Informatia Bucureştiului, ianuarie 1967 (Anul 14, nr. 4166-4190)

1967-01-03 / nr. 4166

Astăzi, prima intilnire internaţională pe 1967 în Capitală. Meciul de handbal România-Japonia Sala Floreasca găzduieşte astăseară, cu începere de la ora 19, revanşa meciului de handbal dintre echipele masculine ale României şi Japoniei. Este prima întîlnire sportivă internaţională pe 1967 la Bucureşti şi, dacă mai adăugăm că este pentru întîia oară cînd handbaliştii japonezi evoluează în Capitală, găsim firesc interesul manifestat pentru această confruntare. Echipa noastră - ca şi cea oaspete, de altfel - efectuează ultima verificare în vederea participării la turneul final al campionatului mondial ce va avea loc în Suedia, turneu în care va debuta peste 9 zile, adică la 12 ianuarie, în compania selecţionatei R. D. Germane. Şi cum e normal, ca la orice ultimă verificare, vor fi folosiţi toţi jucătorii de bază cum sînt Redl, Nodea, Moser, Costache II, Oţelea, Iacob sau Gruia, de la care aşteptăm, desigur, o evoluţie pe măsura valorii lor. Interesant va fi, de asemenea, de urmărit evoluţia handbaliştilor japonezi, apreciaţi în special pentru viteza lor, ca şi pentru îndemînare. In deschidere, de la ora 16.30, sunt programate , întîi, o partidă din competiţia feminină dotată cu „Cupa de iarnă", (Şcoala sportivă nr. 2 - Politehnica), apoi finala întrecerii echipelor de băieţi din competiţia dotată cu „Cupa şcolarului". Handbaliştii japonezi vor mai susţine un joc la Bucureşti , joi 5 ianuarie, tot în sala Floreasca, unde vor avea ca adversară formaţia Dinamo Bucureşti. Activitatea competiţională Competiţia de popice organizată de clubul Constructorul s-a soldat cu rezultate valoroase. După etapa preliminară, primii opt sportivi au luat parte la un turneu final, în care primul loc a revenit reprezentantului clubului organizator, C. Rudău (de altfel, componenţii Constructorului acomodaţi mai bine cu pistele de lansare, au dominat competiţia) cu media foarte bună de 894,S popice doborîte (din 400 lovituri mixte). Pe locul doi cu 877,5 s-a clasat M. Manole, iar pe cel de al treilea proaspătul maestru al Sportului I. Popescu (ambii de la Constructorul) cu 866. Locurile următoare au revenit concurenţilor : 4. P. Bonea (Constructorul) 849,5 ; 5. Al. Popescu (Constructorul) 845 ; 6. L. Taină (Metalurgistul) 841 ; 7. Al. Carp (Gloria) 836,5 ; 8. L. Boldea (Geotehnica) 805. Un interesant concurs de tenis de masă s-a desfăşurat în organizarea clubului Rapid. Turneul final de patru echipe (formate din cîte doi jucători) a fost cîşigat de asociaţia GRIVIŢA ROŞIE cu 6 puncte, care a învins pe Dacia, C.F.R. Bucureşti şi Victoria C.F.R. cu acelaşi scor 3—0. Dacia a ocupat locul doi cu 5 p, C.F.R. Bucureşti locul trei cu 4 p, iar Victoria C.F.R. locul patru cu 3 p. întrecerile finale ale probei de dublu au desemnat cîştigători perechea AL. CATRINA şi O. BL ANARU (Griviţa Roşie). Cel mai bun în proba de simplu s-a dovedit AL. CATRINA (Griviţa Roşie). Clasamentul final (pe echipe şi individual) este următorul : 1. GRIVIŢA ROŞIE (instructor V. Georgescu) 61 p ; 2. Dacia 54 p ; 3. C.F.R. Bucureşti 38 p. PE SCURT • SCURT • In al treilea meci din Franţa, echipa de rugbi Griviţa Roşie a fost Învinsă cu 6—3 de A.S. Beziers. • Echipa de tineret de fotbal a României a dispus, la Lumumbashi, de selecţionata Katanga, cu 6—1. • Tradiţionalul cros care se desfăşoară în noaptea Anului Nou pe străzile oraşului brazilian Sao Paulo a fost cîştigat de columbianul Meija (marele favorit, belgianul Roelants a ocupat locul doi). • In turneul de fotbal de la Marsilia, Dinamo Piteşti a învins, in meciul pentru locurile 3—4, pe Admira Viena cu 3—1 (in primul loc, piteştenii au fost întrecuţi cu 2—0 de Olympique Marseille). • Selecţionata de tineret de handbal a României a cucerit locul doi (după echipa oraşului Moscova) în turneul fulger de la Berlin : 7—2 cu Aarhus, 8— 6 cu Berlin, 8—8 cu Fraga şi 6—8 cu Moscova. în vederea jocurilor din „C.C.E.