Informatia Bucureştiului, noiembrie 1970 (Anul 18, nr. 5347-5371)

1970-11-02 / nr. 5347

4R. PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE UNIŢI-TA* ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI 1 999BBB9E9E9B5S5S5SSS5E5SSSS95599SS9S99S5SSS5S9B9 Anul XVIII —Mr. 5347 4 PAGINI 30 BANI Luni 2 noiembrie 1970 i I DUPĂ EXAMENUL EXPERIMENTAL I----------------------------------------------L. R. 100 funcționează normal Transportul pneumatic, asigurind o deplasare sigură și rapidă, devine - In secolul vitezei — un auxiliar de strictă necesitate. Astfel, probe tehnologice sau cartele perforate, acte, cărţi sau pachete, chitanţe şi borderouri, note de plată, analize de laborator, ajung la destinaţie In cel mai scurt timp posibil, tocmai datorita introducerii pe scară largă a acestei tehnici modeme de transport. Pentru prima dată la noi în ţară, un colectiv de la I.P.I.U. a pus in funcţiune o instalaţie de poştă pneumatică cu comandă prin duc, la fiecare staţie. Despre această realizare ne vorbeşte Inginerul MERCEA FLORIAN, coautor al proiectului. — împreună cu Inginerii Florin Bălan, I. Lebădă şi Gheorghe Stancu, am realizat, Intr-adevăr, atlt proiectul cit şi execuţia lui L.R. 100. Această instalaţie asigură transportarea corespondenţei in LP.I.U. Intre registratură şi conducere, sec-Roxana Costache-Gîndu (Continuare In pag. a III-a) Reorganizarea unor oficii poştale Pentru a asigura o mai bună servire a publicului Direcţia de poştă a municipiului a luat măsuri pentru extinderea spaţiilor destinate efectuării unor activităţi. Astfel, holul mare al oficiului P.T.T.R. Bucureşti-4 (Poşta Vitan) a fost afectat distribuirii coletelor externe. Ca urmare , ghişeele oficiului 4 au fost mutate in holul mic, intrarea publicului fiind asigurată prin calea Dudeşti. Serviciul de mesagerii Interne (primiri şi distribuiri) a fost mutat la oficiul P.T.T.R. Bucureşti-20, hala Traian. Serviciul pentru Încasarea abonamentelor telefonice pentru abonaţii ale căror numere de apel Încep cu cifrele 21, 22, 61 şi 62 funcţionează In holul Palatului Telefoanelor din calea Victoriei nr. 37, iar cabinele pentru convorbiri telefonice loco si interurbane la oficiul P.T.T.R. Bucuresti-20 (hala Traian). L.R. 100, in funcţiune • In această săptămînă, se execută un control de fond în toate unităţile sanitare de pe teritoriul sectorului 2, vizinduse aspectele de asistenţă medicală, de organizare şi funcţionare, ca şi cele administrativ-gospodăreşti. In acest control sunt antrenaţi toţi specialiştii din aparatul Direcţiei sanitare a municipiului precum şi alţi specialişti, din spitalele şi policlinicile teritoriului subordonat. Ii dorim să fie intr-adevăr de fond. Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 4 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 21 grade, iar minima din cursul nopţii de 7 grade. Timpul probabil de mîine . Vremea se menţine frumoasă şi călduroasă. Vînt potrivit din sectorul vestic. Temperatura minimă va oscila între 4—6 grade, iar maxima intre 21—23 grade. rea Intreprindepoligrafică „Arta Grafică" a expediat astăzi un lot de 800 000 cărţi poştale ilustrate — policromii reprezentînd imagini turistice, monumente istorice, reproduceri ale unor opere de artă etc. Cifra vine să întregească cele 10 milioane de cărţi poştale ilustrate tipărite in primele 10 luni ale acestui an. Masa rotundă a „Informaţiei Bucureştiului" Închiderea şantierelor edilitare, o problemă deschisă (ii) Volumul mare al lucrurilor edilitare de anul acesta a fost determinat şi de sporirea — Cu de aproape trei ori faţă de 1969 — a sarcinilor privind construcţiile şi modernizările de drumuri, ceea ce presupune şi refacerea, revizuirea sau extinderea reţelelor subterane de