Lupta Sibiului, septembrie 1950 (Anul 7, nr. 328-352)

1950-09-01 / nr. 328

Pa.gina 2 Montfurul losaf Haesitele, fruntaş în lupta pentru pace ,,Ci nici m’am inters din Uniunea Sovietică, mi-am pus în gând să aplic şi aici în muncă ce am văzut acolo“, spune losif Maentele, responsabilul brigăzii I de calitate de la fabrica „Veroa“. Şi într’adevăr, ceea ce a hotărît el atunci când se întorcea din Ţara Socialismului, unde a avut ocazia sa înveţe mult ajungând responsabil de brigadă de calitate, a tradus în fapte. Brigada sa este una din cele mai bune din fabrică. Primul gând al lui Maettele a fost să repartizeze lucrul pe fiecare om în aşa fel ca fiecare minut să fie întrebuinţat, aşa cum a văzut el în Uniunea Sovietică şi a reuşit. Aparatele „Vakum“ la care a lucrat sunt bine executate. Brigada a dat Lucru de bună calitate, iar el, responsabilul brigăzii, a depăşit norma cu 165o/0. „Fiecare realizare mă bucură căci ştiu că depăşirile de norma şi de plan ale noastre sunt lovituri mortale date aţâţătorilor la un nou războiu“, spune Maentele. Dar pe lângă munca sa, pe lângă controlul ce-l face tovarăşilor săi din brigadă, el le arată şi cum să lucreze. Astfel, cei 0 elevi care cac în prezent parte din brigada sa au reuşit să-şi însuşească meseria in mare măsură. Ei au fost ajutaţi îndeaproape de responsabilul brigăzii şi acum pot să-şi ducă cu cinste sarcinile la îndeplinire. Aşa luptă Maentele pentru plan şi pace. El antrenează în această uriaşă bătălie pe toţi tovarăşii săi, mergând din victorie în victorie. Azi ei lucrează, cu toţi, în contul anului 1951 şi-şi continuă cu avânt efortul pentru depăşira normelor, dorind a fi şi de aci înainte în fruntea luptei pentru pian. I. GAVRIJLA La Sibiu va lua fiinţa o şcoala de infrmere Ministerul Sănătăţii urmează să deschidă în oraşul Stoiu, o şcoală de surori medicale (infirmiere) cu o durată de 10 luni. Condiţiuni de admitere: Vârsta între 18—35 ani; şcolaritatea de bază 4—7 clase primare elementare; candidaţii vor depune la Secţia Sanitară a oraşului, unde se fac înscrierile, următoarele acte: Cerere-autobiografie; act de naştere; act de şcolaritate; act de cetăţenie; act de stare materială; cazier judiciar. După depunerea actelor se va face vizita medicală şi examenul de admitere la limba română oral şi scris şi la Constituţia RPR, oral. Elevelor reuşite la examen li se asigură locuinţă şi li se va plăti 2500 lei lunar. Masa o pot lua în cadrul spitalului, dar va fi achitată de eleve. In timpul şcolii elevele nu vor plăti nicio taxă. La terminarea cursului elevele vor fi repartizate la diferite instituţii sanitare. Cultură fizică şi sport La colectivul sportiv Metalul-independenţa sau înscris 287 muncitori la complexul de StatMA Colectivul sportiv Metalul- Independenţa a desfăşurat o propagandă intensă pentru popularizarea complexului de Stat „Gata pentru Muncă şi Apărarea Republicii Populare Române“. Până în prezent s-au înscris 287 muncitori aspiranţi dintre care 247 băieţi şi 40 de fete. Din cei înscrişi 180 aspiraţi sportivii din colectiv au subscris cu entuziasm pentru Fondul Mondial al Păcii. Sportivii din colectivul Metalul-Independenţa au înţeles că azi toată lumea muncitoare trebue să lupte hotărît pentru cel mai mare bun al omenirii, pacea ranţi au făcut vizita medicală. Pentru bunul mers a probelor complexului de Stat GMA, colectivul a construit pista de atletism în incinta întreprinderii, care are o lungime de 350 metri, unde aspiranţii pot face antrenamente fără a se deplasa şi a aglomera munca altor colete ■ Antrenaţi în producţie, ei înţeleg că fiind primii în sport şi primii în producţie, întăresc lagărul păcii, în fruntea căruia se află Uniunea Sovietică, ţara cu cei mai buni sportivi din lume. Sportivii subscriu la Fondul Mondial al Păcii In cinstea Congresului Comitetelor de luptâ pentru pace Sibiul găzduite finala campionatelor de atletism ale asociaţiei «Flacăra* Colectivul sportiv 4.Scăra Sibiu, organizează Sâmbătă şi Duminecă în localitate pe arena Metalul IMS în cinstea Congresului Comitetelor de luptă pentru pace, finala campionatelor de atletism ale asociaţiei Flacăra. La această importantă competiţie vor evolua cei mai buni atleţi ai asociei Flacăra din cuprinsul ţării. ANUNŢ Staţiunea de Maşini şi Tractoare Sibiu Calea