Informatia Bucureştiului, iulie 1988 (Anul 35, nr. 10785-10805)

1988-07-01 / nr. 10785

MAXIMĂ MOBILIZARE PENTRU ÎNFĂPTUIREA EXEMPLARĂ A PLANULUI ÎN CEL DE-AL DOILEA SEMESTRU In centrul preocupărilor, EXPORTUL (Urmare im caa. I) rii numărului de parteneri externi, o atenţie deosebită am acordat. In mod firesc, organizării unor noi echipe specializate în producţia de export, pregătirii in cele mai mici amănunte a fabricaţiei fiecărui reper incorporat în produsele contractate. De altfel, vreau să subliniez că în prezent lansarea unei comenzi, oricît ar fi de complexă, nu durează mai mult de o lună. In acest fel, asigurînd din vreme baza materială, S.D.V.-urile şi tehnologiile necesare, producţia se derulează ritmic, după grafice riguros corelate în toate fazele de execuţie, fapt ce permite ca şi livrările să se efectueze ritmic, conform termenelor convenite cu beneficiarii. Printre altele, pe rampele de expediţie sunt pregătite, acum, piese pentru firme importatoare din R.D. Germană, utilajemetalurgice (U.R.S.S. şi India), echipamente hidroenergetice (Columbia) şi rotoare (S.U.A.). Alte comenzi, care urmează să fie livrate in zilele ce vin, se află în stadii finale de finisaj sau pe standurile de probe din secţiile de producţie. Am păşit în luna iulie hotărîţi să acţionăm cu şi mai mare răspundere pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne revin, pentru depăşirea acestora. Toată producţia de export prevăzută pentru cel de-al doilea semestru este acoperită integral cu contracte şi a fost lansată în fabricaţie. Urmărim ca prin programele pe care le-am adoptat să realizăm pînă la sfîrşitul trimestrului toate contractele încheiate pentru acest an pe relaţia devize convertibile. In acest scop, continuăm aplicarea fermă a măsurilor de perfecţionare a organizării şi modernizare a producţiei, ne preocupam susţinut de îmbunătăţirea colaborării cu furnizorii de materiale, în primul rînd cu Combinatul Siderurgic Galaţi în ceea ce priveşte aprovizionarea ritmică cu tablă mijlocie, groasă şi placată, şi cu întreprinderea „Policolor" pentru vopsele. In spiritul cerinţelor exprimate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu larecenta plenară a C.C. al P.C.R., vom acţiona energic, zi de zi, pentru a asigura înfăptuirea neabătută, la toţi indicatorii, a planului pe acest an, cu deosebire a producţiei destinate exportului, întregul nostru colectiv este hotărît să onoreze prin fapte exemplare de muncă înaltul titlu de „Erou al Muncii Socialiste“ ce ne-a fost conferit recent. (N. COŞOVEANU). Exigenţă sporită la fiecare loc de muncă Cu bune rezultate a încheiat primul semestru şi colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea „Timpuri Noi". In primul semestru prevederile de plan la export au fost depăşite cu 5 la sută, iar la producţia marfă şi fizică realizate integral, onorîndu-se astfel, toate contractele, în bune condiţii de calitate , ne-a informat inginerul şef, Enache Croitoru. Pe temeiul acestor rezultate am asigurat şi îndeplinirea exemplară a indicatorilor de eficienţă. Productivitatea muncii a fost depăşită cu aproape 2 000 lei/persoană, cheltuielile totale şi materiale la 1 000 lei producţie marfă reduse cu 1,6 şi, respectiv, 1,8 lei, iar la rezultatele financiare din activitatea de bază s-a consemnat o depăşire de aproape 16 milioane lei. Experienţa celor 6 luni care au trecut din acest an ne-a dovedit, o dată in plus, că producţia nu se poate realiza ritmic decit pe baza unei pregătiri temeinice, din toate punctele de vedere, prin sporirea exigenţei la fiecare loc de muncă. Deşi ne-am confruntat şi cu unele greutăţi în aprovizionare, prin măsurile pe care le-am întreprins, punând un accent deosebit de respectarea disciplinei muncii şi a celei tehnologice, am reuşit să asigurăm în condiţii mai bune decit in anii trecuţi aprovizionarea locurilor de producţie cu semifabricatele şi S.D.V.