Magazin Sălăjean, februarie 1999 (Anul 4, nr. 21-40)

1999-02-01 / nr. 21

[<3"93) La Consiliul de Coordonare al Partidului Democrat Sălaj, a lipsit entuziasmul Programată pentru miercuți, ședința "extraordinară" a Guvernului a fost amânată pentru ziua de joi, fapt ce a dus la lipsa insvitatului special, ministrului transporturilor, Traian Băsescu, de la Consiliul de Coordonare al Partidului Democrat Sălaj. Președintele filialei, Viorel Hanu, a avut onoarea de a fi acompaniat în conducerea lucrărilor de deputatul Liviu Spătaru. Au fost prezentate: raportul Biroului Permanent Județean pe anul 1998; raportul comsiei de etică și litigii; raportul comisiei de resurse și conturi; raportul secretariatului de resurse umane, după care, prin vot, urma completarea Biroului Permanent Județean. Discuțiile s-au canalizat spre ceea ce a făcut conducerea filialei Sălaj a Partidului Democrat, dar și pe ceea ce nu a făcut. Viorel Hanu a dat de înțeles celor care s-au pus pe critici că, într-adevăr, este mult mai ușor să critici de la "marginea evenimentelor", decât să te implici în ele. Președintele PD Sălaj a făcut un oarecare apel la strângerea rândurilor, în timp ce deputatul Liviu Spătaru a considerat că divergențele interioare trebuie rezolvate. Totuși, a fost sesizat faptul că în rândul membrilor partidului din Sălaj se simte un val de apatie față de entuziasmul de anul trecut, cu ocazia aceluiași Consiliu de Coordonare. Postul de vicepreședinte a fost câștigat de Viorel Stanca, iar cel de secretar imagine publică de Toader Mănăilă. In numărul de mâine vom reveni cu declarații ale deputatului Liviu Spătaru și ale președintelui Viorel Hanu, legate de subiecte fierbinți din plan național, dar și județean. Daniela POP Și în Sălaj a crescut numărul bolnavilor cu viroze respiratorii Nici Sălajul nu a scăpat de creșterea numărului virozelor respiratorii în această lună. Directorul Spitalului Județean Zalău, dr. Augustin Pop, ne-a declarat că: "există o creștere semnificativă a numărului de cazuri de viroză, care se adresează pentru consultații în dispensarele urbane și rurale, cât și o adresabilitate crescută pentru internări cu viroze respiratorii". Dl. director ne-a mai precizat că numărul cazurilor nu este alarmant de mare, dar este în creștere față de luna trecută. Astfel, nu s-au luat măsuri de carantină decât în secțiile nou-născuți, pediatrie, anestezie și terapie intensivă, precum și obstetrică-ginecologie, unde s-au interzis vizitele. Pentru restul secțiilor, se recomandă ca vizitatorii să reducă numărul vizitelor, precum și durata acestora. Pentru a nu ne îmbolnăvi, iată câteva recomandări: evitarea aglomerațiilor, evitarea contactului cu persoanele bolnave, precum și vaccinul antigripal, care este eficient. SZUCS Ecaterina Valorile impozabile pe metru pătrat pe suprafață construită la clădiri și alte construcții aparținând persoanelor fizice In privința clădirilor aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 0,2% în mediul urban și de 0,1% în mediul rural asupra valorii clădirii. De exemplu, pentru o locuință din beton, cu o suprafață construită de 70 metri pătrați, cu instalații de apă, canalizare, electrice, încălzire, rezultă o valoare impozabilă de 210 milioane lei, dacă este situată în mediul urban și a fost construită după anul 1977. Astfel, rezultă un impozit anual de 420.000 de lei. Dacă locuința este situată în mediul rural, impozitul scade la 210.000. Nr. Felul și destinația clădirilor Valoarea impozabilă leimport. Cu instalații de Fără instalații de apă, canalizare, apă, canalizare electrice, electrice încălzire ncălzire 1 ....... | ~___________ _______________ 1 Clădiri a) cu pereți sau cadre din beton armat . 3.000.000 2.100.000 b) cu pereți din cărămidă arsă, piatră naturală sau alte materiale, fără cadre din beton armat 2.200.000 1.300.000 c) cu pereți din lemn, cărămidă nearsă, vălătuci, paiantă și alte materiale asemănătoare_________________600.000__________400.000 2 Construcții anexe situate în afara corpului principal al clădirii: a) cu pereți din cărămidă arsă, piatră, beton și alte materiale asemănătoare 400.000 300.000 b) cu pereți din lemn, cărămidă nearsă, paiantă, vălătuci________________300.000__________200.000 3 Pentru locuințe situate la subsol * 75% din valoarea coresp. _ sau la mansardă__________________________fiecărei grupe de clădiri______ _ Pentru spațiile cu altă destinație * 50% din valoarea coresp. situate în subsolul clădirilor____________fiecărei grupe de clădiri______ După 31 martie. Medicii de familie vor fi plătiți în funcție de contractul încheiat cu Casa de Asigurări Până în data de 3 februarie, medicii de familie trebuie să depună listele cu persoanele înscrise. Deși, conform Legii asigurărilor sociale de sănătate, medicii de familie urmau să fie retribuiți de la 1 ianuarie în funcție