Informatia Bucureştiului, decembrie 1969 (Anul 17, nr. 5065-5091)

1969-12-01 / nr. 5065

In clasamentul diviziei a de fotbal Rapid-din nou tider a SEVERA TNFRTNGERE DINAMOVISTA LA IAŞI # DOUA SCORURI „ALBE" IA CLUJ ŞI TG. MUREŞ — SINGURELE PUNCTE OBŢINUTE DE OASPEŢII TĂTARU — IARĂŞI ÎN FRUNTEA GOLGETERILOR Dinamo Bucureşti întrecută net la Iaşi ! Este Incontestabil cea mai mare surpriză a etapei, chiar mai consistentă decit rezultatul-record al Steel... Apariţia portarului de rezervă Stana a contribuit la acest insucces care ii poate costa pe dinamovişti pierderea primului loc tocmai pînă la... primăvară ! Carenţele apărării şi faptul că internaţionalii din Ştefan cel Mare sunt mult mai obosiţi decât colegii lor de naţională din Ciuleşti — iată handicapul cu care porneşte Dinamo în lupta pentru titlul de campioană de toamnă,pe care o dispută cu Rapid... Fiecare echipă are de jucat o partidă „acasă“ şi una în deplasare. De rezultatul meciurilor F .C. Argeş — Dinamo (de miercuri) Şi Dinamo Bacău — Rapid (de duminică) depinde de fapt soarta liderului la finele turului (bineînţeles dacă nu vom asista la vreo surprinzătoare evoluţie a Petrolului miercuri în faţa Rapidului sau a formaţiei A.S.A. Tg. Mureş duminică în compania dinamoviştilor). In orice caz, duelul pentru şefie dintre Rapid şi Dinamo dă un plus de atractivitate campionatului şi îl consemnăm cu satisfacţia respectivă la care se adaugă şi faptul că amîndouă competitoarele sunt... din Bucureşti. Cealaltă formaţie din Capitală a reuşit, pentru a doua oară în acest sezon (şi tot , pentru a doua oară in decursul istoriei campionatelor, avind ca parteneră pe dinamoviştii băcăuani, cu diferenţa că primul 8-0 a fost realizat chiar la Bacău), să înscrie o porţie pantagruelică de goluri. Prin acest „fluviu“ de goluri, militarii şi-au instalat şi doi jucători în fruntea clasamentului golgeterilor. Tătaru (12) şi Voinea (11) au depăşit duo-ul Neagu — Dumitrache (ambii cu 10), din care se credea că se va alege golgeterul toamnei... Dar să mai aşteptăm ultimele meciuri, încă două consemnări : în 7 meciuri s-au marcat numai 11 goluri (!) şi scorurile „albe“ de la Cluj şi de la Tg. Mureş (coincidenţa face deci ca ambele echipe clujene să termine la egalitate), rezultate care constituie totodată şi singurele puncte cucerite de oaspeţii etapei de ieri. Rezultate tehnice Steaua — Dinamo Bacău 11—0 (2-0) Jiul — Crişul 1—1 (0—1) Rapid — Farul 1-0 (0—0) C.F.R. — Univ. Craiova 0—0 Politehnica — Dinamo Buc. 3—0 (1—0) A.S. Armata — I.U. Cluj 0—0 F.C. Argeș — Petrolul 3—0 (1—0) Steagul roşu — U.T.A. 1—0 (0-0) Jocurile următoare Miercuri, 3 decembrie Rapid — Petrolul; Univ. Craiova — Steaua; F. C. Argeş — Dinamo Bucureşti. Duminică, 7 decembrie , Univ. Craiova — T. C. Argeş; Farul — C.F.R.; Crişul — Steaua; U.T.A. — Politehnica; Dinamo Bacău — Rapid; Petrolul — steagul roşu; Dinamo Bucureşti — A. S. Armata; „U“ Cluj — Jiul. STEAUA - DINAMO BACAU 8-0! Scorul etapei comentat de un martor interesat... Extremul strigă al echipei Steaua, CREINICEANU, se poate lăuda că deţine un record , acela al accidentărilor. ... Abia îşi făcuse, reintrarea şi, iată, o nouă indisponibilitate, după partida de la Ploieşti, 11 ţine din nou pe tuşă. In această postură, de spectator Interesat, ■ remiceami ne-a relatat