a venit, prompt, răspunsul ! Colectivul Uzinei de maşini electrice a reuşit în perioada care a trecut de la începutul anului, să ne livreze ritmic produsele, ba chiar (şi sînt multe cazuri de acest fel) şi înainte de prevederile contractuale“. Faptul merită subliniat pentru că, la rîndul lor, întreprinderile care beneficiază de colaborarea acestei uzine, pot să-şi realizeze în bune condiţii propriile sarcini de producţie. Delegatul întreprinderii „Electrotehnica“-Bucureşti, aşteaptă să ridice o cantitate de 161 de comutatoare de curent pentru tablourile de comandă ale grupului de sudură de 350 A. li întrebăm : — Ce părere aveţi despre calitatea produselor ? — De cînd mă ocup cu această problemă (şi sînt cîţiva ani) nu au fost cazuri ca vreun produs să-l fi adus înapoi pentru remedieri. Colaborarea cu Uzina de maşini electrice — Bucureşti se desfăşoară, şi din acest punct de vedere în condiţii bune. Micile retuşuri care uneori Ie mai necesită o piesă sau alta nu pot să scadă din meritele muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor acestei întreprinderi care se străduiesc şi reu- P. Toacă (Continuare în pag. a 3-a) Un nou lot de motoare electrice îşi aşteaptă rîndul pentru a fi expediate la beneficiar VIZITA PRIMULUI METRU Al IRANULUI, AMIR ABBAS HOVEIDA, ÎN REGIUNEA CLUJ CLUJ. 31. — De la trimişii speciali M. Moarcăş şi N. Popovici: In continuarea vizitei pe care o fac prin ţară, primul ministru al Iranului, Amir Abbas Hoveida, şi soţia, împreună cu persoanele care îi însoţesc au sosit luni dimineaţa la Cluj. In gara oraşului, oaspeţii au fost salutaţi cordial de preşedintele Sfatului popular regional Cluj, Clement Rusu, de preşedintele Sfatului popular orăşenesc, Gh. Lăpădean, şi alte persoane oficiale locale. In cursul dimineţii a avut loc în aula Universităţii „Babeş-Bolyai“ solemnitatea conferirii titlului de Doctor Honoris Causa al universităţii clujene premierului Amir Abbas Hoveida. La ceremonie au luat parte acad. Ştefan Bălan, ministrul învăţămîntului, Vasile Gliga, adjunct al ministrului afacerilor externe, acad. Şerban Ţiţeica, vicepreşedinte al Academiei, membrii Consiliului ştiinţific al universităţii, decani, profesori universitari şi alţi membri ai corpului didactic, studenţi, reprezentanţi ai presei. Au participat, de asemenea, persoanele oficiale care însoţesc pe înaltul oaspete. Salutînd pe premierul iranian, acad. C. Daicoviciu, rectorul Universităţii „Babeş-Bolyai“ a relevat personalitatea omului de stat iranian, căruia Consiliul ştiinţific al acestui important for de învăţămînt superior al ţării noastre i-a conferit înaltul titlu de Doctor Honoris Causa. Prof. univ. Ioan Gliga, decanul Facultăţii de drept din Cluj, a prezentat apoi Raportul Consiliului, în care este evidenţiată activitatea multilaterală desfăşurată de primul ministru al Iranului, ca om de stat şi specialist în ştiinţe economice şi politice, precum şi contribuţia sa deosebită la dezvoltarea bunelor relaţii dintre România şi Iran. In aplauzele asistenţei, rectorul universităţii clujene a înmînat oaspetelui documentul care atestă înaltul titlu universitar. A luat apoi cuvîntul primul ministru al Iranului, Amir Abbas Hoveida, care a făcut o expunere urmărită cu atenţie de cei prezenţi. In încheiere, oaspetele şi-a exprimat încă o dată întreaga recunoştinţă pentru titlul acordat. După ceremonie, premierul iranian s-a întreţinut cordial cu conducătorii instituţiilor de învăţămînt superior din Cluj. La amiază, rectorul Universităţii „Babeş-Bolyai“ a oferit un dejun în onoarea Doctorului Honoris Causa al universităţii clujene, Amir Abbas Hoveida. în timpul dejunului, acad. C. Daicoviciu şi premierul Hoveida au rostit toasturi, în cursul după-amiezii, oaspeţii iranieni au făcut o vizită cu maşinile prin Cluj, poposind la Grădina Botanică, la unele din căminele complexului studenţesc şi la Sala sporturilor. Numeroşi locuitori ai oraşului au făcut oaspeţilor o caldă manifestaţie de simpatie. ★ Azi dimineaţă, s-au înapoiat în Capitală primul ministru al Iranului, Amir