Informatia Bucureştiului, ianuarie 1972 (Anul 19, nr. 5708-5732)

1972-01-14 / nr. 5718

7 /tfew/a/ Junfra Interlocutor: CORNEL DINU - temperament + raţiune e Postul preferat: fundaş central • „La Bacâu am trăit clipe care m-au afectat profund" • U.T.A, e o expresîe a antrenorului ei * Pronostic optimist pentru meciurile cu Ungaria. Un amestec de ambiţie, de frîrzenie, de forjă, de pasiune — Iată ce este CORNEL DINU* jucătorul al cărui talent şi neobişnuita capacitate de efort l-au adus mai devreme decit pe mulţi alţii în pragul maturităţii fotbalistice (să nu uităm că el are acum 23 de ani şi jumătate) şi, de aci, pe piedestalul consacrării sportive. Dinu nu e numai un foarte bun fotbalist, ci și un Interlocutor interesant. — Ai Jurat plnă acum In mal multe posturi... — în general se spune că in fotbalul actual, orice Jucător are sarcini dubie. Dar de aci şi pînă la a Juca pe mai multe posturi este un drum lung, pe care — vă rog să mă credeți — 11 parcurgi cu destule greutSHi- Or, eu am fost şi fimdaşul central care a marcat strict atacanţii adverşi. Şi fundaşul central ce şi-a dublat coechipierii, şi fundaşul central care a ieşit la atac, şi mijlocaşul defensiv ce a destrămat primul ofensiva adversă, şi mijlocaşul zonal cu misiuni In funcţie de situaţiile create, şi mijlocaşul sprijinitor al cvartetului de şoc, şi chiar coordonatorul de Joc aî formaţiei mele. — Schimbarea aceasta de sarcini ţi-a folosit sau ţi-a dăunat . — Dacă s-ar fi produs la începutul carierei mele, mi-ar folosit Indiscutabil. Şi aşa, trecerea prin mai multe ipostaze mi-a fost utilă, am Învăţat cite ceva la fiecare din aceste ipostaze. Dar, In special. In ultimii doi ani şi Jumătate, faptul că mi s-au încredinţat Uneori de la o duminică la cealaltă sarcini diferită — mi-a dăunat... — Nu eşti mulţumit da felul In ears si evoluat 7 — N-aş putea spune că i mt mara Iniile Izvorîte din surost în care am fost dedepţlflit obligaţiile izvorite din sarcinile fiecărui post în care am fost desemnat. Au apărut insă diferenţe în Jocul meu. Poate mai puţin simţite de public, dar pot să spun că eu ie-am recepţionat din plin, stat un jucător cinstit, nu mă mint şi nu caut să mă înşel cu circumstanţe atenuante, ştiind întotdeauna cînd am jucat bine şi cînd nu. Dar oscilarea intre diverse sarcini a dus inevitabil şi la ult randament oscilant.. — Ai delimitat perioada care ţî-a aflus prejudicii la 2 ani şi Jumătate. De ce ? — Fiecare dintre aceste posturi, cred că le-aş fi putut aborda cu un randament bun dacă aş fi fost permanentizat... însă, iată că acum doi ani şi Jumătate, în cariera mea s-a petrecut o schimbare hotfirftoare. Am plecat în Mexic ca titular al naţionalei pe postul de mijlocaş, dar după acel meci de verificare de la Toreon (după care, de fapt, ni s-a restructurat echipa) am devenit fundaş central stingă. — Ai optat in consecinţă pentru postul fie fundaş central stingă ! ! — Mi-am dat seama, acolo, pe „El Jalisco“ din Guadalajara, că numai tn acest post pot să-mi valorific I« maximum capacitatea. îmi place o anumită libertate de acţiune, bineînţeles, constructivă sî In interesul echipei- Pe acest post am fost remarcat pe plan international si cred că-i cunosc toate obligaţiile. Cu stil mai mult, cu cit am căutat să mă specializez, să „far® din toate tatUnirile susţinute şi vizionate, pentru că noi, fotbaliştii din generaţia de azi, avem avantajul de a putea juca Împotriva unor adversari valoroşi şi de a urmări, chiar pe micul ecran, numeroase mimifilitre martie formate ale lumii. Cred că aş fi capabil în prezent să ,,interpretez" un rol de apărător central care să glndească şi să hotărască ce trebuie făcut, nut mai ut«, în funcţie de situaţiile din teren. Dezideratul mi se va împlini cu condiţia unei Înţelegeri şi încrederi pe care o solicit celor care-mi fixează postal — Care ţi-a fost companionul Ideal 7 — Cele mai bune rezultate le-am obţinut alături de un peseu, un fotbalist de o disciplină tactică rar talimită şi eu un plasament excelent. — Ca apărător, ce părere ai despre modul In care se efectuează la noi deposedările 7 — la acest capitol sîntem oarecum in urma jucătorilor din ţări cu fotbal avansat. Apărătorii au un bagaj de cunoştinţe insuficient pentru a executa eficace şi corect deposedările. Iar arbitrii nu le interpretează