Informatia Bucureştiului, aprilie 1971 (Anul 18, nr. 5474-5499)

1971-04-01 / nr. 5474

I PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA INFORMAŢIA ZIAR AI COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI Bund dimineaţa! ! Ce e nou In dumneavoastră, In început de trimestru? Bilanţul nu este doar o înşiruire de cifre şi procente. Acesta reprezintă întotdeauna o demarcaţie, punctează un traseu parcurs, fixează o atitudine. S-a încheiat primul trimestru al acestui an. Industria bucureşteană a realizat cu două zile înainte de termen planul trimestrial. S-a dat astfel peste prevederi o producţie suplimentară în valoare de 250 milioane lei. Aceste substanţiale rezultate, cu care oamenii muncii întîmpină semicentenarul partidului, creează premise favorabile pentru începerea celui de al doilea trimestru. Prezenţi la acest debut, am întîlnit o atmosferă de muncă intensă, o bună organizare a procesului de producţie, hărnicie, dar şi unele rămîneri în urmă : sarcini de producţie neîmplinite, „transferate" din trimestrul abia încheiat în cel actual, fapt ce impietează, evident, asupra „demarajului". De aici nevoia recuperării grabnice a întirzierilor şi revenirea „la zi" cu diagrama producţiei. TITLU DE FRUNTAŞ ONORAT CU DEOSEBITE REALIZĂRI 1 milioane lei producţie globală şi 5,1 milioane lei producţie marfă, suplimentară, concretizată In aproximativ 280 garnituri de mobilă, circa 7000 casete pentru radio ţi televizoare, peste 500 m.p. uşi şi ferestre ş.a. au fost raportate, pe primele trei luni ale anului de C.l.L. PIPERA. Consultăm graficul întrecerii şi desprindem din el depăşirea tuturor angajamentelor asumate pe trimestrul I a.c. — Titlul de „fruntaş pe ramură" obţinut ’anul trecut de C.l.L. Pipera ne obligă la noi realizări — ne-a declarat Ing. AUREL RIZEA, directorul general al combinatului. Demarajul trimestrului I ne-a asigurat un avans faţă de sarcinile planificate, pe care colectivul nostru este ferm hotărît să-l amplifice în perioada care urmează. — Pentru că v-aţi referit la demarat, care este cel preconizat să fie obţinut In prima zi din noul trimestru 1 — M-aş referi doar la un singur aspect — elocvent, de altfel pentru întreaga activitate a combinatului n.n. — Am început, chiar de astăzi, să livrăm la export primele cantităţi contractate pe acest trimestru — circa 11 000 m.p. plăci din p.f.l. melaminate. Este, pot spune, un prim pas pentru Îndeplinirea angajamentului nostru referitor la realizarea integrală la acest sortiment încă din prima lună a trimestrului E a tuturor obligaţiilor asumate faţă de beneficiarii externi. Evident, aceasta a impus o temeinică pregătire a producţiei, o urmărire riguroasă a aplicării tuturor măsurilor înscrise în planul M.T.O. UZINA DE POMPE Un nou lot de protopompe au primit viza „bun de expediţie“ din partea C.T.C. şi, după cum se vede în fotografie, sunt gata de drum spre beneficiari. Din 1410 apartamente, doar 260!... — ...Cum anat» bilanţul primului trimestru . Cred că mai edificator ar fi să vă prezentăm cifrei«, rămtnlnd ca ulterior să le comentăm — ne-a declarat tov. Ing. ANGELO TEODORESCU, şeful serviciului coordonare-recepţie al D.G.G.L. Şi din ei« au toot mai mult decft.„ ^edificatoare". Unităţile Direcţiei generale de construcţii-montaj trebuia să predea pună azi, beneficiarului, conform graficelor Întocmite, 1410 apartamente. Or, comisiile de recepţie ale Direcţiei generale de gospodărie locativă n-au putut prelua decit 260 de apartamente. Trei blocuri cu 140 de apartamente executata da întreprinderea de construcţii şi reparaţii Bucureşti şi două, cu 120 apartamente, Înălţate de întreprinderea de construcţii din prefabricata de beton. Ce s-a Intlmplat cu masiva diferenţă (continuare in pag. a IlI-a) Cu 98 de zile în avans! — De fapt, pentru noi — ne spune Inginera MARIA FLUCSA, director general al