apă, canalizare, electricitate, telefoane etc. Acestui fapt i-au atribuit specialiştii, participanţi la discuţie, ponderea cea mai mare a prelungirilor în iarnă a multor şantier. Aşa cum am văzut în prima parte a anchetei, sunt unele şantiere al căror termen de închidere a lucrărilor a fost depăşit, iar la altele nu se întrevede, nici in prezent, un final sincronizat cu programul de execuţie prestabilit. Numai la lucrările medii şi mari sunt peste 170 de râmîneri în urmă. Criticile constructorilor au vizat pe bună dreptate şi dificultăţile create de furnizorii de materiale. Astfel, I.D.P.R. a primit doar 60 la sută din cantităţile de balast, cribluri, filer, necesare pe 9 luni. Datorită tuburilor cu defecţiuni livrate de întreprinderea „Progresul“, pe şos. Sălaj a fost nevoie să se refacă probele de presiune de 8 ori. Lipsa unei reducţii simple cu mufă, care, prin forma specială cerută de locul unde trebuie montată, constituie un unicat, ţine deschis de luni de zile un Întreg şantier in Colentina. Două lucrări de electromontaj au trenat, pe bd. Republicii şi lingă uzina Grozăveşti, deoarece I.T.A. nu şi-a respectat obligaţiile privind asigurarea mijloacelor de transport. Discuţiile invitaţilor redacţiei, ei înşişi locuitori ai oraşului, interesaţi într-o circulaţie fluentă, au scos la iveală şi numeroase carenţe proprii * deschiderea unor lucrări (prin aceasta se înţelege, în primul rînd săparea şanţurilor), fără garanţia primirii la termen a materialelor, fără asigurarea forţei de muncă necesară ; după executarea montajului reţelei subterane, întreprinderile constructoare întîrzie astuparea șanțurilor , refacerea pavajului, evacuarea pămîntului rămas ; se neglijează tasarea sistematică a pămîntului, fapt ce creează denivelări permanente, solicită refaceri. (Continuare în pag. a lll-a) • Colaborarea dintre Institutul de cercetări textile şi fabrica „Crinul“ a dus la obţinerea unor fire sintetice şi din celofibră care înlocuiesc în proporţie de 30—50 la sută bumbacul din import, fără a schimba calitatea tricotului. Azi, au început probele finale la articolele de lenjerie pentru bărbaţi şi copii, realizate din aceste fire. Totodată, au fost încheiate primele probe de imprimare la tricotul poliester-pluşat şi interior (realizat în colaborare cu acelaşi institut), care au dat rezultate foarte bune. • Astăzi, au fost recepţionate alte cantităţi de tricoturi destinate exportului în Franţa, Olanda şi Belgia. Un bilanţ pe cele nouă luni ale anului ne arată că din această fabrică au fost expediate în diferite ţări ca Anglia, Austria, Danemarca, Libia, Iordania, Suedia etc., peste 5.400.000 bucăţi tricotate în combinaţii de 10—12 culori. • Serviciul tehnic al fabricii a încheiat sâmbătă calculele privind economiile de materiale pe 9 luni : 3 800 kg fire bumbac şi 1 400 kg fire tip relon. Este vorba numai de economiile obţinute prin reproiectarea unor produse din bumbac, cărora li s-a micşorat greutatea, pâstrîndu-li-se în întregime caracteristicile fizico-mecanice. De exemplu, tricotul benehel-plus, care înainte cîntărea 300—350 gr/mp a ajuns la o greutatea de 250—275 gr/mp. • Cu posta de ieri, pe adresa fabricii au sosit o serie de scrisori de mulțumire din partea unor beneficiari din Anglia și Danemarca, care apreciază în mod deosebit calitatea produselor. • Naţionalul ieşean la Bucureşti După ce ne-a vizitat în stagiunea trecută cu un bogat afiş de turneu — făcut parcă anume să răscumpere îndelungata sa absenţă din Capitală — Teatrul naţional „Vasile Alecsandrri din Iaşi revine la Bucureşti cu o microstagiune alcătuită, simetric din două spectacole pe texte româneşti şi alte două din literatura universală. Vom putea vedea astfel : Tango la Nisa de M. Radu Iacoban (azi