Kamikaze, iulie-decembrie 2016 (Anul 7, nr. 27-52)

2016-09-14 / nr. 37

Dacian Cioloș a început să mă enerveze După ce că s-a trezit să meargă cu clasa a II-a a avionului, ba chiar să le și ceara scuze celorlalți călători pentru că a ieșit înaintea lor (gesturi evident propagandistice, după cum mi-au atras atenția oameni mai perceptivi decât mine), iată că premierul s-a apucat acuma să oblige poliții să primească și să elibereze unele acte online, ca să nu mai facă coadă puristul. Iată deci cum inconștientul pune organul să bată la tastatură în loc sa bată la răufăcători. Și îl silește pe unul ca Tăriceanu să downloadeze acte el însuși, cu mâinile cu care muncește pentru țară, în loc să dea o tură până la intrarea din dos a Poliției. Sigur că sunt nervos pe Dacian Cioloș. Unde ai fost, tată, până acum? CONSTANTIN CUCU Problema apei calde din București, rezolvată, Firea a lansat ligheanul electoral Cum s-ar putea descurca bucureștenii fără apă caldă Victor Ponta: „Nu sunt probleme cu apa caldă. Unii fac duș de 3-4 ori ca să se dea la televizor". Traian Băsescu: „Nu-mi fac probleme, eu mai am câteva sticle de apă din afara caldă, 50-60 de grade, nu mi-e frig până la iarnă". Preafericitul Daniel: „Rog credincioșii să nu intre în panică! Vom introduce în oferta noastră și ageasma caldă. Vom avea, ca și în cazul apei sfințite reci, două tipuri de agheasmă caldă: agheasma mică, la 0,5, și agheasma mare, la un litru - nu mă-nnebuni, nea Nicu?". Cel mai greu le va veni posesorilor de BMW-uri din Crângași, care vor trebui să-și spele mai devreme mașinile în fața blocului. După modelul „închiriez o cameră unei studente" vor apărea anunțurile cu „închiriez cada unei ostence fierbinți". Asta e! Bucureștenii vor trebui să fure la repartitoare și la apometre doar de aia rece. Primăria Generală a recomandat cetățenilor să poarte câte trei perechi de izmene pe sub trening, ca să li se încălzească apa de la genunchi. Mă tem că vor apărea traficanții de apă caldă. Statul îi va îndepărta pentru a face mai mult loc băieților deștepți din apa caldă. Cum poți downloada apă caldă de pe internet începând de mâine dimineață, Primăria Capitalei [Voluntari, pentru neinițiați] va pune la dispoziția bucureștenilor din orașul vecin aparate speciale pentru descărcarea apei calde de pe internet. Acestea arată ca un duș obișnuit și se montează în locul mouseului [vezi foto!]. După ce le-ați montat, deschideți un browser, intrați pe Google, scrieți „Muie Pândele!" și apa caldă va începe imediat să curgă. Totul e gratuit, din partea Primăriei Capitalei. Urmează ca în curând să puteți downloada tot de pe internet și transport în comun gratuit. De acasă, comod, nici nu mai trebuie să vă înghesuiți în tramvai. Briliant! Cum să te speli cu apă caldă când nu ai în atenția doamnei Firea, fiindcă o văd nervoasă și lipsită de soluții cum ar fi demisia, fuga cu elicopterul sau o nouă sarcină [că un copil le rezolvă pe toate, se știe]. Să vă spun cum proceda mama cu apa caldă pe vremea lui Ceaușescu. Se lua o oală mare și plină cu apă rece și se punea la foc pe aragaz. Se punea apă rece [uneori era din belșug] în cadă cam un sfert din volumul căzii. Când apa din oala de pe aragaz era aproape să fiarbă, se lua oala de pe aragaz și se vărsa apa în cadă [așa s-a opărit mătușa mea și mulți alții, printre care mulți copii]. Rezulta o băltoacă acceptabilă pentru scăldat. Tu te spălai de jeg, bacteriile se futeau liniștite în jurul tău, iar la televizor era un zâmbet continuu. Astfel, toată lumea era fericită. Treaba era nașparlie în zilele când Epoca de Aur devenea atât de „de aur" încât totul se transforma în aur, până într-acolo încât nu mai aveam nici apă rece, că aurul nu curge. în zilele alea, lucrurile se simplificau perfect pentru un copil ca mine. Altfel spus: Nu e apă, nu ne spălăm. [S.D.] Vrei să te speli cu apă caldă? Lasă fițele, dă-te mândru că ești bucureștean! Corneliu Coposu si Ana Pauker. Si regele în anul 1938, Corneliu Coposu a fost închis pentru lezmajestate. Cu acest prilej a cunoscut-o pe Ana Pauker. Interesant e vremuri Iată ce se scrie într-un raport păstrat în arhivele securității despre întâlnirea lor: „A fost trimis la închisoarea militară din Cluj, apoi fiindcă n-a făcut recurs a fost transferat la închisoarea civilă unde era prieten cu directorul care-l invita seara la cină, era îmbrăcat elegant, când voia ieșea, își adusese așternuturi de acasă. I se aducea mâncarea de la restaurantul «Luculus» din Cluj, avea 20 vizitatori pe zi, în acest timp a venit la închisoarea de femei din Cluj Ana Pauker fiindcă pe vremea aceea nu exista decât o singură dubă care transporta deținuții, astfel încât transportul dura o lună dar pe ea a lăsat-o la Cluj. El s-a dus și a făcut cunoștință cu ea și s-a oferit s-o ajute cu ce are nevoie. La care ea i-a zis că nu are nevoie de nimic fiindcă îmbrăcăminte are, are și blănuri, mâncare are, poate ar avea nevoie de un pahar de coniac și de un bărbat. Astfel o lună de zile au stat de vorbă în contradictoriu și și-a dat seama ce deșteaptă era și pusă la punct cu literatura marxistă. Deși și el (dl C) citise literatură marxistă. După asta, C a mai văzut-o pe Ana Pauker, la o recepție de ziua Angliei în 1945, unde fuseseră amândoi invitați, ea fiind secretară a Partidului Comunist. Și acolo ea a observat ironic că acum se află în anturajul regelui deși mai demult fusese condamnat pentru lezmaiestate. La care a răspuns că nu el s-a schimbat ci regele (atunci era Mihai). Cota: ACNSAS, Fond Informativ, dos. 1149.087, voi. 18, f. 230V-237 TUDOREL URIAN THEN & NOW !.,