Turnişorului Nr. 2 Tel. 1307 angajează imediat: 3 poncatori alimentatori 1 bucătar (bucătăreasă) 3 paznei Atenţiune Cisnădie! La 1 Septemvrie 1950 I. C. S. „Curtea da Pier** deschide un magazin în str. Malinovschi Nr. 60, complect asortat cu tot felul de mărfuri. Vă rugăm a-l vizita cu încredere. I. C.S. „Curtea de Fier" , Sibiu „LUPTA SIBIULUI“ ANUL I (VH) — Nr. 328 (16191 Ne scriu oamenii muncii aflaţi in staţiunile balneo-climaterice Ocna Sibiului Sovata şi Predeal Desprindem din rândurile zecilor de scrisori pe care le primim zilnic la redacţie, recunoştinţa oamenilor muncii faţa de Partid, Guvern şi Confederaţia Generală a Muncii, pentru grija deosebită, asistenţa, tratamentul şi îngrijirea de care se bucură în staţiunile balneo-climaterice. Mulţumirea lor pentru refortificarea fizică şi recăpătarea sănătăţii este exprimată în cuvinte plastice de către sutele de muncitori sibieni trimişi în staţiunile balneo-exirpaterice, încercat ani de zile în trecut, să-mi recapăt sănătatea, dar nu am putut. Anul acesta am fost trimisă le staţiunea Ocna Sibiului. In urma tratamentului făcut de medicii staţiunii, care stau la dispoziţia fiecărui muncitor, am putut sa mă refac. Mulţumesc Partidului Muncitoresc Român, care călăuzeşte clasa muncitoare din victorie în victorie, creind o viaţă fericită pentru toţi cei ce muncesc“ — ne scrie tovarăşa A. Foton. „Aflându-mă în staţiunea Sovalta, în aceste locuri inimoase, unde altădată nu se găseau decât bancherii, trântorii şi chiaburii, care veneau aici cu banii câştigaţi de noi să se lăfăiască, nu pot să nu scriu câteva rânduri. Locuim cu vile frumoase, bine aranjate şi frumos întreţinute. Mâncarea e foarte bună. Duminecă a venit la noi o delegaţie de tovarăşi bulgari, care a fost primită de toţi muncitorii din staţiune, în frunte cu colectivul de conducere, pentru a ne înfrăţi şi mai mult cu poporul bulgar, pentru a ne făuri o viaţă mai bună, mai fericită, pentru că numai aşa vom putea cimenta această prietenie,in lupta pentru întărirea Frontului Mondial al Partizanilor Păcii“, ne scrie tovarăşa A. Moise. „Scriu acesta rânduri nu din auzite, ci din propria convingere, având fericita ocazie de a trăi timp de 14 zile la staţiunea climaterică de la Predeal. Am fost primit cu toată dragostea de către tovarăşii administratori, care ne-au repartizat imediat în vilele unde până mai anii trecuţi se lăfăiau marii bogătaşi, chiaburii şi moşierii. In zilele petrecute în staţiune tovarăşii muncitori veniţi din toate colţurile ţării s’au bucurat de o bună îngrijire. De dimineaţa şi până seara stă la dispoziţia fiecăruia clubul, care a fost înzestrat cu cele mai bune cărţi, reviste şi ziare, din care tovarăşii veniţi pentru odihnă, au putut să-şi ridice nivelul politic şi cultural, s-au putut întâlni la câte o partidă de şah, table şi alte sporturi de massă. Sanatoriul medical al C.G.M., funcţionează în bune condiţiuni, medicii se îngrijesc de sănătatea oamenilor muncii veniţi la odihnă în această staţiune. Văzând grija Partidului, Guvernului şi a Confederaţiei Generale a Muncii, pentru cei ce muncesc, nu ne rămâne altceva decât de a depune tot efortul în producţie, de a munci cu şi mai multă râvnă pentru a da produse mai multe şi de buna calitate, contribuind la îndeplinirea şi depăşirea Planului de Stat pe 1950, la întărirea luptei pentru pace şi făurirea socialismului in ţara noastră“ — scrie top. 1. Nicola din staţiunea Predeal. Pregătirea lucrărilor agricole de toamnă pe teritoriul agricol al oraşului Sibiu Pe teritoriul oraşului Sibiu a fost încheiat treerişul tuturor culturilor de păioase fiind predate şi cotele cuvenite Statului. De asemenea au fost încheiate lucrările de desmiriştit pe o suprafaţă totală de 264 ha. Secţiunea agricolă a oraşului Sibiu a trecut acum la pregătirea lucrărilor în vederea campaniei însămânţărilor de toamnă, distribuind până în prezent agricultorilor de pe raza oraşului 60 m/6 din planurile de cultură individuale. S-au luat înăstiri pentru repararea uneltelor şi maşinilor agricole, cu ajutorul fabricilor din localitate. Pentru selecţionarea seminţelor, s-au organizat două centre de condiţionare a seminţelor cu câte un trior şi un selector, asigurându-se şi sulfatul de cupru necesar tratării grâului ce va fi semănat. NICOLAE REGMAN