Informatia Bucureştiului, septembrie 1968 (Anul 16, nr. 4679-4703)

1968-09-02 / nr. 4679

întregul popor îşi manifestă hotărirea de a urma neabătut politica partidului şi guvernului Expresie a simţămintelor noastre De aproape o jumătate de secol m-am dăruit, cu întreaga mea fiinţă cercetării ştiinţifice în ţara noastră. Pentru mine şi cred pentru toţi oamenii de ştiinţă apare evident că numai în condiţiile unui climat de deplină încredere şi respect reciproc, de înţelegere între popoare, cercetările noastre se pot dezvolta necontenit în slujba progresului uman. Hietărui motiv în plus care mă face să aprob din toată inima Declaraţia sesiunii extraordinare a Marii Adunări Naţionale cu privire la principiile de bază ale politicii externe a României, declaraţie în care se reafirmă idealurile nobile pe care România le promovează în relaţiile ei internaţionale : întărirea unităţii ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, întronarea unor relaţii de înaltă echitate între state, întemeiate pe respectul şi asigurarea dezvoltării libere şi independente a tuturor popoarelor, înfăptuirea unei largi colaborări internaţionale pentru progresul şi prosperitatea omenirii este principiu călăuzitor în politica externă a statului nostru. Este în esenţă vorba tocmai de acel climat care favorizează progresul neîncetat al ştiinţei, culturii şi artei al activităţii întregului popor în vederea înfloririi şi propăşirii patriei. încă o dată afirm deci adeziunea la Declaraţia Marii Adunări Naţionale, la politica înţeleaptă a Partidului Comunist Român şi a guvernului ţării care reprezintă expresia simţămintelor întregului popor. Prof. N. NESTORESCU Membru corespondent al Academiei Preşedintele Uniunii Societăţilor de ştiinţe medicale Iată de ce vreau cu acest prilej să-mi exprim adeziunea mea totală la politica înţeleaptă a partidului nostru, bazată pe principiile marxism-leninismului. In aceste zile, încă o dată politica partidului şi guvernului nostru s-a arătat a fi fermă, consecventă, militana pentru întărirea relaţiilor de prietenie, şi colaborare dintre ţările socialiste, dintre toate ţările lumii. Politica externă a României este temeinic ancorată în fruntariile principiilor celor mai trainice de relaţii între state , neamestec în treburile interne ale altor ţări, raporturi bazate pe egalitate în drepturi, respectarea independenţei şi suveranităţii naţionale. Noi toţi cetăţenii României socialiste — indiferent de naţionalitate, romăni, maghiari, germani — sîntem convinşi de justeţea politicii principiale, marxist-leniniste, a partidului şi guvernului şi tocmai de aceea milităm activ pentru continua ei aplicare în viaţă. EDUARD DERZSEI maestru emerit al sportului, component al echipei de volei „Dinamo“-Bucureşti CORESPUNZĂTOR INTERESELOR MAJORI AL£ POPORULUI Am luat cunoştinţă cu interes de cuprinsul recentei Declaraţii a Marii Adunări Naţionale care înfăţişează principiile de bază ale politicii externe a partidului şi guvernului nostru. Ca membru al Partidului Comunist Român, ca cetăţean şi muncitor mă simt mîndru că politica partidului nostru corespunde pe deplin intereselor majore ale poporului român, prieteniei şi coeziunii ţărilor socialiste, întregii mişcări comuniste şi muncitoreşti. Subscriu din toată inima la această politică de înaltă ţinută principială care reflectă grija neabătută a partidului şi guvernului nostru de a dezvolta necontenit relaţiile de prietenie şi colaborare tovărăşească cu toate ţările socialiste. Consider că datoria primordială a fiecărui om al muncii, a fiecărui muncitor, ţăran sau intelectual din