Lupta Sibiului, august 1951 (Anul 8, nr. 1901-1925)

1951-08-30 / nr. 1924

Paginai 1 Din ţările care construesc socialismul Mişcarea inovatorilor şi raţionalizatorilor în producţie ia amploare in R. Polonă După cum anunţă TASS, mişcarea inovatorilor şi raţionalizatorilor în producţie ia amploare în R. Polonă. Astfel, în voevodatul Cracovia, statul a obţinut în urma introducerii propunerilor de raţionalizare, circa 26.000.000 zloţi economii. Anul trecut au fost prezentate în întreaga ţară 53.000 propu-Peste 50.000 muncitori care lucrează la îndiguirea fluviului Huaiho au adresat o scrisoare lui Mao Tse Dun, în care şi-au luat angajamentul să termine lucrările înainte de începerea sezonului inundaţiilor. In scrisoare ei spun următoarele: Dumneavoastră aţi lansat apelul pentru indiguirea fluviului Huaiho ca să ne asiguraţi o bunăstare trainică. Iubite preşedinte Mao! când am aflat această veste bună, bucuria şi recunoştinţa noastră au fost de nedescris. Noi ştim prea bine că aceasta înseamnă să tai răul din rădăcină şi să iei o hotărîre de o importanţă, covârşitoare pentru milioane de oameni, precum şi pentru generaţiile viitoare. O asemenea acţiune nu poate fi dusă la capăt decât sub conducerea Dumneavoastră şi cea a Partidului Comunist. Noi nu am putut visa vreodată, in vechea societate, la un asemeneri de raţionalizare, din care circa 12.000 au fost introduse în producţie, ceea ce a dat ţării 440.000.000 zloţi economii. Inovatorii şi raţionalizatorii primesc ,un mare ajutor din partea cabinetelor tehnice care iau fiinţă în întreaga, ţară şi unde se dau muncitorilor consultaţii tehnice. nea lucru. Iarna trecută şi primăvara aceasta noi am învins ghiaţa, zăpada, frigul năprasnic şi numeroase alte greutăţi. In cursul lunii Martie a acestui an noi am început măreaţa lucrare de îndiguire a fluviului Huaiho în proporţii nemaivăzute în istoria Chinei. In prezent, munca noastră este în toi. Noi muncim asemenea ostaşilor de pe front, pe vânt şi ploaie, zi şi noapte. Vă putem raporta că cea mai mare parte a lucrărilor a fost terminată. Noi lucrăm acuma la ceaa ce a mai rămas şi vom depune toate eforturile noastre pentru a termina lucrările înainte de începerea inundaţiilor. Iubite preşedinte Mao! Vă asigurăm că apelul Dvs.: „Trebuie neapărat să obţinem controlul asupra apelor fluviului Huaiho” va deveni o realitate”. (Agerpres) Oamenii muncii care participă la lucrările de pe fluviu! Huaiho şi-au luat angajamentul faţă de Mao Tse Dun, să-şi termine munca înainte de începerea inundaţiilor SPORT Exemplul lor trebue urmat de din raionul Sibiu In cinstea celei de a şaptea aniversări a eliberării patriei noastre d© sub jugul cotropitorilor fascişti de către glorioasa Armată Sovietică, un număr de 31 de aspiranţi CMA din oraşul Cisnădie au depus examenul de control GMA. Conştienţi de rolul pe care-l au pentru construirea socialismului şi apărarea păcii, sprijiniţi de organizaţiile de bază din întreprinderi, de colectivul sportiv , „Flamura Roşie” şi sub îndrumările tehnice ale instructorului voluntar CMA, tov. Alexandru Dimitriu, aspiranţii s-au pregătit temeinic, fapt pentru care comisia de control CMA a raionului Sibiu i-a declarat purtători de insignă GMA. Un exemplu frumos l-a dat tov. Matei Book, directorul întreprinderii „11 Iunie”, care, deşi în vârstă de 46 ani, a înţeles să s© pregătească pentru munca de înaltă productivitate şi pentru apărarea patriei, fiind printre primii purtători d© insignă, din Cisnădie. Tot din iniţiativa lui s’a introdus gimnastica de producţie la întreprinderea per care o conduce Deasemenea utemistul Emil Contea s’a evidenţiat prin perfecţiunea executării probelor în faţa comisiei. Tânăra filatoare Paraschiva Mihanciu, ţărancă din comuna Gura Râului, venită de puţin timp in mijlocul muncitorilor din Cisnădie, s’a remarcat prin dârzenia cu care s’a pregătit pentru obţinerea insignei. Tov. loan Petculescu, funcţionar la fabrica „Cisnădie 2”, conştient de datoriile pe care un purtător de insignă CMA le are, în numele celor 31 de purtători şi-a luat angajamentul d© a fi neobosiţi popularizatori ai complexului CMA şi de a împărtăşi cunoştinţei© lor celorlalţi aspiranţi din colectivul sportiv „Flamura Roşie”. — ■Exemplul lor trebue urmat de toţi aspiranţii din regiunea Sibiu, ştiind că numai prin formarea omului de tip nou, sănătos la minte şi corp, gata oricând pentru munca socialistă şi pentru apărarea patriei, vom putea