cîteva consideraţii despre partida în care coechipierii lui au dovedit că sint adevăraţi specialişti al victorilor la scor (vezi acel 10—1 CU A.S.A. Tg. Mureş). — Care este explicaţia acestui succes sau, dacă vrei, a eşecului de proporţii suferit de dinamoviştii din Bacău — întrebarea apare complet formulată. Pentru că acest 8—0 trebuie văzut din ambele puncte de vedere. Cred că echipa noastră a prins o zi de mare dispoziţie de joc. Rar i-am mai văzut pe colegii mei efectuînd combinaţii, atit de rapide, atit de spectaculoase şi desurprinzătoare. Nu i-am văzut — şi joc de ani de zile . Împotriva lor — pe băcăuani evoluînd aşa de slab. Au început partida cu Nedelcu „libero“ şi Vătafu retras între fundaşi. Cînd scorul a devenit 2—0, dinamoviştii au renunţat la această aşezare şi au ieşit la atac, recurgînd la un gen de apărare în linie, care a produs de fapt dezastrul. — Cine au fost artizanii victoriei ? !— Repet, întreaga, formaţie, pornind de la Haidu — care reintră după atîta vreme — şi pînă la Manea a avut o excelentă dispoziţie de joc. Cred că s-au remarcat în mod special Sătmăreanu, Negrea, Tătaru şi Voinea. Autorii golurilor : Tătaru (3), Voinea (2), Sătmăreanu, Negrea şi Manea. — Alte observaţii In completarea cronicii ? — Da. Cîteva aspecte interesante. Ştiţi că Dinamo Bacău a obţinut 7—5 la cornere ? Sau că internaţionalul Ghiţă are patru goluri pe conştiinţă . Sau că în tot meciul s-au comis numai 6 faulturi ? — Consideri alarmantă, pentru Dinamo Bacău, corecţia aplicată ieri de Steaua 7 — Fireşte. Nu pot uita că această echipă joacă în „Cupa europeană a trigurilor“. Ieri, a apărut pe teren dezorientată, fără vlagă. Eșecul grav înregistrat trebuie să constituie un mare semnal de alarmă. Kilmarnock reprezintă un „11“ de ridicată valoare, de aceeași clasă cu Celtic și Rangers. Așa că... — cf.. — S-alma încheiat jumătate a diviziei B la fotbal PE PRIMUL LOC IN SERII PROGRESUL BUCUREŞTI SI, RESPECTIV, C.S.M. SIBIU Cu partidele de ieri a luat sfîrşit prima parte a diviziei B la fotbal. Cele două lidere, Progresul Bucureşti şi, respectiv, Dxpensia Timişoara, cu toate strădaniile nepuse, nu au reuşit, să evite înfrîngerea. Dacă pentru echipa din str. Dr. Fraicovici (oaspete, ca şi Ripensia) eşecul nu a avut urmări, păstrîndu-şi poziţia (ca şi avansul !), formaţia timişoreană a fost detronată. In seria I, Progresul Bucureşti a încheiat turul cu 20 p, după care se află Politehnica Galaţi (revelatoriu finalul acesteia, promovînd în două etape cinci locuri !) cu 18 p , Metalul Bucureşti, Flacăra Moreni, Metalul Tîrgovişte, Dunărea Giurgiu cu cite 17 p etc. Pe primul loc în seria a II-a, a trecut din nou C.IS.M. Sibiu care a întrecut cu 2-0 pe C.F.R. Arad. Fosta fruntaşă, Ripensia (2—3 la Anina cu Minerul) a coborît pe poziţia a IV-a, rămînînd la 17 p. Au depăşit-o în clasament C.F.R. Timişoara (2—0 cu Metalurgistul Cugir) şi Vagonul Arad (4—0 cu Metalul Tr. Se'•veriu) cu cîte 18 p. Pe locul v, cu .17. p, se află Minerul Baia Mare, meciurile echipelor bucureştene Dintre cele trei „bucureştene“, doar una a reuşit sâ obţină un punct, celelalte două părăsind terenurile învinse. Autoarea punctului este SPORTUL STUDENŢESC care a terminat la egalitate, 2—2, la Birlad meciul cu Gloria din localitate. Pentru studenţi, punctul are o mare