Magazin Sălăjean, octombrie 2005 (Anul 10, nr. 193-213)

2005-10-03 / nr. 193

Pagina 2, Magazin Sălăjean Editorial de DEÁK Zoltán Magazinele de doi bani Ploua, în urmă cu vreo trei luni, când Călinul de pe paginile 14-15 a apărut în redacție roșu de furie, plouat și cu o urmă de umbrelă în creanga dreaptă. A dat cu ea de pământ, dar prea mult nu a mai avut ce să strice la ea. Era gata paradită, a făcut-o ghem, cu spițe cu tot, și a aruncat-o la gunoi. Ploua și vineri, ghinion, când același Călin a repetat figura. De data asta nu a mai făcut cu nervii. Chiar râdea. Se mai schimbă oamenii, o dată cu trecerea timpului. Unii chiar se și căsătoresc. Sau urmează. Dar și pe asta a făcut-o ghem, după care a ochit coșul de gunoi. Umbrele de unică folosință, ar fi trebuit să scrie pe etichetă. Dar, pe etichetă scria doar că produsul face parte din categoria celor vândute la 4 lei. Noi. Sau la 38.000 lei, în urmă cu trei luni. Deci, face omul teren, dar teren adevărat, că a fost pe la Agricultură și-i prinde ploaia. Nefăcând parte din categoria persoanelor care-și permit o umbrelă "Gucci", Călin "14-15" intră într-un magazin de 4 lei și-și cumpără una adecvată buzunarelor proprii. Afară, deși vântul e lejer, umbrela îi face o festă gen Marilyn Monroe, când trece cu fusta peste canalul ăla din care iese aer. Numai că, în timp ce Marilyn arăta superbă în momentul respectiv, "14-15" aducea, la faza asta, cu un marțian get-beget. Și să mai zică cineva că în Zalău nu se găsesc produse pentru orice buzunar. Atâta tot că unele produse, în cazul în care le cumperi de acolo de unde gândesc eu, le tot cumperi, până-ți vine acru. Am cumpărat și eu, odată, un spray d'ăla pentru bordul mașinii, care băga miros de zmeură. Am făcut de vreo două-trei ori "fâsfâs" cu el, după care îmi făcea mie, tubul gol, a "fâs-fâs". Am găsit chiar și în Budapesta un magazin de genul ăsta. Idem și la fel. Zicea, pe vitrina magazinului, că "orice produs la 100 de forinți". Chiar am găsit câteva bomboane, care costau în jur de 100 de forinți. Pentru că restul produselor, hăită, și la mai mare. Ba, stați numai un pic, am găsit o punguță cu vreo 6 elastice de păr, în culorile alb-negru, la 100 de forinți și am cumpărat-o. Puteam să le iau și de aici, de la piața aflată la doi pași de noi, la 500 de lei bucata, că tot acolo era. Le pui o dată pe coadă, după care poți să le arunci Acum, toată povestirea asta ar suporta o morală. Ceva în genul "de vrei un produs bun, scoți banul". Sau, "faci ce vrei, dar fă-o cu cap și cu bani!". Luni, 3 octombrie 2005 ECONOMIC - POLITIC Ioan Cherecheș - noul director al UARZ Cătălin Micula, oripilat de acțiunile parlamentarilor PSD Cătălin Micula, deputaul PNL de Sălaj, susține că haosul pe care-l vedem în Parlament și pe care, implicit, îl vom simți, se datorează tentativei de tergiversare a proiectului de modificare a regulementului de funcționare a Camerei Deputaților. Joi, în cadrul unei conferințe de presă, Micula a făcut cunoscut faptul că sesiunile de toamnă ale Parlamentului se axează pe aprobarea legii bugetului de stat pentru următorul an, care, în mod normal, trebuie definitivată până în luna octombrie. Totuși, separat de acest subiect, așa cum se știe, parlamentarii au introdus un proiect de modificare al regulamentului de funcționare a Camerei Deputaților, o internă a deputaților, care presupune reglementarea procedurilor și modalităților de lucru în cadrul Camerei. Atacând cel mai greu subiect al acestui proiect de lege, Micula precizează că președintele Camerei Deputaților, Adrian Năstase, în afară de a prezida ședințele deputaților, are și alte atribuțiuni extrem de importante: "El aprobă toate investițiile care se văd în piscinele, holurile de zeci de miliarde de lei etc., acțiuni care au afectat negativ, de-a lungul timpului, imaginea instituției". Totuși, în opinia liberalului, ar mai fi și alte motive pentru care Năstase ar trebui schimbat. Parlamentarul subliniază că, după două săptămâni de discuții pe marginea în urma examenului susținut recent la București, Ioan Cherecheș a câștigat fotoliul de director executiv al Unității pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie (UARZ) Sălaj. Astfel, începând cu data de 19 septembrie, Cherecheș îi succede în funcție lui Iuliu Pece. Fost director interimar al Direcției pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală (DADR) Sălaj, doctor inginer Ioan Cherecheș ocupă, în prezent, și funcția de director executiv adjunct al DADR, fiind considerat unul dintre cei mai buni specialiști ai instituției. Noul șef al UARI a fost prezentat oficial, vineri dimineața, în cadrul unei conferințe de presă, ocazie cu care directorul executiv al DADA, Ioan Bujilă, i-a urat mult succes. ■ Călin ONICAȘ în stadiul "embrionar" de a-i adopta titlul, în tot acest timp, parlamentarii opoziției au găsit o multitudine de subterfugii, cu scopul precis de a bloca proiectul. "Mai mult, miercuri, reprezentanții PSD au asigurat deplasarea la București a unui număr destul de mare de persoane, care au fost afectate de inundațiile din acest an. Oamenii s-au comportat excepțional, cu toate că ne așteptam la altceva, ca de exemplu să ne huiduie. Totuși, la tribună, pesediștii au organizat un spectacol demagogic. A te folosi de suferințele oamenilor pentru a-ți face reclamă, înseamnă să te dedai la acțiuni de cea mai joasă speță", încheie Cătălin Micula. ■ Olivian VĂDAN