subiectiv. Important este că Jucătorul şi arbitrul trebuie să aprecieze corect, să urmărească şi să atace la primul rind mingea, indiferent din ce poziţie, sub ce formă sau cu ce tărie. Fotbalul nu este un joc de domnişoare şi tocmai acest lucru îl conferă spectaculozitatea. De aceea. In Anglia, de pildă, este permis şi atacul din spate atunci cînd piciorul loveşte unula dată balonul chiar dacă după aceea Înaintaşul cade, lovîndu-se de piciorul care a lovit deja mingea. Nici gînd să se acorde fault sau penaltl (n. n. de aceea şi arbitrul elveţian PlUs.Kamber care a condus meciul Steaua — C.F. Barcelona n-a acordat penaltl atunci cînd Pantea a fost deposedat tn acest fei In careu şl apoi a căzut). — Nu se produc Insă şi exagerări In privinţa Intrărilor aşa-zise bărbăteşti 7 — Ba da ! Pentru că există mult subiectivism, nu numai din partea arbitrilor, ei şi din aceea a Jucătorilor. Dar şi din partea publicului... Am asistat la scene în care atacantul echipei oaspete era scos pe targă din cauza unei deposedări dure, iar cel ce a provocat accidentul primea ovațiile tribunei, deşi atacase clar deasupra genunchiului, neurmărind mingea. — N-ai căzut și tu lu păcatul deposedărilor dure . — Am învățat să joc fotbal în forţă de la adversari lolati, care după meci mi-au strins mina cu sinceritate. Nu am accidentat pînă acum nici un jucător, nici n-a părăsit terenul din cauza unei lovituri primite de la mine și nici n-am fost eliminat vreodată de pe teren pentru motive asemănătoare. De aceea, la Bacâu, am trăit clipe care m-au afectat profund atunci cînd publicul m-a primit groaznic, deşi nu meritam (In paranteză fie zis, acolo am fost eu cel accidentat!). Contribuise la aceasta o prezentare neconformă cu realitatea In presă, pentru că țin să precizez, că in meciul cu Steaua nu l-am lovit niciodată pe Iordănescu, ci numai mingea, fapt recunoscut și de el la eiteva zile după intilnire. Așa că rămin In continuare la hotărtrea de a „ataca" numai mingea.. — Venind vorba despre campionat, cum ar caracteriza U.T.A. 7 — Îmi place foarte mult U.T.A. Această echipă este o creaţie a antrenorului ei, care ştie ce vrea şi nu va fi o surpriză pentru nimeni dacă va cuceri titlul de campioană. Cei ce pun In discuţie valoarea individuală a jucătorilor săi trebuie să se gîndească la meritele şi la calităţile lor poate mai puţin apreciate, dar care, de fapt, le-au adus atitea puncte... — Dar despre Dinu omul, cel din afara terenului, ce ne poţi dezvălui ? — Puţine lucruri. Pasiunea mea este fotbalul, căruia îi consacru majoritatea disponibilităţilor mele afective. — Nu vrei să dai cititorilor şi alte citeva amănunte ? — îmi place lectura Îndeosebi romanele beletristice, dar şi reportajele, notele de drum îmi place teatrul şi arta plastică. In general, sunt preocupat de tot ce este nou, de tot ce apare, fără să neglijez ceea ce se înţelege prin „clasic", imbogăţindu-mi sau reimprospătindu-mi cunoştinţe Indispensabile. Ca sport complementar pentru menţinerea pregătirii fizice, Joc tenis. în altă ordine de idei, doresc să-mi închei şi „palmaresul“ de student al Facultăţii de drept. — în Încheiere, bineînţeles, o Întrebare care se impune, după tragerile la sorţi , ce şanse crezi că avem In dubla Intilnire cu echipa Ungariei 7 — Istoricul meciurilor directe ar Indica o superioritate evidentă a fotbaliştilor maghiari. Totuşi eu cred sincer, că taceplnd din toamna lul ’68, noi avem o echipă naţională măi bună. Or, din acel moment nu am mai jucat nici un meci cu selecţionata Ungariei şi cred că am aprecia fals situaţia actuală după raportul de valoare din trecut. Cred că acum, acest raport de valoare nu ne dezavantajează şi merg pînă acolo tocit pronostichez că temerile noastre la privința calificării s-ar putea risipi încă din seara meciului de la Budapesta, lasted loc unui optimism robust, dar justificat... % ! PRONOSPORT Pronosticurile redacţiei noastre cursul din 16 ianuarie , la conex.5 . Bologna — NăpoliX 2. Juventus — Florentinal 3. Mantova — Interî 4. Milan — Atalantal 5. Roma — Torino1 6. Sampdoria — Cagliari 7. Varese — LanerossoX 8. Verona — Catanzaro1 9. Foggia — Lazio 1.x.2 19. Pérugia — Baji l.X II. Reggiana — Térnana X.2 12. Sorrento — ArezzoX 43. Taranto —> Catania l,x (Urmare ăln pag. O din cauza unor lucrări executate necorespunzător de