importanţă, în sensul că a scăpat de obsesia „lanternei roşii,“, predînd-o Ştiinţei Bacău, învinsă cu 1—0 la Giurgiu de către Dunărea. In provincie, a evoluat şi PROGRESUL (la Tîrgovişte în compania satalului) unde bucureştenii — superiori adversarilor din toate punctele de vedere — sperau să dobîndească (era şi neînvinsă de 11 etape) cel puţin un punct. Oaspeţii au menţinut scorul alb pînă în min. 83 cînd metalurgiştii, prin Ciobanu, şi-au asigurat un succes la limită, rezultat care se înscrie printre surprizele turului. Pe propriul teren, a jucat METALUL care a avut ca oaspete pe Politehnica Galaţi, prin prisma valorii loturilor şi a evoluţiei în ansamblu, bucureştenii aveau prima şansă. Cu toate acestea, oaspeţii au reuşit să răstoarne calculul hirdei (ca şi anul trecut, de altfel) şi să obţină victoria cu 2—1, iar metalurgiştii (la a doua capotare în propriul bîrţog) să piardă locul secund şi marea şansă de a reduce la numai un punct diferenţa faţă de fruntaşă. RAPID - FARUL 7 0 Victorie la limită, dar perfect meritată Există un „complex“ al feroviarilor în faţa Farului ? Va reuşi Rapid să întreacă formaţia constănţeană antrenată actualmente de fostul tunar giuleştean Marian ? Iată întrebările pe care şi le puneau înaintea meciului spectatorii prezenţi pe stadionul de la podul Grant şi ale căror răspunsuri sunt — paradoxal — diferite... Rapid a întrecut Farul, e drept, la limită, dar perfect meritat. Au dominat categoric (în totalitate) partida, înghesuindu-şi adversarii în careu şi supunîndu-i (mai ales în prima "repriză) la un adevărat asalt. Dovada ? Raportul de cernere : 15—2 (8—0). Un alt argument ? In urma unei suite de atacuri rapidiste, fundaşul central dreapta al oaspeţilor, Stoica, era gata-gata să-şi trimită mingea în propria poartă, fiind de-a dreptul uluit de presingul atacanţilor adverşi ! In fine, să notăm numai marile ocazii ale partidei pierdute de Învingători : Codreanu şi Nâsturescu (în cadrul aceleiaşi secvenţe de joc), Neagu şi Dumitru pentru a nu mai aminti de cele două goluri marcate de Neagu şi anulate pe bună dreptate (pentru ofsaid) de arbitrul Al. Alexe... Şi toate acestea se petreceau la scorul de 0—0 ! Dar Rapidul merită în acelaşi timp mustrat pentru maniera in care a jucat după ce, în fine (la al 12-lea corner), NEAGU a reuşit să înscrie (min. 57). Echipa, văzînd că apărarea Farului a cedat, în loc să-şi continue ofensiva şi să încerce majorarea scorului, şi-a temperat elanul şi potenţialul de joc printr-o automulţumire nejustificată. Cu atit mai nejustificată, cu cit constănţenii au ieşit mai curajos la atac şi au periclitat cu seriozitate victoria feroviarilor. Ba chiar, in minutul 85 (deci cu minime şanse de a da posibilitatea unei noi riposte rapidiste), Tufan a expediat balonul in bară, ratind realizarea unui nou „nul“ în Giuleşti ! Din evoluţia din ultima jumătate de oră, din acest mod de a privi o confruntare oficială, trebuie ca jucătorii eclipei ce a devenit ieri lideră să tragă învăţămintele necesare. Cum a jucat pînă la marcarea golulul Rapid ? Din nou a fost Încercată soluţia cu Dumitru un rol de atacant central percutant. Ex-mijlocaşul rapidist (dacă îl putem numai aşa...) s-a achitat bine de sarcina încredinţată şi a creat patupa între apărătorii adverşi„ , servindu-şi coechipierii