Informatia Bucureştiului, iulie 1989 (Anul 36, nr. 11094-11115)

1989-07-01 / nr. 11094

inna ni. $4 ANUL XXXVI - 11 094 4 PAGINI - 50 BANI Simiatd 1 iulie 1989 Unanimă şi entuziastă aprobare faţă de Hotărirea Plenarei Comitetului Central cu privire la REALEGEREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUȘESCU IN FUNCJIA SUPREMĂ DE SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN In pag. a lll-a - In centrul atenţiei opiniei publice din patria noastră, a întregului partid şi popor s-a situat în aceste zile, ca element definitoriu al vieţii social-politice, desfăşurarea lucrărilor Plenarei Comitetului Central al partidului, care a hotărît convocarea, pentru 20—25 noiembrie 1989, a Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român, înaltul forum al comuniştilor din România socialistă, eveniment de însemnătate hotărîtoare in istorica operă revoluţionară consacrată înfăptuirii neabătute a Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi Înaintare a patriei spre comunism. Asemenea tuturor fiilor ţării noastre, asemenea întregului popor, comuniştii, toţi oamenii muncii din capitala. . României socialiste au primit cu vibrantă satisfacţie şi înălţătoare mîndrie patriotică Hotărîrea Plenarei Comitetului Central cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al naţiunii, ilustrul conducător de partid şi de vară, în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român — act politic de importanţă cardinală, cea mai sigură garanţie a faptului că, în frunte cu marele patriot şi revoluţionar care conduce de 24 de ani destinele edificării socialismului şi comunismului pe pămintul nostru strămoşesc, vom continua cu deplin succes procesul revoluţionar de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate cu poporul şi pentru popor, cu oamenii, pentru oameni. Plenara a reliefat, într-o puternică unitate, în consens cu conştiinţa întregului partid şi popor, contribuţia determinantă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la fundamentarea profund ştiinţifică şi elaborarea documentelor programatice supuse dezbaterii — Tezele pentru forumul suprem al partidului şi proiectul Programului-Directivă al Congresului al XIV- lea al P.C.R. cu privire la dezvoltarea economico-socială în cincinalul 1991—1995 şi orientările de perspectivă pînă în anii 2000—2010 — care prin întregul lor conţinut de înaltă clarviziune şi ţinută ştiinţifică, evidenţiază cu deosebită pregnanţă strălucita, atotcuprinzătoarea concepţie revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cutezanţa gîndirii sale creatoare, capacitatea excepţională de a aplica neabătut la condiţiile concrete ale ţării noastre, la cerinţele specifice ale fiecărei etape de dezvoltare, principiile generale ale teoriei revoluţionare a materialismului dialectic şi istoric, precum şi uriaşa experienţă acumulată in edificarea noii orinduiri. Dezbaterea largă, cu întregul partid, cu întregul popor a acestor însufleţitoare documente programatice — impresionantă ilustrare a democratismului de esenţă al vieţii politice româneşti, a consecvenţei acţiunii permanente pentru întărirea continuă a unităţii indisolubile dintre partid şi popor — va înarma întreaga naţiune cu un vast şi mobilizator program de muncă şi luptă revoluţionară, pentru continua dezvoltare economicosocială a patriei, pentru înaintarea sa fermă spre cele mai înalte culmi de progres şi civilizaţie. In deplin acord cu voinţa întregii naţiuni, deputaţii Marii Adunări Naţionale, reuniţi la recenta sesiune a celei de-a IX-a legislaturi, au exprimat satisfacţia cea mai profundă faţă de Hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, genialul ctitor al României socialiste moderne, marele Erou între eroii neamului, marele Erou al păcii, în funcţia supremă de secretar general al partidului, subliniind cu înălţătoare mîndrie patriotică faptul că înfăptuirile grandioase în dezvoltarea economico-socială a ţării, în creş(Continuare în pag. a II-a) . Opţiunea întregului partid şi popor, garanţia sigură a progresului şi înfloririi multilaterale a patriei socialiste Putem sâ afirmăm încă o dată că am străbătut un drum lung, am urcat pe înalte culmi, am învins multe obstacole şi am obţinut victorii minunate ! De la înălţimile la care am ajuns se văd acum clare piscurile înalte şi zările minunate, luminoase ale primăverii omenirii , zările comunismului. Să facem totul pentru a străbate drumul pe care îl mai avem într-un timp cit mai