Informatia Bucureştiului, iunie 1972 (Anul 19, nr. 5836-5861)

1972-06-21 / nr. 5853

Ne aflăm înaintea ultimelor două etape ale diviziei naţionale A de fotbal, înaintea ultimelor 16 meciuri. .. Acum, fiecare partidă devine decisivă, fiecare partidă putîndu-şi pune amprenta pe dezlegarea ecuaţiilor acestui pasionant cam,pionat. De aceea aşteptăm, alături de toţi iubitorii fotbalului, cu nerăbdare, partidele de astăzi. Ce clarificări sunt posibile ? Desemnarea cîştigătoarei titlului (dacă F.C. Argeş cîştigă meciul cu Crişul, iar U.T.A. pierde la Iaşi şi „U“ Cluj în faţa Stelei), a companioanei Crişului In drumul său spre divizia B (dacă Politehnica pierde şi Petrolul obţine victoria in dauna dinamoviştilor, ca şi C.F.R. Cluj în dauna Farului), « participantelor la »Cupa U.E.F.A.“ şi a cîştigătorului titlului de golgeter (cu condiţia Îndeplinirii baremului de 20 de goluri stabilit de federaţie anul trecut). Este, oare, probabilă consemnarea uneia dintre aceste clarificări . După părerea noastră, cea mai posibilă pare cunoaşterea, cu o etapă înaintea finalului, a echipei campioane. Condiţiile detaşării piteştenilor la 4 puncte sau 3 puncte avans par cel mai uşor de îndeplinit, în limita pronosticurilor fireşti. Liderii sunt mari favoriţi în partida cu „lanterna roşie“, iar studenţii clujeni şi chiar textiliştii nu beneficiază de calculele hîrtiei în întîlnirile lor cu Steaua şi, respectiv, Politehnica Iaşi. Steaua are prima şansă, datorită avantajului terenului propriu... In schimb, la Iaşi, se dispută „meciul etapei". U.T.A. şi Politehnica vor lupta din răsputeri pentru obţinerea victoriei. Gazdele vor evolua cu spectrul retrogradării în faţă, legîndu-şi toate speranţele de acumularea a două puncte, ce ar putea deveni salvatoare. Un rezultat posibil — egalitatea — n-ar satisface, însă, nici una dintre echipe ; pierderea unui punct le-ar îndepărta de țelul lor ! Și acum, Înaintea jocului, tocmai un meci nul este pronosticulnormal“... Elucidarea bătăliei pentru evitarea retrogradării se pare că va fi amînată, totuşi, pină duminică. Este greu de crezut ca ieşenii vor pierde şi că Petrolul şi C.F.R. Cluj vor învinge, mai ales că ultimele două formaţii primesc replica dinamoviştilor şi constănţenilor, ce nu pot fi socotiţi, în nici un caz, victime sigure... O altă problemă de rezolvat, stabilirea ocupantelor locurilor 2 şi 3, care oferă locatarelor dreptul de participare la „Cupa U.E.F.A.“, credem că va fi, de asemenea, amînată pentru ultima etapă. U.T.A. şi „U“ Cluj — deşi ambele poate mai speră încă la cucerirea titlului — sunt serios ameninţate de A.S.A. Tg. Mureş. Mureşenii pot spera într-un succes în meciul de azi, de la Bacău, deoarece Sport Clubul nu mai este echipa ce ataca,deunăzi, locul întîi. Şi cum în ultima etapă — aşa cum azi joacă în deplasare — cele trei pretendente la „Cupa U.E.F.A.“ vor evolua pe teren propriu, elevii lui Bone speră să pornească în cursa ultimelor 90 de minute de la aceeaşi linie de start cu U.T.A. şi „U“ Cluj. In fine, alte două jocuri ale etapei, cele de la Craiova (Universitatea Craiova — Jiul) şi de la Bucureşti (Rapid — Steagul roşu) sunt interesante in ideea stabilirii clasamentului golgeterilor. Oblemenco şi Neagu vor asalta porţile adverse pentru a marca unul sau două goluri care l-ar apropia de pragul celor 20 cerute de regulament. Dar, lăsînd la o parte miza partidelor, considerăm că la Bucureşti, în cuplajul de după-amiază, de pe stadionul „23 August" (ora 18 : Rapid — Steagul roșu, în continuare : Steaua — „U“ Cluj), spectatorii vor avea ocazia să urmărească două partidespectacol. In prima, nici una dintre echipe nu este extrem de interesată de punctele puse în joc, iar in meciulvedetă, confruntarea de tradiţie dintre militari şi studenţi are toate atuurile să prilejuiască un joc de calitate, în care evoluează cîţiva dintre jucătorii fruntaşi ai ţării. In divizia a de fotbal Cu gîndul la posibilele clarificări... • Meciul etapei se joacă la Iaşi • Toate Pretendentele la „Cupa U.E.F.A." evoluează în deplasare • Se poate elucida problema retrogradării ? Pe stadionul „23 August", un cuplaj atractiv : RAPID — STEAGUL ROŞU și STEAUA — „U" CLUJ fotbal Final pasionant în campionatul categoriei „Onoare“ • VREMOAS, pe primul loc, graţie golaverajului • Granitul s-a aflat o repriză în... categoria „Promoţie“ o Vîscoza, Bere Rahova şi Prefabricate neaşteptatele... ospitaliere • Triumf, retrogradată împreună cu Gloria Campionatul categoriei „Onoare" de fotbal a