Combinatului de bumbac nr. 2 — trimestrul II a sosit la aproape o săptămînă. In acest devans se înscrie, în primul rînd, unitatea noastră, Filatura Oltenița, obiectiv industrial ultramodern dotat cu utilaje complet automatizate care, acum cîteva zile, a atins parametrii proiectaţi, fapt prevăzut pentru sfîrşitul trimestrului II. Devansul de 98 de zile va aduce un plus, peste plan, de 100 000 kg fire. Şi celelalte unităţi ale combinatului lucrează în contul trimestrului II : 100 000 kg fire la F.R.B., 50 000 kg fire la Suveica etc. Trimestrul I s-a încheiat pentru combinatul nostru, cu o depăşire a valorii producţiei globale de 6 milioane lei. / Secţiile lucrează cu întreaga capacitate . Dintre noutăţi m-aş referi la una singură, pe care o consider esenţială în îndeplinirea şi depăşirea planului pe primul trimestru : asigurarea, spre deosebire de anii trecuţi, a unei ritmicităţi perfecte pe luni şi decade — ne-a spus NICOLAE BOTEA, inginerul şef cu producţia de la uzinele „SEMANATOAREA“. Aceasta ne-a dat posibilitatea să pregătim din timp şi temeinic startul producţiei din trimestrul II, în principal la realizarea noilor tipuri de combine. Am luat o serie de măsuri pentru a putea demara producţia, în cele mai bune condiţii, încă din prima zi a trimestrului. Au fost asigurate materialele necesare, întreaga producţie este acoperită cu comenzi. In final, vreau să arăt că azi, prima zi a trimestrului II, secţiile lucrează cu întreaga capacitate. întreprinderea „tinara garda” secjia de perdele Marca U.M.E.B. in 45 de ţări Un teritoriu care se cheamă precizie şi înaltă calificare : UZINA DE MAŞINI ELECTRICE-BUCUREŞTI. Aici, exigenţa tehnică, scrupulul milimetric sunt acasă şi asta se vede imediat ce iei contact cu fluxul de fabricaţie. Motoare, grupuri electrogene, convertizoare de sudură, perforatoare de mină, grupuri de sudură cu motor termic — sunt produse care solicită competenţă profesională ridicată, „mină“ pricepută şi, după modul în care beneficiarii apreciază — nn bine — produsele cu emblema uzinei, trebuie să înţelegem că, intr-adevăr, salariaţii de la U.M.E.B. sunt pe potriva exigenţelor producţiei. De altfel, uzina este într-o ţesătură complexă de relaţii cu multe întreprinderi din ţară şi firme din străinătate. 28 la sută din Întreaga producţie a unităţii se exportă în 45 de ţări de pe glob. Marca U.M.E.B. poate fi citită pe motoare, grupuri electrogene, grupuri de sudură cu motor termic, convertizoare de sudură, perforatoare de mine. Ieri, de pildă — în ultima zi a primului trimestru din acest an — porneau 18 motoare spre Italia, 16 motoare spre U.R.S.S., 16 spre Polonia; cu o zi înainte, fuseseră expediate în Bulgaria 6 grupuri de sudură cu motor termic, iar în R.F.G. — 13 motoare. Acestea „rotunjeau“ plănul de export pe trimestrul I la 101 la sută. Trebuie spus, de altfel, că trimestrul ieri încheiat, — în care, cum se vede, au fost depășite prevederile de plan a însemnat pentru uzină şi fabricarea unor noi produse, precum: motoarele antiexplozive, convertizorii CS 125 A, grupurile electrogene de 38 KWA. Azi, în întâia zi a unui nou trimestru, au luat destinaţia Pakistan, 16 grupuri CS 350 A. „Demarajul“, aşadar, e bun, fiecărei zile acordîndu-i-se, din prima clipă, valoare şi prestanţă. jji Cazul JEAN SEBERG ® O dramă provocată de calomniile rasiştilor La Geneva, intr-o maternitate, a murit o fetiţă nou-născută. Timp de cîteva zile, medicii s-au zbătut fără răgaz pentru a menţine viaţa în trupul firav al copilului, dar n-au putut împiedica deznodămîntul. Fetiţa s-a stins înainte chiar de a căpăta un nume. Nașterea îi fusese prematură. (Continuare în pag. a IV-a) A. G. • La Hanau, atletul vest-german Uwe Beyer a stabilit un record al ţării sale la proba de aruncare a ciocanului cu 73,70 m. • Cîteva rezultate din turul II al probei de simplu a turneului internaţional