Abbas Hoveida, cu soţia, împreună cu persoanele oficiale iraniene şi române care l-au însoţit în călătoria făcută prin ţară, în a gara Băneasa, premierul iranian a fost salutat de Roman Moldovan, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, George Macovescu, adjunct al ministrului afacerilor externe şi de alte persoane oficiale. (Agerpres) Deschiderea învăţămîntului agrozootehnic orăşeneşti a cooperativelor agricole de producţie privind deschiderea noului an de învăţămînt agrozootehnic. La lucrări au participat reprezentanţi ai comitetului orăşenesc Bucureşti al P.C.R., secretari ai comitetelor raionale de partid, vicepreşedinţi ai sfaturilor populare raionale, organele de conducere ale Consiliului agricol al oraşului Bucureşti şi ale Uniunii orăşeneşti ale cooperativelor agricole de producţie, directori şi ingineri din staţiunile de maşini şi tractoare, ingineri şefi din gospodăriile agricole de stat, preşedinţi ai cooperativelor agricole de producţie, precum şi toate cadrele tehnice — ingineri, medici veterinari şi tehnicieni — care vor preda in anul de învăţămînt 1966—1967 cursuri agrozootehnice Azi dimineaţă, la Casa de cultură a raionului 16 Februarie, s-au desfăşurat lucrările şedinţei comune a Consiliului agricol al oraşului Bucureşti şi Uniunii Cartea de telefon este solicitată de numeroşi abonaţi • „EXPOZIŢIA CÂRŢII DIN R. S. CEHOSLOVACĂ" Astăzi la prînz a avut loc vernisajul „Expoziţiei cărţii din R.S. Cehoslovacă“, organizată de către Centrala editurilor şi difuzării cărţii. Cuprinzînd circa 500 de lucrări din toate domeniile, ea poate fi vizitată în incinta Bibliotecii centrale de stat, din str. Ion Ghica nr. 4, etaj II, pînă la data de 15 noiembrie. . Astă-seară premieră Circul Probst din R.D.G. prezintă astă seară, în arena Circului de stat, bogate numere de dresură. In spectacol îşi dau concursul şi artişti ai Circului Mare din Moscova printre care acrobaţii Andronov şi Denisov cu evoluţii la perl pe biciclete şi alte numere de acrobaţie. Programul mai include şi cîţiva artişti români. Regia spectacolului aparţine lui Mircea M. Gheorghiu, prezentarea Jean Dinulescu, iar conducerea muzicală lui Liviu Cavassi. • ULTIMELE ŞTIRI SPORTIVE MECIUL DE FOTBAL ROMÂNIA - ELVEŢIA, PE STADIONUL REPUBLICII Timpul nefavorabil din ultimele două zile a impietat asupra stării terenului de joc al stadionului 23 August. De aceea în cursul dimineţii de azi, Federaţia română de fotbal a hotărît să transfere meciul de mîine, România — Elveţia, pe STADIONUL REPUBLICII (tot la ora 14,45), care oferă condiţii mai bune de joc. ■ Pe circuitul de la Brands Hatch din Anglia a avut loc un concurs internaţional automobilistic care a fost cîştigat de austriacul Jochen Rindt care a parcurs 176,600 km în lh 05*05’’. Campionul mondial Brabham a ocupat locul II. • Invingind cu 5—3 pe F.C. Zürich, echipa Legia Varşovia a cîştigat concursul internaţional masculin de spadă de la Zürich • Dacă mai era o cană • Schimbaţi, vă rog, firma • Au fost o dată nişte sortimente • Vînzătorii n-au timp de curăţenie • Cînd soseşte maşina s e aflăm la „Alimentara“ de la Giuleşti-blocuri (şos. Giuleşti 131). Vreo 50—60 de persoane au format afară, pe gang, un rînd. Laptele la sticlă s-a terminat. Se vinde din cel de la bidon. Treaba merge anevoie Vînzătoarea are o singură cană gradată şi o pîlnie. înăuntru însă, la raionul cu brînzeturi, trei lucrătoare se încurcă una pe alta. Clienţi nu prea sînt. Ar vrea s-o ajute pe colega lor de afară, dar n-au cum. Le lipseşte încă o cană gradată cu care să măsoare laptele. Iată şi alte cîteva aspecte, spre cunoştinţa conducerilor organizaţiilor comerciale respective. La magazinul cu autoservire din calea Griviţei 210, nu se găsea la ora 9 decît lapte la 2,10 lei litrul şi iaurt la 200 gr, iar la unitatea de „Lactate“ din calea Griviţei 119, laptele se terminase încă înainte de ora 9,30. S-ar putea spune că sunt cazuri izolate. Nu trebuie să scăpăm din vedere că şi în zilele anterioare unele magazine („Alimentara“ cu autoservire din