“ la volei Dinamo şi Rapid îşi reiau activitatea Prima parte a campionatului republican de volei a luat sfîrşit odată cu consumarea jocurilor din etapa de la 25 decembrie. Se cunosc acum echipele care pînă la reluarea întrecerilor (19 februarie 1967 pentru categoria A şi 5 martie 1967 pentru categoria B) deţin fruntea clasamentelor. Aceasta nu înseamnă însă că toate şi-au încetat complet activitatea. Trei dintre ele şi anume Dinamo la masculin şi feminin, împreună cu Rapid la masculin, după o scurtă perioadă de întrerupere îşi reiau săptămîna aceasta activitatea. Lucru firesc, dacă ţinem seama de faptul că acestea sînt echipele care ne vor reprezenta in actuala ediţie a competiţiei internaţionale dotată cu „Cupa campionilor europeni". După cum se ştie dinamovistele vor juca la Reggio Emilia cu campioana Italiei (Max Mara Latore) turul optimilor de finală ale cupei la 25 ianuarie, iar returul în acelaşi loc la 28 ianuarie. In plus, bucureştencele urmează să mai susţină unul sau două jocuri amicale în Italia. Antrenorul Gh. Constantinescu va avea la dispoziţie întregul lot de jucătoare alcătuit din Doina Ivănescu, Lia Vanea, Helga Bogdan, Alexandrina Constantinescu, Lucia Vanea, Elisabeta Nodea, Doina Belgea, Margareta Şerban, Marilena Ştefănescu, Emilia Vamoşiu, Ileana Gheorghescu, Viorica Herişanu. ★ într-o convorbire cu antrenorul I. Ponova, acesta ne-a arătat că de fapt rapidiștii n-au întrerupt nici un moment antrenamentele, ci numai au scăzut intensitatea lor. In cursul acestei săptămîni, vor relua pregătirile cu jocuri de baschet, fotbal etc., urmînd să se treacă apoi la antrenamentele de volei pentru omogenizarea echipei. Lotul in pregătire este alcătuit din următorii 10 jucători: Dragan, Plocon, Udişteanu, Grigorovici, Mincev, Costinescu, Ardelea, Pavel, Chezan, Dobre. După cum se vede lipseşte Horaţiu Nicolau care incepînd cu acest an va funcţiona ca antrenor şi jucător la echipa belgiană Brabo Anvers. De altfel, aceasta este adversara din „Cupa campionilor europeni“, pe care Rapid o va întîlni în zilele de 14 şi 16 ianuarie 1967 la Anvers. ★ în sfîrşit, ultimii care intră în competiţie sunt dinamoviştii. Ca deţinători ai Cupei, ei vor juca la 16 februarie în sferturile de finală cu echipa calificată din dubla întîlnire dintre Galata Saray Istanbul şi campioana Portugaliei. Antrenorul Sebastian Mihăilescu ne-a arătat că o parte din jucători au plecat la tratamente, iar ceilalţi reiau pregătirile în cursul săptămînii. Lotul este alcătuit de următorii 11 jucători: Derzsi, Schreiber, Corbeanu, Tirlici, Smerecinschi, Stoian, Kozonici, Ganciu, Papugiu, Dobre, Duţică, şi antrenorul dinamovist îi va avea pe tot la dispoziţie pentru cele două obiective : jocurile din „Cupa campionilor europeni“ și returul campionatului categoriei A. N. M. Auzite şi văzute din tribună Un nou „Festival al gratiei" Acum citeva zile am asistat la încă un „Festival al gratiei", venit la puţin timp după cel oferit de gimnastică : concursul de patinaj artistic desfăşurat pe pista de gheaţă de la Floreasca. A fost un nou prilej de a urmări evoluţia unor tineri şi copii care in sunetele muzicii clasice sau moderne au executat figuri care ne-au incîntat privirile. Au fost şi multe imperfeefiuni, stîngăcii ce se cer îndreptate pentru a se ajunge la perfecţiunea de filigran a exercifiilor artistice ale marilor maeştri. Ceea ce a primat pe gheaţa patinoarului artificial Floreasca a fost însă grafia tinerească în stare să emoţioneze. Ar fi fost bine ca manifestări de acest fel să se bucure de o publicitate mai largă, mai ales că elevii fiind in vacanță, ar fi putut veni un număr mult mai mare. . Promisiuni uitate Au trecut aproape trei săptămîni de cînd iarna s-a încetăţenit la noi cu toate drepturile safe, cu gerul de rigoare. Şi in această perioadă a început şi vacanţa de iarnă a elevilor. Iată cîteva motive serioase