de tenis de la Miami : Pilici — El Shafei 6—7, 6—2, 6—2 ; Lavei — Maud 6—3, 6—2; Ralston — Pasarell 6—1, 4—6, 6—4 ; Drysdale — Bowrey 6—2, 6—3; Rosewall — Stillwell 6—3, 6—1; Crealy — Taylor 1—6, 6—1, 6—2. Există posibilitatea ca echipa de fotbal Arsenal Londra să se pregătească în această vară două săptămîni în Bulgaria, urmînd să susţină partide amicale cu Spartak Levski şi cu o altă formație nedesemnată încă. Manifestări consacrate semicentenarului partidului 9 Timp de trei zile. Incepînd de astăzi, la Institutul pedagogic (din cadrul Universităţii Bucureşti) va avea loc un simpozion pe tema : „Psihologia literara şi a educaţiei". La această manifestare, organizată în exclusivitate de studenţii anului I ai Facultăţii de filologie, vor fi prezentate 86 de comunicări ştiinţifice. • Salariaţii unor întreprinderi din sectorul 3, între care „Mătasea populară“, „Securit“, „Progresul cartonare“ etc., vor audia, astăzi la ora 14:30, la cinematograful „Arta“, expunerea „Momente din lupta eroică a P.C.R.“. Va vorbi ing. Barbu Petrescu, secretar al comitetului de partid al sectorului 3. Va urma un film artistic. • Astăzi (ora 15), la uzina: „Vulcan" un colectiv al Teatrului de operetă va prezenta un program muzical-distractiv la care își vor da concursul Lucia Roic, Dorin Teodorescu, Cristina Dan, Florin Scarlat ş.a. • Elevii Liceului „Gh. Lazăr“ vor participa (astăzi ora 18) la un concurs întitulat : „Din perspectiva marilor victorii“. Cu acest prilej, Zenaida Pally, Lela Cincu, Cornel Fînățeanu, Magdalena Popa, Amatta Checiulescu ş.a., solişti ai Operei Române, vor oferi un recital muzical-coregrafic • Comitetul de partid al sectorului 8 organizează astăzi (ora 16,15) la Casa de cultură, concursul pentru cea mai bună gazetă satirică şi de perete din unităţile sectorului. • Comitetul organizatoric al veteranilor din războiul antifascist organizează, vineri 2 aprilie ora 18, la Casa Centrală a Armatei, al doilea simpozion cu tema : „Tradiţii ale principiilor Partidului Comunist Român cu privire la relaţiile Internaţionale“. Vor lua cuvîntul : general II. (r) dr. Gheorghe Zaharia, director adjunct al Institutului de ştiinţe istorice şi social-politice de pe lingă C.C. al P.C.R., şi Stelian Streja, şef de secţie la Agerpres. • In sala cataloagelor Bibliotecii centrale a M.F.A. a fost organizată expoziţia de carte : „Semicentenarul Partidului Comunist Român“. Cărţile sunt expuse în cadrul secţiunilor : „Momente din istoria Partidului Comunist Român“, „Partidul Comunist Român — făuritorul şi conducătorul armatei populare“, „Chipul comunistului în literatura română“. Sesiunea tehnico-științifica a I.T.B. Azi dimineaţă , în cadrul manifestărilor consacrate semicentenarului partidului, la Clubul salariaţilor I.T.B., auînceput lucrările Sesiunii de referate tehnice şi economice avînd ca tematică asimilarea noilor tehnologii, a metodelor avansate de proiectare şi organizare, adaptarea unor echipamente moderne şi a mijloacelor de îmbunătăţire a funcţionării transportului în comun. Prin participarea şi a celorlalte întreprinderi de transport în comun din ţară, precum şi a unor mari întreprinderi, instituţii, Institute de cercetare şi proiectare din Capitală, sesiunea va asigura realizarea unui amplu schimb de experienţă în problemele privind dezvoltarea şi modernizarea transportului în comun. Vor fi prezentate 19 referate asupra unor probleme diverse cum ar fi : ridicarea calitativă a serviciilor oferite de transportul în comun; analiza unor noi modalităţi de a defini indicatorii de bază ai acestei activităţi, care să permită o organizare şi coordonare mai operativă a reţelei de transport ; modelarea matematică şi utilizarea calculatoarelor în proiectarea transportului urban , experienţa de proiectare şi tehnologică obţinută de I.T.B. cu prilejul construcţiei vagoanelor moderne de