Informatia Bucureştiului, iunie 1985 (Anul 32, nr. 9835-9859)

1985-06-04 / nr. 9837

iai a.:a a. i prnccarinţi. se Ce- Woljvessubba- Minium Şție. ". de mui îțacu roana rortorcică re, _ahlea In IV. rfa ■or ila ta' ardă(8 vac nvi a: 20 ASTAZI dimineaţă, cu un avion special, loturile reprezentative ale României au plecat spre Finlanda, unde miercuri echipa noastră va intilni la Varkaus selecţionata ţării gazdă in cadrul grupei a III-a a preliminariilor campionatului european rezervat tineretului, iar joi, la Helsinki, se va disputa meciul Finlanda — România din grupa a III-a a preliminariilor „mondialelor". Sperăm că suntem în asentimentul cititorilor noştri şi al tuturor iubitorilor fotbalului din România, unindu-le tricolorilor mult succes in confruntările oficiale din „Ţara celor 1 000 de locuri" . Precizăm că partida de joi va avea loc pe stadionul Olimpic din Helsinki la ora 19 și că va fi arbitrată, conform comunicării făcute de F.I.F.A., de belgianul Marcel van Langenhove. Punct final in categoria „Onoare" Ultima etapă a categoriei „Onoare" la fotbal a cuprins cîteva partide cu caracter decisiv pentru ambii poli ai clasamentului. Partea superioară a plutonului a fost dominată de partida dintre Voința (care avea un plus de un punct și un gol avans asupra I.M.G.B.-ului) şi URBIS, formaţie situată pe poziţia a treia, dar inconstantă de la o etapă la alta . De astă dată, URBIS a încercat, prin orice mijloace, să nu părăsească terenul învinsă. Dorinţă zadarnică, intrucit Voinţa, printr-un joc „la victorie" a atacat tot timpul cu vigoare, şi cu toate că şi-a creat o sumedenie de ocazii (care o îndreptăţeau la un scor de 5—0) s-a impus numai cu 1—0, gratie penaltiului transformat de Remus Damian in min. 48. Să mai notăm că Voinţa, in afara altor 4 „bare" mai beneficiase de un 11 m în min. 7, ratat de acelaşi R. Damian. Partida a fost excelent condusă de Mihai Cosmeniuc. In acest fel, Voința, pregătită de antrenorul Gh. Rotaru (ajutat de C. Tatu), și-a păstrat avansul de un punct (I.M.G.B. a învins, conform așteptărilor, cu 3—1 pe Calculatorul), devenind — pe merit — campioană a Capitalei. In tentativa de a promova In divizia C (din care a retrogradat cu 3 ani in urmă), Voinţa va susţine două dificile PTim:’» mai intîi cu camp.una Sectorului agricol Ilfov (2 jocuri), pe terenuri neutre şi, in caz de succes, cu o campioană de judeţ (tot 2 partide) ce va fi stabilită ulterior prin tragere la sorti. Din partea a doua a clasamentului, de reţinut spectaculoasele salturi făcute de MECOS (3 victorii la rind) şi Gloria, prima dispunind de Granitul cu 2—1, iar cea de a doua cu 6—0 (scorul campionatului) de Electronica. Un caz rarisim In această categorie , la jocul dintre Laromet și Icar, aceasta din urmă a „uitat" acasă carnetele de legitimare ale jucătorilor ! Să spună ceva faptul că Icar de afara a 2 puncte avans avea un plus de... 7 goluri fată de Laromet ? Rezultatul: conform regulamentului nu poate fi decit de 3—0 in favoarea Larometului, care rămîne, totusi, in urma Icar-ului la... un gol ! Celelalte rezultate : Mașini unelte — I.C.M.E. 2—2 . Automatica — Electra 2—0 ; C.F.R.R.T.A. — Electroaparataj 2—1. CLASAMENTUL FINAL L VOINȚA 30 17 9 4 «-1*=« 2. I.M.GJ3. S0 17 S S 4»-25=42 *. AUTOMEC. S0 13 » » 38-21=35 4. URBIS S0 14 S 10 37-32=34 5. C.F.R.B.T.A. 30 14 4 13 *0-43=31 4. I.C.M.E. 30 * 12 » 32-24=30 7. MAȘINI D. 30 11 IU S*42-23 5. ELECTRA 30 11 7 12 27-33=2* 9. GRANITUL 30 11 7 12 30-42-2* 10. MECOS 30 11 ( 13 34-37=2« ÎL CALCUL. 30 11 4 13 34-39=2* 12. GLORIA 3* * 10 11 28-33-2* 13. ICAR 30 10 ( 14 28-35=24 14. LAROMET 30 10 4 14 38-44·24 11. EL-A.-TAJ 30 1 7 15 23-30=23 14. ELECTR. 