Informatia Bucureştiului, iunie 1987 (Anul 34, nr. 10449-10474)

1987-06-27 / nr. 10472

in lumina indicaţiilor secretarului general al partidului TOATE FORŢELE SATELOR, LA SECERIŞUL ORZULUI, la efectuarea lucrărilor pentru semănatul culturilor succesive • întreaga recoltă, pină la ultimul bob, in hambare • Transportul producţiei şi eliberarea terenurilor de paie, in pas cu recoltatul • Culturile duble şi succesive asemănate fără intirziere (Urmată din pag 1) treprinse in unităţi agricole din unele judeţe ale ţării, lucrătorii ogoarelor din Sectorul Agricol Ilfov nu-şi precupeţesc eforturile pentru a asigura, prin efectuarea la timp şi in condiţii superioare a lucrărilor agricole de vară, obţinerea unor producţii record in toate sectoarele de activitate, în perioada actuală în agricultură se cere acţionat cu toate forţele atît la cultura mare, cit şi în legumicultura, pomicultură şi zootehnie. Urgenţa urgenţelor acestor zile o constituie recoltarea orzului de toamnă, care în sector ocupă anul acesta peste 14 000 hectare. In prezent combinele au pătruns adine în holde, spre a aduna, cit mai grabnic, pină la ultimul bob, recolta bună din acest an. Astăzi consemnăm în continuare fapte, rezultate, iniţiative ale oamenilor ogoarelor ilfovene, antrenaţi cu întreaga lor energie în ampla bătălie pentru pîinea ţării. Viteze de lucru cit mai mari pe fiecare combină, pe fiecare utilaj ! ...acesta este, acesta trebuie să fie în prezent obiectivul nr. 1 al tuturor celor ce răspund de soarta actualei producţii de cereale păioase. „Acum — remarca Alexandru Neagu, preşedintele CUASC CIOROGÎRLA — trebuie să acţionăm cu cea mai mare rapiditate şi înaltă responsabilitate faţă de respectarea normelor de calitate spre a aduna, fără nici o pierdere, întreaga recoltă de orz d nu 3—4 zile. Această importantă cultură cerealieră ocupă, în consiliul nostru, o suprafaţă de 1300 hectare. Pentru a evita orice intirziere a recoltatului, care, se ştie, nu duce decit la pierderi de producţie — am stabilit, potrivit programului campaniei, să realizăm, pe fiecare din cele 55 de combine de care dispunem, o viteză zilnică de 7 hectare. Iată de ce în momentul de faţă conducerile unităţilor agricole şi ale consiliilor populare comunale urmăresc să asigure, pretutindeni, condiţiile necesare realizării şi depăşirii acestui ritm, desfăşurării neîntrerupte a campaniei de vară". Cum acţionează mecanizatorii pentru a răspunde prompt acestor imperative ? Iată ce ne-a spus inginerul Ion Marin, directorul SMA CIOROGÎRLA : — Ştim bine că pe umerii noştri apasă o deosebită răspundere ; suntem datori să efectuăm, repede şi bine, un mare şi complex volum de lucrări. Am pornit insă la treabă temeinic pregătiţi — combinele şi celelalte utilaje au trecut cu bine primele examene ale recoltatului —, cu hotărîrea nestrămutată de a nu irosi nimic din recolta de orz şi grîu care se anunţă bogată. Pentru a folosi din plin timpul prielnic activităţilor în cimp, la fiecare formaţie am asigurat cisterne pentru transportul motorinei, ateliere mobile dotate cu piesele şi instalaţiile necesare remedierii operative a unor eventuale defecţiuni. Mecanicii şi celelalte cadre din SMA acordă asistenţă tehnică la faţa locului. După încetarea lucrului, fiecare mecanizator execută verificările şi reglajele la combine, astfel ca, a doua zi, să poată acţiona cu randament înalt la recoltat, chiar din primele ore de lucru. Pentru transportul producţiei am asigurat 24 de cupluri de remorci de mare capacitate, bine etanşate, astfel ca orzul recoltat să ia drumul bazelor de recepţie direct de pe arie. După ce se strînge recolta intră in acţiune formaţiile de prese de balotat, precum şi maşinile de adunat şi căpitat Paiele ; apoi, tractoarele cu discuri grele şi semănătorile, în fiecare cooperativă agricolă de pe raza consiliului nostru am asigurat tot ce este necesar ca semănatul culturilor duble şi succesive să se încadreze in limitele şi normele tehnologice prevăzute in programe. Puternică mobilizare de forţe în campanie şi la cooperativa agricolă din Tunari. Iată cîteva informaţii de „ultimă oră“ furnizate de primarul comunei, Ştefan Sîrcă : „ Cele 9 combine acţionează pe întreaga durată a „zilei-lumină“, pînă la căderea intunericului. Dacă timpul se menţine favorabil, sperăm ca în seara aceasta, cel mai tîrziu miiic dimineaţă, să