calea Victoriei 143 de exemplu) nu au solicitat cantităţi suficiente de lapte. Unitatea de produse lactate, din piaţa 3 Decembrie avea rafturile pline cu pline intermediară deşi alături se află un centru de pîine. în schimb, nu exista nici măcar un singur sortiment de franzelărie. Singurul vînzător nu ştia ce să facă mai întîi. Să vîndă pîine, să vîndă lapte sau să servească pe cei care doreau să consume ceva pe loc. La unitatea de „Lactate* din calea Griviţei 119 cumpărătorii îşi aşteptau^ rîndul în stradă. Mai puţini însă la lapte şi mai mulţi la pîine. Deşi unitatea este strict specializată s-a transformat intr-un centru de pîine Din această cauză vînzarea lactatelor se făcea în condiţii total necorespunzătoare. Specialităţile de panificaţie lipseau aproape în totalitate Singurul produs ce se oferea pentru (Continuate in pag. a 2 a) R. Groapă N Duminică, prin magazinele alimentare . Felicitări de Anul nou Noul an, cu tradiţionalele sale urări este la o distanţă de numai două luni. Dar, urarea „La mulţi ani" nu poate fi transmisă oricum. De aceea la Poştă, la Fabrica de timbre şi in alte imprimerii au loc intense pregătiri. Vă informăm despre cîteva dintre ele. DOUA MILIOANE DE FELICITĂRI O grijă deosebită se acordă în această perioadă aprovizionării tuturor unităţilor, poştale şi magazinelor de specialitate cu timbre, efecte poştale, telegrame de lux, felicitări (mignonete, cărţipoştale) precum şi cu alte obiecte specifice sărbătoririi tradiţionalelor zile de An nou. Oficiul special Poşta centrală a şi comandat 2 000 0000 de felicitări în sortimente variate unele cunoscute deja şi apreciate de public, altele în modele noi. Felicitările vor fi prezentate şi într-o variată gamă de formate şi mărimi, cărţi poştale şi mai mari, pliante sau simple, mignonete etc. — realizate în alb negru sau policrom. FELICITĂRI LA „ZI FIXA« Oficiul special Poşta centrală, pentru a asigura primirea tuturor felicitărilor la data dorită de către expeditor, spre bucuria destinatarilor, oferă pentru sărbătorile de iarnă o nouă prestaţie: predarea felicitărilor la data fixată de expeditor, aşa cum se procedează de altfel şi cu telegramele de lux. „POŞTA UŞOARA« ŞI MESAGERII „PAR-AVION« Ministerul Poştelor şi Telecomunicaţiilor a adoptat şi unele măsuri pentru îmbunătăţirea transporturilor poştale par-avion. Astfel, spre toate direcţiile din ţară, pe care există curse de avioane de pasageri se primesc spre exmpediere tot felul de trimiteri poştale şi obiecte de mesagerii pînă la două kilograme (aşa-zisa poştă uşoară). Aceste obiecte se primesc pentru expediere, la toate oficiile P.T.T.R. din Oraşul Bucureşti inclusiv La Oficiul de la aeroportul Băneasa. Ele ajung la destinatar cel mai tîrziu a doua zi după expedierea lor din Bucureşti. Gh. N. Alte amplasamente pentru construcţii de locuinţe proprietate personală începînd din ziua de 3 noiembrie, Oficiul pentru construirea de locuinţe proprietate personală, pune în discuţia solicitanţilor noi blocuri ce se vor da în folosinţă pînă la data de 15 decembrie a.c. Este vorba de blocurile nr. 14 şi 17 din cartierul Titan,Balta Albă) avînd în total 148 de apartamente de 2, 3 şi 4 camere. Oficiul invită pentru discuţii, pe toţi cei care au solicitat acest cartier sau care doresc cartierul respectiv, primindu-se în acest scop noi cereri pînă în ziua de 5 noiembrie. Noile cereri vor fi satisfăcute în limita disponibilităţilor şi în conformitate cu normele în vigoare. • Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 2 grade. Maxima de ieri, în aer, a fost de 4 grade iar minima din cursul nopţii de 1 grad. Timpul probabil de miine . Vreme rece. Cerul va fi mai mult acoperit.. Ploi temporare. Vîntul va sufla potrivit, predominând din sectorul sud-estic. Temperatura minimă va fi cuprinsă între 0 şi 2 grade, iar maxima între 4 şi 6 grade. Pentru 3, 4 şi 5 noiembrie . Vreme în încălzire ușoară în prima parte a intervalului. Cerul va fi variabil, mai mult noros. Vor cădea ploi locale. Vînt slab pînă la potrivit. Temperatura ușor variabilă.