cunoscut un final de un dramatism rar întîlnit. Elocvent In acest sens este faptul că echipa învingătoare Si formaţiile retrogradate au fost decise abia în ultima etapă si la. .. golaveraj. Este pentru întîia oară cînd se produce o asemenea sosire strînsă şi se retrogradează cu 27 de puncte ! Etapa a 30-a a fost aşteptată cu sufletul la gură de marea majoritate a echipelor Principalul punct de atracţie l-a constituit meciul dintre Granitul, interesată să nu părăsească scena acestei categorii şi URF.MOAS temătoare să nu se trezească — la potou — pe locul secund Granitul a atacat furtunos din start însă. UREMOAS, pe un contraatac a obținut o lovitură liberă care a fost transformată de Bădescu. Apoi, jocul s-a mnî echilibrat și pînă la pauză. UREMOAS (profitînd de jocul nesigur al apărătorilor adverşi) reuşeşte să maj oreze scorul tot printr-un contraatac şi prin acelaşi Bădescu. Se părea că UREMOAS va obţine o victorie confortabilă mai cu seamă că, din min. 58 Granitul a rămas în 10 oameni, Lăzărescu fiind eliminat Scoaterea de pe teren a lui Lăzărescu s-a produs ca urmare a unor proteste la adresa tusierului C Toniță I înlocuitorul de ultim moment al lui Gh. Manusaride !■) care nu a semnalizat un ofsaid , evident din care UREMOAS a înscris. Bineînțeles, arbitrul de centru O. Petrea (excelent în decizii pe tot parcursul meciului) a reparat gafa tuşierului, neacordînd golul. în continuare, Granitul s-a aruncat în atac cu toate forţele. Speranţele salvării au fost aprinse de Mirea, care a redus din handicap cu un şut din voie de la 15 m. Deconectarea echipei Granitul şi a susţinătorilor ei s-a produs abia în min. OB cînd „veteranul" Voinea (introdus după pauză) a înscris cu o lovitură de cap. Scorul de 2—2 a fi dus o mare dezamăgire în tabăra echipei UREMOAS care s-ar fi văzut (în cazul pierderii la masa verde a jocului cu Gloria) detronată, în același timp, pe terenul „Barbu Vitcărescu“. Automatica (adversara echipei UREMOAS la primul loc) juca cu TAROM. Automatica a trecut 50 de minute prin mari emoții deoarece aviatorii — dînd o viguroasă replică — au condus cu 1—0. Pînă în final, Automatica s-a impus însă cu 4—2. în meciur de care aveau de desemnat pe retrogradate s-au înregistrat unele rezultate destul de curioase ! Vîscoza, care a candidat — pînă cu o etapă în urmă — la primul loc a fost, învinsă cu 2—1 de Agronomia, depășită în etapa precedentă pe propriul ei teren. La fel, Bere Rahova, imbatabilă în retur în calitate de gazdă a pierdut _ tot cu 2—1 — întîlnirea cu Acumulatorul. Meciul dintre Prefabricate şi Triumf s-a încheiat la egalitate. 1—1, rezultat după care Triumf a răsuflat uşurată (neştiind ce o aşteaptă. . .) întrucit depăşise graniţa celor 26 de puncte. Gloria Si C.I.L. Pipera s-au întîlnit într-un meci decisiv. A învins C.I.L. Pipera cu 4—3, după ce gazdele au condus cu 3—1 ! Chimistul a învins — scontat — pe I.O.R. cu 2—0, iar în singurul meci fără miză. Abatorul a dispus cu 1—0 de T.C.S.I.M. Pe primul loc în clasament este clasată UREMOAS care, la egalitate de puncte cu Automatica, are un plus de cinci goluri. întrucît Gloria a renunţat la contestaţie (punctul pe care l-ar fi obţinut nu ar mai ajuta-o cu nimic), UREMOAS urmează să participe la barajul pentru promovarea în divizia C. Pierzând confruntarea directă cu C.I.L. Pipera, Gloria este prima retrogradată. A doua a fost cunoscută abia după calcularea golaverajului Pe Gloria, în categoria „Promoţie“, o va însoţi Triumf care are golaverajul cel mai slab dintr-un grup de şase echipe aflate la egalitate de puncte. e\\\\\\\\\\\\\\\m Dan Porumbaculesc Aspecte de la meciurile etapei a 0 ,XXIX-a a diviziei A de fotbal se ţi "vor transmite pe posturile noastre ^ de radio în cadrul emisiunii „Orele ^ serii“. Astă seară, cu începere de la ora 0 22,30 pe micul ecran vor fi prezenţi taie secvenţe înregistrate de la memiciul Politehnica Taşî — U.T. Arad " CLASAMENTUL 1. UREMOAS 30 15 6 43-23 40 2. Automatica 30 13 14 3 42-22 40 3. Abatorul 30 13 10 7 36-31 36 4. VîăCoza 30 14 7 9 40-32 33 5. I.C.S.I.M. 30 11 9 10 36-34 31 6. Bere Rahova 30 12 5 13 30-45 29 7. Chimistul 30 8 12 10 42-45 20 8. Prefabricate 30 8 12 10 39-44 28 9. Acumulatorul 30 8 12 10 33-46 28 10. TAROM 30 11 5 14 39-38 27 11. I.O.R. 30 10 7 13 32-36 27 12. Granitul 30 9 9 12 31-33 27 13. Agronomia 30 10 7 13 31-37 27 14. C.I.L. Pipera 30 10 7 13 37-43 27 15. Triumf 30 7 13 10 26-35 21 16. Gloria so 8 7 15 35-48 23 INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI