Magazin, ianuarie-iunie 1991 (Anul 34, nr. 1-26)

1991-06-15 / nr. 24

Nr. 24 (1756) din 15 iunie Г ОБИ arten « li Iет [UNK] [UNK] [UNK]. i пут [UNK] Săptamîna 17. 06. — 23. 0б. 1991 BERBEC (21.03—20.04) Luni : Sensibilitatea nervoasă vă dă de furcă (este de fapt emblema acestei săptămîni). Marți : Intuiția nu v-a înșelat un prim ghinion. Miercuri : Un trecător conflict profesional pune gaz peste foc. Joi : O veste bună, financiară, din familie vă remontează puțin. Vineri : Lipsa de comunicativitate se accentuează. Sîmbătă . Doar un sincer dialog cu cine vă preocupă. Zi de meditație. Duminică : Un cadou neașteptat și prețios vă înseninează. TAUR 21. Luni : Finanțele decurg admirabil. Forță intelectuală sporită. Marți : Vă așteaptă o decizie importantă. Miercuri : Sănătatea vă strmienește puțin activitatea. Atenție la excesele profesionale. Joi : Primejdia unei capcane sentimentale. Nu scăpați ușor. Vineri : Vi se refuză două propuneri. Simbătă : Puternice accente erotice. Viata in cuplu e trepidantă. Duminică : Bună dispoziție generală, participați la o petrecere intimă. GEMENI (22.05—21.06) Luni : Aveți multă nevoie de abilitate și diplomatie. Marti : Se prefigurează un Însemnat succes profesional. Miercuri : Elanul muncii e susținut de un succes financiar. Joi : Nu uitați că e ziua unui prieten. Vineri : O întîlnire surprinzătoare vă schimbă planul zilei. Simbătă : Luptați cu tentația unei relaxări neprofitabile. Duminică : Vă urmărește imaginea unei persoane fermecătoare. RAC (22. Luni . Se Întrevede deja dominanta săptămînii, satisfacția materială. Marți : Vi se achită o datorie scadentă. In mod nesperat. Miercuri : Sînteți cooptat ® într-un proiect foarte profitabil. Joi : Curba sentimentală coboară vertiginos. Vineri : Un nou succes financiar se alătură „trofeelor“ săptăminii. Simbătă : Elanul muncii nu vă părăsește, aveți motivații puternice. Duminică : A sosit momentul unor explicații delicate cu partenerul ®. LEU (23.07—22.08) Luni : Vă urmărește un gust amar din ziua precedentă. Marți : Două gafe vă adîncesc proasta dispoziție. Miercuri : Tăria dv. de caracter vă scoate învingător dintr-o nouă confruntare profesională. Joi : Relațiile interpersonale se reașează, luciditatea vă recompensează din plin. Vineri . Nimeni nu vă poate umbri prospețimea sufletească. Sîmbătă . Confortul psihic vă asigură o decizie înțeleaptă. Duminică : Vă impuneți un punct de vedere in cadrul familiei. FECIOARA (23.08—21.09) Luni : Cu grație și tact, arbitrați un conflict profesional. Marți : Multă alergătură, fără rezultate imediate, palpabile. Miercuri : Prezența insistentă a unui Berbec vă tulbură sentimental. Joi ! Două motive de bucurie, ambele venind din cercul de prieteni. Vineri : Comiteti o indiscreție regretabilă, atenție la urechile rău-voitoare. Simbătă , Venus vă impinge intr-o efemeră aventură sentimentală. Duminică : Totul în jur e parfumat și roz, tinerețea își spune cuvîntuL BALANȚA (22.09—22.10) Luni : O femeie vă provoacă refugiu d in amintiri. Marți : Umerii vi se împovărează cu sarcini profesionale deosebite. Miercuri : O scrisoare în cutia poștală, vestea vine de departe. Joi : O afacere mult gîndită se puna pe roate. Vineri : Un Scorpion vă pune in primejdie echilibrul nervos. Sîmbătă : Momente prelungite de nostalgie depășite cu greu. Duminică : O zi de lucru oarecare, se profilează un succes profesional SCORPION (23.10—21.11) Luni : Dominația Lunii vă face mai sensibil (a) decit de obicei. Marți : Trebuie să cedați într-o polemică, argumentele dv. sînt fragile. Miercuri : O binevenită mină prietenească vă remontează psihic. Joi : Aveți încă resurse de tandrețe în momentele erotice. Vineri : Criza sentimentală diminuează treptat. Sîmbătă : Cumpărături de