Magazin Sălăjean, februarie 2001 (Anul 6, nr. 21-40)

2001-02-01 / nr. 21

Atestarea corigenților/ Olimpiada corigenților In vara anului trecut, concursul-maraton al atestărilor pe post a secretarilor primăriilor s-a încheiat cu bine în Sălaj. Cu bine în măsura în care concursurile de atestare s-au desfășurat în termenul prevăzut de lege. Astfel, comisiile de examinare au dat notă de trecere după metoda en- gross, lăsând în urma examinărilor o categorie eterogenă a secretarilor primăriilor în ceea ce privește competența în post. Dacă înainte de a-și găsi un loc călduț sub umbrela statutului de funcționar public, secretarii noștri nu-și prea dădeau silința în asimilarea obiectului muncii (legea administrației publice) sau interesul pentru "inovațiile" legii, coborârea în buncărul funcționarilor publici (feriți de asediul solicitanților de performanțe) mă face să cred că preocuparea acestora pentru sporirea competenței lor va fi diminuată. Afirmații care pot fi argumentate prin "Concluziile" citite de prefect la întâlnirea de vineri cu primarii și secretarii. Prefectura Sălaj intenționează o "reexaminare" a secretarilor, prin descinderile în teritoriu și controlul activității lor. Dacă performanțele unui secretar nu vor răspunde pretențiilor, se va solicita schimbarea acestuia. Așadar, se pregătește o "olimpiadă" pe termen lung. Toate bune, numai Prefectura să nu cadă în subiectivism. ■ C.C. Luare de mită • Mircea Mureșan - șeful Compartimentului Resurse Umane din cadrul Exploatării Miniere Jibou, a fost prins în flagrant luând mită • Mecanicul Ioan Porumb trebuia să iasă la pensie, iar Mureșan s-a pretins pentru întocmirea dosarului de pensionare diferite sume de bani • Luni, Poliția și Parchetul a organizat flagrantul, Mureșan fiind prins în momentul primirii sumei de 4.000.000 lei . ȘTIRILE ZILEI wi Primăria Zalău lucrează încă la bugetul pe 2001 Aflat într-o conferință de presă, primarul Iuliu Nosa ne-a declarat că documentația privind bugetul pe anul în curs poate fi definitivată în doar câteva ore, însă în urma unei discuții avute de către acesta cu Guvernul, a ajuns la concluzia că Primăria Zalău trebuie să demonstreze că a epuizat toate resursele pe care le are, astfel încât documentația să fie definitivată. ► i pagina 2 ■ Consilierii locali și-ar dori un Jibou mai curat Primăria Jibou a găzduit marți, la orele amiezii, prima ședință din acest an a Consiliului local. Fără a fi una "stufoasă", ordinea de zi a cuprins totuși 7 puncte. * pagina 2 . Zootehniștii sălăjeni se întâlnesc mâine la Zalău Oficiul Județean de Consultanță Agricolă organizează vineri, 2 februarie, la Casa Agronomului din Zalău, o întâlnire cu tema: "Zootehnia - prezent și viitor în județul Sălaj". * pagina 4 Sucursala PECO SĂLAJ PETROM Esența mișcării Zalău, str. Depozitelor nr.4 Tel. 060 / 661084 Fax 060 / 661572