încheiem secerişul orzului pe toate cele 200 hectare prevăzute in plan. Pe măsură ce recoltatul se termină mobilizăm forţele la eliberarea terenului de paie şi la pregătirea lui neîntîrziată. Putem consemna şi o iniţiativă valoroasă a mecanizatorilor : spre a crea un front de lucru cit mai larg a fost organizat şi cel de-al doilea schimb, acţionindu-se noaptea la arat şi discuit, cu două tractoare de mare putere — A-1800. De indată ce s-a asigurat un pat germinativ bun intră in lucru semănătorile, astfel ca seminţele celei de-a doua culturi — este vorba de porumb — să fie puse sub brazdă fără intirziere. In Bărăganul ilfovean secerişul se află în plină desfăşurare. Ca pretutindeni, lucrătorii ogoarelor nu cunosc odihna, acţionând susţinut pentru a strînge în hambare, pînă la ultimul bob, recolta ’87. ...C.A.P. PETRACHIOAIA, unitate unde culturile cerealiere deţin un loc de frunte. Cea mai mare concentrare de forţe umane şi materiale se află, cum e normal, la fermele vegetale 2 şi 3, unde se recoltează orzul. Cei doi şefi de fermă, Radu Florica şi, respectiv, Iosif Iliescu, preşedintele cooperativei, Nicolae C. Nicolae, primarul comunei, Ion Petrache, toţi cei ce răspund de bunul mers al secerişului sunt, în permanenţă, pe arie, astfel ca activitatea mecanizatorilor să nu cunoască nici o „sincopă“. 18 combine lucrează de dimineaţă, de cînd se poate pătrunde în lanuri, şi pînă la căderea întunericului. Fiecare combiner caută să folosească din plin maşina pe care o are in primire pentru a realiza şi depăşi viteza stabilită pentru ziua respectivă. Deocamdată, în frunte se află Ion Ioniţă şi Alecu Rădoi, care se evidenţiază nu numai prin ritmul recoltării dar şi prin calitatea lucrărilor efectuate. Calitate însemnînd respectarea întocmai a vitezei de lucru, supravegherea continuă a mersului combinei şi efectuarea corectă a reglajelor, astfel incit să nu se lase în urmă nici spice netreierate, nici să se spargă boabele de orz. „Facem tot ce depinde de noi, ne-a spus preşedintele cooperativei, pentru a încheia cit mai repede secerişul, de aceasta depinzând evitarea oricărei pierderi de recoltă. Pînă acum am reuşit să strîngem recolta de pe aproape 200 hectare şi sintem hotărîţi ca pină mîine seară să încheiem culesul orzului pentru consum. întreaga producţie este transportată direct în bază; dispunem, în acest scop, printre alte mijloace, de 7 autocamioane cu remorci, de la Transcom, cu o capacitate de peste 100 de tone. Anul acesta, datorită bunei dezvoltări a orzului şi griului, avem şi o bună producţie de paie. Acţionăm, astfel incit să nu se irosească nimic din acest preţios produs secundar. La eliberatul terenului am mobilizat peste 80 de cooperatori, 9 prese, 40 de atelaje, precum şi o platformă de adunat şi căpitan, baloturile de paie fiind transportate fără întrerupere în baza furajeră. In felul acesta vom putea da grabnic cale liberă tractoarelor, la pregătirea terenului şi la semănatul culturilor duble“, în flux Pe arie — activitate continuă neîntrerupt din zori şi pînă noaptea Marea bătălie a recoltatului se desfăşoară din plin. Acum, fiecare oră bună de lucru trebuie folosită la maximum pentru a încheia grabnic secerişul orzului in fiecare fermă şi unitate agricolă. Orice intirziere peste termenul limită stabilit (3—4 zile) poate determina, în actualele condiţii — se înregistrează din nou temperaturi ridicate - mari pierderi de producţie. De aceea, se cer utilizate din plin toate mijloacele existente - inclusiv coasele şi secerele, unde e cazul - organizîndu-se, totodată, stringerea manuală a spicelor rămase în urma combinelor, astfel ca tot ce au rodit ogoarele să ajungă in depozite. Forțe suplimentare trebuie concentrate la eliberatul terenului de paie. In unele locuri ritmul transportului acestora este încă lent, impunîndu-se folosirea pe scară mult mai largă, pe lingă forţele mecanice, şi a atelajelor. Numai în felul acesta se va putea asigura rapid frontul de lucru necesar bunei pregătiri a solului şi realizării integrale a programului de culturi duble şi succesive. Pagină realizată de Nicolae FLORIAN După seceriş, paiele sunt transportate operativ in baza furajeră. Aspecte de la C.A.P. Popeşti-Leordeni Foto : M. CIOC La C.A.P. Afumaţi, ca şi in celelalte unităţi ale sectorului, combinele acţionează pe un front larg INFORMAŢIA BUCUREŞTI ULIB 2