AFLAM BE LA InspectoratulMiliției Capitalei • Marin Petre (str. Dristor 217), gestionar la unitatea de desfacere a cărnii din str. Decebal nr. 4, a fost surprins, pe cînd inversa calitățile la carnea varidată. Reținit, va fi judecat conform procedurii speciale. Ieri la ora 11,mergind cu bicicleta pe str. Bîrlogeni, Octavia Boţea (17 ani, elevă în clasa a Xll-a a liceului „Aurel Vlaicu" , str. Harghita nr. 57) nu a respectat — la intersecţia cu bd. Bucureştii Noi — semnificaţia indicatorului „Oprire la intersecţie". A fost lovită mortal de autobasculanta 32-B-6790 (III), condusă de Matei Melinte, care circula cu viteză. Cercetările continuă. • Aseară, a izbucnit un incendiu in locuinţa Gheorghiţei Căpitanu (str. Spătaru Nicolae Milescu nr. 7—11) . In absenţa locatarei, televizorul uitat descris s-a supraîncălzit şi a explodat. S-au Înregistrat pagube de 6000 lei. • Personalul agenţiei CEC din calea Şerban Vodă nr. 258 l-a prins pe Constantin Mihalache (comuna Popeştileordeni , 17 ani, elev la Şcoala generală nr. 190). Falsificînd trei librete, acesta reuşise să ridice diferite sume de la alte agenţii. • Lucrînd, la domiciliul său, cu o maşină electrică de găurit necorespurazătoare, Cristian Cristescu (65 de ani, pensionar, str. Pecetei nr. 4) a fost electrocutat mortal. ...$t din *â//de tribu/ia/o/w .. .56 de cereri de împrumut semnate în fals, nenumărate chitanţe falsificate, modificarea sumelor menţionate de salariaţi în cererile de împrumut etc. etc. Autorul acestor fapte ? Este Ion Dobre (str. Ion Andreescu nr. 31), fostul casier al Casei de ajutor reciproc din cadrul IIS Electroaparataj. În perioada anilor 1970/1971, uzînd de calitatea sa, el şi-a însuşit în mod repetat — prin mijloacele infracţionale arătate — mari sume de bani, provocînd un prejudiciu de 416 481 lei... .. .Valea Prahovei, Snagov, barul „Continental", note de plată însumînd 4 000 de lei la un singur chef.Finalul era inevitabil. Judecat in faţa foştilor colegi de serviciu, Ion Dobre a fost, zilele trecute, condamnat, prin sentinţa secţiei 3 penale a Tribunalului municipiului Bucureşti, la 22 ani închisoare. In afara acestui echitabil epilog, faptele lui I.D. ne-au reamintit şi de alte cazuri în care delapidatori şi-au însuşit din gestiunea unor C.A.R. Cenzorii ar trebui să reflecte. box. Campionatele seniorilor tot mai interesante © Primul campion eliminat: C. Gruiescu! © Stumpf de trei ori la podea! fl Populau şi Kiss învinşi de... juriu © Actele nesportive, prompt sancţionate © De astăzi, semifinalele Ieri, în ultimele două reuniuni preliminare ale campionatului naţional de box al seniorilor, outsiderii au făcut multe clipe grele favoriţilor. Unii au reuşit chiar să răstoarne calculele hîrtiei. Este cazul, în primul rind, al lui Tr. Cerchia (elev al tînărului antrenor constănţean I. Dinu), care l-a eliminat pe deţinătorul centurii categoriei muscă, C. Gruiescu ! Meciul a fost extrem de disputat si de echilibrat, Cerchia (care are în palmares victorii la C. Ciucă si Toni Mircea) a primit decizia gratie plusului de vitalitate dovedit in ultima repriză. A doua surpriză a furnizat-o Mera învingător în fata Analistului de anul trecut, A. Moraru, principalul favorit al „cocoşilor" în absenta lui Dumitrescu, trecut la „pană". Peia a meritat decizia pentru că a fost mai clar în lovituri, Moraru primind si un avertisment. „Dosarul” erorilor de arbitraj s-a îmbogăţit cu două noi cazuri. N. Păpălău, deşi a avut permanent iniţiativa lovindu-şi dur adversarul, pe Al Popa (care a stat în defensivă şi, în plus, a făcut cunoştinţă şi cu podeaua), nu a intrat în gratiile juriului. E adevărat că Popa a fost mai tehnic însă, loviturile expediate de el au putut fi numărate pe degete. La fel s-a intîmplat Si cu V. Kiss, care. Ca si cu prilejul „Centurii de aur" a fost „victima" arbitrilor. De astă-dată cel preferat a fost I. Lungu. Reuniunile nu au fost scutite, din păcate, și de unele gesturi nesportive. Astfel, P. Pirvu — în meciul cu P. Cîmpeanu — a simulat o lovitură sub centură. Pîrvu, nu a putut însă induce în eroare pe medic şi a fost descalificat. Apoi, în meciul cu I. Nicolau, V. Dragan şi-a lovit intenţionat, adversarul cu capul ! Actul nesportiv al lui Drăgan a fost dezaprobat de public şi sancţionat prompt de directorul de luptă. De notat în continuare, bătălia dintre Cojan şi Pop, apariţia promiţătoare (după o absenţă de un an de pe ringurile bucureştene) a lui Dumitrescu şi expedierea de trei ori la podea a lui Stumpf (!) care, totuşi, a punctat mai mult, în ceea ce-i priveşte pe Amăzăroaie, Pometcu, Nedelcea Dobrescu si Cutov. toti au obtinut victorii facile. REZULTATELE : REUNIUNEA DE LA ORA 14 : Toni Mircea b. ab. II pe Angelescu; Badea b. p. (3—2) Anderea ; Peia b. p. (3—2) A. Moraru; Lungu b. p. (3—2) Kiss; Cutov b. ab. II Piriei; Mathe b. ab. II lonescu; D. Moraru b. p. (5—0) Teofil; Stumpf b. p. (4—1) Siliște ; Cimpeanu b. des. I. Pîrvu ; Constantinescu b. ab. I Chifu. GALA DE LA ORA 19: Cerchia b. p. (3—2) Gruiescu ; Nicolau b. des. III Drăgan; Cojan b. p. (5—9) Pop; Cocioc b. p. (4—1) Sutnică; Pometcu b. p. (5—0) Mareș; Amăzitroaie b. ab. II Covaliov; Nedelcea b. p. (5—0) Butiseacă; Dumitrescu b. p. (5—0) Borteș; Hodoșan b. p. (4—1) Vornicescu; Silberman b. p. (5—0) Vlad; Popa b. p. (3—2) Popălău; Dobrescu b. ab. III Trandafir. ASTAZI, de la ora 19, se dispută prima reuniune semifinală. HANDBALIST« STUDENŢII » EVOLUEAZĂ ÎN R.F. A GERMANIEI O selecţionată studenţeasca masculină de handbal a ţării noastre a plecat în R F. a Germaniei, unde va întreprinde un turneu pînă L sftrşitul acestei luni. Sub conducerea antrenorilor E. Trofin si R. Sotiriu au făcut deplasarea, printre alţii, Banciu, Dan Marin, Stef, Anton, Roşu şi Capră. Programate iniţial pentru zilele de 22 şi 23 iunie, la Piteşti şi respectiv, la Ploieşti, cele două meciuri amicale dintre selecţionatele olimpice masculine de handbal ale României şi S.U.A., au fost amînate pentru luna viitoare, noile date urmând să fie fixate ulterior. Adunarea generală (Urmare din pag. 1) faptul că asociaţia nu are dreptul să ia măsuri care contravin unor norme legale. In al doilea rind, pentru că preşedintele, primind prime şi, o perioadă, chiar salariu lunar, a devenit, prin aceasta, salariat al asociaţiei, deţinînd, astfel, două funcţii incompatibile. De subliniat, deci, că în calitate de preşedinte al unei asociaţii de locatari — activitate efectiv obştească — nu avea dreptul (chiar dacă hotărîrea a fost luată la propunerea „unui grup de locatari") să accepte onorarii. Este o chestiune de etică cetăţenească, şi am vrea cu acest prilej să repetăm o frază din articolul amintit . ..Nu este aceasta oare, o sfidare la adresa atîtor mii de oameni care în cartier, la clubul uzinei, în diferite organizaţii ele prestează, fără nici o pretenţie, cu pasiune, diverse activităţi obşteşti ?“ Evident că acceptarea unor asemenea practici, denaturează însuşi scopul creării asociaţiilor de locatari. Oare cum ar privi cei care continuă să susţină punctul de vedere greşit că membrii comitetului asociaţiei trebuie premiaţi, dacă li s-ar cere să ofere „cadouri" şi altor cetăţeni ce-şi închină o bună parte din timpul lor liber unor activităţi obşteşti ? Cit despre penalizările percepute (fără de care nu ar fi existat premiile oferite cu atîta largheţe) iată şi părerea a doi jurişti. „Toate asociaţiile de locatari trebuie să se înscrie in limitele legii. Nimeni nu poate hotărî altfel de cum spune legea" (Dumitru Popescu, procurorul şef al municipiului). „Asemenea penalizări, chiar dacă sunt votate de adunarea generală, orice instanţă le declară nule, la cererea chiar a unui singur membru al asociaţiei", (Iulius Ticlete, preşedintele judecătoriei sectorului 4). Trebuie să arătăm că tovarăşii care ne-au scris s-au referit la preşedintele lor ca la un om muncitor. Mai puţin însă au ţinut seama de aspectul etic al problemei. Este motivul care ne-a determinat la această discuţie publică. PROPUNERILE CETĂJENILOR (Urmare din pag. 1) luării, materializării şi urmăririi rezolvării propunerilor făcute de aceştia. ILIE CIOATĂ: In fiecare cartier există probleme edilitare, a căror rezolvare preocupă pe cetăţeni. La noi, în Ostrov, terenul este limitat de apele lacului ce-i înconjoară. Aveam nevoie însă, pentru copii şi tineret, de un teren sportiv şi de joacă. Ne trebuia un mic părculeţ. Loc liber nu era decit Din apă. Ne-am adresat Comitetului executiv şi ni s-au repartizat maşini. Apoi, am apelat la alegători, cu ajutorul cărora am transportat aproape 50 000 mc. pămînt. Pe urmă, am însămînţat gazon, am plantat pomi, am pus bănci... Eu pot să vă spun că una din principalele noastre obligaţii, ca deputaţi, este să participăm nemijlocit la materializarea propunerilor cetăţenilor, să contribuim direct la găsirea căilor concrete de rezolare a unei anumite probleme edilitare. Fiindcă, dacă, de fiecare dată, ne-am mulţumit, doar, să sesizăm consiliul popular, ne-am diminua obligaţiile şi