Informatia Bucureştiului, aprilie 1988 (Anul 35, nr. 10708-10733)

1988-04-01 / nr. 10708

ZIAR Al COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. Şl Al CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI ANUL XXXV - Nr .10 708 4 PAGINI - 50 BANI Vineri 1 aprilie 1988 V “ TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU, Împreună cu tovarăşa elena ceauşescu, va efectua o vizită oficială de prietenie in Republica Indonezia Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România. Împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, va efectua o vizită oficială de prietenie în Republica Indonezia, la invitația președintelui Republicii Indonezia, Suharto, și a doamnei Tien Suharto, în prima parte a lunii aprilie 1988. in spiritul sarcinilor şi orientărilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la plenara C.C. al P.C.R. Din primele zile ale noului trimestru AMPLĂ MOBILIZARE PENTRU ÎNDEPLINIREA PLANULUI LA TOŢI INDICATORII! έntreaga activitate economică din Capitală este marcată, acum, la debutul celui de-al doilea trimestru, de o atmosferă de puternic elan revoluţionar, exprimind angajarea fermă a oamenilor muncii pentru transpunerea în viaţă a orientărilor şi indicaţiilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la plenara C.C. al P.C.R din 28—29 martie, hotărîrea lor de a acţiona, pe măsura înaltei răspunderi pe care o incumbă calitatea de proprietari, producători şi beneficiari, pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan pe semestrul I şi pe întregul an, cu prioritate a producţiei fizice şi a exportului, pentru creşterea rentabilităţii şi eficienţei întregii activităţi. In spiritul exigenţelor formulate de secretarul general al partidului, al documentelor adoptate de Marea Adunare Naţională privind perfecţionarea mecanismului economico-financiar, a sistemului de retribuire pentru stimularea producţiei de export şi a exportului, precum şi încheierea şi executarea contractelor economice, se depun eforturi susţinute in vederea organizării temeinice a producţiei şi a muncii, eliminării neajunsurilor manifestate, astfel incit pretutindeni să se obţină din primele zile ale lunii aprilie rezultate maxime. Din primele zile ale noului trimestru, randamente productive maxime la fiecare loc de muncă, în fiecare schimb ! — acesta este imperativul căruia trebuie să-i răspundă exemplar toate colectivele bucureştene, datoare să-şi sporească substanţial contribuţia la Înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială a patriei, a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, în centrul atenţiei întregului colectiv. EXPORTUL Puternică atmosferă de angajare in rindurile membrilor colectivului ÎNTREPRINDERII „FLAMURA ROŞIE“. Ferm hotăriţi ca încă din prima zi a noului trimestru să obţină nod şi însemnate rezultate in producţie, oamenii muncii din această unitate pun un accent deosebit pe realizarea exportului. O garanţie a succeselor viitoare o constituie bilanţul primului trimestru, care consemnează, între altele, depăşirea planului de export cu 18 la sută, aceasta în condiţiile onorării contractelor fiecărei luni pină la încheierea primelor două decade. Să reţinem, în acest context, că este vorba de produse noi — 6 articole realizate din mătase de tip viscoză, în special pentru confecţii uşoare de sezon. Datorită promptitudinii in onorarea contractelor, modului în care este asigurată calitatea ţesăturilor — fineţe şi rezistenţă sporite — întreprinderea a primit pentru trimestrul II comenzi suplimentare de la beneficiarii externi. In fiecare lună trebuie realizate, astfel, peste plan circa 50 de mii metri ţesături fine şi extra fine. Cum va asigurat acest spor de producţie ? In urma unor recente analize au fost stabilite noi măsuri şi direcţii de acţiune în spiritul orientărilor şi indicaţiilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, la plenara C.C. al P.C.R. Pen-Victor CONSTANTINESCU (Continuări In vag a I/-1) I.M.G.B. Se realizează un nou lot de rotoare pentru generatoarele de turbină *■ ________________________________________________Foto : L. SIMION --SEMĂNATUL* la timp şi la un înalt nivel calitativ • Colectivul de oameni ai muncii de la I.A.S. Mogoşoaia, unitate distinsă cu înaltul titlu de Erou al Noii Revoluţii Agrare, hotarit sa depăşească propriul record • Experienţe anului trecut, larg folosită pentru obţinerea unor producţii mari la toate culturile In ciuda capriciilor acestei primăveri lucrătorii I.A.S. Mogoşoaia au efectuat un mare volum de lucrări in actuala campanie. Aşa cum am relatat recent, în ultima perioadă au fost mobilizate forţe puternice la semănatul florii-soarelui, lucrare deja finalizată. S-a trecut cu hotărire şi la pregătirea viitoarei recolte de porumb a culturii care a adus anul trecut colectivului întreprinderii o binemeritată satisfacţie : cucerirea Înaltului titlu de Erou al Noii Revoluţii Agrare pentru producţie de 22 660 kg ştiuleţi la hectar. • Tovarăşe director Mihai Popa, ce învăţăminte aţi tras din experienţa lui '87 ? Cum te valorificaţi în această campanie ? • Ne bucură pe toţi faptul că am reuşit să dovedim prin faptele noastre capacitatea de a spori neîntrerupt puterea de rod a pământului, pentru a atinge, aşa cum a cerut in nenumărate rinduri tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului nostru, randamente Nicolae FLORIAN (Continuare la nava H-«) / HOTĂRÎREA Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 28-29 martie 1988 Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a avut loc, îrn zilele de 28—29 martie a.c., plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Plenara a dat o Înaltă apreciere cuvîntării rostite, la încheierea lucrărilor, de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, document