care ne-au făcut să ne amintim de unele promisiuni, trecute ca angajamente in planurile de muncă ale cluburilor sportive raionale din Bucureşti, cu privire la acţiunile organizate în cadrul Spartachiadei de iarnă. In planurile amintite sînt trecute patinoare naturale (şi gerul favoriza formarea lor), concursuri de săniuţe, şi multe altele. Dornici să asistăm la manifestările sus-amintite, am vizitat cîteva din zecile de obiective indicate în planuri. Şi... n-am găsit nimic. Şi cînd te gîndeşti că sînt fixate comandamente speciale pe fiecare raion, formate din mulţi activişti, pentru aplicarea planurilor, ele trebuie să treacă urgent la înfăptuirea prevederilor in legătură cu Spartachiada de iarnă. Urare încă netrimisa Azi am găsit intr-un sertar al biroului o urare pe care n-am trimis-o încă, însoţită de cuvenita autocritică o adresăm celor în drept pe această cale . Tovarăşi ce organizaţi manifestări sportive (federaţii, comisii orăşeneşti şi raionale, asociaţii şi cluburi sportive, şi mai ales I.E.B.S.) vă urăm ca în anul care a început să aveţi succese in munca dv. Buna organizare, punctualitatea, grija fata de spectatori, nemaivorbind de concurenţi, să caracterizeze orice manifestare sportivă. In aşa fel ca publicul spectator bucureştean (care, fără falsă modestie, este şi cititor al ziarului nostru) să ni se adreseze in corpore cu rugămintea ca titlul oarecum tendenţios („răutăcios“ cum îi numesc unii) al rubricii noastre să fie schimbat în „Apă de roze culeasă din tribune". Spectator ÎNTREPRINDEREA DE PREFABRICATE DE BETON „PROGRESUL" DIN BUCUREŞTI şoseaua Giurgiului nr. 507 la capătul tramvaielor 12 şi 17 angajeazâ — ELECTRICIENI specialişti pentru automatizări la centrala termică şi — EPURATORIŞTI. Relaţii suplimentare se pot obţine zilnic la telefon 23.40.40, serviciul cadre personal sau serviciul organizării muncii. INSTITUTUL DE CERCETĂRI TEXTILE cu sediul în București str. Vulturi nr. 12—14 raionul Tudor Vladimirescu angajează prin CONCURS — INGINERI proiectanți principali — PROIECTANȚI I — MUNCITOR AJUSTOR — categ. VIII Cererile se vor depune la Institutul de cercetări textile. ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ M + Fabrica de ciorapi | „Bucureşti“ Intrarea Ovidiu nr. 6 raionul Nicolae Bălcescu + organizează la data de 14 ianua- 4- 4 rie 1967 + CONCURS pentru ocuparea unui post de T MAISTRU TRICOTER Informaţii se primesc la sediul T Întreprinderii prin serviciul per- T sonal și invârâmînt. întreprinderea cinematografică a oraşului Bucureşti urează spectatorilor, colaboratorilor, tuturor iubitorilor celei de-a şaptea arte un an fericit, succese în muncă şi în viaţă. G.A.S. Popeşti Leordeni din şos. Olteniţei nr. 216 — km. 13 — Bucureşti, autobuz 44, angajează TEHNICIAN energetic autorizat. Tel. 23.13.10, serv. personal. La prima bătaie de ceas a noului an (Urmare din pag. 1) sează cîteva cuvinte metalurgiştilor. Din nou ropote de aplauze. Paharele se golesc unul după altul, orchestra invită la dans. Petrecerea continuă... Secvenţe din carnaval Palatul Republicii. Serpentine roşii, galbene, albastre. Zeci, sute, mii. Zboară dintr-un stup în altul. Mişcă aproape imperceptibil în adierea linei brize nevăzute. Steluţe multicolore. Desene. Nori de confete. Pretutindeni, la fiecare pas, în fiecare colţ, brazi împodobiţi. Voia bună, optimismul, veselia, dragostea îşi dau mîna, în această noapte sînt personajele de vază. Aleargă de la o masă la alta, se metamorfozează în diferite chipuri, pătrund în minţile şi sufletele oamenilor, îi domină. Nu au astîmpăr. Nu au o clipă de răgaz. ★ Acele ceasurilor. Mii de priviri încărcate de emoţie. încă un minut, 50 de secunde, 30, 15, 10, 5... ★ Trompeţii („La mulţi ani", „Succes în ’07", „Te iubesc...") buciume („Fericire multă, multă, multă", „Şi eu te iubesc", „Sănătate“), cortegiu (urări, urări, urări). Clinchetul de pahare se unifică şi parafează dorinţi. Multe exprimate