-urile necesare derulării fabricaţiei, fapt dovedit şi de depăşirea cu patru procente a indicelui de utilizare a maşinilor-unelte. Sînt doar cîteva argumente ale rezervelor de care dispunem pentru a obţine în cel de-al doilea semestru rezultate şi mai bune. Urmărind in continuare asigurarea în bune condiţii a bazei materiale, dispunînd de toate cotele şi repartiţiile necesare, am întocmit pe baza acestora grafice bilaterale cu principalii furnizori ; acordăm totodată o atenţie sporită problemelor de perfecţionare a organizării şi modernizare a producţiei. Programul de fabricaţie pentru cel de-al doilea trimestru a fost lansat încă din prima decadă a lunii iunie, fiind întocmite liste nominale pentru toate reperele ce se execută, grafice de fabricaţie riguros urmărite. Pe baza acestora analizăm zilnic, în principalele secţii, stadiul realizării producţiei fizice şi stabilim operativ măsurile pentru eliminarea eventualelor neajunsuri ce se ivesc pe fluxul cooperării interne sau în relaţiile cu furnizorii de materiale. Procedind in acest fel vom asigura şi de aici înainte execuţia şi livrarea ritmică a întregii producţii contractate. Astăzi, de exemplu, au primit certificatele de bună calitate 30 de motoare Diesel 120 CP, 6 motocontpresoare M 5 și 11 electrocompresoare 2 EC 10, a căror livrare va începe chiar in cursul acestei săptămîni. în concluzie, am intrat în noul semestru cu o bună pregătire a fabricaţiei, fiind mobilizaţi să realizăm exemplar sarcinile ce ne revin în acest an. (C. NICOLAE). Ieri, in sectoarele Capitalei Adunări festive consacrate „Zilei învăţătorului“ Ieri, in sectoarele Capitalei au avut loc adunări festive consacrate „Zilei învăţătorului" Sărbătorirea acestei zile s-a desfăşurat sub semnul profundelor sentimente de aleasă preţuire, stimă şi cinstire pe care cadrele didactice, întregul tineret studios, le poartă tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ctitorul noii Românii, de al cărui nume se leagă profundele transformări înnoitoare pe care le-a cunoscut, în timpul ce s-a scurs de la Congresul al IX-lea, şcoala românească de toate gradele. In cadrul manifestărilor au fost subliniate rezultatele obţinute de colectivele de cadre didactice în îndeplinirea sarcinilor ce revin şcolii din documentele Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, realizările fără precedent în dezvoltarea ştiinţei, învăţămîntului şi culturii. La adunarea festivă a cadrelor didactice din sectorul 1, care s-a desfăşurat la Liceul I de Matematică-Fizică „Nicolae Bălcescu", din partea conducerii Ministerului Educaţiei şi Invăţămîntului, pentru rezultatele deosebite obţinute în procesul instructiv-educativ, Inspectoratului şcolar al Capitalei i s-a acordat Diploma de Onoare şi Drapelul de evidenţiat pe ramură pentru locul I obţinut in întrecerea socialistă dintre inspectoratele şcolare. In încheierea adunărilor festive, într-o atmosferă entuziastă, participanţii au adoptat telegrame adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu prin care slujitorii şcolii — dînd glas sentimentelor de profundă gratitudine pe care le poartă conducătorului iubit al partidului şi statului nostru, recunoştinţei fierbinţi faţă de tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu pentru înalta competenţă ştiinţifică cu care îndrumă şcoala românească— se angajează să muncească neobosit pentru educarea comunistă, revoluţionară a tinerei generaţii. A ÎNCEPUT ÎNSCRIEREA ÎN TREAPTA A II-A DE LICEU De astăzi şi pînă pe data de 1 Iulie, absolvenţii clasei a X-a — respectiv elevii care nu depăşesc vîrsta de 19 ani pînă la Începerea anului şcolar 1988—1989 — pot depune fişele de înscriere