Informatia Bucureştiului, ianuarie 1985 (Anul 32, nr. 9709-9733)

1985-01-03 / nr. 9709

--------------------- . Intrăm in noul an 1985 cu hotărirea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actualului cincinal, asigurind astfel realizarea in bune condiţii a întregului plan cincinal 1981-1985 şi ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale socialiste. NICOLAE CEAUȘESCU MESAJUL DE ANUL NOU -, adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Încheiem anul care a trecut cu rezultate remarcabile in dezvoltarea patriei noastre socialiste. In anul 1984, poporul român a sărbătorit împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, care a deschis o nouă eră de transformări revoluţionare, de edificare a orînduirii socialiste in România. Tot in acest an — în luna noiembrie — a avut loc Congresul al Xlll-lea al partidului, care a adoptat hotăriri de însemnătate istorică pentru dezvoltarea economico-socială a ţării in cel de-al 8-lea cincinal şi, in perspectivă, pînă in anul 2000, pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea neabătută a României spre comunism. In anul pe care-l încheiem, in industrie s-a realizat un ritm de creştere de circa 7 la sută, iar în agricultură s-a obţinut cea mai mare producţie de cereale din istoria ţării, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat in folosinţă Canalul Dunăre - Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a geniului creator al minunatului nostru popor. Am obţinut, de asemenea, progrese insemnate in dezvoltarea invăţămintului, ştiinţei şi culturii. Pe baza creşterii avuţiei naţionale şi a venitului naţional s-a asigurat majorarea cu 6 la sută a retribuţiei reale şi a pensiilor ; au sporit, in continuare, veniturile ţărănimii, ale tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest an demonstrează, inca o dată, forţa economiei noastre naţionale, superioritatea orinduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăţi şi de a asigura - acţionînd unit, sub conducerea partidului - mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării şi civilizaţiei. Pentru toate aceste realizări, in numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal, adresez acum, la încheierea anului, clasei noastre muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu urarea de noi şi tot mai mari victorii in activitatea viitoare. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, Intrăm în noul an 1985 cu hotărirea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actualului cincinal, asigurind astfel realizarea in bune condiţii a întregului plan cincinal 1981-1985 şi ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale socialiste. Acordăm, in continuare, o importanţă deosebită lărgirii bazei energetice şi de materii prime, înfăptuirii programelor speciale privind ridicarea nivelului tehnic şi al calităţii producţiei, creşterea productivităţii muncii, reducerea consumurilor materiale şi energetice, aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti, sporirea mai puternică a eficienţei întregii activităţi. Va continua, de asemenea, procesul de dezvoltare şi modernizare a agriculturii, de înfăptuire a noii revoluţii agrare în România, de transformare a modului de muncă, de viaţă şi de gindire al ţărănimii. Se va acţiona cu toată hotărirea in vederea îndeplinirii planului în domeniul investiţiilor, precum şi in celelalte sectoare de activitate. Un accent deosebit se va pune pe dezvoltarea ştiinţei, invăţămintului şi culturii - factori de cea mai mare importanţă pentru desfăşurarea cu succes a întregii opere de construcţie socialistă din patria noastră. Se va intensifica activitatea politico-educativă pentru lărgirea orizontului de cunoştinţe al oamenilor muncii, de formare a omului nou, cu o conştiinţă patriotică revoluţionară, înaintată. Toate acestea ne cer să acţionăm neabătut pentru perfecţionarea continuă a intregii activităţi, pentru lărgirea democraţiei muncitoreşti revoluţionare, pentru a pune in valoare iniţiativa şi capacitatea creatoare a oamenilor muncii, pentru introducerea unui inait spirit de ordine, disciplină şi responsabilitate in toate domeniile vieţii economice şi sociale. Să facem totul ca anul 1985 să asigure realizarea în cele mai bune condiţii a prevederilor cincinalului actual, să marcheze noi şi tot mai mari progrese in înfăptuirea Programului partidului, in ridicarea nivelului general de viaţă al poporului român, în întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste ! Dragi tovarăşi şi prieteni, Anul 1984 s-a caracterizat printr-o încordare deosebit de gravă a situaţiei internaţionale, prin intensificarea