ţara noastră este, aşa cum ne învaţă partidul, să ne aducem o contribuţie din ce în ce mai mare la întărirea şi dezvoltarea multilaterală a patriei socialiste. Pătruns de acest simplu adevăr, împreună cu colectivul din cadrul căruia fac parte, sunt hotărît Să muncesc cu şi mai multă perseverenţă pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de producţie pe anul în curs. CONSTANTIN NADRAGEA vicepreşedinte al cooperativei meşteşugăreşti „Radioprogres” înaltă principialitate şi responsabilitate Cu sentimentul întregii responsabilităţi faţă de destinele patriei, faţă de causa socialismului şi a păcii in lume, Partidul Comunist Român şi guvernul ţării noastre promovează cu consecvenţă in relaţiile interstatale, principiile independenţei şi suveranităţii, egalităţii în drepturi şi neamestecului în treburile interne. De aceea îmi exprim totala adeziune şi ataşamentul meu deplin faţă de politica externă a partidului şi guvernului, îndreptată spre biruinţa ideilor socialismului şi a păcii în lume. Exprimînd aceste sentimente izvorîte din adîncul inimii, aş vrea să subliniez unul dintre aspectele cele mai semnificative ale vieţii noastre: strinsa unitate âîrttre poporul romăn şi conducătorii săi iubiţi. Este cunoscut faptul că ori de cite ori este nevoie tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi ceilalţi conducători de partid şi de stat se consultă continuu cu oamenii muncii, cu muncitorii, cu ţăranii, cu intelectualii pentru ca împreună să găsească soluţiile cele mai bune in vederea progresului patriei noastre pe calea socialismului. Aceasta reprezintă o expresie a lărgirii democraţiei socialiste în ţara noastră, a participării întregului popor la făurirea politicii interne şi externe a României. împreună cu întregul corp profesoral, cu tovarăşii mei de muncă vom activa neobosit pentru a ne aduce modesta contribuţie la înfăptuirea înaltelor principii care stau la baza politicii interne şi externe a statului nostru. prof. GHEORGHE STANESCI) Director adjunct la Liceul de muzică nr. 3 Contribuţie de seamă la crearea unui climat de prietenie intre popoare Evoluind In echipa de volei „Dinamo"-Bucureşti, precum şi in calitate de component al selecţionatei ţirîî noastre, am avut posibilitatea să mă întîlnesc deseori cu sportivii multor ţări. M-am convins în asemenea ocazii de cită stimă se bucură ţara noastră peste hotare, datorită faptului că partidul şi guvernul nostru se pronunţă cu consecvenţă în spiritul prieteniei şi colaborării dintre popoare, în apărarea cauzei păcii în lume. . T ÎNCHEIEREA plenarei C.C. AL P.C. DIN CEHOSLOVACIA PRAGA (Agerpres). — La Praga s-au încheiat lucrările Plenarei C.C. al P.C. din Cehoslovacia, în cadrul căreia tovarășul Alexander Dubcek, prim-secretar al C.C. al P.C. din Cehoslovacia a prezentat un raport. Plenara a adoptat un comunicat în care se anunţă şi componenţa Prezidiului C.C. al P.C. din Cehoslovacia. VIETNAMUL DE SUD: Lupte lingă Da Nang şi Khe Sanh SAIGON 2 (Agerpres). — Noile ştiri transmise de la Saigon de către corespondenţii de presă informează că în ultimele 24 de ore au continuat să se înregistreze ciocniri între trupele patriotice şi unităţile americano-guvernamentale, în cea mai mare parte a regiunilor sudvietnameze. Lupte puternice, scrie corespondentul agenţiei France Presse, au avut loc duminică şi luni în vasta cîmpie de la sudul Da Nangului, unde unităţile patriotice au lansat o serie de acţiuni ofensive împotriva unor poziţii deţinute de trupele guvernamentale. Alte angajamente au mai fost semnalate în apropiere de Khe Sanh, în regiunea de nord-vest a Vietnamului