30 4 4 18 28-54·18 Actualitatea fotbalistica 0 Azi dimineaţă, loturile reprezentative au plecat spre Finlanda ^ Succes, tricolori * © O nouă egalitate pentru echipa noastră de tineret la Toulon ^ Clasamentul interbucureștean la „B" Lotul A este format din : Lung şi Cristian , Negrila, Rodnic, Iorgulescu, Iovan, Ştefănescu, Zare, Ungureanu , Maicu, Georgiu, Andone, Behini, Klein, Hagi, Irimescu , Lăcătuş, Cămătaru şi Coraş. Din lotul de tineret fac parte : Stingaciu şi Barbu ; Pascu, Belodedici, Rucico, Weisenbacher, Bacoş, Cristea şi Mezaroş ; Mujnai, Cristea, Botezan şi Bozeşan , Văidean, Soare, Muntean, O. Popescu şi Mandoca. IN ETAPA a doua a turneului international de fotbal pentru echipe de tineret de la Toulon, selecţionata României a terminat din nou la egalitate (ca şi în jocul anterior cu Spania) partida cu formaţia Coastei de Fildeş : 2—2 (1—1). Ambele goluri ale echipei noastre au fost înscrise de Burchel, in minutele 40 — din penalti — şi 53, tînărul bucureştean (de la Sportul studenţesc) fiind apreciat de corespondentul sportiv al agenţiei France Presse drept cel mai bun jucător de pe teren. In celălalt meci al grupei. Franţa — Spania 1—0. Deci, pentru a ciştiga grupa, echipa noastră are nevoie de o victorie în meciul decisiv cu Franţa... IN PRELIMINARIILE C.M., grupa a 6-a „europeană", la Dublin. Irlanda a Întrecut cu 3—0 (2—4) selecţionata Elveţiei, prin golurile lui Stapleton, Grealish şi Sheedy (ultimul, de la Everton). In clasament conduce acum Irlanda cu 5 p din 5 jocuri, urmată de Elveţia, tot cu 5 p, şi tot din 5 jocuri, de U.R.S.S. cu 4 p din 4 jocuri, Danemarca 4 p din 3 jocuri şi Norvegia 4 p din 5 jocuri. DUPĂ jocurile de duminică, din cadrul seriei a II-a a diviziei B de fotbal, iată cum arată un clasament interbucureștean alcătuit numai pe baza rezultatelor din meciurile directe dintre echipele din Capitală : L Dinamo Victoria 5 5 4 * 15-11 14 1. Automatica » 3 4 2 14-13 10 *. Progresul Vulcan » 3 2 4 0-13 I 4. Metalul »2 4 1 14-21 I 5. Mecanică fină2*4 12-14 7 4. Autobuzul *13 4-12 7 De menţionat spiritul de sportivitate în care s-au desfăşurat partidele de duminică Automatica — Autobuzul şi Progresul Vulcan — Metalul, în care gazdele şi-au apărat cu drrzenie şansele, clştigind net, deşi nu aveau nevoie de puncte, pe cind adversarele lor au pierdut mult din sansele de a evita retrogradarea in divizia C . • Reunit la Basel, Comitetul Executiv al U.E.F.A. a discutat evenimentele tragice petrecute la finala „C.C.E.“, dintre echipele Juventus Torino și F. C. Liverpool, luînd următoarele hotărîri : — U.E.F.A. nu va mai accepta nici o înscriere a echipelor engleze în cupele europene intercluburi. Termenul excluderii formaţiilor engleze nu a fost stabilit. — în ceea ce priveşte echipa Liverpool, cazul ei va fi trimis Comisiei de control şi disciplină, pentru sancţiuni separate. — In viitor vor fi luate măsuri speciale pentru a se întări siguranţa, atit in incinta stadioanelor cit şi în afara lor. Participarea echipelor naţionale britanice la campionatele europene se va decide ulterior. Secretarul general al U.E.F.A., Hans Bangerter, a declarat in legătură cu cele patru locuri rămase libere în „Cupa U.E.F.A.“ (în urma excluderii echipelor F. C. Liverpool, Tottenham, Southampton, şi Norwich) că ele vor fi atribuite altor ţări, care au cite două formaţii în această competiţie. Modernizarea unor unităţi comerciale (Urmare din pag. 1) Concomitent, la nivelul Direcţiei Generale Comerciale a municipiului se desfăşoară şi o amplă acţiune privind modernizarea unor vechi şi reprezentative unităţi amplasate pe principale artere ale oraşului sau în diverse cartiere. In acest sens, s-a întocmit un vast studiu privind nu numai unităţile ce urmează să-şi schimbe Înfăţişarea in cursul anului 1985, ci şi in perioada următoare. S-au avut in vedere atit estetica lor interioară şi