Informatia Bucureştiului, ianuarie 1986 (Anul 33, nr. 10016-10040)

1986-01-03 / nr. 10016

„La mulţi ani !" 1985 5-a retras şi a lăsat locul pe podiumul de onoare primelor secunde din 1986. Ca întotdeauna, pe intregul cuprins al oraşului, petrecind împreună, oamenii muncii din Capitală au urmărit cu atenţie, in cumpăna nopţii, cuvintele vibrante ale Mesajului de Anul Nou rostit la posturile noastre de radio şi televiziune de secretarul general al partidului, preşedintele României socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ca intotdeauna, şi această noapte ne-a fost un prilej de bucurie şi satisfacţie pentru ceea ce am înfăptuit, un prilej de manifestare a minciriei noastre, a certitudinilor noastre pentru ceea ce vom implini din viaţă, neabătut, cutezătoarelor perspective deschise întregului nostru popor de hotăririle Congresului al XIII- lea, de obiectivele noului an, ale noului cincinal. Prezenţi in mijlocul unor mari familii muncitoreşti, al reprezentanţilor tinerei generaţii a oraşului, reporterii ziarului vă reproduc citeva dintre gindurile care le-au fost împărtăşite, dintre proiectele care ţintesc spre noi ,şi măreţe realizări. ÎN CEA MAI LUNGĂ NOAPTE A ANULUI, CU GÎNDUL LA NOI $1 MĂREŢE ÎMPLINIRI Cu satisfacţia datoriei împlinite, cu profund optimism, intr-o asemenea atmosferă tonică au sărbătorit Revelionul ’86 membrii colectivului muncitoresc de la „Semănătoarea". Alături în muncă, pe parcursul unui an întreg, împreună şi in clipele de sărbătoare, constructorii de maşini agricole s-au aflat reuniţi şi in clipa trecerii pragului noului an, ca şi al noului cincinal, raportînd partidului, secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, îndeplinirea exemplară a tuturor sarcinilor ce le-au revenit în cincinalul şi în anul pe care ei le-au încheiat cu peste două luni mai devreme. La cumpăna anilor, răspunzînd cu înflăcărare insufleţitoarelor îndemnuri din Mesajul de Anul Nou, adresat întregului popor de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, toţi cei prezenţi dintre care şi cei 9 membri ai familiei Ion Zota, de la sculărie, lăcătuşul Dumitru Alexe, din secţia prese, Dumitru Ştirbu, secretarul comitetului de partid din aceeaşi secţie, maistrul Ion Chîvu de la prelucrări mecanice, ca şi ing. Nedelcu Cioceanu, directorul general al întreprinderii — ridicînd o cupă de şampanie şi-au urat sănătate şi multă fericire in noul an şi s-au angajat să obţină noi şi prestigioase succese in anul şi in cincinalul care au început, pentru viitorul luminos socialist al patriei, pentru bunăstarea şi fericirea întregului popor, pentru triumful păcii în lume. Gh. NICULIŢA Cu sentimentul datoriei împlinite, intr-o atmosferă de optimism robust au întîmpinat şi oamenii muncii de la întreprinderea „Electroaparataj" noul an. Pentru că şi această mare familie muncitorească a obţinut în anul care s-a încheiat realizări de seamă, o producţie marfă suplimentară de 30 milioane lei, 16 milioane lei depăşire la indicatorul producţie netă şi o producţie de export cu 5 milioane lei peste prevederile planului. Totodată, in cincinalul 1981—1985, ponderea produselor noi şi reproiectate in valoarea producţiei marfă s-a ridicat aici la peste 66 la sută. Referindu-se la aceste succese, Ilie Balaurea, şef de echipă la secţia prototipuri, venit să-şi petreacă Revelionul împreună cu soţia sa Elena, operator la oficiul de calcul al aceleiaşi întreprinderi ne vorbea cu nedisimulată satisfacţie despre „o serie de produse noi sau asimilate, intrate in producţia de serie in ultimii ani, cum sunt întreruptoarele automate monopolare de 32 A cu capacităţi de rupere de 3, de 6 şi de 10 KA, demarcare de manuale cu protecţie termică şi electromagnetică pînă la 25 A. ş.a.