şi mîine, ora 20, la teatrul „Bulandra“), Catiheţii din Humuleşti de I. I. Mironescu după Creangă (marţi, miercuri, joi, vineri, ora 9, la Sala Palatului, vineri ora 20, la Teatrul de Comedie), Noaptea Iguanei de Tennessee Williams (mâine, miercuri şi joi, ora 20, la Teatrul Giuleşti), Tartuffe de Moliere (miercuri şi joi, ora 20, la Teatrul naţional „I. L. Caragiale" — sala Comedia). Aiuwanuuman v Ami Un imperativ al activităţii noastre: Valorificarea hotărîrilor adoptate in adunările generale de dări de seamă şi alegeri Ing. BARBU GHEORGHE PETRESCU — secretar al Comitetului de partid al sectorului 3 — Adunările de dări de seamă şi alegeri desfăşurate pină acum s-au caracterizat prin ampla dezbatere a problemelor majore ale producţiei, prin combativitate şi spirit de răspundere. Majoritatea participanţilor la discuţii au făcut referiri critice la activitatea organelor de partid şi au venit cu soluţii menite să ridice nivelul şi raza de acţiune ale organizaţiilor de partid. Lucrările adunărilor generale ale organizaţiilor de partid de la Uzina de pompe, „Republica“, „Progresul“-incălţâminte, Filatura de lină pieptănată, „Acumulatorul“, „Delieia“ şi altele s-au caracterizat îndeosebi prin seriozitatea şi competenţa cu care comuniştii au analizat problemele referitoare la munca politică şi organizatorici, la metodele de muncă practicate pentru Îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan. Bunăoară, la sectorul de prelucrări mecanice al Uzinei de pompe, în adunarea de partid s-au subliniat lipsurile care se mai fac simţite în producţie, Insistindu-se asupra faptului că acţiunile iniţiate de organizaţia de partid la sprijinul întăririi disciplinei în producţie, sub toate aspectele ei, al folosirii capacităţii maşinilor şi instalaţiilor, al calificării muncitorilor etc., n-au fost destul de eficiente. In adunarea generală de la sculăria uzinei „Republica“, in cea de la sectorul mecanic şef al Filaturii de lină pieptănată au fost dezbătute probleme privind folosirea timpului de muncă, calitatea şi respectarea programului de reparaţii. Aceasta, deoarece în acest domeniu mai sunt multe neajunsuri : întârzieri de la program, absenţe nemotivate sau motivate, lucrări greşit executate etc. Adunările, corespunzător nivelului dezbaterilor, au recomandat aplicarea unor măsuri complexe, dintre care unele urmează să fie rezolvate de comitetele de direcţie, iar celelalte privesc desfăşurarea muncii politice. Spiritul analitic a caracterizat dezbaterile din majoritatea adunărilor de dări de seamă şi alegeri, trăsătură ce s-a imprimat în ultimii ani în munca de partid. Ceea ce ni se pare interesant însă este faptul că membrii de partid s-au orientat cu precădere spre sublinierea modalităţilor de rezolvare a problemelor ce se vor pune în viitor. In asemenea împrejurare nu o dată am avut in faţă o concludentă afirmare a spiritului viu, creator al oamenilor, înalta lor răspundere pentru activitatea viitoare. In conferinţa de partid de la întreprinderea „Acumulatorul“ s-a arătat că, alături de produse cu parametri superiori, în fabricaţie se menţin şi produse depăşite, cu performanţe scăzute şi consum foarte mare de materii prime şi, mai ales, de metal. In jurul unor probleme asemănătoare s-au axat şi discuţiile de la Fabrica de maşini-unelte şi agregate. (Continuare in pag. a II-a) Secţia „PENTACROSS“, una dintre cele mai modern utilate secţii ale uzinei Electromagnetica. Fotografia noastră vă prezintă o linie automată de ștanțare în care se conjugă, precizia și randamentul ridicat. Magazinul de prezentare şi desfacere a produselor industriei uşoare Pe bulevardul 1848 (Ungă magazinul 1001 articole) a fost deschis un nou şantier. Aici urmează a se construi un mare