Magazin, iulie-decembrie 2004 (Anul 47, nr. 26-52)

2004-07-01 / nr. 26

4 ^magazin între cazurile de răpiri OZN din cartea lui Preston „Dennett Extraterrestrial Visitations: True Accounts of Contacts”, sunt mai multe care se abat de la scenariul obișnuit Printre ele se numără și cazul lui Paul Nelson. aul Nelson (pseudonim) avea 12 ani în 1967, când aizitat împreună cu pârinții săi insula Catalina din largul Californiei. Venise cu ei și cel mai bun prieten al lui Paul, pe nume Michael (pseudonim). La un moment dat, cei doi băieți s-au retras în interiorul bărcii cu motor, cu care veniseră, pentru a se delecta cu niște cărți cu benzi desenate proaspăt achiziționate. Nici unul dintre ei nu-și amitea ce s-a petrecut în continuare. Următorul eveniment de care știau în mod conștient era că s-au trezit a doua zi dimineața în paturile lor. Lui Paul i-a fost totuși imposibil să-și convingă părinții că în acest răstimp s-a întâmplat ceva neobișnuit. Două săptămâni mai târziu, pe când se găsea singur în casa lor din Reseda (California), Paul a avut parte de o altă întâmplare stranie. La un moment dat ușa camerei sale a început să se zgâlțăie. El s-a repezit s-o deschidă și, spre surprinderea sa, a zărit un omuleț cu o înfățișare de Peste ani, Paul Nelson - de acum medic, însurat, cu doi copii - a văzut pe cer, în plină zi, un OZN discoidal. Această observație l-a îndemnat să caute cărți dedicate subiectului, înțelegând abia acum că ceea ce i se întâmplase la 12 ani pe insula Catalina, fusese un episod tipic de „lacună în timp”. Tot mai intrigat, s-a decis să se supună unei regresii hipnotice pentru a-și scoate la iveală amintirile ascunse legate de acele incidente. Era convins că va descoperi - la fel ca mulți alții - că fusese răpit, în împrejurări înfricoșătoare, de niște omuleți cenușii care l-au dus la bordul unei nave tip OZN. Cu atât mai mare i-a fost surpriza când detaliile care se închegau în memoria sa i-au arătat că fusese transportat mai degrabă într-o cavernă subterană, o încăpere rotundă, săpată în stâncă, întins pe tăblia unei mese, a fost examinat de niște făpturi insectoide, semănând cu lăcustele sau călugărițele. Aveau ochii mai mari decât cei ai omuleților cenușii. în afară de unul dintre ei, purtau uniforme tip salopetă mulate pe corp. Echipamentele erau departe de a fi ultrasofisticate. Aveau pe suprafața lor luminițe colorate, clape și butoane, dar altfel semănau mai degrabă cu cele folosite de obicei de militari. Paul a mai fost intrigat și de faptul că, spre deosebire de cele așteptate, nu-și aducea aminte ca în timpul examinării să se fi petrecut ceva dureros, traumatizant sau înfricoșător, ceea ce l-a făcut să înțeleagă că „întâlnirile de gradul IV” nu se desfășoară după un scenariu rigid și reprezintă un fenomen mai complex decât pare la o examinare superficială, pământeană, care a rupt-o imediat la fugă. Paul nu l-a putut ajunge din urmă. La vremea respectivă nu a găsit nici o explicație pentru aceste incidente, dar nu s-a gândit să le pună în legătură cu fenomenul OZN, care pe atunci nu-l interesa. Regresia hipnotică scoate la lumină amintiri neașteptate Fenomenele luminoase neobișnuite, chiar dacă sunt foarte spectaculoase, nu reprezintă o foarte mare surpriză, fiind descrise în diverse enciclopedii. Problema este alta: aceste fenomene pot fi produse și urmărite în evoluția lor, în condiții de laborator cu dispozitivul Hutchison. Ceea