doar prin priviri. Urmează o „periniţă". „Hora Unirii“. O horă mare, în care se prind sute de tineri şi virstnici. O horă care trece dintr-o sală în alta. Pe uşa dinspre piaţă, iese afară. Se continuă de parcă ar vrea să învăluie tot palatul. Acordurile ei se ridică spre bolta înstelată şi pornind pe calea undelor înconjoară întreaga ţară. Pentru că în aceste clipe se dansează şi la Craiova, şi la Iaşi, şi la Baia Mare, Tg. Mureş, Timişoara, Hunedoara, Braşov, Constanţa... „HANUL LUI GERILA"!! Ştiţi unde şi l-a amenajat şugubăţul moş ? Tocmai în şoseaua Grozăveşti, la Casa de cultură a tineretului din raionul 16 Februarie. Şi-i stă bine în postură de amfitrion. Dă In permanenţă indicaţii. Un adevărat vrăjitor. Nedespărţit de microfon — urează bun venit celor peste 600 de oaspeţi şi acordă... botezul mesei. Sus bariera veseliei. Sosesc in sală : • Tălăngi, clopoţei, bice, un buhai. „Aho, aho copii şi fraţi/... /Ia mai minaţi măi .../" Jtluiutorul „brăzdează“ printre mese pentru toţi cite o urare. • Uşa mare de la hol se deschide din nou. In prag — o namilă de... urs. Nimeni nu ţipă. Nici măcar fetele. Dimpotrivă. Şi joacă ursul aşa cum i se cîntă. Tot aşa pînă la ivirea zorilor. Surprizele s-au înlănţuit una după alta. Ca pretutindeni în noaptea de Revelion. Ca pretutindeni unde au fost organizate carnavaluri ale tineretului în Capitală (toate casele de cultură). Printre brazi O nesfîrşită caravană de autocare O.N.T. şi cîteva trenuri au părăsit sîmbătă dimineaţa Capitala, indreptîndu-se — încărcate de tinereţe şi voie bună — spre principalele staţiuni şi cabane ale Văii Prahovei Mii de turişti bucureşteni au intimpinat noul an în cabanele, vilele şi hotelurile alpine ale celei mai pitoreşti regiuni din ţara noastră. Vremea cu adevărat sărbătorească a făcut revelionul cu atît mai plăcut. Numeroase grupuri de muncitori şi tehnicieni ai uzinelor bucureştene, medici, cercetători, cadre didactice au petrecut la cabana Pîrjul Rece, la Cota 1400, la marile hoteluri braşovene şi în vilele din Sinaia şi Predeal un revelion fericit. Spre cabane au început să urce în ajunul Anului nou şi sute de studenţi din centrul universitar Bucureşti. La Bonloc i-am întilnit pe studenţii Institutului politehnic, întîmpinind anul 1967 insufleţiţi de bucurie şi entuziasm. Ceva mai jos, la elegantul hotel-cabană Dîmbu Morii, turiştii au primit în ospeţie echipe de colindători şi tradiţionale „capre“, care au clămpănit aprig din bot spre veselia comesenilor. Zeci de formaţii orchestrale au fost mobilizate pe Valea Prahovei Spre a stimula buna dispoziţie a participanţilor la sărbătoarea Anului nou, în zilele următoare, odihna activă a turiştilor a fost cu îngrijire orientată de către ghizii O.N.T., către vizitarea unor monumente istorice şi naturale demne de toată atenţia. Drumeţii au vizitat muzeul Bruckenthal, castelul Bran, Poiana Braşov etc., etc. Lista bucuriilor a fost completată, desigur, de plăcerea schiului, săniuşului şi ascensiunilor. Petrecut între culmile cărunte ale Bucegilor, revelionul 1967 s-a transformat într-o excursie pe cit de diversă pe atît de plină de farmec, pe care zăpada abundentă şi temperatura potrivită au făcut-o cu atît mai plăcută. Rbvgîîuri pe mări şi deghîile L-am rugat pe tov. Ion Popescu, director în Direcţia Generală a Navigaţiei Civile din Ministerul Transporturilor Auto, Navale şi Aeriene, să ne vorbească despre revelionul navigatorilor noştri maritimi. — Echipajul flotei comerciale româneşti — ne-a răspuns domnia sa — a încheiat cu satisfacţie un an bogat în realizări, în care vasele noastre au fost găzduite în peste 200 de porturi din întreaga lume. Mă întrebaţi unde şi-au sărbătorit revelionul, marinarii noştri ? Ei, nu e prea lesne de răspuns la o asemenea întrebare... Trebuie să aruncăm în prealabil o privire pe harta globului. Iată, de pildă, mineralierul Reşiţa, de 25 000 de tone, se află în drum spre Japonia. De Anul nou, se