Magazin, ianuarie-iunie 1991 (Anul 34, nr. 1-26)

1991-01-05 / nr. 1

ЯБ* VIU INTERES PENTRU FESTIVALUL DE LA BAYREUTH Vînzarea biletelor pentru Festivalul de la Bayreuth din 1991 a fost declanșată. Cererea este deosebită din partea wagnerienilor germani, dar și din alte țări ale lumii, personalități ale vieții politice, economice și culturale. Prestigioasa manifestare va debuta la 25 iulie, cu Lohengrin. Deși nu se vor pune in scenă noi spectacole, direcția festivalului din Bavaria contează pe o cerere de 400 000 de bilete. Pentru 30 de reprezentații nu există decât 58 000 de bilete disponibile. Cele mai scumpe bilete sunt cele de 230 de mărci. Lohengrin, sub regia lui Werner Herzog cu Peter Schneider la pupitrul orchestrei, va figura în programul festivalului ce se va incheia la 28 august 1991 de șase ori. Și „Vasul fantomă“ va avea același număr de spectacole. In imagine, teatrul din Bayreuth și un moment din lucrarea „Vasul fantomă“. iți cine a fost JOSEPHINE BAKER? Un test făcut recent printre tinerii din câteva țări ale Europei ca și din Statele Unite ale Americii avea o unică întrebare : Știți cine a fost Joséphine Baker? Peste 80 la sută dintre subiecții chestionați au răspuns satisfăcător, pentru că Joséphine Baker, prin arta sa a făcut vogă, ea marcînd, la vremea respectivă și apoi, o epocă supranumită „a nebuniei“. Parisul a ovaționat-o in spectacolul „Revista neagră“. Și tot ce a urmat după premieră pe străziile celebrului oraș populat de perechi de tineri dansatori, care încercau să-i împrumute grația, căpătase o definiție : bakermania. Se poate spune că era un fel de Lambada care perpetua gloria fascinantei dansatoare. Dar cel mai răsunător spectacol, în care vocea și talentul ei s-au făcut remarcate, l-a constituit cel în care Joséphine Baker a susținut o partitură de excepție „îmbrăcată“ doar într-o centură de banane. A fost un delir. Dar asta era numai o fațetă a personalității ei, cea publică, cea artistică, cea care-i deschidea calea către o misiune mult mai delicată. Se știe, sau se știe mai puțin, că faimoasa artistă, în timpul celui de-al doilea război mondial, a făcut parte din contraspionajul fracez, desfășurîndu-și activitatea în Africa de Nord. In plus, numele ei a căpătat o mai mare rezonanță prin adoptarea a 12 copii de rase diferite pe care i-a crescut, le-a dat educație, le-a oferit o viață decentă. Toate acestea, ca și multe alte amănunte privind copilăria micuței născută în Saint-Louis, statul Missouri, viața personală și cariera vedetei ce a cucerit scenele lumii le-a adunat Phylis Rose în cartea pe care i-o dedică. „Unei femei de spirit, unui om de suflet, talent de excepție, care * fost* Joséphine Baker“. MELANIA CHIRIACESCU WHO ’S BAD? MICHAEL JACKSON! Fără îndoială, nu cred să mai existe cineva care să nu fi auzit, măcar o singură dată, de Michael Jackson regele neincoronat al pop rock-ului contemporan. Născut în august 1958 intr-o familie de muzicieni Michael își va face debutul în cadrul cvintetului Jackson la vîrsta de cinci ani reușind, nu după multi ani, să-și eclipseze frații, multe melodii interpretate de el devenind mari hituri (vor aminti doar de „I’l Be There“ și „A. B. C“). Adevărata carieră muzicală a lui Michael va începe însă abia in 1979, momentul apariției primului său album solistic, intitulat „Off the Wall", care se va vinde intr-un număr fantastic de exemplare pentru vremea aceea (8 mil.). La succesul acestui LP a contribuit intr-o măsură decisivă, excelentul muzician care este Quincy Jones. Albumul conține, intr-o formidabilă fuziune și rock și funk dar și jazz. Acest disc va fi cel mai bun (este părerea criticilor) din cele trei pe care cei doi le vor realiza Împreună. După trei ani apare albumul .,Thriller“ care va „sparge“ toate recordurile discogrrafice vînzindu-se in peste 40 milioane de exemplare, aceasta datorindu-se si celor trei casete video care l-au insotit. Se iveau zorii unei noi ere . ..cea a videoclipurilor...