responsabilităţile mandatului încredinţat. ŞTEFAN MIHAIL : Totuşi, sprijinul Comitetului executiv este de neînlocuit. Mă refer la investiţii, la asistenţa tehnică. Fără sprijinul material al Comitetului executiv al Consiliului popular al sectorului 7 n-am fi putut realiza un canal de peste 1,5 km. Dar forţa de muncă era insuficientă. Atunci, ne-am adresat locuitorilor. Cu ei am transportat tuburile, am făcut săpăturile. Pentru buna desfăşurare a lucrărilor s-a ales un comitet de acţiune care a organizat şi condus munca. Ceea ce vreau să subliniez este că nu trebuie să aşteptăm totul de-a gata, ci să-i mobilizăm pe oameni la realizarea obiectivelor edilitare necesare locului respectiv, să participăm efectiv la organizarea acţiunilor gospodăreşti. CORNELIA POPESCU : Desigur, cerinţele cetăţenilor sporesc, important este însă ca ei să aibă certitudinea că propunerile lor îndreptăţite se înfăptuiesc treptat. In mod firesc, există o anumită prioritate în rezolvarea problemelor, în funcţie de nevoile imediate, de posibilităţile materiale. Oamenii trebuie să fie însă lămuriţi, să cunoască, motivele unei anumite opţiuni. Altfel, cetăţenii sunt nemulţumiţi, iar calitatea noastră de exponenţi ai intereselor lor este prejudiciată. Trebuie să arăt, totuşi, că unele situaţii, care deşi după aprecierea noastră necesită rezolvări urgente, ies cam greu din faza de studiu. Aşa este, de pildă, problema apei potabile în cartierul Prelungirea Ferentari.. RED. : Aşa cum s-a şi configurat deja, aveţi dreptul şi datoria ca deputaţi, potrivit legii 57, privind organizarea şi funcţionarea consiliilor populare, să vă adresaţi organelor locale de specialitate ale administraţiei de stat şi să le solicitaţi sprijinul. Intîlniţi, întotdeauna, la acest nivel, receptivitatea cuvenită faţă de propunerile cetăţenilor pe care, in fond, dv. Ie transmiteţi acestor foruri ? HERCULES PISAN : In circumscripţia mea problemele edilitare se referă la insuficienţa spaţiilor comerciale. Am arătat, încă acum doi ani, apelind şi la ziarul dv., necesitatea ca în blocurile nou construite să se repartizeze parterul pentru comerţ. Am primit un răspuns pozitiv, dar iată că şi acum se clădeşte un bloc, fără a se fi recurs la soluţia propusă. De asemenea, pentru limitarea prafului datorat circulaţiei intense de pe bd. Ilie Pintilie şi şos. Ştefan cel Mare am solicitat să se stropească artera mai des. Am insistat, dar fără rezultat. Mult prea adesea, primim răspunsuri vagi de genul : „Problema se va studia". E o formă de „rezolvare" care ne nemulţumeşte, care contravine spiritului de responsabilitate ce-l pretindem organelor locale în activitatea de rezolvare a propunerilor noastre. MARIA BORDEI: Şi noi am insistat pentru a nu se mai folosi în gara Basarab locomotive ce produc fum. N-am obţinut nici un rezultat, ca şi în situaţia telefoanelor publice, care lipsesc pe mari porţiuni de pe calea Griviţei. PETRE ABIONTE : S-au rezolvat, în cartier, probleme edilitar-gospodăreşti importante. Nu am reuşit însă să „asanăm" parcul Nicolae Bălcescu, unde diverşi huligani continuă să-şi facă de cap. Noi, deputaţii, am arătat situaţia chiar şi în sesiuni. S-au luat angajamente, s-au făcut promisiuni, dar rezolvarea întîrzie. RED. : Tot legea 57 prevede dreptul deputaţilor de a pune întrebări şi de a adresa interpelări comitetului executiv, oricărui membru al acestuia, precum şi conducătorilor organelor locale de specialitate ale administraţiei de stat, ai organizaţiilor economice, întreprinderilor şi instituţiilor subordonate consiliilor populare, cu privire la activitatea acestora. Aţi folosit, ca metodă de rezolvare a unor probleme care trenau, această cale ? NICOLAE BIDOIU : Eu am utilizat-o o dată. Cartierul „Ion Creangă" se ,afla într-o situaţie foarte grea sub raportul aprovizionării, şi, mai ales, din cauza inundaţiilor după ploile torenţiale. Dar, insistenţele noastre pe lingă organele de resort nu s-au bucurat de receptivitatea cuvenită. De aceea, într-o sesiune a consiliului popular, am cerut ca un tovarăş vicepreşedinte al Comitetului executiv să analizeze situaţia la faţa locului. Vicepreşedintele şi-a îndeplinit sarcina. Pe această bază au fost luate măsurile necesare, deşi, îndeobşte, în ceea ce priveşte canalizarea, soluţiile tehnice sunt destul de grele. Adevărul este că deputaţii apelează rareori la această formă de exercitare a drepturilor pe care le acordă legea. Materializarea propunerilor întemeiate ale alegătorilor reprezintă o