Magazin, ianuarie-iunie 1982 (Anul 26, nr. 1265-1290)

1982-01-05 / nr. 1265

>■ G Г ste., Revistă sâptâminală editată de Frontul Democrației ți Unității Socialiste ANUL XXVI Nr. 1265 MARȚI 5 IANUARIE 1982 8 PAGINI 1,50 lei MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU ■I ч Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România Peste cîteva momente încheiem anul 1981, primul an al celui de-al VII-lea plan cincinal, cu rezultate importante in dezvoltarea economico-socială, in ridicarea bunăstării materiale și spirituale a națiunii noastre socialiste. Plenara Comitetului Central al partidului a apreciat realizările de seamă obținute în dezvoltarea industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare economice, în progresul științei, învățământului și culturii, subliniind, totodată, cu putere lipsurile și greutățile manifestate în această perioadă, stabilind măsurile ce trebuie luate pentru lichidarea lor, pentru înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societăți socialiste multilateral dezvoltate și înaintare spre comunism, a hotărîrilor Congresului al Xll-lea. "trebuie să menționez că toate aceste realizări au fost obținute in condițiile grele create în economia mondială și care s-au manifestat, după cum am menționat nu o dată, și în țara noastră. Rezultatele dobândite demonstrează justețea politicii Partidului Comunist Român care aplică în mod creator adevărurile generale, principiile socialismului științific la condițiile României. Ele vădesc forța creatoare a poporului român, liber și stăpîn pe destinele sale, superioritatea orinduirii noastre socialiste, afirmarea cu putere a rolului conducător al partidului, unitatea întregului popor în munca și lupta revoluționară pentru ridicarea României pe noi culmi de progres și civilizație. In aceste momente solemne, gîndurile noastre se îndreaptă către clasa muncitoare, țărănime și intelectualitate, către toți oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate, către organele și organizațiile de partid, organizațiile de masă și obștești, către întregul popor, care, prin munca sa plină de abnegație, asigură dezvoltarea continuă a României socialiste. Pentru mărețele succese obținute în acest an, vă adresez tuturor, dragi tovarăși, cele mai calde felicitări și vă urez noi și tot mai mari victorii în activitatea închinată poporului, patriei noastre socialiste ! Intrăm, peste cîteva clipe, în anul 1982, cel de-al doilea an al cincinalului 1981— 1985, cu un program de dezvoltare economico-socială elaborat cu participarea tuturor organismelor democrației noastre socialiste, a maselor largi populare, și care asigură înfăptuirea neabătută a obiectivului strategic, a sarcinii fundamentale stabilite de Congresul al Xll-lea — realizarea unei noi calități a muncii și vieții întregului popor, trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare. Vom avea de învins, și în anul viitor, multe greutăți, determinate atit de criza economică mondială, cit și de unele rămineri în urmă in asigurarea bazei tehnicomateriale. De aceea, este necesar să acționăm cu toată hotărirea, în spirit revoluționar, pentru lichidarea lipsurilor, întărirea răspunderii și exigenței în întreaga viață economico-socială, făcind totul pentru dezvoltarea bazei de materii prime și energetice, pentru ridicarea continuă a calității și nivelului tehnic al produselor. Aplicînd neabătut noul mecanism economic, autogestiunea și autoconducerea muncitorească, să asigurăm creșterea eficienței economice, a productivității sinreducerea cheltuielilor de producție, urirea continuă a venitului national. Să facem ca anul 1982 să marcheze un progres puternic al agriculturii noastre pe calea modernizării, ridicării productivității, creșterii producției agricole vegetale și animale, infăptuirii noii revoluții agrare. Să așezăm întreaga activitate de dezvoltare economico-socială a patriei pe cele mai înaintate cuceriri ale științei și tehnicii, să ridicăm tot mai mult rolul științei, învățămintului și culturii în făurirea noii orînduiri sociale. In anul 1982 să dezvoltăm și mai puternic democrația socialistă, participarea activă a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, a întregului popor la făurirea conștientă a propriului viitor socialist și comunist. In actualele împrejurări economice Internationale grele, să demonstrăm forța și capacitatea minunatului nostru popor, care, de-a lungul istoriei sale milenare, a dovedit nu o dată înalte virtuți, dragoste neclintită față de glia strămoșească, nedînd înapoi in fața nici unei greutăți. Acum, cînd poporul nostru, stăpin pe destinele sale, își făurește viata în mod liber, așa cum dorește, să demonstrăm unitatea sa de granit în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste, sub conducerea Partidului Comunist Român — forța politică conducătoare a națiunii noastre socialiste. In anul 1982 să înscriem noi progrese în dezvoltarea neîntreruptă a patriei noastre, in ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregii națiuni, in întărirea independentei și suveranității României socialiste. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. In anul 1981, in viața politică internațională au apărut multe probleme complexe, s-a menținut încordarea, a continuat cursa înarmărilor, s-au adunat nori negri, prevestitori de furtună, deasupra continentului nostru, deasupra întregii planete. Contradicțiile între diferite state și grupări de state, lupta pentru menținerea și reîmpărțirea zonelor de influență au continuat și chiar s-au accentuat in cursul acestui an. In același timp, s-a intensificat lupta popoarelor împotriva politicii imperialiste și colonialiste, pentru apărarea independenței și suveranității naționale, pentru o politică nouă bazată pe principiile deplinei egalități in drepturi, respectului independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc. Lupta între aceste două tendințe, diametral opuse, pe arena vieții internaționale, va continua să se manifeste cu putere și în cursul anului 1982. Este necesar să acționăm cu toată hotărîrea pentru oprirea încordării internaționale, pentru reluarea cursului spre destindere și promovarea unei politici noi, democratice, de respect al independenței naționale, de colaborare și pace. România va acționa neabătut pentru întărirea colaborării cu toate țările socialiste, cu țările în curs de dezvoltare, precum și cu țările capitaliste dezvoltate, pe baza principiilor egalității în drepturi, respectului independenței și neamestecului în treburile interne. Trebuie să facem totul pentru oprirea amplasării de rachete cu rază medie de acțiune în Europa și retragerea celor existente, pentru trecerea la reducerea armamentelor și realizarea unei Europe fără arme nucleare. Să întărim colaborarea și solidaritatea cu toate forțele progresiste, cu toate popoarele care se pronunță pentru oprirea cursei înarmărilor, pentru dezarmare și pace. Acum, pînă nu este prea tîrziu, să facem totul pentru a determina trecerea la dezarmarea generală, și in primul rînd la dezarmarea nucleară ! Să acționăm cu toată hotărirea pentru realizarea unei Europe unite, in care fiecare națiune să se poată dezvolta fără teama vreunei agresiuni. Acum, în pragul Noului An, ne adresăm încă o dată popoarelor Europei, popoarelor întregii lumi, să întărim solidaritatea și să intensificăm lupta pentru dezarmare, pentru apărarea dreptului fundamental al popoarelor la libertate, la viață, la pace ! Avem deplina convingere că popoarele dispun de forța necesară pentru a pune capăt cursei înarmărilor. Să facem totul pentru încheierea cu succes a negocierilor sovieto-americane de la Geneva cu privire la oprirea amplasării și înlăturarea rachetelor nucleare din Europa. Să acționăm pentru încheierea cu succes, in cursul anului 1982, a reuniunii de la Madrid și convocarea unei conferințe de încredere și dezarmare, asigurind continuitatea reuniunilor pentru securitate și cooperare in Europa. Fie ca anul 1982 să determine însemnarea vieții internaționale, întărirea încrederii și conlucrării intre toate națiunile — condiție esențială a progresului economico-social al tuturor popoarelor, a apărării păcii mondiale ! Fie ca anul 1982 să determine realizarea unor măsuri reale în direcția lichidării subdezvoltării și înfăptuirii noii ordini economice și politice mondiale care să asigure progresul țărilor rămase în urmă, stabilitatea economică internațională ! Să facem totul ca țările mici și mijlocii, țările in curs de dezvoltare, țările nealiniate să participe mai activ la soluționarea marilor probleme internaționale, să se întărească rolul Organizației Națiunilor Unite, al altor organisme internaționale. Să acționăm ca toată hotărirea pentru soluționarea conflictelor existente numai și numai pe calea tratativelor, pentru eliminarea forței și a amenințării cu forța din viața internațională. Doresc să afirm acum, la începutul noului an, că România socialistă va contribui activ la soluționarea problemelor complexe din viața mondială, la lupta pentru dezarmare și pace, pentru apărarea dreptului la viață al popoarelor, pentru realizarea unei lumi mai drepte și mai bune pe planeta noastră. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. Intrăm în anul 1982 cu încrederea deplină în forța unită a poporului nostru, avind convingerea că noul an va aduce națiunii noastre socialiste noi împliniri in înfăptuirea Programului partidului de dezvoltare economico-socială, de ridicare a bunăstării materiale și spirituale a oamenilor muncii, de întărire continuă a capacității de apărare a patriei, a independenței și suveranității României socialiste. Orez minunatei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, noi și noi succese, satisfacții tot mai mari in muncă și in viață ! Vă urez tuturor, dragi compatrioți, un An Nou fericit, Împlinirea tuturor dorințelor de mai bine 1 LA MULȚI ANI I