Informatia Bucureştiului, octombrie 1984 (Anul 32, nr. 9630-9656)

1984-10-01 / nr. 9630

ACTIVITATE INTENSĂ PE FRONTUL CAMPANIEI DE TOAMNĂ 1Urmare din vag I Au fost zile rodnice soldate cu un bilanţ îmbucurător, recoltatul porumbului pe toate cele 200 ha fiind la ora actuală încheiat. OTOPENI Temeinică organizare a muncii tuturor formaţiilor de lucru Pe agenda de lucru a C.A.P. Otopeni, priorităţile s-au cam Înmulţit, toate revendicindu-şi, in acest sfirsit de septembrie, primul loc. Prioritare sunt recoltatul si transportul porumbului de pe cele 590 ha. Pînă ieri, recolta a fost strinsă manual doar pe o suprafaţă de 150 ha., ceea ce este foarte puţin chiar şi în condiţiile în care după această cultură, acum, în toamnă nu este prevăzut a se însămînţa ceva. Dacă pe tarlaua de la satul Odăi. Ieri, peste 60 de locuitori ai comunei, încadraţi la ICMPS7 hărniceau. Împreună cu familiile lor la culesul porumbului, nu la fel se desfăşurau lucrările pe una din solele de la Piersicărie. Aici la ora 9.30 se aflau doar opt din cei ce luaseră în acord global această cultură, şi care îşi desfăşoară activitatea la secţia Băneasa a ICEPITMA. Prioritar este şi semănatul orzului — lucrare ce trebuie grabnic Încheiată pe cele 350 ha. Pe tarlaua de la Baloteşti-Gară, sub îndrumarea ing. şef Mihai Bora, formaţiile de lucru se aflau In plină activitate. Mecanizatorii Vasile Stan si Viorel Ciuşmagiu erau . In urma lor discutau Constantin Porfire, Nicolae Aioanei, Cornel Scarlat si alti patru colegi ai lor care, împreună cu Ștefan Baciu ,i Ovidiu Bocancea (ce se aflau la a doua trecere cu tăvălugul), pregăteau terenul pe care Traian Călugăr, Nasc Farin» și Ion Iftode semănau orzul din soiul »Miraj”. Peste tot ritm intens de lucru. Urmează ca de mîine să se treacă la cealaltă lucrare prioritară a acestei perioade: semănatul griului. Terenul pentru această cultură este pregătit. In cadrul aceleiaşi cooperative agricole s-a acţionat intens si la grădina de legume de la Otopenii de Jos, unde 800 de elevi de la Şcoala generală nr. 9 din localitate si alti 200 de la Liceul industrial nr. 3 din Capitală, împreună cu profesorii lor, au venit să dea un preţios ajutor cooperatorilor. Numai în cursul zilei de ieri, ei au recoltat 15 tone de roşii, două tone de varză roşie si o tonă de fasole verde. Toate aceste legume sortate au fost încărcate direct in containere si transportate, în aceeaşi zi, la I.L.F. Militari la Fabrica de conserve din Buftea si la punctele proprii de vinzare din pieţe ale Capitalei. D.POTEŞTI O adevărată competiţie a hărniciei încă din zori, pe ..tarlaua Fieni V a C.A.P. Baloteşti. 250 de culegători au luat cu asalt porumbiştea. „Acum e vremea plinului“, zice Gheorghe Dinu, preşedintele cooperativei agricole, care, cu mînecile suflecate culege porumbul alături de săteni, cei mai multi veniţi aici cu întreaga familie. Cele 8 autocamioane cu remorci sunt intr-o permanentă mişcare între tarla. F.N.C. — Peris si baza de recepţie. Primarul comunei, Ilie Marcu, prezent din zorii zilei pe tarla, a mobilizat pentru transportul stiuletilor căruţele sătenilor, nu mai puţin de un ceas au fost pe cimp peste 20 de atelaje. Am intilnit aici oameni harnici, precum Ene Drăgan, cu copiii si nepoţii, gospodar ajuns la venerabila virstă de 78 de ani. Gospodari destoinici sunt si Gh. Burbuc, Petre Marin, Radu V. Ioana, Nicolae P. Constantin, Radu Zaharia, Marin M. Dumitru, Lixandru Tudora. In jurul orei 10 ajungem pe sala „Ţarina“ unde se eliberează terenul de coceni, pentru semănatul griului. Două CS-uri se „odihnesc“ insă la umbră. ..De ce stati ?