magazin de prezentare şi desfacere a produselor industriei uşoare. Dispusă pe şase niveluri (subsol, parter şi patru etaje), unitatea comercială va totaliza o suprafaţă construită de 13 500 mp, ceea ce va permite ca volumul desfacerilor anuale să se cifreze la circa 500 000 000 lei. Din discuţia cu arh. X. Marinescu, de la Institutul de proiectări al industriei uşoare, realizatorul părţii de arhitectura a magazinului, desprindem citeva din (Continuare in pag. a Ill-a) Macheta magazinului ÎNTREBĂM: ClND SE VOR RACORDA BLOCURILE DIN MICRORAIONUL C 5-4 (CARTIERUL TITAN) LA REŢEAUA I.O.E.R.? Referindu-ne la necazurile locatarilor din microraionul C 5 — 4 (cartierul Titan), mutaţi tot casa nouă, in ancheta .Daca sa suporte locatarii greşelile altora?“ publicată la 10 octombrie a.c. am subliniat, printre altele, că furnizarea curentului electric prin instalaţiile improvizate ale constructorului, produce cetăţenilor multe dificultăţi. De aceea, formulam opinia ca această prestaţie să fie preluată operativ (Continuata in pag. a II-1) în piaţa Obor I. L. F. Bucureşti şi-a etalat produsele semiindustrializate • Noi sortimente de legume şi fructe conservate • 250 tone bulion peste plan • Produse ambalate în... butoiaşe miniaturale În decorul multicolor al toamnei oborene, întreprinderea de legume şi fructe Bucureşti a organizat, ieri dimineaţă, pe platoul din incinta pieţei, o expoziţie de prezentare — cu vinzare — a produselor semiindustrializate, preparate în unităţile ei de specialitate. Cumpărătorilor le-au fost oferite şi o serie de sortimente noi : pepeni muraţi, tarhon la sare, diferite soiuri de marmeladă ş.a. Au reţinut în mod deosebit atenţia produsele ambalate în butoiaşe de fag (construite în atelierele proprii de dogărie) cu o capacitate de 3 şi 5 kg, folosite, îndeosebi, la desfacerea bulionului, magiunului şi marmeladei. In ambalaje noi se vînd şi alte produse. In locul borcanelor de 10 kg, greu de transportat, o serie de sortimente ca: sfecla roşie in oţet, ardeiul gras şi iute la sare, pătrunjelul, varza roşie ş.a. au fost ambalate in borcane de dimensiuni mai mici — ‘l%—1—2—3 Si 5 kg. Pentru cantine, restaurante etc. — produsele semiindustrializate au fost ambalate la butoaie. Am aflat cu acest prilej că I.L.F. Bucureşti a înregistrat însemnate creşteri, faţă de anul trecut, la producţia de legume şi fructe semiindustrializate , la producţia de varză murată — 1700 tone, diverse murături — 300 tone, bulion 310 tone, din care 250 tone peste plan etc. • „Expoziţia cărţii sovietice“ Mîine, la ora 13, în sala Ateneului, din str. Franklin nr. 1, are loc vernisajul „Expoziţiei cărţii sovietice“ închinată centenarului naşterii lui V. I. Lenin. Organizată de Comitetul de Stat pentru Cultură şi Artă, manifestarea prilejuieşte o substanţială cunoaştere a producţiei editoriale din U.R.S.S. • In incinta uzinei „Autobuzul“ s-a deschis azi o EXPOZIŢIE de autovehicule din R.P. Ungară. Uzina .Magyar vagon és gépgyár“ — cea mai mare uzină de vagoane şi maşini din ţara vecină şi prietenă — prezintă noile sale realizări în domeniile autocamioanelor de transport pentru distanţe mari, motoarelor Diesel şi punţilor-motoare. Procedeu pentru realizarea imitaţiilor decorative Silicat de sodiu şi bronz alb, umplutură de rumeguş impregnat cu xilen sau altă hidrocarbură cromatică... Iată o comptiţie originală, realizată de către un colectiv de specialişti din cadrul Institutului de cercetări metalurgice. Utilizarea? Cu ajutorul acestei mase, se pot, crea imitații decorative ce redau fidel obiectele originale. FOTBALIŞTII DE LA P.S.V. EINDHOVEN D IN CAPITALA La ora la care citiţi aceste rinduri, fotbaliştii de la P.S.V. EINDHOVEN, adversarii echipei Steaua in turul II al „Cupei