cu exactitate şi cu destulă fantezie. Din păcate, dominarea din prima repriză a fost lipsită de centrări corespunzătoare care să valorifice setea de gol a lui Neagu sau a lui Lupescu, omniprezent în jumătatea de teren adversă. De altfel, menţionăm aportul lui Lupescu ca, un autentic sprijinitor al propriului atac, în rindul căruia aduce luciditate şi eficacitate. De asemenea, ceea ce nu este de loc de neglijat, el obligă pe apărătorii adverşi la un marcaj sever, liberîndu-şi astfel coechipierii. Adăugăm evoluţia bună a lui Dan şi Răducanu (care se dovedesc la fel de proaspeţi ca şi în prima etapă !) precum şi contribuţia lui Codreanu şi Dinu, care au acoperit, datorită unei activităţi laborioase, o mare suprafaţă de teren. Farul a fost pentru noi o surpriză plăcută, mai ales că venea după pătarea ,,cărţii de vizită" cu cîteva evoluţii modeste pe teren propriu. Constănţenii au jucat destul de bine in apărare şi — putem spune — chiar bine în atac. Avind la dispoziţie spaţii largi libere la mijlocul terenului, cele două „piese“ excelente ale oaspeţilor Koszka şi Badea (laude antrenorului Bazil Marian care le-a acordat încrederea, şi ultimului titularizarea) au lansat contraatacuri periculoase spre poarta lui Răducanu, estompînd astfel decalajul generat de dominarea feroviarilor şi contribuind la spectaculozitatea partidei şi la... menţinerea Incertitudinii asupra rezultatului final pînă în ultimul minut. Alături de Koszka şi Badea, ii remarcăm pe Tănase, Antonescu şi Ştefănescu. Arbitrul Al. Alexe — fără a influenţa rezultatul final* — a greşit permanent. Şi cea mai flagrantă eroare a constituit-o neprelungirea meciului cu cel puţin două minute pentru întreruperile din repriza secundă. Dan Patraşcu Minutul 65: Dumitru, faultat de Mareş cade în careu ! Nu va fi penalti, pentru că arbitrul Al. Alexe aînchis ochii“... Aşa cum de altfel, două minute mai tîrziu, va proceda și la un fault asupra lui Tutan în careul feroviar . i Clasamentul 1. Rapid 13 7 4 2 21—11 18 2. Dinamo Bite. 13 8 1 4 26—16 17 3. Univ. Craiova 13 6 4 3 19—14 16 4. Jiul 14 7 2 5 20—18 16 5. steagul roșu 14 8 0 6 23—23 16 6. Steaua 13 6 3 4 36—19 15 7. F.C. Argeș 13 6 3 4 27—17 15 8. U.T.A. 14 6 2 6 18—21 14 9. Din. Bacău 14 5 4 5 19—24 14 10. „U“ Cluj 14 3 7 4 16—16 13 11. Farul 14 6 1 7 16-21 13 12. Petrolul 13 4 4 5 14—17 12 13. C.F.R. 14 4 3 7 11—22 11 14. Politehnica 14 4 2 8 14—16 10 15. Crisul 14 4 2 8 19—29 10 16. A.S. Armata 14 3 2 9 11—26 8 Hochei ştii pe un drum bun Două victorii la Poiana Braşov In faţa Iugoslaviei Poiana Braşov, (prin telefonie la trimisul nostru), îmbrăcată în straie de iarnă, cu brazii ninşi, cu plaiurile înzăpezite, Poiana Braşov a găzduit sîmbătă şi ieri dubla intîlnire amicală de hochei RomâniaIugoslavia. Decorul a fost intr-adevăr pitoresc, dar el n-a putut estompa — ba din contra — dificultăţile de organizare a meciurilor de hochei pe patinoarul de aici, lipsit de apărare împotriva intemperiilor. Ieri, mai ales, un vînt puternic care a viscolit zăpada a creat condiţii deosebit de grele pentru joc, constituind realmente un impediment tehnic. Ambele meciuri (care au prilejuit un criteriu de verificare a stadiului actual de pregătire deopotrivă pentru cele două reprezentative, viitoare participante la grupa B a campionatului mondial) au