în treapta a X-a de liceu. De regulă, Înscrierea se face la profilul absolvit in treapta I de liceu. Candidaţii care doresc să continue studiile la alte profiluri vor susţine, între 2 şi 7 iulie, examene de diferenţă. Intre aceleaşi date se desfăşoară probele de aptitudini la profilurile muzică, arte plastice şi decorative, coregrafie. La profilurile sanitar şi pedagogic se pot înscrie numai absolvenţii treptei I de la aceste licee. La inscriere candidaţii vor prezenta : • fişa de înscriere — certificată de conducerea liceului la care au promovat clasa a X-a — pe care vor menţiona, în ordinea de preferinţă, toate meseriile din cadrul profilului la care candidează ; • adeverinţă medicală. Concursul se desfăşoară intre 9 şi 13 iulie şi constă în probe scrise la două discipline de invăţămînt, stabilite in funcţie de profil. MÎINE, IN LICEE, PROBELE DE VERIFICARE A CUNOŞTINŢELOR PENTRU ÎNSCRIEREA ÎN CLASA A IX-A Lucrările scrise, limba şi literatura română — miine — şi matematică — 1 iulie —, încep la ora 9. Elevii trebuie să se afle in sălile în care au fost repartizaţi cel mai tîrziu la ora 8,30. Timpul destinat pentru elaborarea fiecărei lucrări este de 3 ore, socotit din momentul în care s-a încheiat transcrierea subiectului pe tablă. Media generală, pentru fiecare elev, se calculează cu două zecimale, fără rotunjire, din suma notelor finale obţinute la probele susţinute şi care se împarte la numărul de probe prevăzut pentru profilul respectiv. La profilul pedagogic media generală minimă de admitere nu poate fi mai mică de 6. Pentru elaborarea lucrărilor elevii vor folosi numai cerneală albastră sau violetă, sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea desenelor, creion negru. Grupaj realizat de Aurel GHIMPU Ştiri sportive • S-au încheiat întrecerile celei de-a 30-a ediţii a Campionatelor internaţionale de pentatlon modern ale României, desfăşurate în Capitală. Atit în clasamentul individual, cit şi pe echipe, primul loc a fost ocupat de reprezentanţii ţării noastre : Marian Gheorghe (cu un total de 5 283 p) şi, respectiv, formaţia de seniori (cu 15 342 p). • Incepind de astăzi, pînă duminică, pe poligoanele Tunari şi Dinamo vor avea loc Campionatele internaţionale de tir ale României (ediţia a lucrările de vară efectuate la timp, în cele mai bune condiţii agrotehnice Puternic mobilizaţi de însufleţitoarele îndemnuri adresate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi lucrătorii ogoarelor din Sectorul agricol Ilfov, asemenea întregii ţărănimi, îşi concentrează toate forţele la efectuarea lucrărilor agricole de vară în optime condiţii agrotehnice şi la termenul prevăzut, la prezent, obiectivul prioritar îl constituie declanşarea neîntîrziată a secerişului griului. Recolta se anunţă promiţătoare, existând condiţii ca şi în acest an Sectorul agricol Ilfov să ocupe un loc fruntaş în întrecerea socialistă. Este, deci, de datoria locuitorilor satelor — mecanizatori, cooperatori, specialişti, lucrători din întreprinderile de stat — să asigure strîngerea intr-un timp cit mai scurt a întregii producţii, pînă la ultimul bob. In acest scop, trebuie urmărită — de cîteva ori pe zi, solă cu solă — starea de coacere a lanurilor pentru a nu se pierde momentul optim Începerii recoltării. Ca si la orz, este necesar să se folosească din plin timpul prielnic şi forţele existente — mecanice şi manuale — astfel ca secerişul, odată început, să nu depăşească 8—10 zile bune de lucru. întreaga producţie de cereale păioase trebuie transportată şi depozitată în condiţiile prevăzute de normele în vigoare, in primul plan situîndu-se achitarea integrală a obligaţiilor la fondul de stat. Acum, pe suprafeţele unde s-a strîns recolta de orz s-a trecut la semănatul celei de-a doua culturi. Acolo unde mijloacele