Magazin Sălăjean, septembrie 2020 (Anul 25, nr. 158-179)

2020-09-25 / nr. 176

Magazin Sǎlajean Cursuri suspendate în corpul A al Școlii “Mihai Eminescu” din Zalău Florin Negoiță Corpul A al clădirii Școlii Mihai Eminescu a fost închis pentru două săptămâni, în urma depistării a două cazuri de coronavirus în rândul cadrelor didactice din școală. Astfel, în urma ședinței extraordinare a Comitetului Județean Pentru Situații de Urgență Sălaj din 23 septembrie, s-a aprobat suspendarea cursurilor claselor care își desfășoară activitatea în corpul de clădire A din cadrul Școlii Gimnaziale „Mihai Eminescu" din municipiul Zalău și anume clasele IC, II C, III D, IV B, V A, V B, VC, V D, VE, V F, VI A, VI B, VI C, VI D, VI E, VI F, VI G, VII A, VII B, VII C, VII D, VII E, VII F, VIII A, VIII B, VIII C, VIII D, VIII B pentru o perioadă de 14 zile respectiv intervalul 23 septembrie - 6 octombrie 2020. Clasele care își desfășoară cursurile în corpul de clădire B al Școlii Gimnaziale „Mihai Eminescu" din municipiul Zalău, rămân pe scenariul de funcționare 1 (verde), conform Hotărârii CJSU nr. 29 / 2020. Școala Gimnazială „Traian Crețu" din localitatea Năpradea, începând cu data de 23 septembrie funcționează conform scenariului 1 (verde). Conform statisticii de la mijlocul acestei săptămâni, în județul Sălaj, din totalul de 110 școli cu personalitate juridică, o școală funcționează după scenariul galben (Românași), 107 școli funcționează după scenariul verde, iar două școli funcționează parțial după scenariul verde (a fost suspendată activitatea în corpul de clădire A, din cadrul Școlii Gimnaziale „Mihai Eminescu" Zalău, cu clasele menționate și Liceul cu Program Sportiv "Avram Iancu" Zalău). y Scoală online, de astăzi până miercuri Activitatea didactică ce presupune prezența fizică a elevilor și a cadrelor didactice din unitățile de învățământ preuniversitar în care sunt organizate secții de votare, se suspendă în perioada 25 - 29 septembrie, inclusiv (vineri, luni și marți). Cursurile ce presupun prezența fizică a elevilor în școli se suspendă în această perioadă, școala urmând a se desfășura exclusiv în sistem online. Elevii se vor întoarce în școli miercuri, 30 septembrie. Această decizie a fost aprobată de ministrul educației și cercetării, Monica Anisie, printr-un ordin transmis spre publicare în Monitorul Oficial, în urma Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 46/2020. în această perioadă, activitățile didactice în unitățile de învățământ aflate în situația mai sus menționată se vor realiza conform metodologiei privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin OMEC 5545/2020. Procesul instructiveducativ, „față în față" va fi reluat în data miercuri, 30 septembrie, conform scenariilor aprobate de către comitetul județean pentru situații de urgență, cu respectarea tuturor condițiilor de siguranță și igienă sanitară. Această propunere a fost agreată în întâlnirea de lucru de luni, 21 septembrie, pe care ministrul educației și cercetării a avut-o cu reprezentanți ai Asociației Comunelor din România, ai Asociației Orașelor din România, ai Asociației Municipiilor din România și ai Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România. La nivelul județului Sălaj se vor organiza secții de votare în 123 unități de învățământ (19.948 elevi). In situația în care secția de votare este doar întro structură a unității cu personalitate juridică, cursurile se suspendă „față în față" doar în structură. 217 unități de învățământ cu 15.584 elevi, își vor desfășura cursurile în regim normal. ■ F. N. Vineri 25 Septembrie 2020 Europarlamentarul Rareș Bogdan. ’’Sălajul are o singură șansă pentru a se dezvolta: Dinu Iancu Sălăjanu - președintele Consiliului Județean” Cunoscutul lider liberal, Rareș Bogdan, s-a aflat azi în județul Sălaj pentru a susține echipa #PNL Sălaj și pe Dinu Iancu Sălăjanu, viitorul președinte al Consiliului Județean Sălaj, în întâlnirile cu sălăjenii din orașele Jibou, Șimleu Silvaniei și Zalău, europarlamentarul a subliniat șansa pe care o are județul nostru de a se dezvolta în următorii ani, sub conducerea unei administrații liberale. "în ultimii 4 ani, PNL a avut doar șapte președinți de consilii județene. Acești șapte președinți au reușit să atragă pentru comunitățile lor fonduri europene mai mult decât restul tuturor președinților la un loc. După votul de duminică, PNL va câștiga în Transilvania încă cel puțin trei consilii județene: Timiș, Bihor și Sălajul. Sălajul cu Dinu Iancu Sălăjanu președintele al Consiliului Județean va fi modernizat, legat la viitorul plan a a ceea ce înseamnă :Reclădirea și dezvoltarea României. Despre Dinu Iancu Sălăjanu aș putea vorbi zile întregi pentru că vorbesc despre un român adevărat, un bun creștin - pentru că eu cred că nimic nu poți face în această lume fără ajutorul lui Dumnezeu, un patriot, prieten și familist convins. Mai mult, este și un manager de succes: într-un județ păgubit, lăsat la urma investițiilor, Dinu a reușit să țină în viață, și nu doar atât să o dezvolte, cea mai importantă instituție de cultură a Sălajului", a declarat europarlamentarul Rareș Bogdan, în opinia ministrului Lucian Bode, președintele PNL Sălaj, victoria lui Dinu Iancu Sălăjanu, în cursa pentru președinția Consiliului Județean Sălaj, trebuie dublată și de obținerea unei majorități solide în noul consiliu. „Venim în fața sălăjenilor cu o echipă profesionistă, iar cu o majoritate în Consiliul Județean vom reuși să reclădim Sălajul și să arătăm că județul nostru poate să fie în prima linie a județelor performate", susține Lucian Bode. Dinu Iancu Sălăjanu i-a mulțumit europarlamentarului pentru sprijin că onorează sprijinul lui Rareș Bogdan, precum și declarațiile publice de susținere venite din lui Emil Boc, Ilie Bolojan sau Dacian Cioloș sau ale unor reprezentanți ai mediului de afaceri și ai societății civile. Totodată, acest sprijin vine și cu o imensă responsabilitate, iar din 27 septembrie, alături de echipa #PNL Sălaj, vom arăta cetățenilor că putem să Reclădim Sălajul. Județul nostru nu mai poate fi considerat unul de mâna a doua, iar Sălajul trebuie să devină parte integrantă a axei de dezvoltare formată împreună cu vecinii noștri din Cluj și Bihor, județe care vor avea parte tot de o administrație liberală. Vă îndemn să mergeți al vot pe 27 sptembrie, să votați candidații PNL pentru #Sălajul în care se poate." PNL SĂLAJ ©