revenit echipei României. Sîmbătă, la o diferență de scor mai mare, 6—3 (2—1; 1—1 ; 3—1), iar ieri cu numai 3—2 (1—1 ; 0—0 ; 2—1). Iată deci a doua (după Norvegia) concurentă a ei în grupa B pe care reprezentativa României o întrece în această perioadă pregătitoare, ceea ce ne conferă un sentiment de încredere, fără, bineînţeles a ne îndemna la autoliniştire. In amîndouă meciurile de la Poiana, hocheiştii noştri s-au arătat superiori ca mijloace tehnice şi tactice celor iugoslavi, pare-se mai puţin avansaţi cu preparativele. Ei au dominat întîlnirile şi scorurile victoriilor noastre puteau fi mai categorice dacă această dominare ar fi fost încununată de o mai bună capacitate de finalizare. In ciuda faptului că am tras destul de mult — dar nu şi din poziţiile cele mai favorabile — pe poartă (raport de şuturi 29—21 în primul meci şi, paradoxal, 34—23 în al doilea) jucătorii noştri au ratat concretizarea unor situaţii clare de gol din cauza lipsei de decizie în faţa porţii. Trebuie menţionate pe de altă parte însă şi meritele deosebite ale portarului iugoslav Gale care şi-a salvat echipa din multe situaţii dificile. Oaspeţii, dominaţi tehnic şi tactic, au ales ca armă de ripostă singura care le stătea la îndemînă — contraatacul, pe care l-au manevrat adeseori fructuos în special prin acţiunile subtilului Fele, insuficient marcat de jucătorii noştri. Echipa noastră a jucat într-un ritm mulţumitor de alert, confirmîndu-şi buna condiţie fizică, dovedită în turneul scandinav şi pe de altă parte revelindu-ne o mai accentuată preocupare pentru jocul organizat, gindit, decit i-o cunoşteam din sezoanele trecute. Acţiunile ei sunt mai coordonate, apar mai conturate unele scheme tactice de atac. Linia cea mai activă se arată a fi a doua, Fană- Florescu-Başa, care şi ca ritm şi ca eficacitate şi ca organizare a acţiunilor a fost la înălţime. In afara acestei linii, antrenorii Novacek şi Tiron au apreciat favorabil comportarea lui Dumitra?, Ioniţă, Făgăraş şi Calamar, aprecieri la care subscriem şi noi. Cele nouă goluri realizate de echipa noastră în ambele jocuri au fost opera lui Pană (3), Ioniţă (2), Başa, Szabó II, Calamar şi FI. Stîncă. Meciurile au fost bine conduse de cunoscuţii arbitrii polonezi J. Wycieic şi Z. Pryminski cărora nu le putem reproşa decît un gol primit de echipa noastră dintr-o fază pornită din ofsaid. Partidele, deşi dîrz disputate, s-au desfăşurat intr-o ambianţă de sportivitate, dictîndu-se doar 8 minute de penalizări, egal repartizate celor două echipe.  C. Diamantopol VOLEI: Dinamo a trecut peste un dificil obstacol După partida Rapid — Politehnica Galaţi, desfăşurată cu o săptămînă in urmă ieri s-a consumat un nou derbi al turului din campionatul divizionar de volei rezervat echipelor masculine. De data aceasta rapidiştii au avut de înfruntat formaţia Dinamo, de care de asemenea nu au putut trece. După peste două ore de joc, pe parcursul cărora am asistat la destul de puţine faze spectaculoase, dinamoviştii au câştigat cu 3—2 (—9, 7, 3, —9, 12). Aşa cum , începuse partida, se părea că Rapid va obţine victoria. Dar, după ce au cucerit primul set, jucătorii feroviari au comis o serie de greşeli — uneori copilăreşti — care au răsturnat situaţia în favoarea adversarilor. Setul patru a arătat o revenire a Rapidului, care