programatic care stabileşte, pe baza unei ample şi profunde analize ştiinţifice a rezultatelor obţinute, a cerinţelor obiective ale dezvoltării ţării în actuala etapă şi în perspectivă căile şi direcţiile principale de acţiune în vederea înfăptuirii neabătute a obiectivelor stabilite de Conferinţa Naţională şi Congresul al XIII-lea ale P.C.R. Plenara hotărăşte ca sarcinile, indicaţiile şi orientările de excepţională importanţă teoretică şi practică cuprinse in cuvîntarea secretarului general al partidului să constituie programul de muncă şi acţiune al organelor şi organizaţiilor de partid, al tuturor comuniştilor, al întregului nostru popor, pentru îndeplinirea, în cele mai bune condiţii, a planului pe acest an, a prevederilor cincinalului 1986—1990. Participanţii la plenară, subliniază, cu sentimente de caldă recunoştinţă şi intensă mândrie patriotică, aportul determinant al tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea şi Înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, la conceperea şi fundamentarea planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării, de ridicare continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregii naţiuni, la perfecţionarea organizării şi conducerii tuturor domeniilor de activitate, la progresul multilateral al României socialiste, la creşterea rolului şi a prestigiului ei în lume. Plenara apreciază că realizările de seamă obţinute în anul 1987 in condiţiile înrăutăţirii situaţiei economice mondiale, demonstrează cu putere justeţea politicii partidului nostru de creştere continuă a forţelor de producţie, de repartizare optimă a venitului naţional între fondul de consum şi fondul de dezvoltare. În acelaşi timp, a fost evidenţiat faptul că aceste realizări s-au bazait pe existenţa şi dezvoltarea proprietăţii socialiste a întregului popor de stat şi cooperatiste. Plenara relevă, totodată că succesele înregistrate în Înfăptuirea prevederilor celui de-al doilea an al actualului cincinal ilustrează forţa şi capacitatea creatoare a poporului nostru, hotărîrea sa de a face totul pentru înflorirea neîntreruptă a patriei. Participanţii au exprimat angajamentul ferm, unanim al comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii de a acţiona, strins uniţi în jurul partidului al secretarului său general, pentru îndeplinirea, la un mare nivel de calitate şi eficienţă, a indicatorilor de plan prevăzuţi pe 1988, pentru atingerea obiectivului strategic — trecerea României la un nou stadiu de dezvoltare, de ţară socialistă mediu dezvoltată. 1. Plenara a dezbătut şi aprobat în unanimitate Raportul privind analiza pe bază de bilanţ a rezultatelor obţinute pe ansamblul economiei naţionale, formarea şi utilizarea resurselor financiare In anul 1987. Comitetul Central a subliniat că, anul trecut, au fost obţinute realizări deosebite In dezvoltarea economico-socială a ţării, România parcurgînd, în 1987, o nouă şi importantă etapă pe calea progresului şi civilizaţiei. In această perioadă s-a întărit potenţialul economic al patriei şi a sporit avuţia naţională. In Industrie şi agricultură s-au înregistrat însemnate creşteri ale producţiei Rezultate bune au fost dobândite şi In celelalte sectoare economice, precum şi In domeniile Invăţămîntului, ocrotirii sănătăţii şl culturii. Un rol deosebit in asigurarea creşterii economice l-a avut activitatea de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi introducere a progresului tehnic, care, sub conducerea directă şi de înaltă competenţă a tovarăşei Elena Ceauşescu, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţămintului, a contribuit nemijlocit la soluţionarea unor importante probleme privind înfăptuirea obiectivelor noii revoluţii tehnicoştiinţifice şi ale noii revoluţii agrare, valorificarea superioară a tuturor resurselor ţării, perfecţionarea întregii activităţi economice şi sporirea eficientei acesteia. In anul 1987 s-a acţionat pentru consolidarea echilibrului bugetar, financiar şi monetar; s-au asigurat aplicarea fermă a politicii de stabilitate a preţurilor şi o circulaţie bănească sănătoasă; s-a realizat o balanţă comercială activă, pe baza căreia s-a redus în continuare datoria externă.________________ (Continuare Impag aua) Oraşul drag, Bucureşti Zilele trecute, afiindu-mă intr-o şcoală bucureşteania»« Mister la ceea ce învăţătoarea avea ei denumească, atlt de inspirat, apoi, o lecţie de spirit cetăţenesc. Tinărul om de la cated. Imi explică firesc, fără prea multe floricele de stil: — Eu tint născută Intr-o comand din Sectorul agricol Ilfov Pentru mine, pentru noi, a aparţine colectivităţii din care faci parte. iată un criteriu esenţial, o apartenenţă a fiecăruia atit la familia In care s-a născut elf şi la marea familie, societatea, in cazul de faţă obştea, obştea sătească. M-am gindit că, intr-un arat nespus de divers, aglomerat, cum este orice metropolă, aşadar Bucureştiul, se cuvine a le cultiva copiilor, de timpuriu, simţămlntul apartenenţei la un tot absolut Indestructibil, prile de mlndrie şi bucurie Şi de aceea le-am dat, pentru a o desena, tema: „Oraşul meu drag. Bucureşti“. Priviţi rezultatul. Rezultatul era absolut fermecător. Copiii proiectează, întotdeauna, la descnin culorile desenelor trăirile lor pline de prospeţime, de inefabilă candoare şi delicateţe. Iată-ne Capsala văzută prin nemaipomenitele hublouri aţintite inspre viitor — ochii copiilor : siruri-şiruri de blocuri, ca nişte arbori maiestuoşi Intr-o pădure a oolniei omului ; o fereastră, unii singură, cu o veselă glastră in care suride lumii o laleaeste un balcon oarecare pe care flutură un stepuleţ tricolor, de hirtie, cu stema Republicii, desigur , soarele resfiindu-se peste oras... Tofi copiii meritau nota zece. MIHAI STOIAN