I.C.R „Titan". S-a adresat și întreprinderii de administraţie i&cativă „Titan" cu o scrisoare la care i se răspundă (la 8 noiembrie 1971) că s-a dat dispoziție grupului 1 al I.C.R. „Titan" să încheie în întregime unei« lucrări de canalizare. Cum sunt respectate în această întreprindere dispoziţiile, de vreme ce lucrarea nu s-a executat nici pînă la ora actuală, aşa Incit, subsolul clădirii este supus infiltraţiilor, care afectează Instalaţia de încălzire a întregului imobil? (răspunsul poartă semnăturile tag. I. Hoffman și șefului serviciului tehnic, tag. Demetrescu, de la I.A.L. Vitan). Poate • La 3 ianuarie, paraşutistului Grigore Baştan, din asociaţia sportivă Şoimii Buzău, i-a fost acordat titlul 6.0 maestru emerit al sportului, nn palmaresul său figurează numeroase performanţe, printre care şi recordul naţional de înălţime : salt de la 10 000 m, cu deschiderea paraşutei la 2000 m deasupra satului. • Conducerea clubului Constructorul ce arată fermă in reprimarea actelor de indisciplină comise de sportivii săi, fie aceştia chiar şi fruntaşi... Recent, pentru lipsă de Interes în pregătire, precum şi pentru absenţa nejustificată de la două Jocuri (unul cu Petrolul Ploieşti, în cadrul diviziei A, şi unul cu Epitok Szekesfehervar dto Ungaria, ambele în deplasare), maestrul sportului la popicerie Popescu a fost suspendat pe o perioadă de un an din activitatea compeaţională. • Echipa feminină de handbal Protrresul, care a părăsit, în 1970, divizia A, este hotărîtă să revină În primul eşalon al ţării, înaintea returului seriei X a diviziei B, conduce un clasament cu 3 puncte avans faţă de principala sa adversară, Spartac Ploieşti, cu care se va intîlni pe teren propriu. O noutate: portarul Gabriela Velicu, după Un popas de cîţiva ani la Universitatea Bucureşti, a revenit in trodul handbalistelor de la Progresul, ceea ce Întăreşte şi mai mult optimismul antrenorului acestora. • La recentul turneu de la Vrnjacka Banja („Cupa campioanelor europene"), Elisabeta Polihroniade, Și campioana mondială Nona Gaprîndașvili au realizat una dintre cele mai lungi partide din istoria șahului feminin. Cele două jucătoare au efectuat — timp de peste 9 ore — 97 de mutări. Rezultatul consemnat la această titanică luptă , remiză t INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI PROBA individuală masculină din cadrul „europenelor" de patinaj artistic de la Göteborg a fost ciştigată de O. Nepela pe locul 18. MECIURILE România — Albania, din preliminariile campionatului mondial da fotbal ediţia 4974 vor avea loc astfel: la 29 octombrie 1972 la Bucureşti şi la 6 mai 1973 la Tirana. IN primul tur al turneului de tenis de la Jacksonville, Ilie Năstase a fost eliminat cu 7—6, 7—5 de O. Bengston (Suedia), iar Ion Țiriac cu 9-6, 6—4 de H. Rahim (Pakistan). De ce nu vă respectaţi semnătura? Pe adresa locatarului Arcan M. Valario, din str. Louis Black nr. 1s. I.A.L. „Herăstrău" a expediat la 7 octombrie 1971 următorul răspuns: „...lucrările de refacere a balcoanelor se vor executa de centrul 4 al I.A.L. din bd. Ilie Pintilie nr. 21, pînă la data de 15 noiembrie 1974". (Semnează J. Săvulescu, director adjunct al Întreprinderi, şi iag. Gh. Furtună, şeful serviciului organizări prestări). Deci, un răspuns concret dar, din păcate, şi acesta a rămas doar pe hirtie ! La sfîrşitul lunii decembrie locatarul ne-a scris din nou că situaţia nu s-a schimbat cu nimic, deşi balcoanele (al căror grilaj din lemn s-a rupt tocă dte luna aprilie) prezintă pericol de prăbuşire. Exemplele ar putea continua. Dar, acum, la încheierea anchetei, punted din nou faţă la faţă răspunsurile cu constatările de pe teren, întrebăm forurile vizate : De ce nu vă respectaţi semnăturile 7 Pe ce bază au fost stabilite termenele şi cine se face vinovat de nerespectarea lor 7 Nu există oare obligaţia de a urmări modul In care se aplică măsurile adoptate, cum se respectă termenele fixate 7 Poate că ar fi cazul ca, periodic, să se confrunte răspunsurile date cetăţenilor şi redacţiei cu realitatea de pe teren şi să se adopte măsurile ce se impun. Actuala stare de expectativă, de formalism cras nu poate fi tolerată. In ce ne priveşte, vom urmări în continuare modul In care Sunt onorate semnăturile... Practic... (Urmare din pag. 1) rare, economiseşte sute de ore, compuse din minute