Informatia Bucureştiului, mai 1989 (Anul 36, nr. 11043-11067)

1989-05-03 / nr. 11043

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA INFORMAŢIA ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL PCIl ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI ANUL XXXVI Nr. 11 043 4 PAGINI - 50 BANI Miercuri 3 mai 1989 in spiritul orientărilor şi indicaţiilor tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU PUTERNICĂ MOBILIZARE, ÎNALTĂ RĂSPUNDERE PENTRU ÎNDEPLINIREA EXEMPLARĂ A PLANULUI Capătă o semnificaţie aparte în acest an rezultatele deosebite pe care colectivele muncitoreşti din unităţile Capitalei, asemenea oamenilor muncii din întreaga ţară, le-au înscris in bogatul raport dedicat zilei de 1 Mai. Faptele de muncă exemplară care au marcat în industrie, agricultură, construcţii, în celelalte domenii sărbătoarea Intîiului de Mai — aureolat de împlinirea a 50 de ani de la marea demonstraţie patriotică, antifascistă şi antirăzboinică de la 1 Mai 1939 precum şi a unui veac de la declararea zilei de 1 Mai ca ZI a solidarităţii Internaţionale a celor ce muncesc — constituie un răspuns concret la cerinţele exprimate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la istorica plenară a C.C. al P.C.R. din 12—14 aprilie de a acţiona cu forţe sporite, cu înaltă răspundere patriotică pentru îndeplinirea sarcinilor de plan pe acest an, a programelor de dezvoltare economico-socială a ţării. Mîndri de aceste realizări, care completează tabloul măreţelor succese obţinute sub conducerea gloriosului nostru partid, oamenii muncii din întreaga ţară acţionează cu încredere, cu tonic optimism şi deplină angajare pentru ridicarea naţiunii spre culmile civilizaţiei socialiste şi comuniste. Chezăşia înfăptuirii minunatelor programe de dezvoltare a patriei o reprezintă unitatea indestructibilă de acţiune, ataşamentul tuturor fiilor ţării faţă de partid, faţă de secretarul său general, care, prin exemplul de muncă neobosită, de neţărmurit devotament faţă de cauza socialismului şi comunismului, mobilizează plenar energiile şi capacitatea creatoare ale tuturor oamenilor muncii pentru desfăşurarea la un nivel superior a activităţii în vederea înfăptuirii ritmice, exemplare a planului la toţi indicatorii pe acest an şi pe întregul cincinal. Aşa cum a cerut tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta plenară a C.C. al P.C.R., o maximă atenţie trebuie acordată realizării în continuare a prevederilor de plan la producţia fizică, cu prioritate a celei destinate exportului. Sporirea continuă a volumului şi eficienței exportului reprezintă o necesitate obiectivă pentru înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială a ţării, din aceste considerente decurgînd caracterul prioritar al sarcinilor de export. Secretarul general al partidului a subliniat în repetate rînduri că economia ţării dispune de tot ceea ce este necesar pentru a îndeplini programele adoptate pentru fiecare sector în parte, pentru a impune produsele realizate de industria românească pe piaţa internaţională. In acest cadru înfăptuirea integrală a programelor de modernizare, de ridicare a calităţii produselor, de sporire a productivităţii muncii se constituie în sarcini de prim ordin pentru toate colectivele de muncă; în acelaşi timp, trebuie să se acţioneze cu răspundere şi competenţă pentru gospodărirea judicioasă a mijloacelor materiale şi financiare incredinţate în vederea sporirii accentuate a eficienţei întregii activităţi. Un rol deosebit revine in această direcţie cercetării ştiinţifice, specialiştilor din învăţămîntul superior, care trebuie să asigure racordarea activităţii productive la cerinţele revoluţiei tehnico-ştiinţifice contemporane. Răspunzind însufleţitoarelor chemări ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, comuniştii, toţi oamenii muncii din Capitală păşesc acum în primele zile din luna mai cu ferma hotărîre de a obţine noi şi remarcabile rezultate în îndeplinirea planului şi angajamentelor pentru a întimpina cu succese de prestigiu marile evenimente politice ale acestui an — aniversarea actului istoric din August 1944 şi Congresul a! XlV-lea al partidului. — Relatări in pag. a 2-a — Eleganţă şi funcţionalitate — atributele perimetrului urban de la intersecţia bulevardului 1 Mai cu str. Turda Foto : CRIŞAN Creşterea eficienţei, coordonată fundamentală a dezvoltării intensive a economiei naţionale In anii socialismului, cu deosebire, in perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, perioadă pe care, cu mait respect, recunoştinţă şimîndrie patriotică o numim „Epoca Nicolae Ceauşescu“ se confirmă pe deplin caracterul ştiinţific, realismul şi originalitatea strategiei creşterii eficienţei întregii activităţi economico-sociale. Aşa cum sublinia secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la recenta Plenară a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, din 12-14 aprilie, „o atenţie deosebită trebuie să acordăm creşterii eficienţei şi rentabilităţii economice, pornind de la faptul că toate unităţile trebuie să-şi desfăşoare activitatea pe principiile autoconducerii, autogestiunii, asigurind buna