de numărul de persoane înscrise pe liste, termenul de aplicare a sistemului de asigurări s-a amânat până în 31 martie, medicii căpătând astfel un răgaz pentru a depune listele la Casele Județene de Asigurări. Astfel, după depunerea listelor, urmează să se facă verificări pentru a constata eventualele neconcordanțe, iar după 31 martie toți medicii de familie vor fi plătiți numai pe baza contractului încheiat cu Casa de Asigurări. (sz.e.) PARTIDUL SOCIALIST CERUT CU PRIORITATE, ADOPTAREA LEGII PENSIILOR La Consiliul Național al Partidului Socialist, din data de 19 ianuarie, cea mai importantă problemă a politicii promovate este cea a pensiilor și a pensionarilor. Materialul intitulat "Pensionarii - un segment important al populației tratat cu indiferență de actuala Putere", precizează că, la ora actuală, numărul pensionarilor reprezintă 26% din totalul populației României,, și apropare 59% față de populația activă. Partidul Socialist reiterează necesitatea corelării pensiilor cu indicele de inflație, pentru a se asigura un trai minim de viață, fiind luat în considerare faptul că între pensia de bază medie și câștigul salariului mediu net există o diferență de 53,0%. Principala posibilitate de soluționare a actualei situații stă în promulgarea cât mai rapidă a noii Legi a pensiilor și neadmiterea de către organele competente a pensionărilor înainte de termene prevăzute de lege, fapt care influențează negativ alimentarea bugetului de asigurări sociale. ---------------------------------------------------------------------------- D. POP UTILE UTILE UTILE Persoana care a împlinit vârsta de 14 ani are dreptul la pașaport individual. La cererea părinților ori a reprezentantului legal, în situații motivate, se poate elibera pașaport individual și copiilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani. Copiii până la vârsta de 14 ani pot fi înscriși în pașaportul părinților ori a reprezentantului legal. Pentru înscrierea în pașaportul unuia dintre părinți a copiilor, care nu au împlinit vârsta de 14 ani, este necesar consimțământul scris al celuilalt părinte. Cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple se pot depune personal, de către solicitanți, la Direcția pașapoarte sau, după caz, la serviciile teritoriale pe raza cărora au domiciliul. Pașapoartele simple se eliberează în termen de 20 zile de la data depunerii cererii, în cazul îmbolnăvirii grave ori a decesului unei rude apropiate, a efectuării unui tratament medical de urgență, citării într-un proces în străinătate, sau în alte situații temeinic justificate, termenul de eliberare a pașaportului este de cel mult 3 zile. Acte necesare eliberării pașapoartelor: - cerere tip (se ridică de la sediul serviciului pașapoarte) - 2 fotografii color - buletinul de identitate - chitanță CEC - chitanță trezorerie - pașaport vechi - certificat de naștere și căsătorie (în original) Pentru includerea copiilor în pașaport: 1. Dacă se face fată cu emiterea pașaportului pentru titular: - 2 fotografii color - certificat de naștere (în original) - consimțământul celuilalt părinte in formă autentică de un notar public 2. Dacă se face ulterior - pașaportul părintelui - buletinul de identitate al titularului pașaportului - 2 fotografii color - certificatul de naștere - consimțământul celuilalt părinte in formă autentică de un notar public - chitanță trezorerie -formulare cerere tip (de la sediul serviciul de pașapoarte) REVENIRI NECESARE CONSILIILE DE ADMINISTRAȚIE ȘI adunăriLE GENERALE ALE ACȚIONARILOR , în urma articolului "Mizecuri, la ora 15.30, a fost numit noul director al FPS", domnul George Ludoșan ne-a sunat la redacție pentru întrebarea din finalul articolului: cine va ocupa cele cinci posturi din consiliile de administrație? Autoarea articolului face următoarele precizări: datele sunt luate din materialul "stadiul privatizării capitalului de stat", întocmit de FPS Sălaj, și care, conform declarației domnului Ludoșan, este din vara anului 1998, în materialul respectiv, domnul George Ludoșan este amintit la cinci poziții: S.C. ALCOM S.A., reprezentant FPS în AGA; S.C. CEMACOM S.A., reprezentant FPS în Consiliul de Administrație; S.C. COMPIL S.A. reprezentant FPS în Consiliul de Administrație; S.C. IZOMAT S.A., reprezentant FPS în AGA, S.C. SARMIS S.A., reprezentant FPS în AGA. Să mai și râdem... * Un milionar texan făcea înconjurul lumii cu avionul său personal. - Priviți, domnul, spuse pilotul, survolăm Parisul... - Nu-mi distrage atenția cu fleacuri de astea... Pe mine să mă anunți numai când zburăm peste continente mai importante! * - John, du-te și udă florile. - Dar, Sir, afară plouă! - Nu-i nimic, ia-ți umbrela. * - Lenuță, zice maică-sa, ia uită-ți la prietena ta, Marișica, e măritată cu trii ani și deja are trei copchii! - Cred și eu! Ea locuiește la trii pași de cazarmă...