Magazin Sălăjean, aprilie 2010 (Anul 15, nr. 63-82)

2010-04-08 / nr. 66

Salariile ultimilor patru "mineri" sălăjeni sfidează criza Cei patru angajați ai societății Sălajul SA Sărmășag se numără printre privilegiații crizei, potrivit presei centrale, care a întocmit un clasament al celor mai mari salarii medii lunare brute din companiile de stat aflate sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri. ! Citește astăzi știrile de mâine! IB Accesează ediția on-line a cotidianului nostru . Site-ul cu știri în timp real, alături de I ! Nu citi mâine ce poți citi azi! I Locuri de muncă puține, prin AJOFM Sălaj Doar 127 de locuri de muncă sunt disponibile, în prima jumătate a lunii aprilie, prin AJOFM Sălaj, din care aproape o sută sunt în domeniul construcțiilor, pentru cei aproximativ 11.500 de șomeri pe care îi are județul. Directorul coordonator al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Sălaj, Constantin Sărea, a declarat că acele o sută de locuri de muncă oferite în domeniul construcțiilor sunt un început pentru rezolvarea situației economice a județului, dar că, totuși, e nevoie de mult mai multe posturi pentru ca numărul șomerilor să scadă, la nivel de județ. „Faptul că sunt aproape o sută de locuri de muncă în domeniul construcțiilor e un semn că în acest sector al economiei lucrurile încep să se miște, dar încă sunt rezervat vizavi de ieșirea din impasul în care ne-a trimis criza economică", a declarat directorul coordonator al AJOFM Sălaj. In domeniul comerțului sunt oferite abia trei locuri de muncă: în industria alimentară - două locuri de muncă, în industria confecțiilor -15, în timp ce firmele ce prestează servicii pentru populație caută nouă persoane în vederea angajării. Pentru persoanele cu studii superioare sunt oferite doar 14 locuri de muncă, dar sunt căutate persoanele cu minim 5 ani experiență sau absolvenții, promoția 2009. ■ M. M. Fermierii zic “pas” contractărilor în avans în 2010 Anul 2010 nu se anunță deloc ușor pentru fermierii sălăjeni, lipsa subvențiilor și întârzierea celor aferente anului trecut determinându-i să scoată din buzunar banii care să le mențină în picioare afacerile. Contractările în avans pentru buna desfășurare a campaniei agricole nu mai reprezintă o soluție, ca în anii trecuți, și par dezavantajoase, condițiile impuse producătorilor fiind o stavilă de netrecut pentru aceștia. Pensiile militarilor vor scădea cu până la 69 la sută Toate pensiile militarilor vor fi afectate de prevederile viitoarei Legi a sistemului unitar de pensii, cadrele militare urmând să piardă între 19 și 69 la sută din pensiile actuale, se arată într-un document al Ministerului Apărării. Director nou la Direcția Silvică Sălaj pagina Copil de numai cinci ani, strivit sub roțile mașinii Un copil în vârstă de numai cinci ani, din Ciocmani, a decedat miercuri după-amiază, după ce a fost călcat, pe strada din localitate, de o autospecială de transport animale. Din primele cercetări efectuate de polițiști, Adrian Grigore P., de 34 de ani, din Bistrița, aflat la volanul autospecialei, a efectuat manevra de mers înapoi fără să se asigure și a dat peste copil, strivindu-l sub roțile mașinii. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cauzele exacte în care s-a produs accidentul. Tragicul eveniment din Ciocmani, comuna Băbeni, s-a produs la numai câteva zile de la un alt accident mortal de circulație produs în județ, în care trei persoane, dintre care doi copii, au murit zdrobiți sub roțile unei cisterne încărcate cu motorină și benzină. ■ M. O. Societate comercială ÎNCHIRIAZĂ spații comerciale și birouri (compartimentate la cerere) situate pe B-dul M.Viteazu, lângă Petrom Se asigură: pază, parcare, supraveghere video, vad comercial. Preț 3 euro/mp Relații la telefon: 0744 529585, 0745 584169