gospodărire a mijloacelor de producţie încredinţate fiecărui colectiv de oameni ai muncii în calitate de proprietari şi producători, sporirea puternică a beneficiilor — singura cale pentru crearea condiţiilor dezvoltării generale a patriei şi ridicării nivelului de trai al întregii naţiuni“. Uriaşa forţă de gîndire şi acţiune a tovarăşului NicolaeCeauşescu, impresionanta sa capacitate de a concepe edificarea socialismului cu poporul şi pentru popor, prin aplicarea creatoare a principiilor generale ale socialismului ştiinţific la realităţile României, corelîndu-se sistematic şi optim resursele cu nevoia socială, s-au concretizat in creşterea susţinută a eficienţei, ceea ce a contribuit la obţinerea unor realizări istorice in toate domeniile. Relevant este faptul că intr-o perioadă scurtă România s-a transformat dintr-o ţară slab dezvoltată, predominant agricolă, intr-o ţară industrial-agrară, asigurîndu-se ridicarea nivelului general de civilizaţie si bunăstare al întregului popor. Producţia Industrială va fi in 1989 de circa 135 de ori mai mare faţă de 1945, iar din aceasta, creşterea realizată după Congresul al IX-lea al partidului este de 120 de ori. Producţia agricolă a crescut. In aceeaşi perioadă, de circa 10 ori, din care de peste 6 ori incepînd din 1965. Pe baza dezvoltării susţinute a forţelor de producţie venitul naţional va fi in 1989 de 40 de ori mai mare decit în 1945, din care o creştere de 33 de ori s-a realizat după Congresul al IX-lea Prof. univ. dr. DUMITRU CIUCUR (Continuare in pag . lit-a) Acţiuni susţinute pentru buna întreţinere a culturilor Sfîrşitul lui aprilie Şi Începutul lunii mai i-au găsit şi pe oamenii muncii din Sectorul agricol Ilfov in plină activitate. La chemarea organelor şi organizaţiilor de partid mii şi mii de locuitori ai satelor au acţionat intens în cimp, în fermele legumicole şi cale zootehnice, pentru a pune bazele celor mai mari producţii agricole de pînă acum. Iată citeva fapte semnificative din aceste zile de efervescentă muncă creatoare, surprinse în citeva aşezări ilfovene. ...Comuna Bragadiru. La întreprinderea agricolă de stat din localitate — program normal de lucru. „In agricultură, se știe, nu există pauze, orice aminare sau tărăgănare a lucrărilor de sezon poate duce la importante minusuri de re- Nicolae FLORIAN (Continuare |n pag . da) întreprinderea de Mecanică Fină. Ca urmare a implementării unor moderne procedee tehnice de montaj, in secţia orologerie se înregistrează ritmuri de lucru tot mai înalte Foto : Lucian SIMION Perfecţionarea asistenţei medicale a copilului *obiectiv prioritar în reţeaua sanitară Grija faţă de sănătatea copilului, faţă de dezvoltarea sa armonioasă reprezintă un obiectiv prioritar al activităţii medico-sanitare din Capitală, ca de altfel din întreaga ţară. Paralel cu constanta sporire a bazei materiale de specialitate — numai in ultima perioadă, in Bucureşti, au fost date în folosinţă două dispensare policlinici de pediatrie, in sectoarele 1 şi 6 şi o secţie de spitalizare cu 150 paturi in strada Lacul Bucura, in sectorul 5 — ample programe de măsuri privesc perfecţionarea sistemului de organizare in asistenţa medicali a copilului, ridicarea calităţii actului medical şi creşterea accesibilităţii la reţeaua infantilă. Ne-am adresat tovarăşei doctor Maria F.şanu, director adjunct cu probleme de specialitate in cadrul Direcţiei Sanitare a municipiului Bucureşti, solicitîndu-i informaţii in legătură cu acţiunile care se au în vedere în acest sens : — Preocuparea statornică a conducerii partidului şi statului, personal a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, pentru asigurarea viitorului naţiunii noastre implică cea mai înaltă responsabilitate pentru personalul medico-sanitar, eforturile, priceperea şi dăruirea noastră indreptîndu-se spre obţinerea unor indicatori de sănătate optimi. Realizarea unei natalităţi corespunzătoare şi a unui spor natural ridicat, reducerea indicatorului de mortalitate infantilă sunt obiective ce ne mobilizează toate forţele, prin acţiuni complexe, energice urmărind să asigurăm cele mai bune condiţii de creştere şi dezvoltare a tinerei generații. Supra- Ileans COMAN (Continuare In pag. a llt-a) (Continuare In pag. • d a) Rezolvarea sesizărilor oamenilor muncii “ in deplin acord cu legea • Azi, la cooperativa ..Radioprogres" „Ca modalitate de lucru — ni se spune — şi de valorificare a informaţiilor ce rezultă din dialogul cu cetăţenii, facem, lunar, o analiză a sesizărilor care ne-au parvenit in ultimul interval de timp, a felului in care au fost ele rezolvate. In ceea ce priveşte problematica, operăm cu o «grijă cit se poate de simplă, retinind din corespondenţă, separat, sesizările, solicitările, cererile, iar cînd este cazul şi scrisorile de mulţumire... La prima categorie, a reclamatiilor, cel mai adesea este vizată nerespectarea termenelor, urmată îndeaproape de semnalarea unor atitudini necuviincioase, de aplicarea eronată a unor tarife, calitatea necorespunzătoare a unor lucrări“. Arătind aceasta, interlocutorul nostru, ing. Alexander Hartung, coordonatorul compartimentului tehnic productie- Mihai BARBULESCU