adunate, pierdute la un ghişeu aglomerat unde vrei să obţii o informaţie. Din păcate, uneori, se găsesc soluţii practice, se pun şi In aplicare, dar apoi, din motive ea rămin, pentru cei mai mulţi, învăluite In mister, se abandonează. Dar, mi se pare mai... practic să dau exemple. Sunt multe, multe decenii, de Ciad s-a născocit hîrtia copiativă, adică un indigo încorporat pe verso. Este simplă, practică, și nu cere, pentru fabricare, tehnica superatomică a „invadatorilor“ din planeta Ce se stinge in fiecare simbătă seara. Totuşi, hirtia copiativă nu se introduce la acele servicii unde, fiind nevoie de completat mai multe formulare identice, cetăţeanul se simte retrogradat îa virsta pantalonilor scurţi cînd, din pricina unei boacăne, era pedepsit să copieze, de treizeci de ori, fraza: „data, viitoare am să fiu cuminte şi n-am să mai vin cu praştia la şcoală". Maşini automate de francat corespondenţa există, le-am văzut la un oficiu De vreme ce sunt practice şi simple, pentru ce nu se extind, scutind oamenii nenumăraţi de ceremonialul sărutării timbrelor trecuta din mină în mină ? De ce se extind atit da Încet, parcă doar pe bază de interviuri şi raiduri în presă, formele moderne de comerţ, comoda autoservire sau bâtrineasca, dar atit de rapida, plată la vînzător ? Maşinile de tăiat mezeluri, care tindeau să se generalizeze, sînt azi sublime, dar lipsesc cu desăvurşire, antrenînd patru consecințe negative : încetinirea vinzării, manipulări neigienice repetate, efort pentru vinzătoare, formă neeconomîcoasă pentru consumator. S-au instalat, cu mari cheltuieli, primele scări rulanta în unele mari magazine. Practic, civilizat. Dar, în ultimele zece ori, cînd am fost înainte şi după Anul nou, la magzinul „Victoria”, nici o scară nu funcţiona. Iar la modernul parcaj subteran se repetă, de sute de ori pe zi, ur gag demn de filmele lui Chaplin : două bariere care nu mai există trebuie acţionate... electronic ca să se prefacă... tot electronic... că se ridică* Pe lingă acest scheel, anecdota cu inventatorul oliţei de iarnă (cu toarta pe dinăuntru) este floare la ureche ! Exemple, în ambele sensuri, adică şi bune şi rele, mai există o mulţime. Şi pentru că bătălia pentru practic, pentru nou, pentru modern, are o mare însemnătate, apelăm, pe această cale, la cititorii noştri, rugîndu-i să ne ajute, scriindu-ne. Va fi şi pentru mine foarte practic să semnez, într-un Viitor apropiat, un apropo scris de... dumneavoastră ! 154 • Ieri, lucrători ai serviciului economic l-au surprins pe Constantin Stoicescu (26 de ani, fără ocupaţie, bd. 1848 nr. 44), în timp ce încerca să speculeze 1 500 pachete de fişări străine. La domiciliul său a mai fost găsită, o cantitate de figuri. În total s-au ridicat, in vederea confiscării, ţigări în valoare de 34 200 lei. Speculantul a fost reţinut, iar cercetările continuă. • Este cercetat, la circumscripţia 17, un grup de 9 infractori care •— conduşi de Nicolae Medoîanu (str. Traian nr. 21 Constanţa — în fotografie) — au săvîrşit in perioada septembrie-decembrie 1971 mai multe tîlhârîi asupra unor cetateni, îndeosebi în perimetrul Gării de Nord Din ____ pa printre alţii, Enoh Datcu (comuna Cumpănă Constanţa), Garofiţa Spiroiu (str. Schitului nr. 4), Gh. Stoica (str. Soldat Răducanu Grigore nr. 22). Persoanele care pot da relaţii pentru stabilirea întregii activităţi infracţionale a acestor indivizi sunt solicitate să telefoneze la 17.73.30. • La această rubrică, relatam că Radu Pinică (str. Libelulei nr. 11) era urmărit pentru furt din autovehicule. Plutonierul Vintila Rîmbu (circumscripţia 14) l-a descoperit în piaţa Ilie Pintilie unde oferea spre vînzare unele din obiectele furate... • Constantin Ştefânescu, inginer constructor, şef al şantierului I.A.M.C. Otopeni va fi judecat pentru înstrăinarea unor ■ materiale. • A fos reţinut pentru cercetări , urmînd a fi deferit instanței — Nicolae Pascu (str. Barajul Bicaz nr. 2), care, în seara de 29 decembrie, a furat un autoturism Wartburg. Aflat de la Tnfectoratul Miliției Capitalei1111 ■ ■»'N »•»AX.AAAXAAAXţ; *4 4 hochei Manşa a il-a a revenit dinamoviştilor înaintea derbiului primului tur. In noiembrie, „calculele hirtici" indicau favoriţi pe dinamovişti, dar pe teren au cîştigat steniştii ; de data aceasta, sontparindu-le evoluţiile in turul II, Steaua