afla aici, în largul Oceanului Indian. Fratele său geamăn, mineralierul Lupeni, nou născut aflat la prima sa cursă către India, înfruntă talazurile Pacificului. Cargoul de 15 000 de tone, Sinaia, a făcut un „revelion fierbinte”, în preajma Filipinelor, în drum spre ţărmurile Japoniei iar cargoul Bucureşti s-a găsit în noaptea anului nou aproape de Singapore, întorcîndu-se spre Constanţa. Echipajul cargoului Timişoara şi-a petrecut revelionul pe Tamisa, vasul descărcînd cereale în rada portului Londra. Numeroase din navele noastre de mai mic tonaj s-au aflat în rade sau în drum spre porturi din Turcia, Grecia, Siria, Liban, R.A.U., Cipru, Italia, sudul Franţei, şi Spaniei etc. Sigur că am putea continua cu exemplele. — Fie şi din scurta dv. înşiruire, ne-au atras atenţia cîteva vase al căror nume nu l-am auzit pînă în ultima vreme. Ele au fost date în exploatare în 1966 ? — întocmai. Anul care a trecut a adus o creştere însemnată a volumului flotei noastre comerciale. în 1966 ea a fost de circa 6 ori mai mare decît în 1959. — Şi creşterea va continua in acelaşi ritm ? — Cînd veţi veni la noi în 1970, flota va fi de circa patru ori mai mare decît cea actuală. Vă închipuiţi cit va fi de dificil atunci să stabilim punctele de pe harta globului în care îşi va petrece revelionul, personalul nostru navigant... ★ La mulţi, mulţi ani ! CENTRUL DE DOCUMENTARE ŞTIINŢIFICĂ AL ACADEMIEI REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA comunică: Abonamentele pe anul 1967 la publicaţiile pe care le editează se pot face începlnd cu nr. 1 şi In luna Ianuarie astfel : — la oficiile P.T.T.R. din oraşul Bucureşti plnă In ziua de 16 Ianuarie. — la oficiile P.T.T.R. din ţară pină la ziua de 13 ianuarie. Centrul de documentare ştiinţifică va edita in anul 1967, următoarele reviste : BULETIN DE INFORMARE ŞTIINŢIFICA ŞI REVISTA DE REFERATE ŞI RECENZII cu apariţia lunară in 11 serii : Matematică, astronomie ; Fizică ; Chimie ; Geologie-geografie ; Biologie ; Ştiinţe economice ; Filozofie, logică, sociologie, psihologie ; Istorie, etnografie ; Teoria şi istoria literaturii şi artei ; Ştiinţe juridice ; Lingvistică şi filologie, în fiecare lună mai apar : — RUMINSKII BIULLTEN NAUCINOI INFORMAŢII — ROMANIAN SCIENTIFIC ABSTRACTS fiecare în două serii : ştiinţele naturii şi ştiinţele sociale. — PROGRESELE ŞTIINŢEI ★ STUDII ŞI CERCETĂRI DE DOCUMENTARE ŞI BIBLIOLOGIE cu apariţie trimestrial. REPERTORIUL LUCRĂRILOR ŞTIINŢIFICE ŞI TEHNICE cu apariţie semestrială. Informaţii la Centrul de documentare ştiinţifică, Bucureşti str. Gutenberg nr. 3 bis, tel. 16.40.70. INSTITUTUL DE CERCETĂRI METALURGICE- I.C.E.M. scoate la CONCURS următoarele posturi : — 1 post şef secţie cercetări matematice şi economice In metalurgie. — 1 post şef laborator cercetări tehnice măsurări in metalurgie. — 1 post şef laborator cercetare ştiinţifică In teoria proceselor siderurgice. — 1 post şef laborator cercetări economice in metalurgie. Cererile de înscriere la concurs vor fi însoţite de următoarele acte : — copie legalizată după diploma examenului de stat, sau după diploma echivalenta in specialitatea respectivă ale unor instituţii de invăţămint superior din ţară precum şi după diploma din străinătate echivalată de Comisia superioară de diplome din cadrul Ministerului Invăţămintului ; — copie legalizată după diploma de doctor inginer (sau doctor docent in ştiinţe dacă este cazul) ; — memoriul de activitate Împreună cu o listă de lucrări ; — cite un exemplar din cele mai importante lucrări tehnico-ştiinţifice ale candidatului sau extrasele lor ; — dovadă de stagiu ştiinţific sau didactic ; — copie legalizată după certificatul de naştere ; — certificatul de sănătate ; — dovada situaţiei militare ; — dovada stagiului de activitate în producţie şi caracterizarea făcută de către conducerea instituţiei (întreprinderii) de la care provine candidatul ; — autobiografie. înscrierile pentru concurs