cupelor“, se află în Capitală. Olandezii au sosit azi la prînz, pe calea aerului, la aeroportul Otopeni. HOCHEIŞTII JUNIORI AU CÎŞTIGAT AL DOILEA MECI CU POLONEZII Aseară s-a înapoiat ln Bucureşti echipa noastră reprezentativă de hochei — juniori, care a disputat două meciuri la Nowy Târg (Ungă Zakopane) cu selecţionata similară a Poloniei. în primul joc gazdele au învins cu 7—4 (2—2, 4—1, 1—1), dar meciul revanşă a revenit hocheiştilor noştri, cu 4—1 (0—1, 2—0, 2—0). Conducătorul lotului, C. Ţico, preşedintele colegiului de antrenori de hochei, ne-a declarat la sosire că e satisfăcut de aceste prime jocuri ale echipei noastre, care se pregăteşte in vederea campionatului european de la Bucureşti. Cei mai buni din lot au fost Tufeanu şi Herghelegiu. Miercuri şi joi, pe patinoarul „23 August“ selecţionata noastră de juniori va intîlni pe aceea a Bulgariei. • In urma Infringerii suferite slmbătă (este drept, la limită cu 0—1) In fața echipei Ajax la Amsterdam, adversara de miercuri a Stelei, P.S.V. Eindhoven ocupă locul 5 în clasamentul Olandei cu 14 p (lider este A.D.O. Haga cu 18 p). • In campionatul mondial da rugbi in vin la Bradford, Franţa — Australia 17—15. • Miercuri, in returul meciului Benfica — Vorwärts Berlin din .Cupa gupelor“ (in tur, la Lisabona, 2—0 neutru portughezi), nu va evolua Eusebio, accidentat. • O performantă excepţională a realizat tinărul francez Leon Launeau (19 ani), a efectuat ocolul pămîntului pe bicicletă parcurgind in 19 luni peste 23 000 km şi traversind trei continente (Europa, Asia şi America). • George Best (alături de Jennings, Craig, Nelson, Neill, Docherty etc.) a fost selecţionat in naţionala de fotbal a Irlandei de nord care la 11 noiembrie va intilni in cadrul C.E., la Sevilla, Spania. • Surpriză In campionatul unional de fotbal : Dinamo Kiev — Torpedo Moscova 2—3, începută in februarie, competiţia polisportivă de masă dotată cu „Cupa campionilor asociaţiilor sportive“ organizată de Consiliul municipal al sindicatelor, a ajuns în faza finalelor pe municipiu. Dintre zecile de mii de concurenţi şi concurente, în întrecerea decisivă, pentru titlurile de campioni — întrecere rezervată numai sportivilor nelegitimaţi şi neclasificaţi — au rămas 400. Aceştia Îşi vor disputa finalele, cu Începere de astăzi şi pină la 20 noiembrie. l Ministerului Comerţului interior * Direcţiei generale comerciale a municipiului Desfacerea articolelor pentru copii pe mina unor... părinţi vitregi propierea sezonului rece a pus in alertă sumedenie de mame, care trec zilnic pragul magazinelor, în căutarea articolelor vestimentare pentru copii. . Ne aflăm, de aproape o oră, la „Magazinul copiilor“. întrebările se succed intr-un ritm record dar nu întotdeauna răspunsurile sunt pe măsura așteptărilor... Raioanele de specialitate — cele de ciorapi, de lenjerie de corp, de pijamale etc. — nu pot oferi, cum ar fi normal, întreaga gamă de produse solicitate astfel că, de cele mai multe ori, cumpărătorii pleacă nemulţumiţi. Reluăm şi noi citeva din cererile pe care le-am auzit cel mai frecvent: pentru lenjerie de corp — maieuri cu mînecă lângă, bluze, flanelate, dresuri, mănuşi căciulite, cămăşuţe — groase sau subţiri — mai ales pentru vîrsta de 3—4 ani. Suntem „beneficiarii" aceluiaşi răspuns: „Nu avem“. Răsfoind pe la raioanele respective caietele de comenzi, observăm că de multe ori, în solicitarea unor articole, cererile se repetă insistent, dar că onorarea lor se face cu mari întârzieri şi cu nerespectarea cantităţilor trecute pe nota de comandă. Scuza ? „Nu le posedă nici depozitul“! Ar însemna să ne repetăm, aproape ad-litteram, reproducând acelaşi test, vehiculat la o serie de alte magazine : „Lumea copiilor”, „Victoria“, „Bucureşti“. Găsim şi aici