părea să aibă mai multe atuuri pentru a învinge. Totuşi, Dinamo a ciştigat aseară, infirmind pronosticurile. Mobilizindu-şi — aşa cum numai ea ştie — toate resursele, mizind pe arma care li convenea, combativitatea, angajamentul fizic, Dinamo a destrămat încă după primele minute ale partidei intenţia adversarei de a juca organizat, combinativ, impunindu-i lupta. Or, Steaua nu era pregătită şi nici dotată pentru această manieră de joc şi astfel a pierdut iniţiativa. Ea drept vorbind, nici Dinamo —din starea precară de pregătire fizică in care se află majoritatea hocheiştilor noştri — nu şi-a putut permite să menţină tot timpul un ritm ridicat de joc (şi meciul a avut destule perioade trenante), dar judicioasa dozare a resurselor a oferit dinamoviştilor posibilitatea de a da citeva „lovituri” care au şi determinat soarta partidei. Asemenea perioade de şoc dinamoviştii le-au creat în toate reprizele, fie profitând de inferioritatea numerică a adversarilor (la primul şi al doilea gol), fie luind ei iniţiativa de a scoate meciul din momentele sale de acalmie (la golul al treilea), sau chiar supralicitind pornirie ofensive ale steliştilor (reuşind astfel al patrulea gol). S-a văzut la dinamovişti, ieri, o clară expresie a dăruirii faţă de culorile clubului, fiecare încercind să-şi depăşească condiţia actuală (şi am dori să-i vedem animaţi de aceeaşi dîrzenie şi atunci cind vor Îmbrăca tricourile naţionalei) — rezultatul fiind victoria pe care au dobindit-o in dauna Stelei, victorie meritată care ii aduce in fruntea clasamentului. în disputa dintre outsidere, a cîştigat cea care se arătase tocă din primele zile mai bine pregătită, Avintul M. Ciuc. Totuşi victoria ei care păruse clară și neîndoielnică după prima repriză (cînd conducea CU 3—3), a fost pusă in discuție la următoarele 20 de minute, cînd Agronomia a vădit un puternic reviriment. A fost o repriză foarte animată, scorul a ajuns la 3—3, dar se pare că ambele adversare își epuizaseră toate... argumentele, pentru că ulterior n-au mai putut realiza nimic. Pentru învinsele de aseară, prilejul revanșei se ivește curînd, deoarece după pauza de azi, mîine campionatul se reia cu meciurile turului III al grupei A. Sperăm că cele citeva mii de spectatori care au fost aseară la „23 August" vor reveni și ta zilele următoare. C. Diamantopol DINAMO — STEAUA 4-2 (1-1, *«* 1—1). Au marcat : Gh. Huţanu (8’), Fodorea (16’), Tone (23’), Florescu (35’), Gheorghiu (46’), Axinte (St’). Au arbitrat Gh. Tasnadi — Fl. Gubernu. Raport de șuturi pe poartă :■ 21—21 (7—8, 10—5, 7—8) Penalizări : Dinamo 6’ steaua 8’. AVINTUL M. CIUC - AGRONOMIA CLUJ 5—3 (3—0, 2—3, 0—0). Au marcat ! Szabó ITO, 7 p, vi. Gali (26*), Texe (28'), Balta (34’), Văcar (380, Gali (400- Au arbitrat : C. Sgîncă — M. Presneanu. CLASAMENTUL după 2 tururi: 1. Dinamo 10 p; 2. Steaua 10 p; 3. Agronomia 2 p; 4. Avintul M. Ciuc 2 p. (La egalitate de puncte se iau in considerare rezultatele directe dintre echipele In cauză; in cazul de față: Dinamo — Steaua 1—2 și 4—2, Agronomia — Avintul 8—4 și 3—5). flâspuns /a___ întrebarea de ieri (Urmare din pag. I) de garanţie şl care afectează sub orice formă livrarea agentului termic către locatari, se vor face numai In prezenta unul reprezentant al zonei de exploatare a I.D.G.R., care este obligat să urmărească operaţiunile şl să asiste la oprirea şi repunerea în funcţiune a Instalaţiilor. In legătură cu măsurile adoptate I.D.G.R. va afişa In următoarele zile, la toate scările blocurilor cu care are încheiate contracte de furnizare a căldurii anunţuri cu adresele şi telefoanele dispeceratelor de zonă unde există echipe de Intervenţii de serviciu permanent, ziua şi noaptea. Dispeceratele respective pot fi solicitate după cum arzona" TITAN (şoseaua Mihai Bravu, cvartal Titan, şoseaua Colentina) In bd. Muncii nr 98, telefon 21.32.83. ZONA DRUMUL TABEREI (cvartalele Drumul Taberei, Militari, bd. Păcii, bd. Armata Poporului) In str. Ho Şi Min, nr. 11 bloc B., telefon S1.01.63. ZONA GRiviŢA 6 (calea Griviţei, bd. Bucureştii Noi, Ansamblul Jiului, Giuleşti, bd. 1 Mai) în calea Griviţei nr. 148, telefon 18.25.70. ZONA BERCENI (cvartalele Berceni şi Niţu Vasile) In aleea Nişei nr. 4, telefon 23.93.91. Menţionăm că şi în Cazurile în care la unele apartamente, datorită unor defecţiuni in reţeaua