anvergură. multe drumuri fructuoase. Duminică : Ziua afectivității debordante, lumea din jur dispare. SĂGETĂTOR (22.11—20.12) Lun! : Vă obsedează coșmarul din noaptea trecută. Marți : Puterea de muncă vă p selicitată din plin. Miercuri : Disconfortul unor Infidelități colegiale. Joi : Responsabilități sporite vă copleșesc dar nu disperați Vineri . Prilej de satisfacție financiară. Sîmbătă : Ziua orgoliilor dezlănțuite, Ironia dv. triumfă. Duminică : O ploaie apăsătoare vă închide in sine. CAPRICORN (21.12—19.01) Luni : O persoană apropiată vă influențează toate Inițiativele. Marți : Loteria națională vă recompensează perseverența. Miercuri : Totul merge foarte bine, ceva e suspect. Joi : Presimțirea se confirmă. Mic incident în familie. Vineri : Ceata deprimării se risipește cu efortul dv. insistent. Sîmbătă : Intrați în posesia unui obiect mult rîvnit. Duminică . N-ați mai visat demult cu ochii deschiși. VĂRSĂTOR (20.01—18.02) Luni : Sînteți ținta a două atacuri verbale, dar rezistați. Marți : Activitate bogată, pace sufletească. Miercuri : Simptomele unei dereglări a sănătății. Joi : .Un sfat prietenesc vă alungă îngrijorarea ivită in ajun. Vineri : Scafandru în apele propriilor ginduri, dar voința vă readuce la suprafață. Simbătă : Somnolență, odihnă prelungită, lecturi pasionante. Duminică , Odrasla vă aduce o veste Incintătoare. PEȘTI (19.02—20.03) Luni : Atmosferă Încărcată la serviciu. Multă prudență. Marti : Inspirația unei initiative foarte avantajoase financiar. Miercuri : Poetul din dv. nu găsește „rima" intr-un scurt conflict. Joi : Ideile și creativitatea dv. stîrnesc admirație. « Vineri : Un Rac vă aduce ghinion cu zimbetul pe buze. Atenție la falșii amici. Sîmbătă . O indispoziție sufletească vă amină niște planuri urgente. Duminică : Muncă îndîrjitâ, pe cont propriu. Singurătatea vă priește. Premieră tehnică în anul 1860 a fost construită în București frumoasa casă Librecht, devenită apoi casa Filipescu, iar astăzi poartă numele de Casa Universitarilor , situată pe strada Dionisie Lupu. Stilul arhitectural în care a fost concepută este stilul romanic neogotic. Dar în istoria tehnicii românești, această clădire are o semnificație deosebită : aici a fost instalată prima sonerie electrică din Capitală, in anul 1865. Unicate faunistice Și în țara noastră s-au Înregistrat nașteri de animale cu mutații genetice extraordinare, care pot fi considerate adevărate monstruozități. Astfel, la Muzeul zoologic al Universității Babeș- Bolyai din Cluj-Napoca se află un bivol (Bubalus bubalus domesticus) cu două capete și șase picioare, situate patru în față și două în spate. Tot aici se mai află și rămășițele unui vițel (Bos taurus) cu aceeași alcătuire anormală a corpului, aducînd aminte de unele reprezentări mitologice. Menționăm că cel mai bizar vițel din lume a fost semnalat in Franța (in 1932) ; acesta avea picioare specifice porcului, iar trupul aducea aminte de cel omenesc. Anul acesta, una din oile familiei Șofron, din comuna Sălsig, județul Maramureș, a adus pe lume un miel cu un singur orificiu nazal (o singură navă) ; așteptăm de la Ana-Flavia, corespondența noastră, fotografii din colecția sa. Tenacitate Crișan Gheorghe, de 55 de ani, din Cluj- Napoca, este un alpinist împătimit. Ascensiunile și peripețiile sale montane pot face subiectul unei cărți. Suferind la un moment dat de varice la ambele picioare, printr-o operație chirurgicală delicată i-au fost extrase venele safene. Cu toate acestea, considerindu-se complet refăcut, dînsul a început să refacă cele mai dificile trasee montane (printre care și Retezatul), cu mult succes, fără a se considera în nici un fel handicapat. Record medical La cei 36 de ani ai săi, d-na Pop Rodica din Dej (născută la 3.04.1955) mai