mecanice şi atelajele sînt folosite intensiv, cum se întîmplă în C.U.A.S.C. Ştefăneşti şi Mogoşoaia, de pildă, se înregistrează ritmuri înalte atît la eliberarea terenurilor de resturile vegetale, cit si la pregătirea solului şi la semănat. Aşa trebuie procedat in toate unităţile agricole de pe cuprinsul sectorului. Cu cit seminţele culturilor duble, în primul rînd cele de porumb pentru boabe, vor fi aşezate mai repede în brazdă, cu atit ele vor beneficia mai mult de umidiitatea stratului arabil, încolţind şi răsărind in bune condiţii. în Sectorul agricol Ilfov stadiul de vegetaţie a culturilor de toamnă este corespunzător, existînd condiţii pentru obţinerea unor producţii superioare. După cum este cunoscut, printre angajamentele asumate în chemarea la întrecere socialistă, adresată anul acesta de organizaţia de partid a Sectorului agricol Ilfov către toate organizaţiile judeţene de partid din ţară, se prevede realizarea unor recolte medii de 21 000 kg porumb ştiuleţi, 3 550 kg floarea-soarelui, 60 000 kg sfeclă de zahăr, 3 500 kg soia, 30 000 kg legume, la hectar. Obţinerea acestora impune respectarea neabătută a tehnologiilor de cultură, in prim-plan situîndu-se efectuarea la un înalt nivel organizatoric a tuturor lucrărilor de întreţinere: prăşit, combaterea bolilor şi dăunătorilor, irigaţiile — unde este nevoie —, recoltarea fără pierderi. O deosebită atenţie se cere acordată în aceste zile strîngerii şi valorificării integrale a roadelor grădinilor şi livezilor ; întreaga cantitate de legume şi fructe trebuie să ajungă cîtt mai repede în pieţe sau în întreprinderile producătoare de conserve. In zootehnie se cer continuate, cu intensitate, recoltatul, transportul şi depozitarea furajelor, pentru a se asigura, de pe acum, nutreţuri consistente — fînuri de calitate, siloz etc. — pe întreaga durată a stabulaţiei. Sînt cîteva din acţiunile la ordinea zilei în agricultura ilfoveană, a căror deplină reuşită solicită organizarea temeinică a muncii, mobilizarea amplă a energiilor satelor, ordine şi disciplină desăvîrşite în fiecare loc de muncă și sector de activitate. Nicolae FLORIAN • ASTAZI, 1 iulie, păşim in cea de-a doua jumătate a lui ’88. Suntem in plină vară, canicula se face adeseori simţită şi printre mijloacele „clasice" de contracarare a efectelor temperaturilor ridicate se numără şi recurgerea la serviciile... piscinelor. Una dintre cele mai solicitate este cea a complexului de sănătate Şerban Vodă, loc unde cura helio-acvatică se poate face cu succes graţie bazinului (acoperit) cu apă încălzită (cit trebuie!) şi a amplei terase dotate cu şezlonguri şi umbrele. Dar, despre acest „micro-litoral", amănunte (noi!) şi sugestii (interesante) ale cetăţenilor într-unul din numerele viitoare ale ziarului • CAROSABIL. Tot de astăzi, fie şantierul staţiei de metrou „Romană", debutează o operaţiune extrem de importantă pentru traficul de suprafaţă : după cîteva luni de lucru intens, constructorii metroului au creat condiţiile necesare restrîngerii şantierului şi vor elibera alte cîteva benzi de circulaţie, ei urmînd să con-35-a), „Marele premiu Carpaţi“ la talere (ediţia a 19-a) şi „Cupa ţărilor latine şi Greciei" (ediţia a 32-a). La întreceri — care reprezintă un important test de verificare in vederea J.O. de vară — participă sportivi şi sportive din 19 ţări. • In ultima zi a turneului internaţional de baschet feminin de la Wuhan (R. P. Chineză), echipa României a întrecut cu 63—54 formaţia Universităţii Stanford (S.U.A.). Competiţia a fost cî.T . slă de reprezentativa R. P. Chineze, care în meciul decisiv a învins cu 82—64 selecţionata de tineret a Uniunii Sovietice, ţinue execuţia la adăpostul planşeului de la nivelul solului. Şi despre stadiul lucrărilor pe acest important obiectiv al magistralei