de încălzire prin termoficare nu se realizează temperatura de. 20°C, cît prevăd normele în vigoare, cetăţenii se pot adresa la aceleaşi numere da telefon. Carnet handbalistic în sala Fioreasca e programată mîine revanșa meciului universitatea București — Macabi Hărăzim (Israel), contind în cadrul turului I al „Cupei campionilor europeni" la handbal feminin. Partida va începe la ora 18 ★ Rezultate înregistrate in Campionatul de handbal rezervat echipelor din categoria „Onoare" : masculin : Fabrica de ace — Firul alb 26—13 ; Rapid — Berestiviţa 37—26 ; Metalul — Electromagnetica 16—15 ; Recolta — Electrotehnica 23—17 ; feminin : Spartac — F.E.A. 17— U . P.T.T. - Didactica 28—6. O NOUA competiţie de mini-fotbal în sala Dinamo. Mîine, de la ora 17.30: Combinata Dinamo — T.M.B.; Metalul — steaua (tineret); duminică, de la ora 10.30, învinşii intre ei și apoi învingătorii intre ei. Derapaj... In zitere „obişnuite", în capitală se înregistrau, în medie, 30—40 de tamponări Marţi — în primă zi de iarnă autentică — numărul lor aproape s-a triplat : 1X4 tamponuri în 24 de ore. Sigur, trebuie să ţinem seamă şi de condiţiile de circulaţie care s-au înrăutăţit brusc (de altfel, am semnalat că nu s-a intervenit operativ in tovăturarea gheţii). Totuşi — aşa cum ni s-a confirmatl îa serviciul circulaţie I.M M.B. — majoritatea accidentelor s-au datorat manevrelor imprudente din partea unor conducători auto. îndeobşte, a fost vorba de Viteză excesivă (pe gheţuş, 49—59 km/h este, adesea, prea mult...), de depăşiri neregulamentare („în scurt", etc.), de nepisotrarea unei distanţe suficiente între vehicule (maşinile au patinat şi de aici... tamponarea). In genere, ifl toate cazurile s-a făcut resimţit şi derapajul, facilitat adesea și de starea necorespunzătoare a multor anvelope. Iată, deci, că există suficiente argumente spre a se aminti că iarna orice greşeală are consecinţe amplificate... TEATRUL DE COMEDIE prezintă duminică 16 ianuarie pe: Mircea Şeptilici, Silviu Stănculescu, Amza Peltea, Mircea Albulescu, Sanda Toma, Aurel Giurumia, Vasilica Tastaman, Dem Savu, Stela Popescu, Cornel Vulpe, Iurie Darie, Liliana Ţicău, Ştefan Tapalagă, Iarina Demian, Ina Don, Costel Constantinescu, Dumitru Chesa, C. Băltăreţu, Valentin Plătăreanu, Dorina Done, Rozalia Avram, Livia Hanuţu, Mihaela Buta, Candid Stoica, Vladimir Găitan, intr-un SPECTACOL DE LITERATURĂ ŞI UMOR ROMÂNESC cuprinzind piesa intr-un act „INTILNIRI" de Horia Lovinescu şi un RECITAL DE POEZIE. Versuri de: Grigore Alexandrescu, I. L. Caragiale, Mihai Eminescu, George Ranetti, G. Toplrceanu, Ion Minulescu, Tudor Arghezi, M. R. Paraschivescu, Cicerone Teodorescu, Aurel Baranga, Geo Dumitrescu, Marin Sorescu Vineri, Simbătă Duminică Duminică Marţi Miercuri Joi Vineri Sîmbătă Duminică Duminică Marţi repertoriul din 14.1, ora 19)30 15.1, ora 19,30 16.1, ora il Í6.I, ora 19,30 18.1, ora 19,30 19.1, ora 19,30 20.1, ora 19,30 21.1, ora 19)30 22.1, ora 19,30 23.1, ora 11 23.X, ora 19,30 25-1, ora 19 enunţă perioada 14—25 ianaurie 1972 LILIACUL BAL MASCAT SPĂRGĂTORUL DE NUCI DON PASQUALE BOEMA TRUBADURUL SEARA VIENEZA LARME COSIFAN TUTTE ECATERINA TEODOROIU SEARĂ DE BALET GERSHWIN AIDA Biletele se găsesc la casa teatrului din bd. Gheorghe Gheor- ■ ghîu-Dej nr. 70—72, tel. 13 18 57, şi la agenţia din calea Victo-riei nr. 40 (pasajul Majestic) tel 16 48 20, zilnic între orele 10—13 și 17—19,30. întreprinderea TAROM organizează un nou CONCURS DE ADMITERE pentru însoţitori de bord. Candidata trebuie să îndeplinească următoarele condiţii : — sănătate perfectă —• prezentare fizică plăcută — domiciliul slabi în Bucureşti — stagiul militar satisfăcut (bărbaţi). — cunoaşterea a două limbi străine din cele de Uz internaţional: engleza, franceza, germana, rusă, sau italiana limba engleză se cere cu prioritate. — virsta femeiei—25 ani. — virsta bărbaţi pină la 30 ani. Se preferă persoanele care au avut tm stagiu in producţie de minimuim 1 an. La inseriere se vor prezenta actul de naştere in copie legaUzată, actul de studii in original, însoţit de o copie, precum şi o copie după cartea de muncă sau adeverinţă de Vechime in muncă. înscrierile se fac la serv. personal TAROM, Aeroportul Băneasa, zilnic Intre orele 10 si 15.15, pină la data de 15 ianuarie 1972. Informații la tel. 33.00.30, interior 