Magazin Sălăjean, decembrie 2009 (Anul 14, nr. 231-250)

2009-12-09 / nr. 236

A.In Zalău. Săracii nu se înghesuie să-și ridice ajutoarele alimentare Zălăuanii cu situație materială precară nu se înghesuie să își ridice pachetele cu alimente oferite în cadrul Programului anual de distribuire a alimentelor provenite din stocurile comunitare de intervenție. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Zalău, Manuela Ghiuruțan, ne-a declarat că, din cele aproximativ 6.000 de persoane înscrise pe liste, până ieri s-au prezentat la sediul autorităților locale pentru ridicarea pachetelor doar 4.000 de oameni. Directorul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sălaj, Violeta Milaș, ne-a oferit ca posibilă explicație faptul că, fiind vorba de un oraș mare, lucrurile merg mai greu. „In plus, mai sunt câteva zile până când alimentele pot fi ridicate și se poate ca multe persoane să le ridice pe ultima sută de metri", a adăugat Violeta Milaș, în Zalău, punctele de distribuire funcționează în Cantina de Ajutor Social, pentru pensionarii cu venituri până la 400 de lei, pentru șomerii în plată și pentru beneficiarii de ajutor social, în timp ce persoanele cu handicap grad I și grad II își pot ridica pachetele cu alimente de la depozitul situat pe strada Iuliu Maniu, nr. 9. Beneficiarii sunt așteptați să-și ridice drepturile, cu actul de identitate, până în data de 13 noiembrie 2009, de luni până vineri, între orele 8 - 18. In ceea ce privește mediul rural, beneficiarii au fost conștiincioși și acțiunea s-a încheiat deja, așteptându-se și pachetele cu zahăr. Deocamdată, județul a primit de la autoritățile centrale doar 20 la sută din cantitatea totală de zahăr care i-a fost alocată, restul urmând să fie primită în această lună, „în unele localități, am reușit să împărțim oamenilor cantitatea de zahăr pe care am primit-o până acum. Am cerut autorităților centrale să ne trimită restul cantității cât mai repede, pentru a o distribui oamenilor înainte de sărbători. Credem că ne vom descurca mai ușor și mai repede în privința distribuirii pachetelor cu zahăr decât a celor cu făină, întrucât și cantitatea care revine fiecărui beneficiar este mai mică, respectiv de 4 kilograme", a declarat Violeta Milaș. Pachetele neridicate se redistribuie Până acum, la nivel de județ, singurele probleme întâmpinate au ținut de faptul că unii beneficiari aveau domiciliul într-o localitate, dar nu trăiesc propriu zis acolo și nu au fost găsiți. Aceste pachete cu alimente, dar și cele care nu vor fi ridicate de beneficiari vor fi redistribuite altor sălăjeni cu venituri precare și care se încadrează în criteriile impuse de programul sus amintit. „Este vorba despre persoane care au intrat în șomaj sau au primit grad de handicap sau ajutor social după data de 15 iulie", ne-a declarat directorul DGASPC Sălaj. Anul viitor, România va primi de la Uniunea Europeană produse alimentare în valoare de 28,95 milioane de euro în cadrul programului anual de distribuire a alimentelor provenite din stocurile comunitare de intervenție. Persoanele cu situație materială precară vor primi, astfel, 135.555 tone de cereale, 4.500 de tone de lapte praf și 5.577 tone de zahăr, care vor fi distribuite pe baza unor liste întocmite, în urma anchetelor sociale, de administrațiile locale. ■ M.M. SC EMBLEMA SRL Zalău, societate în lichidare judiciară, prin I&O INSOLV SPRL cu sediul în Zalău, str. Simion Bărnuțiu, bl. A 27, sc. C,ap. 58, jud. Sălaj, vinde prin licitație publică cu strigare următoarele arme de tir sportiv: Arbareta Challangera - 100 lei, Pușcă cu aer comprimat Delta 24 - 200 lei, Pușcă cu aer comprimat SHADOW 1000 - 50 lei, Pușcă cu aer comprimat SHADOW 1000 - 400 lei, Pușcă cu aer comprimat MOD 400 - 300 lei, Pistol cu aer comprimat P 800 - 2 bucăți - 125 lei/ bucată. Vânzarea se face în condițiile legii 295/2004 - actualizată prin intermediul armurierilor. Licitația va avea loc în 15.12.2009 ora 9:30, la sediul lichidatorului și se va repeta în fiecare marți, miercuri și joi până la vânzare. Informații la 0260-614022, 0722-329729. Zvonotecă # S-a ridicat o nouă culme în România și e chiar impresionantă, jos pălăria! Dacă nu ați aflat, avem acum și culmea somnului: să te culci seara președinte și să te scoli dimineața prostănac. # Colegii de presă de lângă pasaj s-au trezit peste noapte că au, peste