de sud, unde o unitate militară americană a fost surprinsă într-o ambuscadă a patrioţilor. De asemenea, relatează corespondentul agenţiei Associated Press, patrioţii au bombardat cu rachete şi obuze, timp de aproximatv 45 de minute, puternica bază militară aeriană americană din oraşul Da Nang. Noul preşedinte al Ecuadorului şi~a preluat funcţiile QUITO 2 (Agerpres). — Josif Maria Velasco Ibarra a preluat ieri prerogativele de preşedinte al statului Ecuador. Ibarra a fost pînă în prezent, de patru ori preşedinte al Ecuadorului, dar numai o singură dată a deţinut acest post întreaga perioadă pentru care a fost ales, deoarece în celelalte cazuri el a fost răsturnat de puciuri militare. CIUDAD DE MEXICO. — Intr-un mesaj radiotelevizat, preşedintele Mexicului, Gustavo Diaz Ordaz, a lansat un nou apel la calm in legătură cu incidentele dintre studenţi şi poliţie din ultimele zile. El a avertizat, totodată, că este hotărît, dacă va fi necesar, să ia măsuri drastice pentru a pune capăt oricăror noi tulburări. Apeluri la calm au fost lansate şi de lideri ai studenţilor care doresc să intre in contact direct cu guvernul pentru a obţine satisfacerea revendicărilor lor şi interzicerea amestecului poliţiei in treburile universitare. BUENOS AIRES. — Shridath Surendranat, ministrul de externe al Guyanei, care se află într-o vizită oficială în Argentina, s-a întâlnit cu omologul său argentinian, Costa Mendez. Observatorii politici apreciază că cei doi miniştri de externe au discutat poziţia comună ce ar urma să fie adoptată în disputa de graniţă dintre Guyana şi Venezuela, BRUXELLES. Pe şoselele din Belgia s-au produs in cursul anului 1967 un număr de peste 230 000 accidente de circulaţie, anunţă Institutul naţional de statistică. In aceste accidente şi-au pierdut viaţa 1 359 de persoane, iar alte 17 552 au fost grav rănite. Potrivit datelor furnizate de acelaşi institut, anual din fiecare 1000 de automobile in medie 200—250 suferă o avarie. PREŞEDINTELE CIPRULUI, arhiepiscopul Makarios, care se află la Roma împreună cu ministrul de externe Spyros Kyprignou, a fost primit ieri seara de regele Constantin al Greciei. Intre cei doi interlocutori a avut loc un larg schimb de păreri asupra problemei cipriote, precum şi în legătură cu relaţiile dintre Grecia, Turcia şi Cipru. In cursul zilei de astăzi Makarios va fi primit de Papa Paul al VI-lea. PHENIAN. — Delegaţia P.C. din Japonia condusă de Kenyi Miyamoto, secretar general al C.C. al P. C. din Japonia care a făcut o vizită în I.P.C. Coreeană, la invitaţia C.C. al Partidului Muncii din Coreea, a părăsit U.P.D. Coreeană plecînd spre patrie. La plecare, oaspeţii au fost conduşi de Ru Don Hak, membru supleant al Comitetului Politic şi secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea şi de alte persoane oficiale. RAFAEL GAMUNDI, secretar general al Partidului revoluţionar dominican, a fost arestat duminică de autorităţile poliţieneşti, anunţă agenţia Reuter. Sub ameninţarea cu pistolul, liderul celui mai mare partid de opoziţie a fost urcat intr-un „jeep“ militar şi dus într-o direcţie necunoscută. In aceeaşi zi au fost arestate alte 100 de persoane, în majoritate lideri sindicali. LA ACCRA s-a anunţat oficial că general-locotenent Ankrah, şeful guvernului Ghanei va face o vizită oficiala în Republica Coasta de Fildeş între 4 şi 9 septembrie. O BIAFRA: în Umuahia oamenii işi fac „supă“ din iarba de pe marginea drumului... UMUAHIA 2 (Agerpres). — în urma înaintării continue a trupelor federale, biafrezii continuă să părăsească în masă regiunile ameninţate, astfel că în ultimele 15 