33. ,.Ií«Sí " INFORMATIA SFATURI DE SEZON DACA GENERATORUL DE CURENT CONTINUU (DINAMUL) nu mai funcţionează din cauza unei defecţiuni mecanice sau electrice, acesta se deconectează din circuitul electric, putîndu-se folosi curentul furnizat de bateria de acumulatoare, ziua pe o distanţă de circa 100 km, iar noaptea pe aproximativ 40— 50 km, deoarece intervin consumatorii de energie conectaţi la reţea ca faruri, lanterne, ştergătoare parbriz etc. IN INSTALAŢIA de ungere se vor folosi uleiurile indicate de cartea tehnică, adică cele cu vîscozitate mai scăzută (mai fluide, de iarnă). PREZENŢA LICHIDULUI ANTI GEL în instalaţia de răcire este absolut necesară cînd automobilele sunt parcata in aer liber , se evită astfel golirea instalaţiei peste noapte. Trebuie însă să se ţină seama de unele amănunte. Completarea cantităţii de lichid se face numai cu unul de aceeaşi calitate sau, în cel mai rău caz, cu apă distilată, deoarece amestecul a diferite compoziţii poate provoca precipitarea lor sau înfundarea instalaţiei. Lichidul antigel trebuie schimbat după cel mult doi ani de folosire. După golirea instalaţiei, aceasta se spală cu apă. Spre a evita „dopurile“ de aer, după reumplerea instalaţiei cu antigel, se porneşte motorul, se lasă să funcţioneze o jumătate de oră şi dacă nivelul lichidului a scăzut, se completează. ÎMPOTRIVA CORODARII părţilor inferioare ale automobilelor, atunci cînd se circulă pe drumuri pe care — din cauza zăpezii şi a poleiului — s-a împrăştiat sare, se recomandă acoperirea cu un strat protector de substanţe anticorozive. Ing. George Four  4 Pag. a 3-a CENTRUL de documentare şi publicaţii tehnice — str. C. A. Rosetti nr. 21, sectorul 1, telefon 11.78.60, angajează ACHIZITOR sau MERCEOLOG, OPERATOR sau asistent operator imagine film, ELECTRICIAN cunoscător aparatură de iluminare pentru filmări şi CONTABIL pentru administraţie sector film şi foto. TRUSTUL construcții montaje miniere , stația utilaj transport, str. Sf. Ion Nou nr. 33, telefon 22.39.22, angajează, pentru București, TEHNICIAN normator, ECONOMIST contabilitate, CONTABIL,TOPOMETRIST, INGINER constructor și DACTILOGRAFA, cU Îndeplinirea condiţiilor legale ÎNTREPRINDEREA „Proton", splaiul Unirii nr. 16, tel. 41.11.44, angajează DIRIGINTE şantier cu jumătate normă, ECONOMIȘTI, MERCEOLOGI aprovizionare, PRIMITORI, distribuitori. ÎNTREPRINDEREA de comerț exterior „Ilexim", str. 13 Decembrie nr. 3, angajează ECONOMIŞTI şi MERCEOLOGI cu practică in comerţul exterior, cunoscători limbi străine, DACTILOGRAFE limbi străine. CENTRALA confecţiilor Bucureşti, bd. Armata Poporului 7, sectorul 7, angajează REVIZORI contabili, cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu. INGINERI constructori şi INGINERI Instalatori, ECONOMIŞTI şi TEHNICIENI constructori, specializaţi În activitatea de investiţii, UMFLĂRI mecanici şi TIMPLARI manuali, ŞEFI depozit şi GESTIONARI. Solicitanţii se pot adresa zilnic la sediul centralei, serviciul personal, sau la telefon 31.22.22. M.A.I.A.S.V. PIATMA nr. 23 cu sediul In București str. înclinată nr. 24 sectorul 6, angajează cu respectarea condițiilor de studii și stagiu. DACTILOGRAFE, MERCEOLOGI, GESTIONARI. Informații la tel. 23.35.89. ÎNTREPRINDEREA „Energomontaj", calea Dorobanților nr. 103—105, sectorul 1, angajează, pentru serviciul de control financiar intern, REVIZORI contabili principali. Solicitanții se vor prezenta cu actele necesare angajării la sediul întreprinderii. INSTITUTUL de proiectări constructe de mașini, calea Victoriei nr. 218, sectorul 1, angajează ŞOFERI şi PORTARI. Informaţii la tel. 14.77.32. UZINELE „Electronica“, str. Baicului nr. 82, sectorul 2, angajează INGINERI şi TEHNICIENI cu practică Îndelungată in următoarele specialităţi : mecanică sau T.C.M„ electrotehnică sau electromecanică, electronică. De asemenea angajează ELECTRONIŞTI, LĂCĂTUŞI ajustori, STRUNGARI, FREZORI, RABOTORI , mortezori, RECTIFICATORI şi MATRIŢERL solicitante trebuie să aibă domiciliul In Bucureşti. O.C.L. „Alimentara“-7, calea Victoriei 58, etajul 3, angajează SEFI de magazine produse alimentare, VÎNZATORI produse alimentare, GESTIONARI pentru centre fie carne, VÎNZATORI măcelari AJUTORI vinzatori macelari, REMIZIERI centre lapte, CASIERI unități alimentare, CASIERI colectori DACTILOGRAFE, cu Îndeplinirea