tramvai de mare capacitate, cu performanţe dinamice şi de confort ridicate, precum şi perfect silenţioase. De asemenea, se tratează probleme ale exploatării unor noi echipamente de tracţiune pentru autobuzele orăşeneşti. Prin organizarea unor discuţii în jurul mesei rotunde pe teme de perfecţionare a pregătirii personalului şi a problemelor economice generale ale transportului în comun, sesiunea creează specialiştilor posibilitatea unui util schimb de opinii, ce urmăreşte îmbunătăţirea continuă a transportului urban. Cu prilejul sesiunii, s-a deschis şi o expoziţie cuprinzînd cele mai semnificative realizări, precum şi o retrospectivă a principalelor momente ale dezvoltării transportului în comun din Capitală. Dotată cu un bogat material documentar, biblioteca spitalului „Dr. Strucă” este de un real folos în pregătirea profesională a cadrelor medicale. Poate fi îmbunătăţit sistemul de informare şi deservirea la ghişeele O.C.L.P.P. ? Zilnic, prin faţa ghişeelor Oficiului pentru contruirea de locuinţe proprietate personală se perindă zeci şi zeci de cetăţeni. Unii vin pentru perfectarea diferitelor acte sau completarea unor formulare, iar alţii, pur şi simplu, pentru obţinerea unei informaţii. Cei care au de completat diferite formulare întîmpină insă anumite dificultăţi. In primul rînd, datorită faptului că imprimatele se ridică de la biroul de informaţii, cetăţenii sunt obligaţii să stea la rînd, uneori destul de mult timp, pentru o operaţie care durează cîteva secunde. în al doilea rînd, fie că nu ştiu cum să le completeze, fie că, nu există scaune şi mese dotate tilele necesare scrisului. la asemenea situaţii apăr fel de fel de persoane „binevoitoare“ care, în schimbul a 10—15 lei, îşi oferă sprijinul. (De multe ori puţinele scaune la cele două mese sunt ocupate de astfel de persoane). O altă greutate în domeniul deservirii constă în obţinerea unor informaţii telefonic. Pentru a fi în posesia unei astfel de informaţii telefonice pierzi tot atîta timp cît durează deplasarea cu 2—3 mijloace de transport din diferite cartiere, pînâ la sediului oficiului. Ce măsuri se preconizează pentru înlăturarea deficienţelor pe care le semnalăm pentru ca să fie asigurată o mai bună deservire şi informare a publicului la ghişee? Adresăm această întrebare conducerii O.C.L.P.P. La întrebarea „CâND VA INTRA ÎN FUNCŢIUNE, CU ÎNTREAGA CAPACITATE, NOUL COMBINAT AL FONDULUI PLASTIC ?“ ne răspunde ing. CONSTANTIN CHIABURU, directorul combinatului. „ Precizez, din capul locului, că, pentru construirea noului combinat al Fondului plastic, s-au investit nu mai puţin de 35 milioane lei. Desigur, faptul că după cinci ani de la începerea lucrărilor, construcţia încă nu s-a terminat, nu e întru totul firesc. Explicaţia prelungirii, lucrărilor? Atît Fondul plastic, cit şi combinatul sunt instituţii autofinanţate. Contractul pentru construirea combinatului a fost făcut cu 3.C.M. nr. 5, căreia i s-au defalcat din plan (acesta inclus în cel al C.S.P.) lucrări în valoare de 4—5 milioane de lei anual. Construcția, deci ar fi urmat să fie terminată în 6—7ani. Sînt în măsură să afirm că la sfîrșitul anului în curs toate atelierele vor fi mutate în noua clădire a combinatului. Desigur, pare nefiresc ca — avînd in vedere suma investită — sarcina de plan defalcată anual întreprinderii construcţii montaj nr. 5 pentru construcţia noastră, să fie atît de mică. Dar aceasta este o problemă a cărei rezolvată n-a depins de noi. Importantă acţiune de medicină preventivă Depistarea bolilor cardiovasculare Suntem oaspeţii Institutului de medicină internă „Dr. N. Gh. Lupu“ ai Academiei de ştiinţe medicale, condus de prof. dr Ioan Bruckner. Interlocutorul nostru, dr. Marck Steinbach, şeful sectei „Ecologia bolilor cronice“, ne vorbeşte despre preocupări actuale ale cercetătorilor din acest sector ; organizarea unei acţiuni