zile încă un milion de noi refugiaţi a sosit în capitala administrativă Umuahia, deţinută încă de trupele fostei regiuni estice, scrie trimisul special al agenţiei France Presse, françois Mazure. Noii sosiţi, menţioned el, au agravat şi mai mult situaţia şi aşa insuportabilă din oraş şi care acum este de-a dreptul catastrofală. La 15 kilometri de Umitahia se află o mică tabără de refugiaţi pregătită pentru 200 de persoane şi unde erau îngrămădiţi peste 3 000 de oameni, iar în faţa taberei tocmai poposea o nouă coloană de refugiaţi. Aici după ce intri pe poartă nu mai ai altceva de făcut decit să aştepţi cîteva minute pînă ce o oficialitate a taberei să vină să te întîpipine şi să te ducă să asişti neputincios la ultima suflare a unui copil. Pe teritoriul biafrez, care s-a redus considerabil, se află de la 8 la 10 milioane de oameni. In prezent, Umuahia, capitala provizorie, situată în centrul teritoriului rămas, este invadată de refugiaţii care-şi părăsesc aşezările în faţa înaintării trupelor federale. Umuahia era înainte un oraş cu o populaţie mică, aerisit şi cochet, cu mii de bungalowuri înecate de verdeaţă, cu parcuri şi grădini. Acum e de nerecunoscut. Mii de oameni se culcă în grădini, pe trotuare, pe peronul gării de unde nici un tren nu mai pleacă. în cel mai mare hotel al oraşului, situat în plin centru, oamenii dorm în holuri şi pe paliere ; o cutie de conserve poate fi cumpărată la negru numai de cei mai înstăriţi. Cei săraci şi refugiaţii care-şi caută adăpost încearcă şi ei să se hrănească cum pot; i-am văzut rupînd iarba de pe marginea drumului pentru a face „supă“ cu cere să-şi astîmpere foamea. O Campania electorală din S. U. A. • Vicepreşedintele Humphrey primit la New York cu vii demonstraţii împotriva agresiunii Vietnam in NEW YORK 2 (Agerpres). — Vicepreşedintele Hubert Humphrey, desemnat de convenţia de la Chicago drept candidat prezidenţial al partidului democrat la alegerile din toamnă, a sosit duminică seara la New York pentru a-şi începe oficial campania prezidenţială. El urmează să ia astăzi cuvîntul la o mare întrunire. La sosirea pe aeroport, Humphrey a fost intîmpinat de demonstranţi cerînd încetarea războiului din Vietnam. In faţa hotelului „Waldorf-Astoria", unde Humphrey a rămas peste noapte, un alt grup de demonstranţi a manifestat pentru încetarea bombardamentelor asupra R. D. Vietnam şi retragerea trupelor americane din Vietnamul de sud. înainte de a pleca spre Minneapolis, Humphrey va acorda un interviu postului de radio şi televiziune. Observatorii politici relevă că lui Humphrey îi va fi foarte greu în cursul campaniei sale electorale să creeze impresia că se va „distanţa“ de politica actuală a Administraţiei în Vietnam şi aceasta cu atit mai mult cu cit programul electoral adoptat de convenţia partidului democrat de la Chicago nu se deosebeşte în problema vietnameză cu nimic dic politica de pînă acum a guvernului Johnson. Mulţi dintre aceştia apreciază că Humphrey va trebui să facă „concesii“ care să vină în întimpinarea cererilor de a se pune capăt războiului din Vietnam dacă doreşte intr-adevăr să-şi întărească poziţia faţă de candidatul partidului republican la preşedinţie, Richard Niven Aceasta ar cinstitui, de altel, şi o premisă pentru a înlătură „dezbinarea“ din rîndurile partidului democrat determinată în principal de poziţia faţă de războiul din Vietnam. WASHINGTON 2 (Agerpres). — „Dacă Hubert Humphrey, candidat din partea partidului democrat la preşedinţia S.U.A., doreşte să obţină voturile pacifiştilor democraţi el trebuie să se pronunţe deschis pentru retragerea trupelor din