“. La rîndul ei, tovarăşa Elena Balaurea a ţinut să adauge : „Cu nespusă mindrie, asemenea tuturor mamelor din patria noastră, ţin să exprim mulţumirea şi gratitudinea noastră pentru noile măsuri adoptate prin Decretul Consiliului de Stat privind sporirea alocaţiei şi indemnizaţiei pentru copii, a ajutoarelor ce se acordă mamelor cu mai mulţi copii, soţiilor de militari in termen, precum şi a indemnizaţiei de naştere, elocventă expresie a grijii permanente a conducerii de partid şi de stat, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru creşterea şi educaţia copiilor, viitorul de aur al patriei“. Succeselor obţinute, li se alătură hotârîrea fermă a celor aproape 8 000 de oameni ai muncii de la „Electroaparataj“ de a-şi realiza exemplar sarcinile ce le revin în noul an şi noul cincinal. „Am luat toate măsurile tehnico-organizatorice , ne spune Ştefan Alexie, maistru la secţia strungărie, de peste 20 de ani in întreprindere , pentru ca încă din primele ore din noul an să ne îndeplinim sarcinile la toţi indicatorii economici. Totodată, colectivul nostru s-a angajat ca, in 1986, să obţină, faţă de 1985, creşteri de peste 22 la sută atît la producţia destinată exportului, cit şi la producţia netă, de 12 la sută la productivitatea muncii şi o reducere cu 62 lei a cheltuielilor totale la mia de lei producţie marfă“. Repere certe, pentru înscrierea in agenda noului an, a unor exemplare fapte de muncă. Vasile GROZA In marile familii muncitoresti . Repere certe pentru viitoare fapte de munca Carnavalul pionierilor „FULG DE NEA“ Pavilionul Complexului expozicional din Piaţa Scinteii a fost şi la acest începu de An Nou martorul revărsării de bucurie şi prospeţime ,pe care le-au adus cu ei, la carnavalul „Fulg de nea“, copiii oraşului. Sub ploaia de confeti a tradiţionalei serbări au înscris prezenţe simbolice, dind un plus de farmec şi culoare manifestării, Pinguinul Cully- Vfilly, Fram, ursul polir, Ileana Cosmzeana, nenumăraţii Feţi Frumoşi şi alte pesonaje din basmele alit de îndrăgite de copii. Parada măştilor şi costumelor de carnaval a fost urmată de evoluţia numeroaselor colective şi formaţii artistice pioniereşti, laureaţi la precedenta ediţie a Festivalului Naţional „Cintarea României“. Alături de ei au evoluat pe scena carnavalului cunoscuţi actori şi interpreţi profesionişti. Moş Gerilă, darnic ca de fiecare dată, a împărţit ciştigatorilor numeroaselor dmcursuri organizate o mulţime de premii. Momentele vesele prezentate, evoluţiile acrobatice ale artiştilor de circ, şi tradiţionalul vals al carnavalului au fost tot atitea clipi de neuitat. In această atmosferă plină de voie bună, copiii oraşului şi-au exprimat, prin intermediul versului, al cintecului şi dansului profunda lor recunoştinţă pentru coţulăria senină pe care o trăiesc sub cerul senin al păcii. — a. g. — Revelion studenţesc Mii de studenţi bucureşteni, intre care şi tineri din alte ţări, aflaţi la studii in România, au petrecut intr-un climat caracteristic virstei „noaptea dintre ani“, in complexele „Regie“ şi „Grozăveşti“. Organizat de Consiliul Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din Centrul Universitar, Revelionul studenţesc ’86 a oferit viitorilor noştri specialişti momente de neuitat. Programul artistic a inclus unele din cele mai bune formaţii studenţeşti, intre care Teatrul „Podul“, Ansamblul folcloric „Doina“, formaţii de muzică uşoară. — Noul an in care am păşit — r^sj snUS Vincenţiu Pisoschi, anul V Facultatea de Electrotehnică — este acela in care voi susţine examenul de diplomă şi voi fi repartizat in producţie. Sint hotărit ca, la viitorul meu loc de muncă, să transpun in fapte nobilele îndemnuri exprimate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu In vibrantul Mesaj adresat naţiunii, să