se fac la Serviciul personal şi invătămint al I.C.E.M. din București, str. Mehadiei 39, raionul 16 Februarie, telefon 18.40.85, pină la 1 februarie 1967, iar concursul va avea loc In ziua de 15 februarie 1967. MINISTERUL INVATAMÎNTULUI INSTITUTUL POLITEHNIC „GH. GHEORGHIU-DEJ“ anunţă scoaterea la CONCURS a postului de PROFESOR de la Catedra IV de Chimie generală la disciplina Chimie generală poziţia 3 din statul de funcţiuni Candidaţii la concurs vor depune pînă la data de 14 I 1967 inclusiv la secretariatul rectoratului Institutului politehnic „Gheorghe Gheorgiu-Dej"* din Bucureşti, calea Griviţei nr. 132, cererea împreună cu următoarele acte : — Copie legalizată după diploma de stat sau actul echivalent de studii superioare ; — Copie legalizată după diploma de doctor inginer ; — Copie legalizată după atestatul de profesor sau conferenţiar; — Lucrările ştiinţifice ale candidatului într-un exemplar ; — Certificatul de caracterizare a activităţii profesionale şi sociale a candidatului, eliberat de instituţia (întreprinderea) la care acesta are funcţia de bază ; — Memoriul de activitate didactico-ştiinţifică semnat de candidat ; —• Autobiografia. Cei care funcţionează într-o instituţie de învâţămimt superior sînt obligaţi să comunice în scris rectorului sau directorului acesteia înscrierea la concurs. Anunțul a fost publicat în Buletinul oficial al Republicii Socialiste România nr. 136 partea II-a din 15/XII/1966. -AAAAA, AffVV v ÎNTREPRINDEREA DE PREFABRICATE DE BETON „PROGRESUL“ din BUCUREŞTI şoseaua Giurgiului nr. 507 la capătul tramvaielor 12 şi 17 angajează INGINERI constructori pentru funcţiile de ingineri principali, şefi servicii, şefi secţii, INGINERI instalatori pentru instalaţiile sanitare şi încălzire centrală. Relaţii suplimentare se pot primi zilnic la telefon 23.40.40, serviciul cadre personal sau serviciul organizării muncii. ÎNTREPRINDERE de stat angajează CARTOGRAFI şi DACTILOGRAFA. Cei interesaţi se vor adresa la tel. 35.32.76. T" Pag. a 3-a ENERGO- REPARAŢII bd. Mărăşeşti nr. 2, telefon 23.26.40 angajează INGINERI şi TEHNICIENI proiectanţi şi mecanici, ECONOMIŞTI planificare şi salarizare, MUNCITORI calificaţi, STRUNGARI, FREZORI, LĂCĂTUŞI ajustori, MECANICI întreţinere, MODELURI, MATRIŢERI, MACARAGII, GAURITORI-FILETATORI, precum şi DACTILOGRAFE, PAZNICI şi MUNCITORI necalificaţi, cu domiciliul în Bucureşti sau comunele subordonate TEZA DE DOCTORAT Institutul de endocrinologie anunţă pentru ziua de 27 ianuarie 1967, ora 12, in sala de cursuri a Institutului de endocrinologie Bucureşti, bd. Aviatorilor 34—36, susţinerea icre. de doctorat a tov. DR. DAMIAN ALEXANDRU, cercetător ştiinţific principal la III*stitutul de endocrinologie. Lucrarea este intitulată : „CERCETĂRI CLINICE ŞI EXPERIMENTALE PRIVIND EFECTELE SUPRARENALECTOMIEI SUBTOTALE ASUPRA HIPERCORTICISMULUI METABOLIC“ Conducător ştiinţific acad. Şt. M. Mihcu, Referenţi ştiinţifici oficiali : Dr. Negoescu I. a dir. adj. Inst. de endocrinologie Dr. Angelescu E. — şef secţie Inst. de endocrinologie. Conf. dr. Pitiş Marcela — I.M.F. Bucureşti. Conf. dr. Dascălu Rodica — I.M.F. Cluj. Lucrarea poate fi consultată la Biblioteca Institutului de endocrinologie Bucureşti. ÎNTREPRINDEREA de reparaţii utilaje şi mecanisme Bucureşti (I.R.U.M.) şos. Sălaj nr. 91, raionul V. I. Lenta, angajează INGINERI proiectanţi şi TEHNICIENI proiectanţi. O.C.L. „Tutunul" Bucureşti, bd. Marăşeşti 131, raionul N. Bălcescu, angajează REVIZORI gestiuni, MERCEOLOG principal, MERCEOLOGI voiajori, DACTILOGRAFA, PRIMITORI-distribuitori materiale și mărfuri, MUNCITORI necalificați. BARBIERUL DIN SEVILLA — Teatrul de operă și balet, tel. 16.48.20, ora 19.30. SECRETUL LUI MARCO POLO — Teatrul de stat de operetă, tel. 14.80.11, ora 19.30. CAPUL DE RATOI — Teatrul de comedie, tel. 16.64.60, ora 20. RICHARD II — Teatrul Mic, tel. 14.70.81, ora 19.30. NOTA ZERO LA PURTARE — Teatru! „Ion Creangă’, tel. 12.85.56, ora 15.30 REVISTA DRAGOSTEI — Teatrul satiric-muzical „C. Tanase“, sala Savoy, tel. 15.56.78, ora 20. COLIBRI MUSIC-HALL — Teatrul satiric-muzical „C. Tanase“, sala din calea Victoriei nr. 174, tel. 15.04.18, ora 20. PENTRU TOT CE-MI ESTE DRAG — Ansamblul artistic al Uniunii Generale a Sindicatelor, tel. 13.13.00, ora 20. SPECTACOL PREZENTAT DE CIRCUL KLUDSKI (Praga) — Circul de stat, tel. 11.01.20, ora 19.30. GOLGOTA — cinemascop — Patria (11.86.25) — 10, 12.15, 14.30, 16.45, 19. 