“ ..S-a defectat utilajul colegului. Mai tirziu 11 vom duce In secţie".Cit teren aui eliberat, de dimineaţă si pînă acum ?“. „N-am lucrat deloc". Desigur, este un aspect izolat, care nu caracterizează strădania depusă de toţi oamenii locului. Se impune, totuşi, un plus de atenţie pentru folosirea la capacitatea maximă a tuturor mijloacelor mecanice, astfel ca şi eliberatul să ţină pasul cu recoltatul. Codroieşti Eforturi lăudabile, dar şi unele carenţe organizatorice încă de cu ziua cooperatorii din Dobroieşti, cu mic şi mare, au pornit în cimp la culesul porumbului, recoltatul legumelor şi la semănat Peste 70 de acordanţi. Împreună cu familiile lor, s-au aflat pe tarlalele cu porumb de la Moara Domnească. Intre Gări, Pasărea şi Sub Pădure, făcind din ziua de ieri o zi plină de muncă. Lor 11 s-au alăturat peste 200 de oameni ai muncii veniţi de la întreprinderile Electroaparataj şi Electronică Industrială, ajutorul lor concretizindu-se la recoltarea a peste 15 ha cultivate cu porumb. „Fină in prezent — ne spune inginerul sef al cooperativei agricole de producţie. Zoltán Covacs — din cele 240 ha cu porumb au fost recoltate 150 ha, existind toate condiţiile ca in cel mult trei, patru zile porumbul de pe întreaga suprafaţă să se afle in hambare. La orz, se semăna ieri pe ultimele 50 de ha din cele 195 prevăzute pentru această cultură. Iliire mecanizatori se remarcă Constantin Constantin, Constantin Stroici Ion Marin. O activitate febrilă am consemnat si in grădinile cu legume unde echipele conduse de Gheorghe Neagoe, Elena Stavre, Barbu Dumitru, Gheorghe Ganea, Ilie Dumitru şi Stoian Dumitru, ajutaţi de elevi d° la Şcoala generală nr. 60 din comuna Dobroieşti au depus eforturi susţinute pentru recoltarea tomatelor, a vinetelor, in vederea pregătirilor pentru culturile de toamnă. Evident, şi aici, ca in multe alte unităţi din Sectorul agricol Ilfov, buna organizare dublată de hărnicia oamenilor şi-a spus cuvintul. Cu toate acestea, menţionăm că există tacă unele laturi ale activităţii de recoltare susceptibile de îmbunătăţire. Ne referim în primul rînd la organizarea mai bună a transportului din lan la bazele de recepţie. Aceasta cu atit mai mult cu cit de mijloace de transport nu se duce lipsă. Era bine dacă si oamenii muncii de la întreprinderea ..Metaloglobus* s-ar fi prezentat la timp, asa cum au anuntat, la muncă, fiindcă acum orice oră cîstigată la bătălia recoltei contează enorm.★ ...Așadar, multe fapte pilduitoare de muncă, dovedind răspundere fată de soarta recoltelor prezente si viitoare. Cum s-a văzut. Insă si unele deficiente organizatorice ce se cer grabnic înlăturate. Comandamentele locale pentru dirijarea campaniei trebuie să ia la zilele următoare măsuri ferme pentru intensificarea, cu toate forţele şi mijloacele existente, a lucrărilor campaniei de toamnă. N. FLORIAN , FILIPESCU, I. CHITU, A. GHIMPU, V. GROZA, H. TABACU Mecanizatorii sunt antrenaţi cu toate forţele pe frontul recoltei. La C.A.P. Popeşti Leordeni, ca dealtfel în toate localităţile sectorului, se pune bază temeinică viitoarei recolte de griu Foto : M. CIOC Prin folosirea cit mai judicioasă a timpului de lucru şi a maşinilor, ritmul semănatului cunoaşte pe zi ce trece un ritm tot mai inalt. In imagine aspect de la C.A.P. Dudești, la