coresp. Teatrul de Stat cumpără gaze din mătase naturală și pâr de orice emoare Conferinţă Joi, 31 August a. c., la orele 8:30, va avea loc la sediul CDE Sibiu din str. Jdanov Nr. 1, o conferinţă despre „URSS stegarul luptei pentru pace“, urmată de un program artistic. Cooperativa .Un realiilou cumpără de urgentă un turism in perfectă stare de funcţiune PIERDUT legitimaţie Nr. 8134 eliberată de Miliţia Sibiu pe tramele Margineanu Ion. O declar nulă. Cal şi căruţa, cumpără Cantina „Tiparul Roşu". — Adresaţi Sibiu, str. 23 August Nr. II). Distribuirea tichetelor de alimente pentru bonavii TBC Se aduce la cunoştinţa celor ce au obţinut tichete de alimente de la dispensarul antituberculos Sibiu, că începând cu data de azi a început distribuirea tichetelor de alimente pentru oraş şi pentru circumscripţiile rurale, pe trimestrul III. Tichetele sunt pentru zahăr, uleiu, macaroane şi orez. Medicii de circumscripţii rurale vor trece pe la dispensare TBC str. Constituţiei 20, pentru a ridica tichetele sau vor trimite delegaţi cu adresă oficială. Alimentele se vor distribui până la data de 25 Septemvrie a. c.  In atenţia scriitorilor şi a membrilor cenaclului „Orizonturi Noui“ Filiala Sibiu a Uniunii Scriitorilor din RRR şi Cenaclul literar „Orizonturi Noui’’, atât secţia română cât şi germană, îşi reîncep activitatea Sâmbătă, 2 Septemvrie ora 7 p. m. Membrii filialei şi ai cenaclului vor fi prezenţi la data şi ora, anunţată la sediul Filialei Sibiu, din strada Lenin, Nr.6. . Cum au organizat întreprinderile textile din isnadie propaganda vizuala ARLUS Unul, din cele mai importante puncte ii activitatea propagandistica a unui cerc este bunul organizate a fiotomontajiilr si colturilor ARLUS. De aceste sarcini cercurile itreprinderilor din Cisnadie s’au achitat bine in cea mai mare parte, cu excepţia câtorva care şi din lipsa de îndrumare dar şi din causa, unei slabe munci culturale, nu au putut organiza propaganda vizuală la înălţimea cerinţelor unei intense popularizări a realizărilor obţinute de oamenii sovietici in patria socialismului. Cercul ARLUS al fabricii „Union“ este unul din cercurile al cărui colectiv de conducere şi-a dat bine seama de importanţa propagandei vizuale, organizând-o, chiar la locul de producţie, foarte bine au fost organizate fotomontajiile de la intrare ca fotografii difuzate de către centrul de documentare ARLUS, reprezentând diferite aspecte din industria sovietiva. O iniţiativă frumoasă a conducerii acestei întreprinderi este aceea de a organiza trei fotomontajii cu fotografii venite direct din U.R.S.S. prin intermediul centrului de difuzare a publicaţiilor, în văzul celor dornici să afle cât mai multe din experienţa muncitorilor sovietici şi să aplice metodele acestora. Poarte instructive sunt cele două fotomontajii mari organizate la autogara RATA Cisnădie. Expresivitatea lui ornamentare a putut fi recunoscută de toţi cei care se perindă prin autogară. Şi fabrica Transilvania a dert o importanţă consideratilă Propagandei vizuale, însă nu a fost organizată în toate secţiile. Cele mai multe colţuri ARLUS au fost organizate în birouri iar în sălile maşinilor aceste fotomontajii lipsesc în unele cazuri cu desăvârşire. Astfel la filatură, fotomontafiile sunt învechite iar altele noui încă nu s au făcut de vreo două luni încoace. Două întreprinderi care n’au dat atenţie organizării fotomontajiilor, sunt „Cisnadie 1“ şi „Cisnadie 2“. La „Cisnadie I“ există, câteva fotomontafii în fabrică însă un fotomontaj tratează o serie de probleme, în loc să trateze o singură problemă. Există însă două vitrine ARLUS foarte reuşite, una la intrarea în fabrică și alta II, intrarea în birouri, care pot servi ca exemplu de urmat. La „Cisnadie 2“ se resimte insă lipsa fotomontajiilor ARLUS. E drept că au fost puse peste tot lozinci mobilizatoare, ct punct foarte bun în organizarea propagandei, însă latura, fotografiilor şi fotomontajiilor n’a putut fi satisfăcută nici chiar în birouri. Faţă de cele remarcate mai sus, subfiliala ARLUS Cisnădie căi şi cercurile ARLUS ale întreprinderilor au sarcina de a intensifica munca in acest domeniu şi de a face din fotomontajiile şi colţurile ARLUS un real sprijin muncitorilor pentru îmbunătăţirea calitativă şi cantitativă a producției, pentru pace. M. NICOLAE cole&p.