a echilibrat scorul. In final, însă, dinamoviştii cu formaţia Schreiber, Smerecinski, Gros, Tîmnici, Corbeanu, Stoian au acţionat mai lucid, au greşit mai puţin şi au obţinut victoria care îi menţine alături de Steaua neînvinşi în acest sezon. Nici intilnirea dintre Steaua şi Tractorul Braşov care a constituit „deschiderea“ din sala Floreasca nu s-a ridicat la nivelul aşteptat. Se spera ca Steaua să cucerească mai uşor punctele puse în joc. Dar a trebuit să lupte pentru aceasta patru seturi : 3—1 (3, —7, 2, 4). Nu am înţeles însă pentru ce nu a folosit antrenorul T. Tănase deloc pe tânărul Scheffler, care, ţinut pe banca rezervelor, nu va putea, fireşte, progresa. Cele două partide feminine desfăşurate în Capitală au revenit echipelor favorite : Dinamo — C.P.B. 3—0 (6, 8, 9) şi I.E.F.S. — Progresul 3—0 (13, 9, 8). N. Mateescu Smerecinski, surprinzindu-şi adversarii, punctează spectaculos SĂPTĂMÎNĂ TEHNICĂ ITALIANĂ Ciclu de conferinţe şi expoziţie de aparatură şi documentaţie tehnică în domeniile electronicii şi maşinilor pentru prelucrarea lemnului. 1 — 7 decembrie 1969 Sala mică a Palatului — str. Ştirbei Vodă nr. 1 Bucureşti CICLUL DE CONFERINŢE TEHNICE Pentru informaţii adresaţi vot la: — SERV1ZIO ITALIANO SVILUPPO SCAMBI (I.C.E.) Bucureşti, str. Xenopol nr. 15, telefon 12.04.79 — PUBLICUM — Agenţie română de publicitate internaţională, Bucureşti, Bulevardul N. Bălcescu nr. 22, telefon 14.75.35 MAŞINI PENTRU PRELUCRAREA LEMNULUI Luni 1 decembrie 1969, ora 9 : 1. Probleme tehnico-organizatorice în prelucrarea scaunelor. (Conferenţiar Dl. Paolo Paolini). Luni 1 decembrie 1969, ora 11 : 2. Procedee noi de secţionare şi ecarisare. (Conferenţiar Dl. Leonardo Bruni). Marţi 2 decembrie 1969, ora 9: 3. Prelucrarea tocurilor, cercevelelor, gheremelelor şi ecarisarea uşilor, ferestrelor şi a altor materiale de construcţie din interioare şi exterioare. (Conferenţiar Dl. Salvatore Calzara). Marţi 2 decembrie 1969, ora 11 : 4. Linii de polizare şi lustruire în ciclu continuu. (Conferenţiar Dl. Giampaolo Ponzellini). Miercuri 3 decembrie 1969, ora 9 : 5. Instalaţie pentru fabricarea plăcilor aglomerate din lemn. (Conferenţiar Dl. Umberto Nobile). ELECTRONICA Miercuri 3 decembrie 1969, ora 11 : 1. Aplicaţii industriale şi casnice ale pieselor electronice PJJ.BLI.COM active cu semiconductor, produse în Italia. (Conferenţiar Dl. Ing. Raimondo Paletto). Joi 4 decembrie 1969, ora 9 : 2. Aparate electronice de măsură. (Conferenţiar Dl. Ing. Franco Morganti). Joi 4 decembrie 1969, ora 11 : 3. Condensatori electrolitici polarizaţi, din aluminiu, pentru circuite tranzistorizate. (Conferenţiar Dl. Giacomo Bassi). Vineri 5 decembrie 1969, ora 9 : 4. Progrese ale medicinei nucleare in vivo. (Conferenţiar Dl. Uga Zenarolla). Vineri 5 decembrie 1969, ora 11 : 5. Tehnologii noi aplicate la circuitele analoge folosite în sistemele telefonice. (Conferenţiar Dl. Valerio Narduzzo). Sîmbătă 6 decembrie 1969, ora 9 : 6. Utilizarea elementelor logice statice seria PROLOGIC în instalaţiile industriale. (Conferenţiar Dl. Ing. Andrea Gancikov). Sîmbătă 6 decembrie 1969, ora 11 : 7. Automatizarea industrială cu ajutorul calculatoarelor de proces. (Conferenţiar Dl. Ing. F. Abet). Ore de vizitare a expoziţiei : zilnic între 9—18. LA BASCHET RECITAL DEMIAN! Mai