comenzi ce solicită nominalizat mărfurile necesare pentru asortarea stocurilor şi pentru acoperirea cerinţelor, multe dinele avînd aceeaşi soartă ca cele de mai sus. Darda Popescu (Continuare in pag. a II-a) Un nou sortiment de ciorapi pe maşini modernizate La secţia 1 tricotat, a Fabricii de ciorapi Bucureşti a fost dat în exploatare astăzi, primul lot de opt maşini circulare de tip „Invincibile”, modernizate pe plan local. Ele vor produce pină la sfîrşitul anului, 50 000 perechi de ciorapi „boudé“, sortiment nou creat şi deosebit de solicitat. Pină la sfîrşitul trimestrului I 1971, urmează să fie modernizate 50 de maşini din fabrică cu ajutorul cărora se vor realiza anual peste un milion şi jumătate perechi de ciorapi „boudé’’. Fabrica de stofe de mobilă. Aspect din secția de războaie Jaquard pentru țesut prosoape. • Ieri s-au încheiat alegerile generale pentru desemnarea președintelui Republicii Congo (Kinshasa). Potrivit rezultatelor definitive, șeful statului, Joseph Désiré Mobutu, a fost reales în funcția de președinte. • Azi începe la Helsinki cea de-a treia rundă a convorbirilor sovietoamericane privind limitarea cursei înarmărilor strategice. • Cel de-al V-lea Congres al Partidului Muncii din Coreea şi-a început azi lucrările la Phenian. • Adunarea Generală a O.N.U. reia azi dezbaterile asupra situaţiei din Orientul Apropiat. • Mîine va fi instalat cel de-al 27-lea preşedinte al Republicii Chile, Salvador Allende, care a candidat la alegerile din 4 septembrie din partea formaţiilor de stingă grupate în Frontul Unităţii Populare. • La Varşovia vor începe convorbirile finale polono-vest-germane, la nivelul miniştrilor de externe. • Alegeri în S.U.A. : vor fi desemnaţi toţi membrii Camerei Reprezentanţilor, o treime din membrii Senatului, un număr de guvernatori de state. (Comentariul în pagina a treia). • La chemarea comisiilor muncitoreşti din Spania, organisme sindicale interzise, mîine urmează să aibă loc în această ţară o grevă generală. Cu acest prilej, oamenii muncii de pe întreg cuprinsul Spaniei vor cere eliberarea deţinuţilor politici. In aceeaşi zi, urmează să fie organizate demonstraţii la Madrid, precum şi în principalele centre industriale spaniole. Alarmate de această perspectivă, autorităţile au luat măsuri preventive, susceptibile să împiedice desfăşurarea grevei şi a demonstraţiilor. [INFORMAŢIA pe tot globul Va prinde aripi airbusul ? pUŢINE PROIECTE au cunoscut atitea faze contradictorii ca cel al airbusului — „autobuzul aerian“, conceput ca o realizare a citorva ţări vest-europene. Optimismul unor declaraţii — „Un aparat de zbor competitiv”... „Concepţia generală corespunde exigenţelor companiilor aeriene“... „Iată autobuzul aerian. In 1970, va zbura” — a alternat cu stări de vădită indispoziţie, ca o consecinţă a neînţelegerilor şi declinului negocierilor purtate între partenerii interesaţi. Ideea realizării in comun de către Franţa, R. F. a Germaniei şi Anglia ’ a unui avion de călători, menit să satisfacă exigenţele traficului aerian la G. Aştefanei (Continuare , in pag. a lll-a) ! Criterii HORIA LOVINESCU Din fericire nu lucrez în sectorul lui, ci în unul oarecum vecin. Aşa incit nu i-am căzut niciodată victimă. Nu e mare — ce ar fi dacă ar fi mare! — dar printre cei cu care lucrează are reputaţia unui om deloc comod. Cum ii pică ideea cuiva în mină — lucrează cu oameni care fabrică idei — se închide cu şapte lacăte în birou şi acolo... Am încercat deseori să ghicesc ca sa întîmplă acolo, dar n-am izbutit, oricît mirăm torturat imaginaţia. Fapt e că atunci cînd lacătele se descuie şi ideea are voie să iasă în anticameră, unde o aşteaptă autorul ei, acesta n-o mai recunoaște. Ptiu, pocită (Continuare tn pag. a Il-a) î4 0 4 4 \