Vietnamul de sud şi pentru oprirea recondiţionată a bombardamentelor asupra Vietnamului de nord“, a declarat la conferinţa de presă Agurd Lowenstein, lider al oponenţilor democraţi la politica vietnameză a partidului democrat. El a reproşat actualului vicepreşedinte al S.U.A. de a fi aprobat în întregime programul adoptat de convenţia de la Chicago care corespunde, potrivit lui Lowenstein, actualei politici urmată de preşedintele Johnson. Liderul oponenţilor democraţi a declarat, de asemenea, că nu există nici o diferenţă esenţială între programele celor doi candidaţi — republican şi democrat. ? DUPĂ PUTERNICUL CUTREMUR DE PĂMlNT DIN IRAN • 15 oraşe, aproape in întregime pâmintul s-ar fi despârfit — in Khorasan — in mai multe falii . Numărul morţilor: intre 8000 — • Ieri, o nouă mişcare seismică TEHERAN 2 (Agerpres). — „In timp ce pămîntul se mai clatină încă, Khorasanul îşi numără morţii", scrie corespondentul agenţiei France Presse la începutul ştirii transmise din provincia iraniană greu încercată de puternicul cutremur de pămînt. In 15 oraşe, aproape în întregime distruse, lucrările de degajare aduc continuu la lumină rămăşiţele mutilate ale sutelor de victime. Numărul acestora nu se poate încă preciza. Se flare că aici pămîntul s-a despicat în mai multe falii enorme, înghiţindu-i realmente pe oameni cu locuinţe cu tot. în jurul oraşului Kakh, în mijlocul ruinelor, femei şi copii işi caută plîngînd familiile. Din cei 8 000 de locuitori ai acestei regiuni, 4 000 au fost daţi dispăruţi, cei mai mulţi fiind fără îndoială morţi. S-ar putea, relatează agenţia A.P., citind surse oficiale din Teheran, ca numărul total al victimelor să se ridice la 8 000—10 000 de morţi. Armata, jandarmeria şi mai multe echipe sanitare muncesc din răsputeri incercînd să-i descopere pe supravieţuitori printre mormanele de ruine. Deja peste 1 000 de răniţi au fost transportaţi de urgenţă la două spitale din apropiere, iar alte cîteva sute sunt îngrijiţi pe loc de infirmiere improvizate. Din cauză că această regiune nu posedă decit puţine căi de acces, şi acelea rudimentare, transportul răniţilor este mult, îngreuiat, iar elicopterele puse la dispoziţie nu reuşesc nici pe de- o parte să facă faţă solicitărilor. In prezent, scrie corespondentul agenţiei Reuter, cîteva mii de răniţi nu au cu ce să fie transportaţi şi-şi aşteaptă cu resemnare rîndul, deşi de la Teheran s-a anunţat că toate mijloacele disponibile au fost mobilizate pentru a veni în ajutorul sinistraţilor. Pe cînd femeile şi copiii îşi căutau cu disperare rudele, iar lucrările de salvare erau în toi, aceeaşi provincie a fost atinsă de un alt cutremur de pămînt. De data aceasta, se apreciază că noua mişcare seismică, de mai mică intensitate, ar fi provocat numai pagube materiale. Se presupune însă că nu este exclus ca acest cutremur să nu fie ultimul distruse; regiunea uriașe 10 000 IERI, IN SICILIA: şase cutremure de pămînt SEISMOGRAFELE Institutului de geofizică din Trapani au înregistrat ieri şase cutremure de pămînt în ' j - j i cală. Efectele acestor noi mişcări seismice au fost puternic resimţite, îndeosebi în localităţile aflate pe coasta de apus a insulei. Cuprinși de panică numeroși locuitori și-au părăsit casele. . A XXIII-CL aniversare a proclamării E. D. Vietnam TELEGRAMĂ iiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiimiiiimiiiiiiiiiiiiiii Tovarăşului HO ŞI MIN Preşedintele Comitetului Central al Partidului celor ce muncesc din Vietnam Preşedintele Republicii Democrate Vietnam Tovarăşului TRUONG CHINH Preşedintele Comitetului Permanent al Adunării Naţionale a