rar s-a putut viziona în sălile noastre de sport o demonstraţie de virtuozitate baschetbalistică a unui pivot, aşa cum s-a întîmplat în partida dintre formaţiile masculine Rapid şi „U“ Cluj. Jocul excepţional al căpitanului echipei clujene, Demian (38 P) un adevărat recital, a încîntat spectatorii aflaţi ieri dimineaţă în sala Giuleşti. De altminteri şi procentajele realizate de acest jucător (84% la aruncările din acţiune şi 100% la cele libere), demonstrează din plin comportarea clujeanului. Dar ceea ce trebuie remarcat in mod deosebit este faptul că dintre cele 10 aruncări reuşite din acţiune, Demian a înscris un singur coş din recuperări de sub panou, celelalte puncte fiind realizate din încercări de la semidistanţă (8) şi din „cîrlige“ (7). O asemenea comportare a unui pivot, în criza acută de jucători înalţi valoroşi în care se află baschetul românesc, nu poate decit să ne bucure, mai ales că Demian nu are decît 27 de ani şi ar mai putea fi util cîţiva ani reprezentativei noastre naţionale. Revenind la jocul propriu zis, trebuie să apreciem în mod favorabil spectacolul furnizat de baschetbaliştii ambelor echipe. Multă vreme, rezultatul a părut incert, dar în ultimele cinci minute rapidiştii au plecat steagul în faţa eficacităţii lui Demian. Rezultat filial 85—78 (43—40) in favoarea lui „U“ Cluj. De evidenţiat procentajele obţinute la aruncările libere ale ambelor echipe (Rapid 100% 1 şi „U“ Cluj“ 93%). Au condus excelent arbitrii Gh. Chiraleu şi A. Berger. In derbiul echipelor studenţeşti bucureştene, victoria a revenit formaţiei I.E.F.S., care a întrecut Politehnica cu scorul de 65—54 (34—36). După cum evoluau ostilităţile In prima repriză, partida părea că se află la discreţia studenţilor de la Politehnica, ce conduceau in minutul 18 cu 36—22 ! Dar cîteva schimbări neinspirate au produs o cădere de neînchipuit a elevilor prof. Stela Rusu. Remarcăm de la I.E.F.S. pe Moisin (10 p), Pîrşu (10 p) şi Ioncci (15 p), iar la Politehnica nu putem să-i acordăm notă de trecere decît lui Georgescu (18 p), în timp ce Popa nu reuşeşte să se regăsească de multă vreme. Au arbitrat bine M. Rizea şi P. Marin. V. Albulescu Alte rezultate : masculin Voinţa Bucureşti — Politehnica Braşov 69—74 (32—32), Steaua — I.C.H.F. 109—77 (47—36) și la feminin Rapid — Constructorul 51—37 (23—20). O fază din singurul meci divizionar A de rugbi disputat ieri în Capitală: Steaua — C.S.M. Sibiu. Jocul, care a avut loc pe terenul din Ghencea, s-a încheiat cu victoria scontată a rugbiștilor militari, învingători cu 20—8 (12—5). @ RESULTATE 0 REZULTATE # • Finala turneului „open“ de tenis pe teren acoperit de la Stockholm a fost susţinută de Ile Năstase (printre învinşii acestuia numărîndu-se Roche şi Smith) şi Pilici. Iugoslavul a clştigat în trei seturi : 6—4, 4—6, 6—2. • La Gorj, s-a disputat meciul de fotbal din cadrul preliminariilor turneului U.E.F.A. dintre selecţionatele U.R.S.S. şi României, întîlnirea a luat sfîrşit cu un rezultat de egalitate : 0-0. • Runda de aseară, a 17-a, a finalei campionatului naţional masculin de şah nu a adus nici o modificare de poziţie în zona superioară a clasamentului, încheindu-se remiză partidele Szabó — Botez şi Ciocâltea — Ghiţescu, sătmăreanul Szabó totalizează 12 p, iar Ciocâltea 11 p (şi o partidă întreruptă cu