“ Clipurile melodiilor „Thriller“, „Beat It“, „Billie Jean“ dovedeau lumii întregi că în spatele cintaretului se afla ascuns un dansator de excepție. în 1986 participă, împreună cu „crema“ muzicii pop americane, la realizărea albumului destinat adorării copiilor Africii „U.S.A. For Africa“. De pe acest disc compoziția sa „We Are The World" (Noi suntem lumea) s-a bucurat de o mare popularitate, în 1987, după îndelungi ani de căutări și încercări, apare LP-ul „Bad“ (Rău). După apariția acestui album Michael intreprinde un turneu mamut in lumea întreagă, început în decembrie 1987 și încheiat în 1988 cu o serie de concerte în Franța. Din acest turneu va cîștiga 15 milioane de dolari. Dacă tot vorbim de bani să vă mai spun că doar din vînzarea albumelor „Thriller“ și „Bad“ el a cîștigat 115 milioane de dolari. In 1939 apare filmul „Moonwalker“ (Lunaticul) avindu-l in rolul principal pe Michael. Acest film a primit un premiu pentru efecte tehnice. Tot în 1989 Michael a primit premiul „Heritage“ și premiul „Sammy Davis Jr“ . . . Despre Michael s-au scris și, probabil, se vor mai scrie multe (și bune și rele) așa că am ales pentru dv. câteva curiozități legate de acest extraordinar interpret : este vegetarian, are o grădină zoologică proprie, doarme într-o cameră cu nou și, își iubește familia, ii urăște De Prince și... mai sint multe de spus ! în această vară a reeditat un single cu „Rock With You care a trecut neobservat... In zilele acestea se așteaptă apariția noului său album , care era programat pentru Crăciun, album realizat in cel mai mare secret... Sper ca în ianuarie să vă pot da informații despre el. MARIAN MINCULESCU Top Magazin — 12 XII 1990 1. Praying; For Time — George Michael. 2. Let s Try It Again — New Kids on the Block. 3. Crying In The Rain — A-Ha 4. Thieves In The Temple — Prince. 5. Have You Seen Her — M.C. Hammer. 6. Future Freak — Adamski. «. She Broke My Heart — London Beat. 8. I’m Your Baby Tonight — Whitney Houston. 9. So Hard — Pet Shoo Boye. 10. Scream — Ice M.C. Cu întirziere de cîteva zile, urez tuturor cititorilor revistei „Magazin“ multă sănătate, împlinirea tuturor dorințelor. „La mulți iubi !“ $i sa ascultați doar muzică bună ! Nr. 1 (1733) din 5 ianuarie 1991 PUNCTE Tezaurul înțelepciunii căutat de secole Logodnica lui Ivan al III-lea, pe numele ei Sofia Paleolog, a adus din Bizanț la Moscova o bibliotecă, susține istoricul N.M. Karamzin. Ce s-a intîmplat cu acest tezaur al înțelepciunii adunat în nenumărate cărți ? Fiind un mare iubitor de cărți și ințelegind prea bin* ce valoare imensă avea biblioteca adusă ca zestre. Ivan cel Groaznic a ținut-o în cel mai strict secret, nedezvăluind niciodată locul tainic unde ea era păstrată, subliniază Agenția Novosti, ținindu-se seama de opinia istoricilor. Ulterior, pe parcursul a atitor secole, toate tentativele întreprinse pentru depistarea valoroaselor cărți aduse din Bizanț au eșuat. iată insă că s-a dat peste un... fir, care ar putea să conducă la descoperirea bibliotecii rămasă pină în prezent fără urmă. Prin anii ’30, ai acestui secol, Apollos Ivanov, care lucra la direcția pentru construcția Palatului Sovietelor, ce se preconiza să fie inălțat pe locul Bisericii Hristos Mintuitorul, supusă demolării, a descoperit intr-un soclu o intrare subterană. Ea ducea către Kremlin. In 1937, șeful direcției pentru construcția palatului, V.M. Mihailov, avea să fie invinuit de faptul că, avind cunoștință de intrările subterane intenționa să organizeze... ocuparea Kremlinului. In prezent, biblioteca lui Ivan cel Groaznic este căutată de membrii unei expediții, aflată sub indrumarea președintelui Comitetului Executiv al sovietului orășenesc Moscova. In rndul căutătorilor a fost cooptat Apollon Ivanov, care are o lucrare ce urmează a vedea lumina tiparului. S-ar putea ca această lucrare să ofere unele amănunte ce ar ușura sarcina „expediției“ pornite la urmele bibliotecii dispărute de secole. Se poate și așa! A trecut anul 1990 cind s-au purtatcombinezoanele tricotate, călduroase și sexy. De ce sexy ? Pentru că ele lăsau să se vadă formele femeii mult mai bine decit un taier de stofă. Iar la un combi nezon tricotat, ca acela din imagine, se pot purta și bocanci, pe cinci la o rochie, nu. Nu vă neliniștiți insă. In 1991 ceea ce se ia purta cu siguranță va fi, in continuare, Frumusețea. Cousteau ecoturistul Jean-Michel Cousteau, fiul comandantului Cousteau, perpetuează tradiția familială lucrind in domeniul mediului înconjurător. Vice-președintele societăti Cousteau (fondată in 1968), el a impus un nou concept : „Ecoturismu!“. Ce este un ecoturist ? Este un călător conștient că natura trebuie păstrată și respectată. Ideea acestui joc este de a păstra „grădina planetei“ intactă, adică așa cum a fost și cum am găsit-o. j