exterioară, cit si îmbunătăţirea condiţiilor de funcţionalitate, de mecanizare a anumitor operaţii, de utilizare judicioasă a energiei si combustibililor. Astfel, la cofetăria „Scala" lucrările au inceput de aproximativ o lună. Proiectul prevede printre altele o serie de amenajări (inclusiv de reorganizare a fluxului) In sala de servire, dotarea cu un mobilier mai functional, cu utilaje de expunere, organizarea a noi compartimente de desfacere In legătură cu modernizarea acestei unităţi să mai reţinem un amănunt nu lipsit de importanţă. Intrucit unele secţii ale laboratorului continuă să funcţioneze, au fost luate măsuri In vederea extinderii comerţului stradal, aşa Incit o serie de preparate Si băuturi răcoritoare sunt oferite consumatorilor zilnic, prin tonetele din fata unităţii. Un vast program de modernizare se află In curs de derulare si la restaurantul „Carul cu Bere" unde vor fi refăcute decoraţiunile interioare şi se vor îmbunătăţi condiţiile de desfăşurare a activităţii. Arhitecţii care au întocmit proiectul au studiat numeroase documente aflate prin muzee şi biblioteci, obiecte de inventardescoperite, cu prilejul actualelor lucrări, într-o nişă). Vor fi reamenajate, de asemenea, spaţiile de producţie, laboratoarele etc. Şi aici s-a evitat închiderea totală a localului, activitatea de servire fiind desfăşurată in continuare in crama de la subsol. Expres „Central" de pe bd. Gheorghe Gheorghiu- Dej va fi modernizat în întregime. In sălile de la intrare urmează să se organizeze servirea la ,,ochiurile de geam". Linia de autoservire va suferi unele transformări destinate Îmbunătăţirii fluxului consumatorilor. Şi aici se prevăd înlocuirea mobilierului, completarea utilajelor şi a inventarului. Tot in acest an urmează să fie modernizate cofetăria „Colombo", unele magazine cu profil nealimentar de pe calea Victoriei, str. Academiei, bd. Magheru. Magazinul Favorit din Drumul Taberei îşi va schimba şi el înfăţişarea, la fel ca si Aurora din bd. Dimitrov. In sfirsit, o altă unitate reprezentativă inclusă in programul de modernizare pe anul In curs este laboratorul de cofetărie „Progresul". Se vor efectua unele extinderi si dotări cu utilaje In vederea sporirii capacităţii zilnice de pregătire a preparatelor specifice. Fotbalul va rămîne totuşi artă! Fotbalul a fost şi va rămîne un balet, o artă a conducerii unui balon de piele pe gazon, o competiţie pentru puncte (două la număr) care aduc sau nu aduc fericirea. Lumea a iubit jocul cu mingea tried de la apariţia lui, nu vedem de ce nu va fi iubit şi peste o mie de ani. E imprevizibil, cere talent, chiar geniu (cirul te găseşte — vezi cazul Pele), dar şi o cinste funciară, un fair play in care intră, mai ales respectul pentru adversar care nu e un soldat inamic, ci tot un om ca tine care se joacă In iarbo. De aici menajarea reciprocă, o fraternitate chiar după pierderea unei partide. Fotbalul nu are nevoie decit de timp frumos şi atleţi măreţi Restul e zădărnicie. Nu cred că interesele financiare vor distruge acest minunat sport , fotbalul va trăji mult şi bine, deşi, iată două incidente grave murdăresc istoria cu cei unsprezece Înaintea porţii. Un stadion de lert, este Incendiat undeva, in Anglia de către nişte suporteri care voiau să facă din partida de pe stadion un spectacol personal. Urmarea : morţi numeroşi, răniţi oameni călcaţi in picioare, spitale pline, rinduri triste in ziare, văduve, orfani. Nu ne-a ajuns asta. La Bruxelles, de curind. Intr-o partidă care nu anunţa sfirşitul lumii, nişte huligani beţi, înarmaţi cu răngi de fier, deci premeditind crima colectivă, se instalează un tribune. Rezultatul : 40 de morţi cifrele sunt aproximative, şi elete sute de răniţi ! Asta sub ochii camerelor TV, ai spectatorilor locali şi ai