Republicii Democrate Vietnam Tovarăşului FAM VAN DONG Primul ministru al Republicii Democrate Vietnam Dragi tovarăşi, HANOI Cu prilejul celei de-a XXIII-a aniversări a proclamării Republicii Democrate Vietnam, în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al Consiliului de Stat, al Consiliului de Miniștri ale Republicii Socialiste România, al poporului român și al nostru personal vă adresam dumneavoastră și, prin dumneavoastră, Comitetului Central al Partidului celor ce muncesc din Vietnam, Comitetului Permanent al Adunării Naţionale, Consiliului de Miniştri al Republicii Democrate Vietnam şi poporului frate vietnamez, cele mai calde felicitări. Partidul Comunist Român, guvernul Republicii Socialiste România, întregul popor român urmăresc cu profundă simpatie şi dau o înaltă apreciere luptei viteazului popor vietnamez pentru respingerea agresiunii imperialismului american şi apărarea independenţei ţării, se bucură din inimă de succesele dobîndite, sub conducerea Partidului celor ce muncesc din Vietnam, în opera de construcţie a socialismului în Republica Democrată Vietnam. România se pronunţă pentru încetarea definitivă şi necondiţionată a bombardamentelor americane asupra R. D. Vietnam, oprirea agresiunii Statelor Unite ale Americii, retragerea tuturor trupelor străine din Vietnam, cere ca poporul vietnamez să fie lăsat, potrivit dreptului său sacru, să decidă de sine stătător, fără nici un amestec din afară, asupra propriilor destine. întregul nostru popor își reafirmă hotărîrea sa fermă de a-i acorda tot sprijinul material, moral, politic şi îi urează din inimă ca lupta sa dreaptă să fie încununată de succes. Ne exprimăm convingerea că legăturile frăţeşti de prietenie şi colaborare dintre Partidul Comunist Român şi Partidul celor ce muncesc din Vietnam, dintre Republica Socialistă România şi Republica Democrată Vietnam vor cunoaşte o dezvoltare continuă spre binele celor două popoare, în interesul unităţii ţărilor socialiste, al mişcării comuniste internaţionale şi al tuturor forţelor care luptă împotriva imperialismului, în interesul cauzei socialismului şi păcii. NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România ION GHEORGHE MAURER Preşedintele Consiliului de Miniştri ai Republicii Socialiste România Uzina „4 Aprilie“ unitate eroică Uzna nord-vietnameză „4 Aprilie" este bine cunoscută in întreaga republică. Ea nu produce echipament de război, ci utilaje pentru agricultură si furnizează curent electric. Totuşi, ea se află în plin război, fiind una dintre fortăreţele care, deşi a suferit dese atacuri ale inamicului, a rămas mereu în picioare. Intr-adevăr, uzina „4 Aprilie“ SC află in primele rînduri ale bătăliei eroice pe care o poartă bravul popor vietnamez împotriva agresiunii americane. Zeci de bombardamente care s-au abătut asupra ei n-au putut clinti voinţa muncitorilor de a-şi continua activitatea. Uruitul motoarelor a învins cu regularitate bubuitul avioanelor cu reacţia. Când au început bombardamentele asupra urinei, ministerul tie resort a propus evacuarea ei, dar personalul s-a angajat, să continue activitatea de loc, fără ca producţia să se resimtă. Şi muncitorii şi tehnicienii, întreg colectivul, s-au ţinut de cuvint. Ei au executat 2 500 metri cubi de excavaţii subterane pentru a amenaja adăposturi solide în care au fost instalate maşinile moderne, echipamentul complex. Distrugerile provocate de bombe erau repede înlăturate ; oamenii mai găseau timp să se glumească. De pildă, staţia de pompaj care a primit cel mai mare număr de bombe inamice a fost denumită „depozitul de bombe“. Centrala