însemnată unitate de măsură a eficienţei muncii deputaţilor, a comitetelor executive ale consiliilor populare. In acest sens, se cuvine acţionat cu toată fermitatea şi responsabilitatea, se impune folosirea tuturor drepturilor acordate deputaţilor de lege, în îndeplinirea obligaţiilor încredinţate. ÎNTREBĂM (Urmare din pag. 1) drept care definitivarea regulamentelor întîrzie. Mai mult, uneori asistăm la fluctuaţii de dispoziţii, ceea ce creează temporizări în rezolvarea unor probleme importante. Astfel, cu adresa nXVH-HT3720 din 3.XI.1971 Direcţia sanitară a municipiu S . I. I.S. „METALOGLOBUS“ , str. Fintînica nr. •ectorul 8, primeşte înscrieri pentru CONCURSUL DE ADMITERE 9» « £ la şcolile profesionale F.R.B. •— F.C.T.B. şi Dîmboviţa, băieţi In vlrstă £ “ Pini Ia 18 ani absolvenţi ai şcolii generale d« S şi Io ani, cu domiciliul S " In oraşul Bucureşti şi In comunele situate pină la 50 km. de municipiul S m Bucureşti * j» PENTRU MESERIILE î .5 g — sculeri-matriţeri — lăcătuşi mecanici de întreţinere şî reparaţii utila]« — strungari metale J — frezori " £ — electricieni m înscrierile se fac pini ia 3« iunie. Concursul va avea loc intre « şl 18 iulie 19, şi va consta din probe . 2 Scrise şi orale la fizică (partea I) matematică, din materia claselor V—din 3 mi ale şcolii generale de 8 ani şi pentru absolvenţii a 10 clase, programa şcoli 3 iară generală de 10 ani. ■ Informaţii suplimentare zilnic, intre orele 7 şi 15, la fel. 30.00.50, £ £ interior 143, serviciul personal Invățămint. Z Uf Bl UZINA Şl ŞCOALA PROFESIONALA „SEMĂNĂTOAREA“ spl. Independentei nr. 315—319, sectorul 7, primesc înscrieri de din toată ţara pentru EXAMENUL DE ADMITERE la cursuri de zi şi ucenicie la locul de muncă in următoarele meserii ŞCOALA PROFESIONALA — sculeri matriţeri — lăcătuşi mecanici' — frezori — numai pentru abs. a 10 clase — strungari — sudori UCENICIE — strungari — fumători-formatori — lăcătuşi mecanici clasă de fete numai din Buci Candidaţii trebuie să prezinte următoarei© i — Dovadă de absolvire a 8 sau 10 clase — Fişă medicală — Inclusiv analiza sîngelui şi micro — Copie după certificatul de naştere. Elevii de la invătămintul de zi sunt bursieri, iar ucenicii la locul de muncă primesc o indemnizaţie lunară, înscrierile se fac pină la data de 5.07.3972, iar examenul constă In probă scrisă şi orală la fizică şi matematică. Relaţii suplimentare se primesc la telefon 49.45.40 pentru şcoala profesională şi 49.40.60 144 pentru ucenicie, candidaţi lui solicită Ministerului Sănătăţii îndrumări suplimentare privind „conducerea spitalelor“ deoarece, între „normele generale" şi Legea de organizare şi conducere a unităţilor socialiste apăreau unele discordante. La 7 februarie 1972, Ministerul Sănătăţii răspunde că este în curs de redactare un act normativ care să reglementeze, în spiritul legii sus amintite, conducerea colectivă a unităţilor sanitare. Pentru ca, la 13 martie, printr-un ordin circular, să dispună, totuşi, aplicarea prevederilor din „Normele generale“. Această ultimă dispoziţie rezolvă, evident, numai provizoriu problemele legate de conducerea colectivă din unitățile sanitare. Apare deci ca necesară emiterea unui act normativ în acest sens. Drept care adresăm Ministerului Sănătății întrebarea : cînd se vor emite îndrumările despre care am amintit, astfel încât să se poată elabora regulamentele definitive de organizare şi funcţionare a spitalelor ? Folosirea conteinerelor (Urmare din pag. 1) temere. Practic pe baza acestui sistem sunt aprovizionate peste jumătate din numărul unităţilor comerciale de specialitate, urmînd ca intr-un viitor apropiat el să fie utilizat de întreaga reţea a Capitalei şi apoi generalizat şi în ţară. Urmează, de asemenea ca Fabrica de la Popeşti-Leordeni să treacă la o organizare a producţiei în două schimburi, preluînd şi actualele sarcini ale întreprinderii „Mistreţul”. In ce constă noua formă de transport al preparatelor din carne, care sunt avantajele, în comparaţie cu sistemul folosit pînă acum ? Mărfurile, comandate de magazine (se impune ca toate unităţile să solicite cantităţi în diviziuni uzuale de 3, 5, 10, 20 kg) sunt cîntărite şi aşezate în conteinere, la furnizor. Avind etichete cu sortimentul şi cantitatea din interior, conteinerul este sigilat. În acest fel pe toată durata efectuării transportului, mărfurilor li se asigură condiţii igienice desăvârşite. Manipulările manuale repetate, care de multe ori duceau la degradarea produselor, sânt evitate. Sosite la