noapte, „cel mai accesat site din Sălaj". Asta e cam la fel cu gluma de mai sus: te culci seara cu cel mai accesat site din Sălaj și te scoli dimineața ...pe locul II. Mai vedeți statisticile oficiale, fraților! # Victoria lui Băse i-a înnegrit pe mulți pesediști și liberali loca, dintre cei care visau la o deconcentrată. Așa că e mai mult decât un zvon că mulți vor încerca să pătrundă în PD-L, doar, doar va pica ceva. Măcar o bucățică de ciolan... i Ciudat, nu? Oficial, duminică, în Sălaj, nu au fost incidente electorale. Chiar nimic? Probabil că s-au urmărit bine unii pe alții... # Din înțelepciunile forumiștilor: „Sălajul e o pată roșie pe obrazul Ardealului. Cei din diaspora au plecat din țară ca să scape de această culoare și au votat ca să ne scape și pe noi". i Altfel, toate bune și frumoase. Mai sunt câteva zile de școală, după care județul va reveni la starea de hibernare specifică. Somn ușor! * A se considera pamflet. Orice asemănare cu personaje reale este pur întâmplătoare! Zvonărașul de serviciu Magazin Sălăjean Miercuri, 9 decembrie 20095 vă oferă transport intern, internațional autorizat • sicrie ieftine și lux • accesorii funerare • îmbălsămări • cruci de fier și lemn • coroane • cortegiu funerar cu limuzină funerară 0747 422820, 0740 250930 Zalău, str. Gh. Lazăr nr. 14. Un sprijin real în momentele cele mai grele Internet în 55 de școli sălăjene Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Sălaj participă la proiectul cu finanțare europeană derulat de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, denumit "Internet în școala ta - Conectarea la internet broadband a unităților școlare din Regiunea Nord-Est". Prin acest proiect, 55 de unități școlare din județul Sălaj vor avea conexiune gratuită la internet, conexiunea împreună cu echipamentele pentru acces la internet devenind proprietatea școlii. "Obiectivul general vizează creșterea calității procesului de învățământ cu asigurarea respectării politicilor Uniunii Europene și a legislației naționale în ceea ce privește principiul dezvoltării durabile și a egalității de șanse. La nivelul județului Sălaj se urmărește facilitarea accesului la internet pentru mai bine de 9.600 de elevi și aproape 900 de cadre didactice, în principal, prin proiect se dorește creșterea ariei de răspândire a intemetului de la 9,8 procente la 30 la sută", ne-a declarat inspectorul general școlar al ISJ Sălaj, Ioan Abrudan. Valoarea totală a proiectului, finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, se ridică la peste 23 de milioane de lei. In toată țara, sinnt incluse în acest proiect 2.302 unități de învățământ din județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj. ■ M. OPREA REGIO-Programul Operațional Regional finanțează dezvoltarea microîntreprinderilor din mediul urban REGIO-Programul Operațional Regional, prin Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri regional și local, domeniul major de intervenție 4.3 “Sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor” finanțează achiziționarea de echipamente și tehnologii noi, moderne, achiziționarea de sisteme IT (hardware și/sau software), precum și construirea/extinderea/ modernizarea spațiilor de producție/prestare servicii ale microîntreprinderilor, cu până la 200.000 Euro valoare nerambursabilă. Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest va organiza seminarii de informare pentru potențialii beneficiari în fiecare județ al regiunii. Pentru programul seminariilor în județul dvs. vizitați www. nord-vest. ro. Pentru cererea de proiecte lansată în 2.11.2009, suma disponibilă pentru Regiunea Nord-Vest este de 19,74 milioane Euro. Pentru acest domeniu major de intervenție, se pot depune proiecte începând din data de 23.11.2009, la sediul Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest, str. Sextil Pușcariu nr. 2, Cluj- Napoca. Contact: Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, telefon 0264 431550, e-mail comunicare@nord-vest.ro, strada Sextil Pușcariu nr. 2, Cluj-Napoca. Inițiativă locală. Dezvoltare regională. Investim în viitorul tău! Proiect selectat în cadrul Programului Operațional Regional și cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională. www.inforegio.ro Pentru informații privind fondurile disponibile prin Programul Operațional Regional în Regiunea Nord-Vest, vizitați www.nord-vest.ro