ce este caracteristic acestei instalații, cum spuneam și în alt context, este faptul că ea este compusă din mai multe subsisteme, acționând însă toate ca un întreg unitar, de fiecare dată când în mediul înconjurător se găsește un „punct fierbinte electromagnetic”. Apărând de multe ori ca o consecință a suprapunerii întâmplătoare a unor surse de câmp. Cazul complex de poltergeist din Green Street, Enfield, Anglia, spre sfârșitul anilor 1970, ar fi putut fi un prilej unic de studiu detaliat al acestui tip de fenomene, dar din nefericire investigatorii aflați atunci la fața locului nu au dus până la capăt procesul de identificare a tuturor surselor electromagnetice din zona în care manifestările s-au produs. Mai mult, se poate considera că o „explicație electromagnetică” nu convenea foarte tare, deși era clar, așa cum o dovedesc înregistrările cu ajutorul magnetometrului, că diferitele fenomene fizice erau însoțite de adevărate explozii de energie electromagnetică, imediat înregistrate de aparate. Se pare însă că avem de-a face cu niște „spirite răutăcioase”, cum sună însăși definiția poltergeistului, care, din motive doar de ele știute, nu vor sa-i lase pe anumiți oameni în pace. EUGEN CELAN Incursiune în paranormal Un fenomen complex „ Spiritele răutăcioase” de la Enfield DAN D. FARCAȘ LU Ш <O: Ați dori să știți cum își pun astrele amprenta asupra destinului vostru? Doriți să știți:ce bucurii și ce necazuri „sunt scrise” în existența voastră? Curiozitatea vă poate fi satisfăcută de BRĂȚARA, vrăjitoarea și clarvăzătoarea care nu a cunoscut eșecuri cu harul și cu arta ei magică. Este prețuită chiar și peste hotare, ca o superdotată care vă poate da informațiile dorite despre viața, destinul, greutățile, necazurile, succesele și insuccesele dumneavoastră, despre boli și trecut, despre șanse și viitor. Testată de mii de ori, BRĂȚARA i-a uimit, pe cei care au solicitat-o, prin precizie și rezultate. Ea vă poate oferi și dv. informațiile solicitate. Pentru aceasta trimiteți pe adresa revistei „Magazin" o scrisoare detaliată referitoare la ceea ce doriți de la BRĂȚARU, o fotografie și talonul alăturat, completat cu datele astrologice exacte: nume și prenume, anul, luna, ziua nașterii și localitatea. Răspunsul îl veți primi prin poștă, la adresa indicată de dumneavoastră, după achitarea mandatului poștal. Costul acestor servicii este de 225.000 lei. Suma respectivă trebuie trimisă printr-un mandat poștal pe numele IONESCU SIMION, Piața Presei Libere nr. 1, sector 1, București, cod 013701. Pentru alte detalii puteți telefona la 2243996 și 2228336. BRĂȚARU a făcut sute de cupluri fericite, a vindecat de epilepsie, argint viu, disfuncții sexuale. Cu puterile ei magice, dăruite exclusiv magiei albe, și-a consacrat un nume în lumea vrăjitoarelor și a clarvăzătorilor. reиO NOTA REDACȚIEI: Pentru a primi răspunsul solicitat cât mai rapid vă rugăm să expediați în același timp scrisoarea și mandatul poștal. în acest moment multe scrisori neînsoțite de mandat sunt „în așteptare”. Dacă ați uitat să expediați mandatul, grăbiți-vă încă o precizare, numai prin intermediul nostru intrați în legătură cu adevărata Brățara. Pentru că, atenție!, mai multe persoane din Craiova, București etc., lipsite însă de puteri magice, și-au luat acest pseudonim. oc Ш c/> ¹ VII <СО Ш CC o< oo C/5 Q_ (O Nr. 26 (2433) din 1 iulie 2004 Invazia lumilor aratele îngerul care explică totul Marele Război - primul război mondial. Padre Pio este trimis să-și îndeplinească datoria de soldat. O va face în compania sanitară a Spitalului „Sfânta Treime” din Napoli. Dar vremea marilor fapte începuse. Cu Padre Pio se întâmplă lucruri care lasă fără grai întreaga lume, experiențe surprinzătoare. Cu o sănătate extrem de fragilă, este trimis în permisie ca urmare a unui raport medical în care cauzele afecțiunilor de care suferea sunt declarate „inexplicabile din punct de vedere științific”. Și cum să explici de exemplu că temperatura atinge 49 de grade?! Faptul a fost constatat de cadrele medicale ale Spitalului, dar nimeni nu s-a hazardat să dea o explicație. Până la urmă a fost reformat și s-a întors la Pietreicina. Dar lucrurile se precipită, în primul rând, își dă seama că are darul de a descifra scrisori în plicuri nedesfăcute. Apoi reușește să traducă în limba greacă o scrisoare, deși nu învățase niciodată grecește. „îngerul meu Păzitor îmi explică totul” - în acest fel Padre Pio pare că se scuză pentru tot ceea ce face. Și nu puțini sunt aceia care au povestit cum l-au ascultat ore în șir stând de vorbă cu îngerul său... Dar momentul de răscruce al vieții sale se petrece la 20 septembrie 1918. Așa cum avea el să povestească mai târziu,se afla în biserică și se ruga. In clipa aceea i-a apărut o ființă de lumină care plutea prin aer. Din această ființă porneau cinci raze. Când s-a aflat deasupra lui și el a privit-o, cele cinci raze l-au lovit, imprimându-i pe trup Stigmatele rănile Mântuitorului răstignit pe Cruce. Avea să le poarte toată viața. Dar momentul apariției a fost unul de mare cumpănă. Tulburat, se întreba mereu dacă este vorba de o pedeapsă sau de o răsplată. Superiorul său a cerut ca rănile să fie fotografiate încă înainte de sosirea medicului. Când acesta a venit, nu a putut decât să constate autenticitatea lor. MIHAELA DOROBANȚU in când în când, pe lună plină sau când sunt în eclipsă de idei, magicienii din mai multe țâri se întrunesc și discută la o masă rotundă despre cât de pătrată ar fi lumea fără ei. Vrăjitoarele nu sunt admise, fiindcă la garderoba sediului nu sunt acceptate mături. Una din ultimele reuniuni de acest gen s-a desfășurat la Paris, într-o zi ploioasă, cu stropi fantomatici și bălți pe trotuare, în care se putea ghici viitorul ca-n globul de cristal. Tema a fost - țineți-va bine! - „Puterea gândului și telepatia subacvatică”. Internetul ne prezintă cu lux de amănunte bazaconiile sporovăite cu nonșalanța tipică șarlatanilor cu smoking și joben XXL, care să recunoaștem au lecturi vaste, dar limitate la aberațiile care îi înțepeneau de uimire pe gură-cască de odinioară. însă uimirea mea, dacă mai e loc de așa ceva, s-a declanșat când am citit că acești paramagi sunt îngrijorați pentru că „viteza gândului, ca și cea a sunetului, e mai mică în apă, deci telepatia e încetinită în mediul acvatic...” Fraților, țineți-vă copiii departe de prostia agresivă, departe de ignoranța care răzbate sufocant și din unele emisiuni tv! Dacă jobeniștii XXL ar fi deschis un manual de fizică de clasa VII, domniile lor ar fi descoperit că viteza sunetului e de aprox. patru (4) ori mai mare în apă decât în aer, iar prin metale se propagă cel mai repede (340 m/s în aer, 1.425 m/s în apă și 5.000 m/s prin oțel). Cât despre viteza gândului, ar fi bine ca psihiatrii să pună șublerul pe ea și să-i ia glicemia... PAVLIGAN Р [UNK]МВа tllGlJ iDliläijJüJ тж