unităţile de desfacere, conteinerele sunt luate In primire de lucrătorii din comerţ, care le recîntăresc pentru control fără a mai fi necesară prezenţa furnizorului. (De altfel începând de azi, livrarea mărfurilor se face de către şofer). Ele sunt apoi desigilate, iar marfa pusă în consum. Timpul de receptionare se reduce astfel substanţial. în sfârşit, noul sistem de transport a creat condiţii pentru ca magazinul să primească, cantitativ şi sortimental, mărfurile pe care le-a comandat. în consecinţă, se poate asigura şi o repartizare mai judicioasă a mărfurilor pe sectoare şi cartiere. Este de subliniat și faptul că s-a luat măsura livrării unor cantităţî suplimentare de mărfuri — atunci cînd magazinele rămîn în golf și pe bază de comenzi telefonice. Toti lucrătorii cu care am discutat au subliniat ca transportul în conteinere reprezintă un mare pas înainte pe linia îmbunătăţirii condiţiilor igienice şi de manipulare a mărfurilor. Tovarăşul V. Georgescu, directorul O.C.L. „Alimentara" din sectorul 1, unde conteinerizarea s-a introdus la 20 magazine, ne-a declarat : „Noul sistem nici nu suferă comparaţie cu vechea formă de transport”. Interlocutorii noştri au făcut şi o serie de sugestii şi propuneri pentru combinatul de la Popeşti-Leordeni, menite să îmbunătăţească această formă de transport, să înlăture unele carenţe. Bunăoară, că este necesar să se apropie mai mult producţia sortimentală a Combinatului de comenzile magazinelor. De asemenea, operaţiunile de facturare a comenzilor se desfăşoară încă anevoios, personalul existent nereuşind să facă faţă volumului mare de lucrări contabile. De aceea maşinile sunt nevoite să aştepte pînă sunt completate toate facturile. Astfel, o parte din timpul care se cîştigă la operaţiile de cîntărire, încărcare şi sigilare a conteinerelor este risipit la expediţie. Se impune, de asemenea, o grijă mai mare în manipularea conteinerelor, aşa incit să se evite deteriorarea lor. De asemenea trebuie luate unele măsuri privind dotarea combinatului cu maşini frigorifice, cântare automat© şi maşini de calculat. Se remarcă, totodată că nu în toate cazurile maşinile combinatului se reîntorc la magazine pentru a ridica conteinerele goale, precum şi procesele verbale întocmite de responsabilii de magazine, acestea răminind pentru a doua zi. Transportul preparatelor din care în conteinere dă, aşadar, rezultate dintre cele mai bune. Combinatul de la Popeşti-Leordeni, împreună cu organele D.G.C., vor trebui să colaboreze în continuare pentru perfecţionarea continuă a acestei forme de transport. Expoziţia internaţional de maşini pentru industria uşoară în pavilionul central şi în alte cîteva alăturate din complexul expoziţional de la Casa Semeii au intrat în fază finală, pregătirile în vederea organizării expoziţiei internaţionale de maşini pentru industria textilă, confecţii, tricotaje, pielărie şi încălţăminte. — Care este scopul acestei manifestări şi cine vor fi oaspeţii ? — l-am întrebat pe iev.arh. CLAUDIU POPESCU, directorul Tîrgului internaţional Bucureşti. — Ca orice acţiune de acest gen, expoziţia este menită să constituie un teren fertil în vederea încheierii tranzacţiilor comerciale, extinderii relaţiilor economice. In acelaşi timp, însă, ea permite şi o confruntare a tehnicii în respectivul domeniu, devenind, totodată, un mijloc de vehiculare a informaţiilor de specialitate. In cazul nostru — după cum sună de altfel şi titulatura expoziţiei — vor „intra în competiţie*4 maşinile, implicit tehnologiile, din industria uşoară. Vor fi prezenţi cu exponate reprezentanţi ai *0 de firme din Austria, Cehoslovacia, Franţa, R.F.G., Italia, Japonia şi Polonia. T— Şi gazdele ? — Ţara noastră va fi reprezentată de întreprinderi de specialitate din Ministerul Industriei Uşoare („Românoexport“ „Arpimex“ şi „Romsit“), Ministerul Construcţiilor de Maşini („Maşinexport”, „Tehnoimport“, uzina „Unirea“ Cluj, Uzina mecanică Cugir). Ministerul Industriei Chimice (opt firme de comerţ exterior care comercializează fire şi fibre sintetice, coloranţi, detergenţi, plastifianţi, articole tehnice din cauciuc). — Ce va cuprinde programul expoziţional ? — In afară de zile pentru vizite, consacrate în exclusivitate specialiştilor, se vor organiza demonstraţii, discuţii şi schimburi de opinii, întîlniri cu tehnicienii pe anumite teme, prezentări de filme şi diapozitive. Expoziţia — deschisă între 25 iunie şi 4 iulie — va constitui încă un prilej de intensificare a schimburilor noastre comerciale, de