Magazin Sălăjean, martie 2007 (Anul 12, nr. 41-62)

2007-03-01 / nr. 41

SANATATE - POLITIC r Editoriale de Daniel SAUCA Credință – afaceri în ultimele zile, s-a creat o (nouă) agitație ciudată. James Cameron, deținătorul unui premiu Oscar, și regizorul israelian Simcha Jacobovici, deținător al unui premiu Emmy, au prezentat, luni noaptea, intr-o conferință de presă la New York "dovezile" că au descoperit mormântul lui lisus. Simcha Jacobovici, evreu ultraordodox, mai notează Hotnews, este fiul unor evrei români care au plecat in Israel după cel de-al Doilea Război Mondial. Regizorul "Titanicului" susține că Iisus este înmormântat la Talpiot, în Israel, alături de Maria Magdalena, cu care ar fi avut un fiu. James Cameron a prezentat două cutii de oase despre care spune că ar fi conținut rămășițele lui Iisus și ale Măriei Magdalena, a scris presa internațională de marți, citată de sursa menționată. Această "descoperire" stă la baza unui, deja, controversat film documentar produs de Cameron numit "The Lost Tomb of Jesus" ("Mormântul pierdut al lui lisus") și a cărții "The Jesus Family Tomb" ("Mormântul familiei lui lisus"). Filmul va fi difuzat în 4 martie pe posturile Discovery Channel, Channel 4 din Marea Britanie, Vision din Canada și Channel 8 din Israel. Această teorie, mai arată sursa citată, este deja mult contestată. Un important arheolog israelian, Amos Kloner, consideră că documentarul nu aduce dovezi științifice. El spune că numele inscripționate pe sicrie sunt interesante și amintesc de personaje principale din Vechiul Testament, dar nu poate fi dovedit că ar fi ale lui Iisus sau ale Măriei Magdalena. Să spunem și noi că "miza" acestei "afaceri" ar fi următoarea: descoperirea contrazice credința creștină potrivit căreia Iisus a înviat la trei zile după moartea Sa și s-a ridicat la ceruri: "în perioada respectivă nu erau sarcofage de piatră, ci doar simple gropi în piatră cum a fost și cazul lui Lazăr. Și dacă ar fi murit, Mântuiorul Iisus Hristos nu ar fi fost pus în sarcofag deoarece evreii socotesc trupul mortului spurcat", a afirmat pentru TVR, Alexandru Stan, profesor dr. de Istoria Religiilor la Facultatea de Teologie din București, mai notează Hotnews. Să nu o mai lungesc cu prezentarea "faptelor". Cu siguranță, mulți dintre dvs. au urmărit, deja, pe posturile de televiziune diverse dezbateri pe această temă. Până și la Dezbaterea Caiete Silvane de marți preoții prezenți au pus această problemă, cu o oarecare ciudă și neputință în același timp, să spunem, pentru că se întâmplă asemenea lucruri. Eu nu sunt nici teolog, nici om de știință, ci un simplu jurnalist; în această calitate, spun următoarele lucruri sau, mai bine zis, reamintesc niște truisme: adevărata credință nu poate fi zdruncinată de nimic! Așa cum nici filmul și cartea "Codul lui da Vinci" nu cred că au produs "mari perturbări" ale credinței, nici povestea asta nu va produce mare lucru, în afara unui tămbălău mondial. Părerea mea, în perioada următoare, va fi de urmărit dacă Bisericile, în special cea Catolică și cea Ortodoxă, își vor intensifica munca de "propagandă". Pentru că, la urma urmei, despre "propagandă" a fost și este vorba. Și despre multele tipuri de misionarism. Mai povestim. www. magazinsa Joi, 1 martie 2007 Medicii de familie riscă sâ își piardă cabinetele Consilierul județean Cristian Ionescu a ridicat, în cadrul ședinței de Consiliu Județean de ieri, problema medicilor de familie și a locațiilor în care aceștia își desfășoară activitatea. Este vorba de faptul că medicii de familie care nu au reușit să-și doteze cabinetele medicale la standarde europene își vor pierde contractul de servicii medicale cu Casa Județeană a Asigurărilor de Sănătate, care nu va mai autoriza funcționarea cabinetelor improprii. Data limită până la care medicii de familie trebuie să prezinte un