de prevenire a bolilor de inimă. In ce constă şi care sunt scopurile acţiunii ? După cum se ştie, bolile cardiovasculare, în special cele de natură aterosclerotică, au ajuns pe primul loc in lista cauzelor de îmbolnăvire şi de moarte în numeroase ţări, fenomen înregistrat şi în ţara noastră. De aceea, Institutul de medicină internă, dînd curs Directivelor partidului privind problemele prioritare ale ocrotirii sănătăţii, a pornit această primă acţiune care vizează atît cardiopatia aterosclerotică (ischemică) , angina pectorală, infarctul de miocard, cardiopatia ischemică nedureroasă, cît şi hipertensiunea arterială, boală cu care ateroscleroza se asociază frecvent. Scopul nostru este prevenirea primară, adică preîntîmpinarea apariţiei bolii, metodă care se dovedeşte cu mult mai eficientă în combaterea bolilor, în special a celor cronice. Astfel, cu acordul Ministerului Sănătăţii şi cu sprijinul Direcţiei sanitare, a municipiului Bucureşti începem la 5 aprilie o acţiune Interviu consemnat de : Gheorghe Niculiţă (Continuare In pag. a Ill-a) • Astăzi, prin intermediul Agenţiei PUBLICOM, organizaţia cehoslovacă in cadrul comerţului exterior — „GLASEXPORT“ — a deschis în Sala Palatului o expoziţie de specialitate a conductelor de sticlă, a sticlei optice, a fibrelor de sticlă şi a altor sticle tehnice pentru scopuri industriale. Expoziţia funcţionează pînă la 7 aprilie . Accesul publicului în zilele de 3, 4 şi 7 aprilie, între orele 9—19 — restul zilelor fiind rezervate specialiştilor invitaţi din diferite întreprinderi. Pasajul subteran din Piața N. Bâlcescu cu puțin timp înainte de „premieră* Da, a venit ! . Prelungirea liniei de autobuz nr. 35 pina la C.E.T. sud După cum ne anunţă Direcţia generală I.T.B., pentru a se îmbunătăţi servirea călătorilor din zona C.E.T. sud, incepînd de miine linia de autobuze nr. 35 va fi prelungită pînă la C.E.T. Bucureşti sud şi va circula in ambele sensuri de la şos. Vitan prin bd. Energeticienilor. » Calorifer electric mobil La întreprinderea de industrie locală „PRECIZIA“ a intrat, în fabricaţia de serie, un nou produs — caloriferul electric mobil. Executat în patru mărimi — cu 11—20 elemenţi — dotat cu, termoregulator pentru obţinerea temperaturii dorite, noul tip de calorifer dezvoltă o putere calorică maximă de 860—1 700 kcal/h (în funcţie de numărul elemenţilor şi de puterea rezistenţelor instalate, care sunt de 1 000—2 000 W). Un prim lot, de 100 de bucăţi, a şi fost livrat unităţilor comerciale de specialitate. Iniţiativa-teren de afirmare a asociaţiei studenţeşti Cunoscînd că, între asociaţiile studenţeşti bucureştene, cea de la Institutul de arhitectură este una dintre cele mai active — dacă nu cumva cea mai activă — am purtat o convorbire cu tov. EMIL POPESCU-MAC, preşedintele Consiliului A. S. din institut, incercind să reliefăm cîteva coordonate ale activităţii desfăşurate. V — Cum consideraţi că trebuie concepută munca în asociaţie ? — Fără îndoială, activitatea profesională, cultural-artistică şi recreativă trebuie dusă de fiecare asociaţie, in fiecare institut, într-un mod aparte, aşa cum o reclamă condiţiile de acolo, împrejurările specifice. Iniţiativa e străină de schematizări, şabloane, festivism. Iniţiativă înseamnă să organizezi independent acţiuni pe baza cerinţelor studenţilor, să fii extrem de receptiv la dorinţele şi preferinţele lor. Cum am încercat noi, Consiliul A. S. să fim cît mai aproape de opinia studenţească ? Evident, căutînd să stabilim un dialog foarte deschis intre noi şi toţi studenţii, util — ca să spun aşa — ambelor părţi. Am alcătuit, în acest sens, cîteva echipe de sondaj, cu misiunea exactă de a se consulta efectiv cu studenţimea, de a constata VI. a. (Continuare în pag. a II-a) • Contractanţii apartamentelor din blocul 54 A Titan sunt invitaţi să se prezinte vineri, 2 aprilie, ora 7.30, la sediul