lumii întregi care nu mai înţelegea nimic. O poliţie ce intervine tirziu şi apoi telegrame de condoleanţe, suspendări de echipe engleze la competiţiile viitoare, despăgubiri pentru familiile lovite de zdibatica manifestare a ucigaşilor. Cine pierde din toate acestea? Fotbalul ! Pentru că nimic nu scuzi climatul de violenţă care, aşa cum o atestă cazul de mai sus, afectează de cităva vreme sportul acesta atit de îndrăgit, profund regretabil că s-a ajuns aici. Mozuri ! Atunci cind de sub haină ies drugul, pistolul, cuţitul, ba chiar şi bomba, e clar că ceva trebuie făcut... Cu orice preţ, fotbalul trebuie salvat. Fie şi numai pentru că ne-ar fi mai urit pe lume fără el. EUGEN BARBU PIS. La rugby, unde eram printre cei mai buni, şi la box, sporturi în care am obţinut mari satisfacţii, ctndva, s-a dat stingerea. Se impune o intervenţie grabnici, dar nu cu moara de vorbe, ci cu fapta. Oameni capabili e indicat şi la locul improvizatorilor şi al gargaragiilor. Timp ar mai fi... (Urmare din pag 1) desprinsă din desfăşurarea unui proces public, ce a avut loc, nu de mult, în faţa încadraţilor de la I.C.L. Textila 1. O mască abilă. Multă vreme, pentru nu puţini dintre gestionarii şi alţi încadraţi ai amintitei întreprinderi Ion Gheorghişor (str. Barajul Rovinari nr. 6), şeful biroului comercial, trecea drept un funcţionar extrem de exigent. O exigenţă de multe ori exagerată — avea să se spună în cadrul procesului — care era de fapt doar o simplă, durabilă mască a unui ins corupt, pus pe înavuţire cu orice preţ. Sub această aură ainflexibilităţii" a fost cunoscut I. Gh şi de fosta gestionară Elena Purcărea — o individă, la rindu-i, caracterizată printr-o casă necinste, prin lăcomie şi iresponsabilitate. Cum in zona cupidităţii, a venalităţii există, se pare un limbaj comun al pauperităţii morale, cei doi s-au înţeles repede . „Dacă vei fi doamnă, eu nu mai văd nimic“ — i-ar fi spus temutul şef de birou gestionarei. Şi complicitatea s-a înjghebat repede, pentru că Gheorghişor avea ce să vadă, dacă ar fi vrut, dacă şi-ar fi îndeplinit corect obligaţiile de serviciu, nn unitatea gestionată de Purcărea. N-a văzut, de pildă, enormele stocuri ale magazinului respectiv, n-a văzut ilegalităţile săvirşite de gestionar. In privinţa aprovizionării, n-a vrut să vadă nimic chiar atunci, de pildă, cind a surprins-o schimbînd etichetele de preturi la unele produse. Mai mult, a sprijinit-o din plin, aprovizionind-o preferenţial, acoperindu-i, prin protecţia funcţiei sale, matrapazlicurile care s-au soldat în final cu o gravă delapidare, de citeva milioane de lei. Miopie contra opulenţă. Cum se explică oare această abdicare de la fireştile Îndatoriri de serviciu ale inculpatului Gheorghişor . Tentat de înavuţire, şeful biroului comercial şi-a arătat, cum spuneam, repede tentaţia spre... corupţie : la inceput a primit doar „mici atenţii" — băuturi şi ţigări fine, apoi „tariful necinstei" a urcat la... mii de lei săptăminau consumaţii la restaurante, produse de lux. S-a ajuns pină acolo incit delapidatoarea avea să-i cumpere, in mai multe Tariful necinstei rinduri, chiar bilete la staţiuni de odihnă, la Poiana Braşov şi Covasna. Ostentaţia delapidării, mlaştina complicităţii au luat proporţii, mita primită de Gheorghişor insumind, in final, circa 1 milion de lei (o parte din valori — circa 450 000 de lei, 100 grame de bijuterii — avea să fie descoperită de miliţie, îngropată intr-o pădure in Crevedia Mică — Giurgiu, acolo unde locuia socrul inculpatului). Din păcate, în acest respingător carusel al favorizării delapidării au intrat şi alţii — cîţiva revizori de gestiune şi funcţionari ai aceluiaşi birou comercial. Fondul moral acelaşi : „slăbiciunea" după bani nemunciţi, iresponsabilitatea faţă de averea