cabinet medical în care actul medical să se poată desfășura în condiții optime este sfârșitul lunii mai. Problema ridicată de către consilierul Ionescu nu are, însă, rezolvare la nivelul Consiliului Județean. Situația prezentată este una existentă la nivel național și generatoare de blocaj legislativ, din cauză că locațiile în cauză sunt în proprietatea primăriilor sau a consiliilor locale care, pe de o parte nu vor să vândă aceste imobile din cauza prețurilor prea mici stabilite de lege și, pe de altă parte, nici nu vor să investească nimic în ele, în această situație, nici medicilor de familie nu le convine să facă investiții majore în niște imobile care nu le aparțin de drept. Totuși, consilierul Ionescu a cerut executivului CJS să ia legătura cu primarii, cu intenția de a-i sensibiliza în acest sens, în caz contrar existând posibilitatea ca multe comune să rămână fără medic de familie. Pe de altă parte, primarii ar trebui să fie conștienți de necesitatea existenței unui cadru medical în comună. Ei ar trebui să facă demersurile pentru a asigura un cadru optim pentru ca un medic să-și poată desfășura activitatea. Astfel de inițiative există deja în comunele Zalha, Poiana Blenchii și Crișeni, unde sunt proiecte de construire a unor dispensare moderne. ■ D. Z. "Viața la țară" la versiunea Radu Sârbu Fostul președinte al PPS, țărănistul Radu Sârbu, a afirmat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că locuitorii satelor românești sunt abandonați de orice forță politică existentă azi. "Ce se întâmplă în satul românesc, este dramatic și, în același timp, rușinos. Stigmatizata clasă a moșierilor era o chestiune suavă, față de ceea ce se întâmplă azi. Din această perspectivă, orice guvern care nu reglează problemele actuale ale țăranilor români, are un comportament iresponsabil", este de părere Sârbu. Referindu-se la fenomenul privind accesarea fondurilor europene la nivel rural, țărănistul consideră că țăranii nu sunt pregătiți și, desigur, instruiți să elaboreze astfel de proiecte. "într-o Europă în curs de globalizare, subsidiaritatea este un element fundamental, ca principiu de administrare. Regiunile de dezvoltare au apărut pentru a constitui entitățile de bază în administrația europeană. Din punctul meu de vedere, descentralizarea este un proces inevitabil, însă până în momentul în care, la nivelul României, mentalitățile comuniste nu vor fi schimbate cu cele democratice, acest lucru se va face extrem de greu. Din nefericire, azi, omul simplu nu este suficient de convins de ideea atingerii acestui nivel administrativ", consideră Radu Sârbu. Cât privește ideea introducerii sistemului de vot uninominal, reprezentantul PNȚCD a ținut să sublinieze că opiniile sale sunt îndreptate categoric împotriva acestui procedeu. Tot el ne și explică: "După părerea mea, România nu este deloc pregătită pentru așa ceva, subiectul reprezentând, de altfel, nimic altceva decât o abordare populistă. Din experiența celorlalte state membre ale Uniunii Europene, acest sistem de vot duce la situația în care câștigătorul ia totul. Cu alte cuvinte, după analizele pe care le-am făcut, este cert că votul uninominal va determina fenomenul potrivit căruia majoritatea electoratului nu va avea reprezentare Nu refuz ideea acestui sistem de vot, însă problema se pune din punctul de vedere al oportunității ei. Sunt convins că, până la urmă, votul uninominal va fi implementat și la nivelul României, însă noi nu suntem pregătiți pentru așa ceva. Astfel, consider că o decizie în acest sens ar trebui amânată. Spun asta, și prin prisma faptului că un astfel de"sistem de vot ar readuce PSD la putere. De exemplu, într-o astfel de situație, cred că alături de alte partide mici, până și PNL riscă să dispară de pe scena politicii românești", a conchis Radu Sârbu. ■ Olivian VĂDAN lafean.ro • Sălajul pe net