O.C.L.P.P., pentru contractarea boxelor. Lista boxelor respective, cu arătarea suprafeţelor şi a costului, este afişată la sediul din str. Gutenberg nr. 1. Contractarea se va face în ordinea de prioritate care a servit la contractarea apartamentelor din acest bloc. Preţul se plăteşte integral şi se depune pînă sîmbătă, 3 aprilie, ora 12. Pentru efectuarea unor lucrări in reţea, I.D.G.R. va întrerupe, miine, 2 aprilie, între orele 11 şi 15, furnizarea combustibilului consumatorilor casnici din cartierul Militari, situaţi pe străzile Ghirlandei şi Sfeclei (între str. Apusului şi Conductei). încheia mostră Pe cind „lumină" tn problema iluminatului public? «De peste o săptămînă, pe strada noastră o bună parte din becuri nu funcţionează. Noaptea, este o autentică performanţă să ajungi acasă fără o... entorsă sau alte asemenea necazuri“. Sub o formă sau alta acesta a fost conţinutul a nu puţine sesizări sosite în ultima vreme la redacţie. Există realmente o „problemă“ a iluminatului public ? Am întreprins în noaptea de 29—30 martie a.c. propria noastră investigaţie : erau lipsite complet sau parţial de lumină (becuri arse, instalaţii defecte) parcurile Obor, Vitan, Titan, „23 August“, Plevnei, precum şi zeci de străzi (Cornului, Pionierilor, Fildeşului, Popovăţ, Odobeşti, unele străzi aferente şoselei Pantelimon etc., etc.) ; cît despre intermitenţe în şirul punctelor luminoase de pe artere, enumerarea lor ar depăşi... spaţiul tipografic al articolului. Cetăţenii de pe străzile respective au precizat, deseori, că este vorba şi de întreruperi datind de 8—10 sau chiar mai multe zile. Dacă pentru locuitorii unei străzi lipsa chiar a unui singur bec este un motiv întemeiat de neplăcere, asemenea deficienţe capătă, proporţii în situaţia cînd, multiplicate, se petrec la intersecţiile unor artere de mare trafic (bd. Leontin Sălăjan — bd. Ion Şulea , bd. Leontin Sălăjan — str. Liviu Rebreanu ş.a.), se generalizează in cazul aleilor din parcuri sau dintre blocuri, sau cînd, datorită tergiversării unor lucrări întunericul tronează timp îndelungat (şoseaua Fundeni, aleea dintre str. Maior Coravu şi bd. Muncii etc.). La ce consecinţe duce această... penumbră ? Dincolo de rabatul de la estetica nocturnă cuvenită unei metropole, semiîntunericul unor parcuri, străzi şi altor locuri publice, înlesneşte apariţia unor situaţii dintre cele mai nedorite accidente de circulaţie (nu mai departe decit zilele trecute, pe str. Maşina de Piine, iluminatul insuficient a favorizat o tamponare soldată cu distrugerea unui autoturism şi rănirea gravă a conducătorului auto), dificultăţi pentru pietoni (mai ales pe străzile unde trotuarele sunt degradate). Să amintim şi faptul, de loc lipsit de importanţă, că , aşa cum ne relata maiorul I. Ţăpirdea, adjunct al şefului Serviciului pază şi ordine din I.M.M.B. — unele acte antisociale se petrec tocmai la adăpostul întunericului. Aurel Radu Petru Calapodescu (Continuare tn pag. a Il-a) A hpropo I * 1 Bunăvoinţa DUMITRU SOLOMON „Vă rog să binevoiţi...“, , caligrafiezi respectuos, apelînd, fireşte, la bunăvoinţa adresantului. Dar adresantul (cînd, în sfîrşit, după aşteptări, insistenţe, reveniri, ai ajuns în faţa lui, cu convingerea că formula magică şi-a făcut efectul), te priveşte absent, sau, mai rău, cu acreală, sau, şi mai rău, cu o ură prost ascunsă, ca şi cum solicitîndu-i bunăvoinţa, i-ai solicitat apartamentul personal, maşina personală sau cămaşa personală. Deşi primeşte salariu tocmai pentru a fi binevoitor, adresantul respectiv ia fiecare apel la bunăvoinţă drept o jignire sau o absurditate. Ai impresia că ar vrea să te dea afară, ori să se deschidă, sub picioarele tale o trapă şi să dispari instantaneu, ori să izbucneşti pe neaşteptate : „Vă rog să mă scuzaţi, am greşit, nu pe dumneavoastră vă căutam“. (Continuare in pag. a II-a) ! \muuu\\mimtuu^