condiţiilor legale fie studii şi stagiu. Informaţii suplimentare se primesc zilnic, la biroul personal, tel. 15.16.80. SPITALUL „Dr. ȘTEFAN STANCI“ angajează prin «*»* • CONCURS — ȘEF SECTOR economic și gospodărire, cu studii superioare economice și 8 ani vechime economică. Fără concurs angajează: ȘEF birou administrativ, DACTILOGRAFA, ASISTENTE și SURORI MEDICALE, ASISTENTE laborator. Solicitanții trebuie să aibă domiciliul în Bucureşti. Informaţii la telefon 3509 75. \ MAGAZINUL „MUZICA" \ n calea Victoriei 41, tel. 15.60.88, ţ VINDE \ i cu numerar, virament şi rate fS 4 (lo rate lunare şi acont 15%), 4 5 chitare electrice tip „Hora" cu 4 S semirezonanţă, prevăzute cu două JJ + doze R.F.G., la preţul de lei L578, 4 bucata. c  4 CASA PRIETENIEI ROMÂNO-SOVIETICE Programul manifestărilor pe perioada 14—20 ianuarie 1972 Vineri, 14 ianuarie, ora 19, rubrica FIGURI REPREZENTATIVE DIN ISTORIA ŞTIINŢEI, N. E. JUKOVSKI — savant rus de prestigiu Internaţional (cu prilejul împlinirii a 125 de ani de la naştere). Va vorbi prof. dr. docent Petre Augusto. Urmează un program de filme, Simbătă 15 ianuarie, ora 19, ciclul ESTETICA, ARTA ŞI CONDIŢIA UMANA, colocviu : Estetica marxistă şi creaţia artistică contemporană. Participă conf. univ. dr. Gheorghe Stroia, conf. univ. dr. Titus Mocanu, dr. Pavel Cîmpeanu. Discuţia va fi condusă de dr. Ion Pascal. Urmează filmul documentar „în tainiţele muzeului“ şi un film artistic. Duminică 16 ianuarie, ora 10.30, manifestare pentru tineret. Ciclul TINEREŢE NĂZUINŢE, IDEALURI. Consultaţie. Cum ne formăm ca Oameni multilateral dezvoltaţi . Va vorbi prof. Toma Stan, cercetător ştiinţific principal la Institutul de ştiinţe pedagogice. Urmează filmul documentar „Orizont ştiinţific nr. 14“, şi un film artistic, ora 19 , ciclul MORALA IN SFERA DE COMPETENTA A OPINIEI PUBLICE. Colocviu etic. Optica nocivă a toleranţei. Participă Elisabeta Ionescu, judecător la Tribunalul Suprem, Emil Cioflan, directorul Direcţiei teritoriale de control şi revizie a municipiului Bucureşti, prof. Costin Ştefănescu, şef de secţie la Institutul de ştiinţe pedagogice. Discuţia va fi condusă de Sorin Helban, ziarist. Urmează filmul documentar „Vârsta opţiunilor“ şi un film artistic. Marţi, 18 ianuarie, ora 19, ciclul ŞTIINŢA POLITICA ŞI SOCIETATEA. Simpozion Configuraţia actuală a societăţii româneşti. Vor vorbi acad. prof. Nicolae Teodorescu, vicepreşedinte al Asociaţiei oamenilor de ştiinţă din România, prof. univ. Ludovic Takacs, membru al Academiei de ştiinţe sociale şi politice, vicepreşedinte al Consiliului oamenilor muncii de naţionalitate maghiară din România, cpnof. univ. dr. Ion Răvar, director general adjunct al Direcţiei Centrale de Statistică. Urmează filmul documentar, „Anii electronici” şi un film artistic Miercuri 19 ianuarie, ora 19, rubrica POESIS ’73 . In dezbatere Poezia şi conştiinţa epocii. Participă Nina Cassian, acad. prof. Mihai Esniuc , Franz Johannes Bulhardt, poet. Dezbaterea va fi condusă de Dan Zamfirescu, critic literar, urmează lecturi din creaţia poeţilor participanţi la dezbatere, in interpretarea unor actori ai teatrelor din Capitală filmul documentar „Casa lui Călinescu“ şi un film artistic. joi 20 ianuarie, ora 16, chiul Civilizaţia in afluxul tehnicii. Simpozion Automatizarea proceselor tehnologice. Participă prof. univ dr. ing. Sofronie Laurenţiu, conf. univ. dr. ing. Florea Simion conf. univ. dr. ing. Mihai Tferdişco. Urmează filmul documentar „Inteligenţa cifrată" şi un film artistic. Staţia PECO din Drumul Taberei In cartierul Drumul Taberei, la imediata apropiere a Unităţii autoservice „Ciclop", a început să funcţioneze o modernă staţie PECO. Automobiliştilor li se rezervă o surpriză plăcută : staţia are la dotare 5 pompe, instalate pe refugii separate, astfel că alimentarea se poate face la 10 autovehicule deodată. Capacitatea — 8. 000 litri, pentru toate sortimentele de benzină (CO 75, CO 90, CO 98), motorină, precum și produse petroliere de uz casnic.Acestea din urmă stat oferite la alte două pompe separate de celelalte, tocmai pentru a se evita aglomeraţiile). Staţiunea mai cuprinde o colonetă de aer-apă şi un spaţiu in cabină pentru unele accesorii auto (căpăcele, ventile, petice calde, lichid de frină, bujii, apă distilată, curele de ventilator) necesare unor depanări uşoare.