menţin© pacea. FETRU BEA1U----,preşedintele CCFS raconist Sibiu toţi snoriivîî Primii in sport, primii în producţie Secţia d© handbal fete a colectivului „Progresul” din Sibiu este formată în majoritatea ei de muncitoare. Prin numea chimtivăa.a celor ce conduc colectivul, această secţie este un model de disciplină, iar în jocuri luptă cu elan pentru obţinerea celui mai bun rezultat. In cinstea zilei de 23 August, fetele de la Progresul fiind în întrecere socialistă în cadrul producţiei, şi-au îndeplinit cu cinste sarcinile, situându-se printre fruntaşii în producţieAstfel, Iohana Wagner, care lucrează la secţia urzit la fabrica MIRCEA VLADOIANU coresp. „ţesătura Roşie”, a depăşit norma în cinstea zilei de 23 August cu 31,8%; Ilse Hoffman, Centrul Poligrafic Nr. 4, a depăşit norma cu 111%* Magda Drasser, muncitoare la Flamura Roşie, la secţia legatorie, a depăşit norma zilnic cu 70—75%; Anne Schuller, muncitoare „Flamura Roşie”, la secţia confecţieni de hârtie, a depăşit zilnic norma cu 60—70%; Ingrid Tierberth, din aceeaşi secţie, a depăşit norma zilnic cu 70—80%. Aceste succese fac cinste atât echipierelor cât şi colectivului „Progresul” Sibiu. „LUPTA SIBIULUI” Declaraţiile lui A. A. Gromîko, făcute la sosirea sa la San Francisco NEW YORK, 30. — (Agerpres). După cum anunţă TASS, la 27 August a sosit la New York pe bordul vaporului „Queen Elisabeth’ delegaţia Uniunii Sovietice la conferinţa de la San Francisco. A. A Gromîko, şeful delegaţiei a făcut reprezentanţilor presei următoarea declaraţie: „Delegaţia sovietică vine la San Francisco pentru a lua parte la examinarea unei chestiuni extrem de importante: tratatul de pace cu Japonia. După cum a anunțat anterior guvernul sovietic, delegata URSS va prezenta propriile sale propuneri în legătură cu tratatul de pace cu Japonia. După cum este firesc aceste propuneri vor fi date citirii chiar la conferinţă- Sperăm că ele vor fi sprijinite de toţi aceia care sunt interesaţi cu adevărat într'un tratat de pace cu Japonia care să pună bază stabilirii unorclăţii normale între Japonia şi celelalte ţări şi mai ales acele ţări care au suferit cel mai mult de pe urma agresiunii japoneze şi prin urmare să pună bază unei păci trainice în Extremul Orient". Pentru un Pact al Păcii Canada OTTAWA, 30 (Agerpres) După cum anunţă ziarul canadian „Tribune”, în Canada s-a intensificat simţitor campania de strângere de semnături pe Apelul Consiliului Mondial al Păcii pentru încheierea unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri. Potrivit datelor incomplecte, în provincia Columbia Britanică au fost strânse pe Apel circa 70.000 semnături, la Manitoba 10.000, la Toronto peste 39.000. In ciuda persecuţiilor poliţieneşti şi a arestării activiştilor care duc campania de strângere de semnături, la Montreal au fost strânse circa 12.000 semnături. Uruguay LA PLATA, 30 (Agerpres) Agenţia „Telepress” anunţă că în Uruguay au fost strânse 137.026 semnături pe Apelul Consiliului Mondial al Păcii cu privire la încheierea unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri. Şapte ani de la răscoala naţională slovacă împotriva ocupaţiei naziste PRAGA, 30 (Agerpres) După cum anunţă „Ceteka”, în întreaga R. Cehoslovacă se sărbătoreşte cea de a şaptea aniversare a răscoalei naţionale slovace împotriva ocupaţiei naziste — 29 August. Cu acest prilej, Comitetul Central al Uniunii luptătorilor populari antifascişti s-a întrunit pe muntele „Jankov Vrsek”, teatrul luptelor de eliberare, şi a trimis preşedintelui Gottwald o scrisoare care se încheie astfel: „Luptătorii antifascişti îşi iau angajamentul să fie, ca şi în timpul răscoalei naţionale slovace, în primele rânduri ale frontului păcii — frontul construcţiei socialiste”. Moartea preşedintelui Adunării Populare Supreme a R. P. C. Coreene PHENIAN, 29 (Agerpres). — După cum comunică postul de radio Phenian, Frontul Democrat Patriotic Unit Coreean a anunţat cu adâncă mâhnire întregului popor coreean moartea lui Ho Hon, preşedintele Adunării Populare Supreme a RPD Coreene şi membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea. Ho Hon şi-a închinat întreaga viaţă luptei împotriva vechiului duşman al poporului coreean, imperialismul japonez. In ultimii ani ai vieţii sale, când Coreea a fost eliberată de sub jugul imperialismului japonez de către Armata Sovietică, Ho Hon a luptat pentru unitatea, independența și libertatea Patriei. Numele lui Ho Hon va trăi veșnic