societăţii. Legea, morala societăţii au triumfat încă o dată, veştejind venalitatea şi abuzul. Un epilog sever care subliniază cit de nocive se dovedesc, oriunde s-ar manifesta, indiferenţa faţă de interesele generale ale societăţii, climatul de necinste, de complicitate. Este de datoria fiecărui colectiv, a noastră a tuturor, de a veghea permanent, cu intransigenţă, la respectarea principiilor etice ale societăţii noastre de a demasca, ferm orice abatere de la legile muncii şi cinstei. Fireasca sentinţă. Implacabilul avea să se producă lanţul de fraude şi abuzuri frîngîndu-se intr-o zi. Aici. In fata justiţiei, iată-i pe cei care au Îndrăznit să Încalce legile tării, să se înfrupte direct ori indirect din banul public. Ion Gheorghişor a fost condamnat la 13 ani Închisoare (pedeapsa şi sporul maxim stabilite de lege pentru actele sale de luare de mită) şi obligat la restituirea către societate, cu titlul de confiscare a milionului primit. In cadrul altor procese, s-au aplicat pedepse ferme (pină la opt ani închisoare) celorlalţi încadraţi ai întreprinderii care prin inacţiunea lor cumpărată au favorizat delapidarea. Elena Purcărea, gestionara de la care a pornit acest carusel al necinstei, va răspunde separat pentru gravul atentat comis asupra proprietății socialiste, faptă tratată de Codul penal cu o deosebită intransigență. SCHIMB apartament două camere, parter, balcon, pentru garsonieră dublă sau simplă, eventual casă la curte. Tel. 23.73.97. (4254) SCHIMB garsonieră, et. 4, TitanI- apartament două camere et. 2, Berceni, cu 3 camere conf. 1, central. Tel. 44.58.07. (8179) SCHIMB apartament două camere (Ozana), pentru similar. Tel. 78.83.4. (8089) SCHIMB * camere Militari, cu două apartamente a două camere sau două plus una. Tel. 69.03.42. (8079) SCHIMB două camere decomandate conf. I, Şos. Olteniţei 236, bloc 57, scara 2, ap. 79 (Big-Berceni), cu similar zona Dristor, Tomis, Miraj, Familia Stoica. (5976) SCHIMB apartament conf. I, două camere, parter, Apusului — Militari, cu similar, etaj, Militari, Cringasi, 1 Mai, Turda. Tel. 33.26.78. 0*834) VIND convenabil Trabant 401 In stare bună. Tel. 42.83.87. (8287) VIND autoturism Humber — Super șase cilindri, piese de schimb, stare excepţională. Tel. 39.42.06. (1 21) VIND urgent, convenabil, Trabant 601,1966, ireproşabil, Îmbunătăţit. Tel. 77.99.45 . 73.42.69. x (6153) VIND Dacia 1310 nouă, fără rodaj. 35.41.87 după ora 17. VIND Wartburg 312 Lux perfectă funcţionare. 67.24.62 orele 10-15. (6103) VIND Trabant. Tel. 55.97.18. 13.49.72. 189SA. VIND Trabant tip 1980, 39000 km. Tel. 22.74.25. (5971) VIND urgent Dacia 1100 in perfectă stare de funcţionare, preţ convenabil. Tel. 19.84.36. VIND garsonieră conf. I, etaj I, bloc 4 etaje Berceni. Tel. 29.59.13. (6172) VIND liberă garsonieră II, Piaţa Moghioroş, convenabil. Îmbunătăţiri şi garsonieră Piaţa Rosetti, demisol. Tel. 45.80.9. (5972) VIND linie Akai. Tel. 11.00.46 după orele 17.30. (6185) VIND violoncel, pian, mandarin, lămii pe rod. Tel. 15.43.21. (6168) CONVENABIL, sufragerie stare nouă, dulap încălțăminte I cu cuier, 2L70.23. (6140) VIND microfoane profesio- nale Akai ADM. 150, noi. Tel. 10.43.54. IIC) VIND butelie aragaz. Tel. 87.88.8L (6116) VIND cort mare, radio auto Hitaki 6—12 V., remorcă Tel. 49.64.19 159211 VIND telecolor, frigider, con, blitz, masă sufragerie, şifonier lenjerie. 79.73.88. (3881) VIND caroserie Taunus 12 M, completă, haină imitaţie astrahan nr. 52. Tel. 13.37.70. PREDAU contract două camere, et Hj, zona Rimnicu Sărat, eventual alerabil prin schimb chirie. 3 camere. Tel. 61.58.47 (519) PREDAU contract apartament 3 camere, metrou Dristor, liberabil prin schimb două, chirie Tel. 48.61.66 ora 19. PREDAU contract apartament conf. II, două camere Colentina liber. Tel. 55.11.10.