21.15. Victoria (16.28.79) — 9, 11.15, 13.30, 15.45, 18.15, 20.45; Feroviar (16.22.73) — 9. 11.15, 13.30, 15, 18.30, 20.45; Flamura (23.07.40) — 9. 11.45, 14.30, 17.30, 20.30. NEVESTE PERICULOASE — Republica (11.03.72) — 9.30, 11.45, 14.15, 10.45, 19. 21.15; București (15.61.54) — 8.45, 11.15, 13.45, 16.15, 18.45, 21; Grivita (17.08.58) — 1, 11.15, 13.30, 16, 18.30, 21; Melodia 112.06.88) - 9, 11.15, 13.30, 16, 18.30, 21; SANJURO — cinemascop — Luceafărul (15.87.67) — 8.30, 11, 13.30, 16, 18.30, 21; Festival (15.63.84) — 8.30, 11, 13.30, 16, 18.30, 21; Excelsior (18.10.88) — 9.30, 11.45, 14, 16.15, 18.30, 20.45. Modern (23.71.01) — 9, 11.15, 13.30, 16, 18.30, 21. CUMBITE — Capitol (16.29.17) — 9. 11, 13, 15. 17, 19, 21. NOTRE-DAME DE PARIS — cinemascop — Lumina (16.23.35) — 9, 11.30, 13.45, 16, 1830, 20.45. GIUSEPPE LA VARSOVIA — Central (14.12.24) — 8.45, 11.30, 14.30, 17.30, 20.30; Mioriţa (14.27.14) 8.45, 11.45, 14.45, 17.45, 20.45; MOŞ GERILA — Union (13.49.04) — 15.15, 18, 20.45; Doina (16.35.38) — 11.30, 13.45, 16, 18.15, 20.30; Gloria — 9.15, 11.30, 13.45, 16, 18.15, 20.30. PE CĂRĂRILE JUNGLEI — CULESUL CIUPERCILOR — ÎNFLORIM ŞI NOI CU ŢARA — Timpuri Noi (15.61.10) — 9 — 21 In continuare. RIDEM CU STAN ŞI BRAN — Ciuleşti (17.55.46) — 15.30, 18, 20.30; Bucegi (17.05.47) — 9, 11.15, 13.30, 15.45, 18, 20.30; Tomis (21.49.46) — 9, 11.15, 13.30, 16, 18.15, 20.30. MINUNATA ANGELICA — cinemascop — Înfrăţirea între popoare (17.31.64) — 14. 16, 13.15, 20.30 FEMEILE — cinemascop — Cringaşi (17.38.81) — 15.30. 18, 21. Unirea (17.10.21) — 15.30, 18, 20.30 WEEK-END LA ZUYDCOOTE — cinemascop — Dacia (16.26.10) — 8.30 — 13.30 In continuare, apoi 16. 18.30, 21. ANUNȚ MATRIMONIAL — Buzesti (15.62.79) — 15.30, 18, 20.30; Volga (11.91.26) — 9.30, 11.45, 14, 16.15, 18.30, 20.45; BARBA ROȘIE — cinemascop — (ambele serii) — Flacăra (21.35.40) — 15.30, 19.30; Floreasca (12.28.30) — 9, 12.30, 16, 19 30 FANTOMELE SE GRĂBESC — Vitan (21.39.82) — 15.30, 18, 20.15; Cosmos (35.19.15) — 14, 16, 18,15, 20.30. CEI ȘAPTE DIN TEBA — cinemascop — Arta (21.31.80) — 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21; Drumul Sării (31.28.13) — 11, 15.30, 18 , 20.30. OMUL DIN RIO — Munca (21.50.07) — 16, 18,15, 20.30; Progresul (23.94.10) — 15.30, 18, 20.30; Ferentari (23.17.50) — 15.30, 18, 20.30. TUNELUL — cinemascop — Popular (35.15.17) — 15.30, 18. 20.30. FAUST XX — cinemascop — Aurora (35.04.66) — 8.30, 10.30, 12.30, 14.30, 16.30, 18.30, 20.30. Lira (31.71.71) — 15.30, 18. 20 30 POVESTEA PROSTIEI MELE — Moșilor (12.52.93) — 15.30, 18. 20.30. CIMIRON — cinemascop — Viitorul (11.48.03) — 15.30, 18, 20.30. DIPLOMATUL GOL — Colentina (35.07.09) — 15.30, 17.45. 20. FALSTAFF — Rahova (23.91.00) — 15.30, 18, 20.30. PORUMBELUL DE ARGILA — Cotroceni (13.62.56) — 15.15, 18, 20.45. ACEI OAMENI MINUNAŢI IN MAȘINILE LOR ZBURĂTOARE — cinemascop — Pacea (31.32.52) — 15.30, 18. 20.30. HEIDI, FETIŢA MUNŢILOR — Cinemateca (13.92.72) — 10, 12, 14, 16.30, 18.45. 21. AZI PROGRAMUL I 16.00 Radiojurnal. Sport. Buletin meteorologic. 16.36 O poveste pentru voi, copii: „Bradul". 16.40 Luminile rampei, înregistrări din spectacolele Teatrului de operă şi balet. 11.10 Memoria pământului românesc. Anticipaţii arheologice 1967. Convorbire cu cercetători ai Institutului de arheologie al Academiei. Şcoala românească din Şcheiul Braşovului. Evocare de Ion Dragănoiu. Agenda Istorică. ÎS.00 Buletin de ştiri. 