Reicher). • întîlnirea de gimnastică dintre echipele feminine ale României şi Bulgariei s-a încheiat cu victoria categorică a reprezentantelor noastre : 363,15—349,20. La individual compus, pe primul loc s-a clasat Alina Goreac. In semifinalele probei de simplu femei ale turneului internaţional de tenis de masă de la Stockholm, Maria Alexandru şi Eleonora Mihalca au eliminat perechea Scheler, Simon (R. F. a Germaniei) cu 21—8, 19—21, 23—21, 20—22, 21—17. în finală, sportivele noastre vor întîlni cuplul: Rudnova, Pogosova (U.R.S.S.). • Cîștigînd cu 3—1 meciul de baraj cu Rhodesia, formația Australiei a devenit partenera Israelului (într-un dublu meci) în vederea calificării în turneul final al campionatului mondial de fotbal. D Intre selecţionatele de hochei ale Cehoslovaciei şi Canadei a avut loc un nou meci. întîlnirea, desfăşurată la Praga, a luat sfîrşit cu un rezultat de egalitate 3 5—5. • Situaţia primelor locuri în turneul de șah de la Palma de Mallorca după 7 runde : Petrosian (U.R.S.S.) — 5 p ; Korcinoi (U.R.S.S.) — 4'/2 (1) P . Ilori (Cehoslovacia) — 4/2 p. Campionul mondial Boris Spasski (U.R.S.S.) ocupă locul V cu 4 p. II II II sI I III tst’roa na3B5 EA bskb koSE SM ■ în noaptea de 28/29 noiembrie, între orele 1896 a fost furat din str. Episcop Radu autocamionul Bucegi nr. 21-B-4958. Autorul furtului nu a fost identificat. ■ Ieri dimineață, plut. Dumitru Iordache a găsit o sumă de bani în preajma podului Basarab. Cu două zile înainte, seg. maj. Stanca Ion a găsit o altă sumă de bani pe calea Griviţei. Banii se află depuşi la circumscripţia 17 miliţie şi pot fi ridicaţi de către păgubaşi. Sîmbătă la ora 13, şoferul Ilie Cireaşă, circulînd cu autocamionul 21-TI.496, aparţinînd cooperativei meşteşugăreşti „Unirea" din Măcin-Tulcea, a accidentat grav pe Splaiul Independenţei pe Gabriela Silvia Popescu din şos. Giurgiului 67. Din primele cercetări s-a constatat că el a circulat cu viteză nepermisă la intersecţii şi nu a acordat proritate de trecere pietonului. Sîmbătă 29 noiembrie, în jurul orei 8:30, în faţa magazinului de produse chimice de pe terasa Halelor Obor, unei femei i s-a făcut rău. Ea a fost internată de urgenţă, în stare de inconştienţă, la Spitalul I. C. Frimu, întrucît asupra femeii nu au fost găsite acte, dăm următoarele semnalmente menite să ajute la identificarea ei : 40—45 ani, talie mijlocie, este îmbrăcată intr-un balonzaid din felon. Ieri în jurul orei 11, în str. Brezoianu 21 a izbucnit un incendiu în locuinţa ocupată de Elisabeta Oprescu. Focul s-a declanşat din neglijenţa locatarei (care a suferit arsuri, fiind internată la spital). B Roman Ştefan din bd. Republicii nr. 22, împreună cu Martin Marin din Intrarea Prut. Vasile Laicu nr. 7, au fost prinşi în cursul nopţii de 28/29 noiembrie în timp ce forţau geamul unui autoturism. Asupra lor au fost găsite obiecte furata dintr-un alt autoturism. B Infracţiune de înşelăciune, fals intelectual şi uz de fals, acestea sunt învinuirile aduse lui Marin Manole din comuna Ulmiuifov. In calitate de maistru constructor la întreprinderea de construcţii şi amenajări piscicole Bucureşti, el a falsificat pontaje, rapoarte şi fai de lucru, înlesnindu-i cetățenei Virginica Dumitrescu din comuna BrezoaieleIlfov să ridice o sumă de bani. 1 I 1 1 1 1 1 1 1 I 1 1 I I 1 1