contribui din plin, Pe măsura capacităţilor de care dispun, la îndeplinirea sarcinilor colectivului in care mă voi integra in scurtă vreme. ...Sint gînduri definitorii pentru tînăra generaţie aflată azi pe băncile facultăţilor. Liviu TIMNA ...Cîntece, veselie. O imagine elocventă a exuberanţei şi bucuriei, a încrederii în perspectivele noului an. Revelionul tineretului bucureştean ’86. La ceasul care desparte şi în acelaşi timp leagă anii, Pavilionul Complexului expoziţional din Piaţa Scinteii, luminat feeric de strălucirea lampioanelor, s-a transformat intr-o adevărată citadelă a tinereţii. A tinereţii, pentru că, aici, sub imensa cupolă de oţel şi sticlă — decorată cu imagini ce înfăţişau scene semnificative din activitatea generaţiei aflate, azi, la vîrsta împlinirii tuturor aspira iilor , au fost alături şi de această dată, la graniţa dntre 1985 şi 1986, peste 6 000 de tineri muncitori, ingineri, cercetători, elevi şi studenţi, al c căror muncă şi pricepere se regăsesc în tot ceea ce s-a realizat de-a lungul anului trecut în Capitală. Intr-o nesfîrşită revărsare de fantezie şi entuziasm mic, pe scena Revelionului, după tradiţionalul „Pluguşor a tineretului“ s-au succedat numeroase formaţii artistice de amatori, laureate la precedata ediţie a festivalului muncii şi creaţiei libere „Ciitarea României“, îndrăgiţi actori şi interpreţi profesionişti. In această atmosferă in care pulsa vigoarea tinereţii angajante, încrederea neclintită in viitorul prefigurat lucid de documentele Congresului al XIII-lea al partidului, reprezentanţii celor peste 445 000 de utecişti bicureşteni au urmărit, la televizoarele amplasate In sală, Mesajul de Anul Nou pesre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, l-a adresat întregii noastre naţiuni. Efemera secundă de la ciumpăna anilor a trecut. Odată cu tradiţionala urare „La ne uiţi ani !“, tinerii toastează pentru împlinirea tuturor proiectelor cutezătoare înscrise pe agenda noului cincinal. Iar gîndirile lor de adîncă dragoste şi recunoştinţă se îndreaptă citre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, unindu-i mulţi ani la citia destinelor noastre, către tovarăşa Elena Ceauşescu, cu aceleaşi calde urări, cu aceeaşi respectuoasă gratitudine pentru contribuţia sa la dezvoltarea ştiinţei şi a invăţămintului românesc, la înfăptuirea politicii partidului. Alături, la marea masă a Revelionului se afla Amelian Filat, comandantul Şantierului naţional al tineretului de la „Amenajarea complexă a rîului Dîmboviţa” şi colegul său Marin Manda, şeful atelierului de reparaţii, cu soţia, ea însăşi brigadieră pe acest şantier. De la începutul lucrărilor la această nouă ctitorie a anilor socialismului, tinerii au realizat un volum de 500 000 mc la digul lacului de acumulare, finalizind 1,6 km din cei aproape 4 km cit măsoară acest baraj şi au început turnarea betoanelor la stăvilarul Ciurel, depăşind cu 34 la sută sarcinile de plan pe ultimul trimestru al anului. Sub arcada de lumină a zorilor Noului An, ce au bătut de puţine clipe la porţile Cetăţii, se afla, laolaltă cu ceilalţi, lăcătu- işul Gheorghe Salomie de la „Vulcan“ (unul dintre cei ce au realizat unitatea de pompaj de 15 t., cea mai mare unitate de acest fel destinată extracţiei petrolului de la mari adâncimi), precum şi Costică Răducanu, strungar caruselist Fabrica de utilaj energetic I.M.G.B. care, împreună c• colegii săi, şi-a adus o substanţială contribuţie la pin , lucrarea primelor diafragi pentru turbina de 700 M.W. ...Optimism, dans, cintece şi bucurie, lată care a fost ambianţa ce a caracterizat Revelionul tineretului burreştean şi care a constă prin ea însăşi, o certitudii a împlinirilor de miine. Aurel GIUMPO OPTIMISMUL ŞI EXUBERANJA TINERILOR,IMTR-O CETATE A TINEREJII