a doua, vom reveni cu amănunte • PUNCTUALITATE. Ni se semnalează că unele trei ori dinspre litoral sosesc cu intîrziere în Bucureşti. Este cazul unor sosiri din ultima săptămână, inclusiv vn gări puţin solicitate, ca Băneasa (unde acceleratul de Timişoara, venind de la Mangalia, a apărut sîmbăta trecută după o jumătate de oră !). Rubrică redactată de Octavian ANDRONIC • DE LA I.T.B. Datorită unor reparaţii curente care se efectuează la calea de rulare de pe bd. Muncii şi a lucrărilor edilitare de pe calea Călăraşilor, incepind de astăzi tramvaiele liniilor 24 şi 36 vor fi deviate de la intersecţia şos. Pantelimon cu str. Socului, circulînd în continuare pe şos. Pantelimon, pînă la întreprinderea Granitjil, iar linia 40 se suspendă. Autobuzele liniei 133 vor fi deviate de la piaţa Muncii prin şos. Mihai Bravu, bd. Republicii, str. Traian, reintrînd apoi pe traseul de bază • In perioada lucrărilor, între Foişorul de Foc şi întreprinderea Republica va funcţiona linia navetă de autobuze 601 (pe bd. Muncii, şos. Mihai Bravu, bd. Republicii, str. Traian) • Ca urmare a modernizării căii de rulare de pe şos. Chitilei, începând din 4 iulie, tramvaiele liniilor 10 şi 45 vor circula deviat de la intersecţia şos. Chitilei cu bd. Bucureştii Noi, pe bd. Bucureştii Noi, pînă la întreprinderea „Laromet“, iar în continuare pe traseul lor obişnuit. In timpul executării lucrărilor, pe şos. Chitila, între str. Mezes Si str. Clăbucet va funcționa linia navetă de autobuze 610. Buletin met Vreme caldă mabil, condiţii ploaie în avemiaza. Vinis moderat. Teminimă va osoii valorii de 33 minima intre grade. SCHIMB apa Drumul Taben mere, pentru cartier. 78.52.43 SCHIMB ai camere, bloc I, str. Turda, ment 4 camere încălzirea. Tt SCHIMB apa uă camere, coi int, Colentina, ment două ca sau curte, sector I. Tel. pă ora 18. SCHIMB de metrou Apărătei, cu similar etaj. Uverturii, 1 Mai. 16.34.68. 20. SCHIMB două camere, bloc, pentru di casă la curt- Tel. 60.75.92. FLOREASCA, două camere, aceeași zonă, SCHIMB gars fort I, Pante două camere ! 3. Tel. 27.03.87. SCHIMB ap camere, etaj niveluri, Bercei coveanu, cu dc Drumul Tabt 26.50.29. TINERI căsăt tăm garsonieră Telefon 71.97.63. VlND convenanți 8, după 84.63.96 seara. VîND apart. camere — Pia ros. Tel. 45.77.4 VlND Tv. ancicletă Pegas, te. Cumpăr ! Tel. 87.40.24. VîND acorde 80 de basi înfectă. Tel. 20.6. VÎND maşină marca PAFF îicepţională. T. VÎND caroser motor Dacia 65.91.94, după oi VÎND monun rar. Tel. 88.73.9. VÎND baret peridoc, moto 23 sigilat, bord 1500, dto, mobilă, tubulare, binoc aragaz, maşină parat andard, aragaz voiaj discuri limbi s șină cusut, div te. Tel. 16.78.87 PREDAU cont apartament 3 Parc 23 Augus contract garso ventual cilit 24.91.88. VÎNDpredaigarsonieră, con na Salăjan. 1 PREDAU conf mere. Militari Tel. 60.09.21. CEDEZ contament două c: comandate, con tre două sta. Tel. 82.65.07. PREDAU cont tament două ca 9, Colentina. T VÎNDpredau apartament dou confort I, zona Stat. Tel. 10.70. PREDAM Compartament 3 camul Taberei . Tel. 45.70.63. CUMPĂR conesolut nou. Tt după ora 16. CUMPĂR fri stare de funcție 50.42.67. ÎNTREPRIND I Piele Sintetica ma“ București « în Bucureşti, sti zitorilor, nr. 49, angajează următ tegorii de perse domiciliul stabil reşti: — tehnician tran — şef birou adi — inginer chimis cialitatea compuşilor o culari — operatori ch catg. 2—6b) — electrostivuitor 1— 3 — p r i m it o rd gestiune catg. — fochist penti medie presii 2— 4. — frigotehnist ce Relaţii suprime Biroul Personal mînt Retribuire, — 25.36.35/16. DIRECŢIA LUI PUBLIC, cu Bucureşti, str. « Miile nr. 10, sec telefon 13.12.69, ză de urgenţă necalificaţi penti cări-descărcări şi mijloace de auto şi paznici, ciliul în Bucur comune limitrofe încadrarea și rea, conform pr legale în vigoare