popularizare a realizărilor obţinute de inteligenţa tehnică românească, de întărire a relaţiilor de cooperare cu ţările participante. I.I.S. „Metaloglobus“, str. Fîntînica nr. 38, sectorul 3, primeşte băieţi între 17—25 ani pentru calificare prin cursuri de scurtă durată (8 luni) conf. H.C.M. 2105 1965 pentru meseria : LĂCĂTUŞI ajustori la banc. Se primesc candidaţi din oraşul Bucureşti şi din comunele suburbane pînă la 50 km. Informații suplimentari, zilnic, între orele 7—15, la telefon 35.00.50/143, serviciul personal-Invătâmînt. INSTITUTUL DE GEOGRAFIE BUCUREȘTI scoate la CONCURS un post de Inginer principal, la colectivul pentru combaterea poluării mediului ambiant. Se vot prezenta fizicieni, chimisti, toxicologi. Condiţiile de concurs : Legea 12/1971. Informaţii la telefon 14.31.25. Pag. 3 a C. C. L. „TEHNOMETAL" str. Antim nr. 19, sectorul 6, recrutează candidaţi pentru a urma ŞCOALA PROFESIONALA comerciala „K. KRETIîLESCU" prin cursuri de zi şi ucenicie la locul de muncă pentru funcţia ,de vinzători produse metalo-chimicc si electrotehnice* Condiţii de participare ! — Să fie absolvenţi ai şcoliior laterale sau promovaţi al clasei a 8.a. — domiciliul stabil lit municipiul Bucureşti — virsta pină la 3 ani împliniţi la data de 11.XXI.1971. înscrierile se fac pină la data de 1 iulie 1972 Inclusiv. Relaţii suplimentare la biroul personal.! ADMINISTRAŢIA ASIGURĂRILOR DE STAT direcția municipiului București, angajează urgent, conform Legii nr. 12 1971 — prin transfer în interesul serviciului EXAMEN SAU CONCURS — inspectori de asigurare, studii superioare sau medii — lichidatori daune, studii medii de preferat tehnicieni auto — consilieri juridici — şef birou administrativ, secretariat şi protocol, studii mic de preferat cunoscător a unei limbi străine — agenţi de asigurare, studii medii sau şcoala generală. Informaţii zilnic la biroul: personal str. Ion Ghica nr. 7, sectorul 4, tel. 16.62.81, între breie 3 și 12. CENTRUL DE DOCUMENTARE SI PROPAGANDA TEHNICĂ PENTRU MATERIALE DE CONSTRUCȚII str. Sf. Ion Nou nr. 20, sectorul 4, angajează prin CONCURS SAU EXAMEN cu îndeplinirea condițiilor stabilite prin Legea nr. 12/1971: economist principal III în specialitatea financiar-contabitate, jurisconsult principal, traducător pentru limba germană cu studii medii. Concursul sau examenul se va ţine la data de 26 iunie 1972. Solicitanţii trebuie să aibă domiciliul stabil în Bucureşti. Informaţii între orele 13 şi 15, la tel. 14.69.09. DIRECŢIA circurilor Bucureşti angajează prin concurs, care va avea loc la data de 29 iunie 1972, ora 10, DACTILOGRAFA principală, care să cunoască şi 2 limbi străine. Informaţii la serviciu personal, telefon 12.86.20. C.A.P. Dărăşti Ilfov angajează, cu examen, salariat CONTABIL, cu practică, cunoscător al funcțiunii conturilor în contabilitatea agricolă. ^\\\\\\\\\\\\\\\\^ I MINISTERUL EDUCAŢIEI $ % Sl iNVĂŢĂMlNTULUI | INSTITUTUL AGRONOMIC f 0 2$ „NICOLAE BALCESCU“ BUCUREŞTI 0 i anunţă anularea publicaţiei prl- ^ 0 vind scoaterea Ia concurs a unor ^ ^ posturi didactice, apărută în Bu- 0 ^ letinul oficial, partea a IlI-a nr- ^ £ 84, din 8.IV.1972 si. in ziarul „In- 0 0 formația Bucureştiului“ nr. 5 818 0 0 din 11.V.1972. 3 f 0 ^/,\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\m CASA DE AJUTOR RECIPROC A PENSIONARILOR SECT 8 bd. N. Titulescu 131, convoacă, membrii săi în ADUNARE GENERALA ORDINARA care va avea loc in ziua de 25 Iunie 1972, ora 8.30, in sala cantinei C.F.R. din calea Griviţei 365, tramvaie 6, 24, 10, troleibuze 86, 87 si autobuz 77. ORDINEA DE ZI : 1) Darea de seamă a comitetului de conducere privind activitatea desfăşurată în anul 1971 sne timpul 1 ianuarie — 31 mai 1972. 2) Raportul comisiei de cenzori pe aceeaşi perioadă. 3) Descărcarea comitetului de conducere şi a comisiei de cenzori pe aceeaşi perioadă. Reprezentanţa Comercială a R. P. Bulgaria la Bucureşti şi întreprinderea de Comerţ Exterior Bulgariabac Sofia-R. P. Bulgaria Vă invită să vizitaţi ^\VX\\\\\TO\\\\\\\\\\\\V OvWWV.Y WNWNVÎWWWV; (EXPOZIŢIA DE JIGĂRI 0 I SÎWWWWWWWWWWWWW K\\\W\\\\\\\\\\\\\\\\\\\v care are loc la Sala Palatului Republicii Socialiste România intrarea prin str. Kreţulescu, deschisă pînă la 26 iunie 1972 Orele de vizitare: zilnic 9,00—17,00 Pentru informaţii suplimentare şi invitaţii adresati-vă la Agenţia Română de Publicitate Internaţională PUBLICOM — telefon 14 75 35 sau 15 47 07/95. iii .iiI ..................................................... POBUCOM----.... |