Magazin, ianuarie-iunie 1994 (Anul 37, nr. 1-26)

1994-01-15 / nr. 2

Elveția și bine îngrijiți cei trei pui au căpătat un fizic robust, specific speciei lor și când vor ajunge mai mari vor fi transferați într-un parc natural din zonă. 300 Kilograme, de tandrele Deși nu sunt decât niște pui, cu acest trei splendide exemplare de urși bruni nu se poate glumi prea mult. Fiecare dintre ei cântărește cam zece kilograme (la vârsta de trei luni) și conform anticipărilor, când vor ajunge adulți, fiecare va avea o greutate de peste două chintale. Cei trei pui se găsesc deocamdată în parcul zoologic din Marecottes (din Elveția) și provin din pădurile canadiene unde au fost găsiți de niște exploratori elvețieni, lihniți de foame, aproape muribunzi lângă mama lor ucisă de braconieri. Aduși în CĂLARE PÎNĂ ÎN CHINA. Din Danemarca până în China folosindu-se exclusiv de doi cai, Paul Rass (lipsește din fotografie) împreună cu prietenul său Gees Christensen și-au propus să ducă la capăt această călătorie (care este de fapt în curs de desfășurare). Cei doi curajoși „cavaleri“ au parcurs circa 15 mii de kilometri din traseu. Călătoria, care după opinia lor, va dura circa un an și jumătate, le va solicita din plin rezistența și curajul. Cei doi temerari au făcut investigații deosebite în alegerea cailor. După cercetări și avize ale spe cialiștilor, ei s-au oprit în alegerea lor asupra a doi cai din Islanda, a căror rezistență la schimbarea climei și a Citiți-i pe clasicii francezi în original ! Colecta Flambeau în limba franceza/ în édiție de Ins<î jÿe-tUauiyJProust • Swann Baudelaire • Les Fleurs du Mal Hugo - Notre Dame de Parla Merlmée • Colomba Balzac - Le Père Goriot Flaubert - Madame Bovary • к - ШИМНШ« wwiai| De la Balzac - întemeietor al romanului modern, până la Baudelaire care-și întrupează neîncetatele frământări interiore în poezii scrise în stilul ce i-a șocat pe contemporanii săi, sau Flaubert care scrie romanul pur și simplu", fiecare a avut o contribuție esențială la conturarea patrimoniului culturii universale. Procurându-vă această colecție în limba franceză, a cărei valoare crește pe măsura scurgerii timpului, veți deveni un profund cunoscător al naturii umane. Aceste capodopere, hors-commerce, în ediție de lux, concepute să dureze, tipărite pe hârtie fie cea mai bună calitate, cu coperți elegant decorate, aurite, pot deveni mândria oricărui bibliofil. ^ntre carte se primește prin poștă, iar plata se face contra ramburs, la primirea coletului. — — dmțdldci — — — —— — __ __ __ __ __ _ __ __ _ daca sunteți deja client BON DE COYANQ MFV 2MAGAste completat jî de Minishplîc laS Nr.dedatoc. Nume. Prenume. Strada__ Bloc__ Sector___ localitatea, va rog săml trimiteți pentru examinare și fără nici un angajament din partea mea, prima din cele 12 opere din colecia FIAMBEAJ, la prețul de vânzare directa de 2176 lei [+ 214 lei cheltuieli de expediere pe volum. Am la dispoziție 8 zile pentru al examina. Dacă voi hotărî sâ nul păstrez ii voi trimite tnapo, iar suma im! va fi decontată. Daca doresc samt procur colecta, voi păstra acest prim volum, următoarele parvenind umi hritmul de un volum pe lună. Am drepții sa pui capăt expedieriorii orice moment printr-o simplă scisoare. Data Semnăm /BW Publicitate Balzac ■ Eugénie Grandet Sand - La Petite Fadette Nerval • Les Filles du Feu France • Les Dieux ont Soif Stendhal - De l'Amour Maupassant - Une Vie -Scara, -Județ, -Et. Cadout PRIETENII CĂRUI CP 58-47 77314 București Nr. 2 (1890) din 15 ianuarie 1994 oboselii determinate de lungimea traseului și a trecerii prin diferite țări, a fost pe deplin verificată. Fotografia alăturată vă prezintă momentul unui control vamal la granița cu Germania. ZGÎRIE-NORI LA BERLIN Marile ambiții arhitectonice ale edililor Berlinului urmează să se concretizeze și prin ridicarea unui cartier de „zgârie-nori“ cu înălțimi cuprinse între 200 și 300 metri, în zona Alexanderplatz. Proiectul aparține arhitectului berlinez Hans Kolhoff și va fi realizat în patru etape, până în anul 2020. El prevede construirea a 80 000 metri pătrați de birouri, 200 000 metri pătrați de spații comerciale, hoteluri și restaurante și 300 000 metri pătrați de apartamente. Fațadele clădirilor vor fi structurate după o schemă unică : forma în scară a imobilelor va fi asemănătoare (după cum se poate observa și în fotografia alăturată). __ Arhitecții germani au încercat din 1920 să convingă municipalitatea să construiască „zgârie-nori“ la Berlin, dar situația socio-economică din epocă nu a permis acest lucru; în prezent, această inițiativă a fost luată in seamă d conservarea clădirilor istorice din zona Alexanderplatz și Integrarea cât mai armonioasă In noul peisaj arhitectonic fiind o prioritate pentru edilii marii metropole. (S.F.). . Cărbunele din lemn, uleiurile vegetale și alte materiale provenite din biomasă au fost de-a lungul istoriei combustibili folosiți in locuințe și ateliere. В Materialele sintetice sînt utilizate în unele țări și pentru plastica ligamentelor. Ei sunt alese în funcție de criterii eseu» țiale , soliditate, elasticitate, rezistență la coliziune, biocompatibilitate etc. Cancerul la sîn este de departe cel mai frecvent cancer întilnit la femei. El este al doilea ca indice de mortalitate după cancerul la plămîn, afectînd 180 000 de americani pe an, mortalitatea ridicîndu-se la 25 la sută. Problema tratării și evacuării deșeurilor radioactive prezintă o importanță deosebită în prezent și în viitor. Franța, de pildă, va dispune, către finele anului 2000, de un stoc de circa Un milion metri cubi de materii radioactive. Unde și cum vor fi evacuate ele ? I in numarul INTERPOL, superpoliția civilizației # Avertismentele medicilor « Mafia, un pericol la scara planetară UȘOARĂ CA O PANĂ Ceea ce vedeți în această fotografie reprezintă foarte probabil o exclusivitate : ea ne înfățișează cea mai mică pasăre din lume ! Are o lungime de șase centimetri și cântărește doar șase grame. Este vorba de un exemplar dintr-o foarte rară specie de colibri provenind din America de Sud, dar care în prezent se află în posesia unui cunoscut ornitolog din München, Helmuth Folger, care-l adăpostește într-o colivie de doi metri pe doi metri; în ciuda mărimii sale, acest colibri este un formidabil mâncăcios, care zilnic consumă o cantitate de produse vegetale cântărind de cinci ori mai mult decât greutatea sa.