electrică, ciuruită de obuze şi schije n-a încetat să funcţioneze. Bombardamente, ripostă, reparaţii s-au succedat de zeci de ori, dar producţia nu s-a întrerupt niciodată. Muncitorii răniţi, refuzau să se evacueze, ceilalţi se lansau în flăcări pentru a pune echipamentul preţios la adăpost.. Numeroasele fapte de eroism semnalate au adus uzinei titlul de glorie de „unitate eroică". Bilanţurile încheiate în ultimii, ani au arătat că uzina „4 Aprilie“ merită cu prisosinţă înalta distincţie ce i s-a acordat: în plin bombardament indicele de producţie fixat a fost depăşit. Ceva pai mult, oamenii n-au uitat, nici sarcinile de învăţământ, nici buna dispoziţie. Programul cincinal de instruire a fost realizat in patru ani, uzina s-a clasat pe primul loc în regiune în cadrul activităţilor sportive şi al celor artistice de amatori. Şi ea o încununare a acestor merituoase performanţe , a contribuit — prin grupul de auto-apărare onorat cu titlul „unitate hotărîtă să învingă“ — la doborirea multor reactoare, în perioada celor peste 170 de raiduri inamice care au trecut asupra uzinei. Dacă cineva caută să descifreze sursa acestei extraordinare rezistenţe insisţind cu întrebările, personalul uzinei se arată surprins: n-a făcut altceva decit să se încadreze în efortul general. Uzina „4 Aprilie“ nu este, în definitiv, altceva decit una din multele faţete ale eroismului colectiv care însufleţeşte poporul Republicii Democrate Vietnam în lupta sa dreaptă pentru independență și unitatea patriei, pentru socialism și pace. „Curentul electric nu va lipsi" — este deviza muncitorilor de la uzina „4 Aprilie“, şi ei se ţin de cuvînt. In fotografie , după un bombardament american, lucrările de refacere se desfăşoară rapid. Ministrul afacerilor externe al Republicii Socialiste România, Corneliu Mănescu, a trimis o telegramă de felicitare ministrului afacerilor exerne al Republicii Democrate Vietnam, Nguyen Duy Trinh, cu prilejul celei de-a 23-a aniversări a proclamării Republicii Democrate, Vietnam. Cu același prilej, Uniunea Generală a Sindicatelor din Republica Socialistă România, Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociaţilor Studenţilor din România, Comitetul naţional pentru apărarea păcii, Consiliul Naţional al Femeilor au trimis telegrame de felicitare organizaţiilor similare din Republica Democrată Vietnam. HANOI. — Forţele armate ale R. D. Vietnam au doborit in provinciile Quang Ninh, Nghe An şi 4 Ha Tinh alte patru avioane militare ale S.U.A. Astfel numărul total al avioanelor americane doborîte deasupra R. D. Vietnam a ajuns la 3128. Sirhan Sirhan ar face mărturisiri declaraţiile sale ar fi televizate REVISTA AMERICANĂ „Ramparts", publică o relatare a zicaristului egiptean Abdel Hadi, în care se arată că Sirhan Sirhan, asasinul senatorului Robert Kennedy, ar fi declarat membrilor familiei sale care l-au vizitat, că va fi gata ca la proces să dea explicații în legătură cu motivele atentatului comis cu condiţia ca declaraţiile sale să fie televizate. Autorul articolului relevă că a luat un interviu lui Abdel Sirhan care a declarat ca fratele sau profera sa moara în camera de gaze decit să scoată un cuvînt dacă procesul sau nu va fi televizat. Abdel Sirhan i-a mai declarat că asasinul „regretă gestul său" dar că El DORESTE CA AMERICANII SA-L ASCULTENTSUCIT NuTe^NDESc' ^ LUCRURI HOUSTON. — Starea sănătăţii celor patru pacienţi de la Spitalul metodist din Houston (statul Texas) cărora sîmbăta trecută li s-au efectuat grefe de organe provenind de la o singură persoană este apreciată de medicii de la acest spital ca „satisfăcătoare“. A