are încă un dinte de lapte și se pare că-l va avea încă mult timp, în acel dinte al copilăriei a crescut cel definitiv, iar medicul stomatolog nu l-au extras, ci a acoperit dintele dublu (format din două generații) cu o protecție metalică adecvată. Coincidențe familiale O foarte interesantă situație a nașterilor cunoaște familia Poppa Florian din București. Coincidențele nașterilor prezintă două aspecte distincte, pe linie bărbătească. Iată-l pe primul : tatăl d-lui Florian, George, s-a născut la 18.03.1890, iar fiul d-lui Florian, Eduard, s-a născut la 22.11.1923. Deci intre bunicul George și nepotul Eduard sînt exact 66 de ani și 6 luni. Pe de altă parte, intre data nașterii d-lui Florian, 22.11.1923 și data nașterii nepotului său Eduard Cosmin, 22.05. 1990 (fiul lui Eduard) sînt exact... 66 de ani și 6 luni. Al doilea aspect interesant este următorul : atît George Poppa cit și Eduard Poppa au devenit toți exact la aceeași vîrstă : 33 de ani, 8 luni și 4 zile. J iji-tsr ■ Gumnei Booid Vine vara, o vară autentică sperăm, din toate punctele de vedere. Toropeala va avea drept compensație reconfortantă — printre altele — și dușul (fie pa plajă, fie acasă). Eu personal v-aș sfătui să îmbinați ci mai armonios în acele momente utilul cu plăcutul, dar și cu Cartea Recordurilor Lumii. De ce ? Recordul la stat sub duș este de nu mai puțin de 336 de ore, sau altfel spus 14 zile, in continuu. Avînd în vedere că acest record igienic a fost stabilit în 1978, în perioada 29 iulie — 12 august, și de atunci nu a mai fost corectat, rezultă că nimeni n-a mai încercat să-și piardă două săptămîni din viață sub torentul apei. Cine vrea să-l întreacă pe australianul Arrow Marshall, din Rockingham Park, Australia de Vest, trebuie să se asigure că intre timp nu se va opri.. apa. Recordul feminin la stat sub duș e mult mai „omenesc“ și constă în 121 de ore și„ 1 minut. El a fost realizat de americanca Lisa D’Amato, intre 5 și 10 noiembrie, la colegiul Harper din Binghamton, statul New York. Guinness avertizează însă asupra pericolului de descuamare a pielii (dar se poate sta și îmbrăcat). Dacă tot v-ați dus la mare și sînteți puși pe recorduri, cred că e bine să aflați și recordul la construcții din nisip. Astfel, cea mai mare realizare de profil a avut pur și simplu 2,549 kilometri. Dar nu trebuie să vă descurajați. Construcția respectivă a reprezentat un tren și nu un castel cu anexele sale, și a fost realizată la 2 octombrie 1982, pe o plajă a statului Virginia, la Oceanul Atlantic. Vacanța, la mare sau la munte, vă oferă și posibilitatea stabilirii unuia dintre cele mai plăcute recorduri de sezon, și anume datul in balansoar. în Statele Unite se organizează adevărate partide maraton de dat în balansoar, totul e să-ți alegi partenerul cel mai tenace. Charles Ryan și Philip Dusett, de la Theodore High School, statul Alabama, s-au dat în balansoar timp de peste... o lună de zile. Recordul lor este de 820 de ore, și a fost stabilit intre 23 februarie și 28 martie 1976. Ei au depășit astfel performanța realizată de Georgia Chaffin și Tammy Adams, de la Goodhope Junior High School, statul Alabama, care a fost de numai 730 de ore și 30 minute (care a rezistat numai un an). Dacă — tot în vacanță — jucați popice BL pierdeți, nu vă manifestați supărarea aruncind cu vreun popic. Dacă aruncarea nu depășește 52.5 metri — citeste recordul mondial —, l-ați aruncat degeaba. Nu-l veți întrece pe americanul Lori Adams, care a realizat performanta in 1979. In imagine putem spune că este o altă propunere de vacanță : construirea de castele din cârti de joc. John Sain a realizat o clădire din 300 de pachete de cărți de joc, suprapunînd 68 de etaje fără nici un fel de adeziv. Rubrici realizate de PAUL IOAN