19.10 Varietăţi muzicale. 19.00 O melodie pe adresa dumneavostră. 20.30 concert de melodii româneşti (partea a ll-a). 21.00 La Hanul Ancuţei: pagini din creaţia sadoveniană. 21.25 Muzică uşoară pentru Ileana Cosmzeanu. 22.20 Interpreţi de altădată ai operetei : N. Leonard. Prezintă sandu Naumescu. 22 40 Cîntă corul Radiat elev Ciunti dirijat de D. D. Botez. 23.52—23.55 Buletin de știri. PROGRAMUL II 16.00 Recital vocal Ncolae Florei. 16.15 Sfatul medicului : îmbrăcămintea In timpul iernii. 11.00 Radiojurnal. Sport. Buletin meteorologic. 11.10 Studioul tinărului interpret : mezzosoprana Olga Sandu. La pian, Nicolae Rădulescu. 11.40 Limba noastră. Vorbeşte acad. prof. Al. Graur. 18.00 Suite instrumentale de compozitori români Suita lirică de Mihail Andricu (Smaranda Atanasof) 18.35 Solişti de muzică populară : Ion Cristoreanu şi clarinetistul Iliuţă Rudăreanu. 19.05 Actualitatea muzicală. 19.30 Noapte bună, copii : „cînd şuieră vîntul, cînd murmură pădurile", poveste de Mioara Cremene. 19.48 cercul melomanilor: Barcarola în creaţia Compozitorilor. 20.30 Gaudeamus (emisiune pentru studenţi). 20.50 Recital Elena Cornel. 21.00 Buletin de ştiri. 21.35 O istorie a muzicii in capodopere. Ciclurile de lieduri „Dragoste de poet” şi „Dragoste şi viaţă de femeie“ de Schumann. Emisiune de George Bălan. 22.35 Din creaţia enesciană : Dixtuorul opus 14, pentru instrumente de suflat. 23.10 Ciclul concertelor pentru clavecin şi orchestră de Bach. 23.58 Concert nocturn. 0.52—0.55 Buletin de ştiri. PROGRAMUL III (Staţiile 4,12 m şi 4,16 m) 18 00 Buletin de ştiri. 18.01 Suită de Henri Gagmbin (Orchestra de studio din Geneva, dirijor Samuel Baud-Bovy). 19.00 Fragmente din opera „Cavalerul rozelor“ de Richard Strauss. 20.45 Muzică de cameră românească. 21.36 Radiojurnal. 21.45 — 22.59 Maeştri ai baghetei : George Georgescu : Triptic simfonic de Zeno VanceaSerenada pentru tenor, corn şi orchestră de Benjamin Britten. Solişti : Ion Piso şi Ion Bădănoiu. Simfonia a VIl-a nu de diez minor de Serghei Prokofiev. MINE PROGRAMUL I 5.40 Program muzical de dimineaţa. 6.00 Radiojurnal, sport. Buletin meteorutier. 6.15 Actualitatea agrară, loo Radiojurnal. 1.23 Recomandări din program. 1.30 „Să cântăm împreună” — muzică ușoară. 1.45 Emisiune pentru pionieri. 8.09 Sumarul presei.8.25 Moment poetic—interpretat de Lucia Cristian. 8.30 La microfon, melodia preferată. 9.30 Sfatul medicului: Recomandări pentru primele luni de sar. Cină. 10.03 „La casa pionierilor — program de cântece. 10.30 Emisiune literară pentru şcolari: „Mama şi poezia ei". 10.55 Poemul simfonic „Fusul de aur" de Dvorak (Orchestra filarmonică cehă; dirijor, Vaclav Talich). 11.20 Limba noastră (reluarea emisiunii din 3 ianuarie). 11.43 Tineri interpreţi de muzica populară : Maria Florian şi Toni Iordache. 12.10 Program susţinut de corul Ansamblului „Ciocîrlia” dirijat de Nicolae Videanu. 12.25 Ansamblul Teatrului de stat de operetă prezintă fragmente din opereta „Prinţesa circului“ de Kalman. 12.45 Concertul pentru oboi şi orchestră de Mircea Basarab. Solist Ion Danie. 13.10 Melodii de estradă cîntate de Valentin Teodorian. 14.00 Buletin de ştiri. Buletin meteo-rutier. 14.08 Sport. 14.15 File dintr-un album muzical. 15.06 Muzică populară cu Ioana Crăciun şi Ion Copil. 15.30 Caleidoscop muzical. Televiziune 13.00 Pentru copii. Actori povestind copiilor: „Prislea cel voinic şi merele de aur” de P. Ispirescu. Pentru şcolari 1001 de întrebări. 18.58 Ora exactă. 19.00 Telejurnalul de seară. 19.10 Handbal : România — Japonia Transmisiune din Sala sporturilor Floreasca. 20.15 Filmul documentar „George Coşbuc, cîntăreţ al pămîntului românesc”, 20.30 seară de teatru: „Şcoala nevestelor“, comedie de Moliăre, interpretează colectivul Teatrului „Barbu ştefănescu Delavrancea”. In pauză: Marea Sarmatică — Marea Neagră. O producție a Studioului cinematografic „Al Sabia”. 22.35 Telejurnalul de noapte. 22.45 Închiderea emisiunii.