în amintirea poporului coreean. Pe scurt ATENA, 30. (Agerpres) — După cum relatează ziarul „Democraticos Tipos”, pe insula Creta poliţia se ocupă intens de căutarea partizanilor şi efectuează descinderi printre locuitori, învinuindu-i că acordă ajutor partizanilor. Ziarul arată că împotriva locuitorilor insulei Creta sunt folosite toate metodele poliţieneşti încercare, ameninţări, intimidări, samavolnicii şi arestări, toate acestea cu scopul de a forţă pe alegători să voteze împotriva conştiinţei lor, la alegerile carevor avea loc în curând. * BERLIN, 30. (Agerpres) — După cum anunţă TASS, paralel cu refacerea vechilor întreprinderi industriale, în R. D. Germană se construesc întreprinderi noui. In primele şase luni ale anului 1951, în R. D. Germană s’a învestit în construcţiile industriale cu 60o/o mai mult capital decât in perioada corespunzătoare a anului trecut. Din investiţiile de capital, 30o/o au fost destinate industriei metalurgice. Sunt învestite deasemenea sume mari în industriile carboniferă, chimică şi energetică1. ★ BERLIN, 30. (Agerpres) — După cum anunţă „Telepress”, ministrul de interne din „guvernul” de la Bonn, Robert Lehr, a declarat că va cere „guvernului” să intervină pe lângă înalţii comisari occidentali, pentru abrogarea legii numărul şapte a consiliului aliat de control pentru Germania, conform căreia este interzisă purtarea decoraţiilor militare naziste. ★ TOMSK, 30. (Agerpres) — După cum anunţă TASS, la Tomsk s-a deschis o expoziţie de literatură şi artă a ţărilor de democraţie populară. In standurile expoziţiei sunt expuse sute de cărţi ale prozatorilor şi poeţilor din ţările de democraţie populară, ilustrând desvoltarea literaturii în aceste ţâri. Zeci de albume, ilustraţii şi reproduceri arată înflorirea artei plastice._______________ Piata. .pgmiblica 2 - Tel. 2810, 2156, 1809 — Ad-tîa: Piata Republicii 1 - TeL 2174 — Tiparul întreprinderii Industriale de Stat CEH3E&K Taxa poştală plătită în numerar conform aprobării Direcţiunii Generale P. T. T. Nr. 1631/1945 — Cont Bancă b)4, CEC 143553 Anal Vina. Nr. 1924 Conferinţă festivă la Tirana cu prilejul celei de a şaptea aniversări a eliberării României TIRANA, 30 (Agerpres) După cum anunţă A. T. A., cu prilejul celei de a şaptea aniversări a eliberării României de către Armata Sovietică, Institutul albanez pentru relaţiile culturale cu străinătatea a organizat Luni seara o Conferinţă festivă în cadrul căreia a luat cuvântul ministrul agriculturii, Iluaz Reka. La conferinţă au luat parte preşedintele Consiliului de Miniştri al R. P. Albania, Enver Hodja, preşedintele Prezidiului Adunării Populare, Dr. Omer Nisani, vicepreşedinţii Consiliului de Miniştri Mehmet Selu şi Hisni Kapo, membri ai Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncii, membri ai guvernului, precum şi ambasadorul URSS la Tirana, M. D. Ciuvahin şi şefii misiunilor diplomatice ale ţărilor de democraţie populară. Succesul obţinut la Varşovia de ansamblul de cântece şi dansuri al UTM din RPR VARŞOVIA, 30 (Agerpres) . După cum anunţă PAP, locuitorii Varşoviei au întâmpinat cu căldură spectacolul ansamblului de cântece şi dansuri al UTM din RPR, care a avut loc la 24 August. Spectatorii au fost impresionaţi în mod deosebit de frumoasele cântece româneşti executate de excelentul cor condus de p. Avramescu. Ansamblul de cântece şi dansuri al UTM va mai da un spectacol la Varşovia, după care va întreprinde un turneu în R. Polonă. Demonstraţii antibritanice în Egipt CAIRO, 30 (Agerpres) — După cum anunţă TASS, în legătură cu împlinirea a 15 ani de la încheierea tratatului anglo-egiptean din 1936, la 26 August au avut loc în Egipt demonstraţii şi meetinguri de protest împotriva ocupării ţării de către englezi. Potrivit relatărilor presei, populaţia din Cairo şi-a exprimat indignarea împotriva ocupaţiei engleze. Peste 3000 persoane au participat la demonstraţie strigând: „Jos tratatul din 1936! Trăiască Egiptul Uber! Jos imperialismul!” Manifestanţii au fost salutaţi de o mare mulţime de locuitori ai oraşului. S-au produs numeroase ciocniri între manifestanţi şi poliţie. Poliţia a reuşit să împrăştie pe manifestanţi numai folosind bombe cu gaze lacrimogene. Sunt numeroşi răniţi. In aceeaşi zi, „Partidul socialist ”, „ Partidul Naţional ”, „Partidul Țărănesc-Socialist” și Comitetul Egiptean pentru apărarea păcii, au organizat la Cairo un mare meeting la care au participat circa 10.000 persoane.