Magazin Sălăjean, iunie 2022 (Anul 27, nr. 101-118)

2022-06-03 / nr. 101

2 Vineri 3 Jigtis 2022 y.f'K '•/ /' ' I.• Editorial Daniel Săuca Ce mă (mai) enervează Inflația de experți, specialiști de tot soiul. Pretind asta sau așa se prezintă ori așa sunt prezentați. De curând, am constatat că există încă o categorie de experți: „putinologii". Specialiștii în Putin, adică. Pe bune. Nu-i confundați cu „putiniștii" de perle, din media de la noi și de aiurea. Cantitatea incomensurabilă de asfalt care s-a turnat în România în ultimii aproape 33 de ani. Cu rost, fără rost, cu interes politic și nu numai. Nu ar fi asta marea problemă. Mă enervează, de pildă, când o stradă proaspăt asfaltată este spartă, de exemplu, pentru introducerea sau repararea canalizării. Și iar se va turna asfalt... Toată țara e un șantier. De când mă știu în presă, țara e toată un șantier. Și, totuși, nu terminați odată cu șantierele astea? Chiar nu putem avea cinci ani măcar de liniște și cu mai puțin praf? Mă enervează constatarea că războiul din Ucraina se prelungește cu acordul ambelor părți combatante. Din păcate, cu binecuvântarea marilor puteri. Explozia de evenimente. Manifestări. Datul din coate și din like-uri. Vedetismul de provincie. Specula. Știu povestea: economie de piață, creșterea costurilor, inflația, războiul etc. Și, totuși, nu cumva în cazul multor produse, servicii speculanții (mai mari sau mai mici) își fac de cap? Specula: „A trage foloase dintr-o anumită situație, a avea un profit din ceva, a exploata, a înșela pe cineva (profitând de anumite împrejurări)"" (dexonline.ro). 1 iunie sărbătoresc: „De Ziua Copilului, Forțele Aeriene Române s-au promovat punând arme Kalașniikov în mâinile fetițelor și băieților de 4-5 ani” (libertatea.ro). Nu mai bine îi lăsam pe copii de 1 iunie (liberi) să se joace cum vor ei? Mnțin^in Sălajemt fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail. redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 s J fffac. idditori. S.C. PSIMAR Consiliere juridică: S.R.L. Director: jr. Cornel Aderișan ZALĂU Daniel Adureșan Secretariat Cristina Bot ISSNU . . . 14S3-1283 Redactori: Tehnoredactare: Augusta Teșinschi Silviu Mocan Tiparul Daniel Săuca executat la ... Distribuție: Tipografia Adrian Lungu ^ * Kovács Levente Garamond Marius Morar Cluj Napoca Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Magazin Sǎlajean Autostrada Transilvania, îngreunată de problemele din Sălaj Adrian Lungu Asociația Pro Infrastructură atrage din nou atenția asupra problemelor întâmpinate în construcția autostrăzii Transilvania pe raza județului Sălaj. „Constructorul este mobilizat excepțional, progresul fiind vizibil la fiecare 7-10 zile. Se lucrează efectiv pe toate planurile, zi-lumină, de la piloți forați la terasamente, de la săpături la elevații. Din păcate, poezia se oprește aici, entuziasmul fiind tăiat de lista de blocaje majore. Avem două schimbări de soluții tehnice la Nădășelu și zona Topa Mică pe care CNAIR trebuie să le aprobe. In nodul Zimbor, situl arheologic Sutor încă nu este descărcat. Fără acest pas vom deschide... un nou muzeu de autostradă! Apropo, tronsonul Zimbor- Poarta Sălajului va fi... tot muzeu dacă nu se găsește o soluție birocratică pentru executarea unei conexiuni la Poarta Sălajului ori Românași. Lista continuă: un deal îmbibat cu apă care dă bătăi de cap constructorului, mega-debleul de la Zimbor unde soluția antică aleasă de proiectanți, fiind constrânși de contractul semnat pe baza unui studiu de fezabilitate de doi lei, este săpătură pe vreo 14 berme și 4 ziduri de sprijin. Să sperăm că ține. Mai avem. Alunecări mai puțin grave cu duiumul, le-am pierdut șirul. Păduri care trebuie tăiate unde Vom afla cum va sta terenul când se va intra cu excavatoarele sub ele. Și, pur și simplu, volumul enorm de muncă", este mesajul postat pe rețelele de socializare de Asociația Pro Infrastructură. Casa de Pensii reia activitatea de relații cu publicul și audiențe în orașele din județ Augusta Teșinschi începând din această lună. Casa Județeană de Pensii Sălaj își reia activitatea cu publicul și audiențe în orașele județului. Activitatea se va desfășura la sediile primăriilor, după cum urmează: Șimleu Silvaniei - a doua vineri din lună, Jibou - a treia vineri din lună, Cehu Silvaniei - ultima vineri din lună și Zalău, de luni până joi, între orele 8-16, la Ghișeul 4. Peste jumătate dintre sălăjeni s-au autorecenzat Peste 120.000 de sălăjeni s-au autorecenzat, iar aceasta înseamnă peste 60 la sută din populația județului Sălaj, au anunțat oficialii Direcției Județene de Statistică Sălaj. Astfel, Sălajul se situează pe locurile 9-10 la nivel național în privința procentului de autorecenzare. Există și probleme. Din păcate, două din zece persoane care s-au autorecenzat, nu au dus chestionarele până la nivelul de validare. Recensământul va continua pe întreg cuprinsul țării, procesul urmând să se desfășoare cu ajutorul recenzorilor care vor bate la ușa sălăjenilor pentru înregistrarea în baza de date. " ■ A. L.