cursei înarmărilor - îndeosebi a celor nucleare - ceea ce a dus la creşterea pericolului unui nou război mondial, care s-ar transforma, inevitabil, intr-o catastrofă nucleară ce ar putea distruge întreaga viaţă şi civilizaţie de pe planeta noastră. lată de ce problema fundamentală a epocii noastre este oprirea cursei înarmărilor nucleare şi trecerea la dezarmare, înlăturarea primejdiei de război şi apărarea păcii. Intrind in anul 1985 este necesar să facem astfel incit să fie oprită evoluţia periculoasă a evenimentelor spre agravarea încordării, să asigurăm reluarea politicii de destindere şi soluţionarea paşnică a tuturor problemelor, apărarea dreptului suprem al popoarelor, al oamenilor la existenţă, la libertate şi independenţă, la viaţă, la pace ! Salutăm negocierile ce urmează să aibă loc, la începutul acestui an, între Uniunea Sovietică şi Statele Unite şi dorim ca ele să răspundă aşteptărilor popoarelor de a deschide calea unor înţelegeri corespunzătoare in problema armamentelor nucleare şi a neutilizării Cosmosului in scopuri militare. Dat fiind că problema rachetelor priveşte nemijlocit viaţa şi existenţa popoarelor europene, considerăm că toate ţările continentului nostru - şi in primul rind cele din N.A.T.O. şi Tratatul de la Varşovia - trebuie să participe nemijlocit, intr-o formă sau alta, la realizarea unor înţelegeri corespunzătoare, care să ducă la înlăturarea rachetelor cu rază medie de acţiune şi, apoi, a oricăror arme nucleare din Europa şi din întreaga lume. Popoarele europene care in 1985 vor aniversa împlinirea a patru decenii de la încheierea celui de-al doilea război mondial şi de la infringerea fascismului — vor trebui să ţină seama de învăţămintele istoriei şi să conlucreze activ pentru a realiza - pe deasupra oricăror deosebiri de orînduire socială — o Europă unită, a păcii şi colaborării, fără arme şi fără războaie. Ca şi pină acum, România va milita cu toată hotărirea pentru dezarmare, pentru securitate, colaborare şi pace în Eurnpa şi in lume. O atenţie deosebită vom acorda dezvoltării colaborării in Balcani, transformării acestei regiuni intr-o zonă a păcii şi conlucrării rodnice, fără arme nucleare şi baze militare străine. In intreaga noastră activitate internaţională vom promova, in modul cel mai ferm, principiile deplinei egalităţi in drepturi, independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile interne şi avantajului reciproc, ale respectării dreptului fiecărui popor de a-şi hotărî singur destinele, fără nici un amestec din afară. Suntem hotărîţi ca, şi în viitor, să ne aducem contribuţia activă la soluţionarea paşnică, prin tratative, a problemelor litigioase dintre state, la lichidarea subdezvoltării şi instaurarea noii ordini economice mondiale, bazate pe deplină egalitate şi echitate în relaţiile dintre state. Consecventă politicii sale de pace şi colaborare, România va întări continuu conlucrarea cu ţările socialiste, cu ţările in curs de dezvoltare şi nealiniate, cu statele capitaliste dezvoltate, cu toate popoarele lumii, fără deosebire de orinduire socială, pentru soluţionarea constructivă a marilor şi complexelor probleme ce confruntă epoca noastră. Intrăm în noul an avînd convingerea ca popoarele, mişcările pentru pace şi dezarmare de pretutindeni - cărora poporul român li se alătură cu toată forţa - au capacitatea de a-şi impune voinţa şi de a da un nou curs evenimentelor, de a asigura triumful politicii de colaborare şi pace, de independenţă, de afirmare liberă şi suverană a tuturor naţiunilor intr-o lume mai bună şi mai dreaptă. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Fie ca anul 1985 să aducă poporului nostru noi victorii in activitatea sa de construcţie paşnică, in realizarea actualului cincinal şi trecerea cu succes la înfăptuirea noului plan de cinci ani, a istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII- lea al partidului ! Fie ca anul 1985 să marcheze un moment important în lupta pentru pace, destindere, securitate şi înţelegere intre toate naţiunile lumii, pentru o largă şi rodnică colaborare internaţională! Vă urez, dragi compatrioţi, un An nou fericit, plin de satisfacţii şi bucurii, realizări tot mai mari in muncă şi in viaţă, îndeplinirea tuturor dorinţelor de mai bine, multă sănătate şi fericire ! „LA MULŢI ANI !". Din prima zi de muncă a noului an - ACTIVITATE SUSŢINUTĂ PENTRU ÎNFĂPTUIREA EXEMPLARĂ A SARCINILOR PE '85, PE INTREGUL CINCINAL — in pas a IlI-a — OSI Faptele noastre - expresia angajării ferme cu care vom da viaţă însufleţitoarelor îndemnuri din Mesajul de Anul nou al tovarăşului Nicolae Ceaușescu — la DX- a II-« — G 2^ . *3 V^fF*