scurt, în deplină unitate a întregii noastre naţiuni ! NICOLAE CEAUŞESCU ÎNCHEIND SECERIŞUL ORZULUI Unităţi agricole din Sectorul Agricol Ilfov raportează obţinerea unor producţii mari la hectar • Institutul de Cercetări pentru Legumicultura şi Floricultura Vidra - 9 254 kg la hectar 9 întreprinderea Agricolă de Stat Ciorogîrla - 8 707 kg la hectar 9 Cooperativa Agricolă de Producţie Periş — 8 306 kg la hectar • Cooperativa Agricolă de Producţie Mogoşoaia — 8 302 kg la hectar 9 Cooperativa Agricolă de Producţie Nuci — 8 291 kg la hectar • Cooperativa Agricolă de Producţie Chitila - 8 266 kg la hectar 9 Cooperativa Agricolă de Producţie diftea - 8 264 kg la hectar ,1 Mai“ Oră de Producţie Ciofliceni — Cooperativa Agricolă de Producţie Snagov - 8 190 kg la hectar 9 Cooperativa Agricolă 8 164 kg la hectar 9 întreprinderea Agricolă kg la hectar In telegrame adresate tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, lucrătorii ogoarelor din unităţi agricole raportează încheierea strîngerii orzului de pe întreaga suprafaţă cultivată şi realizarea unor producţii peste prevederile de plan. In acelaşi timp, se subliniază că au fost asigurate mijloacele necesare trecerii cu toate forţele la secerişul griului, cultură la care se estimează obţinerea unor recolte bogate, superioare celor prevăzute. De asemenea, în aceste zile se acordă atenţie sporită Înde Stat Mogoşoaia - 8 146 treţinerii culturilor primitoare, recoltării legumelor şi fructelor de sezon, strîngerii şi depozitării furajelor, desfăşurării în cele mai bune condiţii a activităţii din zootehnie. In telegrame se exprimă angajamentul oamenilor muncii din aceste unităţi de a acţiona cu toată priceperea şi răspunderea în vederea înfăptuirii cu succes a sarcinilor ce le revin în acest an şi pe întregul cincinal, aducîndu-şi astfel contribuţia la sporirea continuă a producţiei agricole, la ridicarea nivelului de bunăstare a întregului popor. Din primele zile ale celui de al doilea semestru AMPLĂ MOBILIZARE PENTRU ÎNDEPLINIREA EXEMPLARĂ A SARCINILOR DE PLAN Actualitatea economică bucuureşteană înregistrează un viguros debut productiv in cel de-al doilea semestru al anului. Amplu mobilizate de organele şi organizaţiile de partid, urmînd exemplul dinamizator alcomuniştilor, colectivele de muncă din industria Capitalei, asemenea celor din întreaga economie naţională, acţionează cu fermitate pentru a obţine, încă din primele zile ale lunii iulie, rezultate maxime, care să se constituie intr-un trainic temei al unor noi şi tot mai rodnice bilanţuri in perioada următoare, astfel incit marile evenimente politice ale anului — aniversarea actului istoric de la 23 August 1944 şi Congresul al XIV-lea al partidului — să fie intîmpinate, pretutindeni, cu realizări de prestigiu, pe măsura puternicului potenţial material şi uman existent. In spiritul orientărilor şi indicaţiilor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în magistrala cuvîntare prezentată la recenta Plenară a C.C al P.C.R., pretutindeni se acţionează susţinut pentru organizarea mai bună a producţiei şi a muncii, pentru folosirea judicioasă a capacităţilor de producţie, îmbunătăţirea calităţii şi creşterea eficienţei întregii activităţi. Cum este firesc, in centrul atenţiei este situată îndeplinirea ritmică, in cele mai bune conditii, a planului la producția fizică, in primul rind a sortimentelor destinate exportului, asigurîndu-se onorarea la termen sau in devans a contractelor incheiate cu partenerii externi. La fiecare loc de muncă, se impune să se acţioneze cu toată răspunderea pentru îndeplinirea riguroasă, potrivit graficelor, a sarcinilor de producţie, urmărindu-se cu maximă atenţie încadrarea in exigenţele riguroase ale costurilor şi cheltuielilor prevăzute. în mod deosebit, se impune ca toate preocupările să fie îndreptate spre creşterea indicelui de utilizare a maşinilor şi utilajelor din dotare, a timpului de lucru, pe fondul consolidării climatului de ordine şi disciplină, pentru crearea, pe această bază, a unor premise favorabile pentru respectarea cu stricteţe a lui (Continuare in pag. a II-a) I.F.M.A. Dispunind de o modernă şi complexă dotare tehnică, de un colectiv cu înaltă pregătire profesională, această unitate bucureşteană este puternic implicată şi in realizarea programelor de modernizare la scară naţională. In imagine: aspect din atelierul de montaj servomotoare cu rotor disc, care sunt utilizate la echiparea roboților industriali. 136. nh 2|