semănatul griului. La rampele de descărcare şi la silozuri Ample acţiuni de muncă patriotică pentru sortarea şi depozitarea cartofilor MU şi mii de bucureşteni, tineri şi vîrstnici, au răspuns prezent la chemarea consiliilor populare ale sectoarelor, ale deputaţilor, ale organizaţiilor U.T.C. şi O.D.U.R., participind la acţiunile de munci patriotici iniţiate la vederea pregătirii cămărilor de iarnă ale oraşului. Toamna aceasta, volumul de produse destinat consumului curent sau insilozărilor este substanţial sporit la comparaţie cu sezoanele precedente. De asemenea, volumul de activitate necesită, bineînţeles, forte suplimentare, o temeinici organizare a operaţiilor de sortare, transport si manipulare, asa incit întreaga campanie si se incheie la timp si in condiţii cit mai bune. Am vizitat simbătă şi duminică citeva dintre depozitele şi rampele de descărcare a cartofilor. Peste tot s-a muncit bine şi cu spor. La depozitul U.F. Berceni de la Progresul se vehiculează la aceste zile zeci de mii de tone de produse specifice sezonului O parte dintre ele pornesc către pieţele şi unităţile de desfacere din sectoarele 2, 3, 4, pentru consumul curent al populaţiei, iar altele către silozuri. Stat necesare, deci, nu doar mai multe mijloace de transport, ci şi numeroase braţe de muncă. Iată, bunăoară, sîmbătă au venit aici pentru a ajuta la descărcatul vagoanelor şi la sortatul şi însilozatul cartofilor oameni ai muncii de la Bumbăcăria Jilava, de la întreprinderea de prefabricate Progresul şi din alte unităţi industriale ale sectorului. Ceea ce vedem acum constituie un fapt obişnuit la ultimele două săptămini. Activitatea este organizată un flux continuu. Se munceşte ziua şi în cursul nopţii. Duminică ora 9.30. Ne aflăm pe rampa de descărcare din spatele pieţei George Coşbuc. Pe o lungime de citeva zeci de metri, de-a lungul liniei de cale ferată, s-a montat copertină care să protejeze cartofii de eventualele ploi. Numeroşi elevi. Împreună cu cadrele didactice de la Liceul economic 4, au venit de la ora 7, pentru a lucra la sortatul, ambalatul şi transportul cartofilor in siloz. Se află la descărcat şi citeva vagoane. Un vagon a fost luat la primire de elevi. Cum au muncit cu toţii ne spune chiar reprezentantul beneficiarului, foarte bine. La fel ca şi colegii lor de la Liceul de drept administrativ şi de la Şcoala generală 128. Vizităm şi depozitul Viilor aflat in apropiere. Şi aici au fost prezenţi, dimineaţa şi după-amiaza, elevi de la liceele Vulcan, Autobuzul ş.a. Asemenea acţiuni au avut loc şi la Militari, Chiajna, Vîrteju, Chirila, Heliade intre Vii, la toate rampele de descărcare şi la silozuri. Aşa cum a stabilit comandamentul pentru aprovizionare, în zilele următoare ritmul intrărilor de cartofi va creşte foarte mult. Atenţia se va concentra către descărcarea operativă a tuturor mijloacelor de transport şi formarea stocurilor de iarnă. Se va lucra neîntrerupt, ziua şi noaptea, aşa încit timpul frumos să fie folosit din plin. Consiliile populare ale sectoarelor, organizaţiile U.T.C. şi O.D.U.S. vor iniţia acţiuni de muncă patriotică la care sîntem chemaţi să participăm cu toţii,in propriul nostru interes. De modul cum ne pregătim acum depinde buna aprovizionare a reţelei de desfacere în tot cursul iernii. R. GROAPA La rampa Progresul, activitate susţinută pentru urgentarea insilozării cartofilor INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI 2