Milcovul, aprilie-iunie 1972 (Anul 5, nr. 842-918)

1972-06-23 / nr. 912

2 vineri 23 iunie 1972 g. COALA --------- - -------------------------------------------------------, Vacanța de vară (Urmare din pag. I șurile corespunzătoare care să conducă la realizarea lor. Exemplificăm câteva obiective: cultivarea și dezvoltarea sentimentului dragostei nețărmurite față de partid, față de patria noastră socialistă ; cunoașterea tradițiilor și trecutului de luptă, al poporului nostru pentru eliberarea națională și dreptate socială; cultivarea cinstei, curajului, voinței, disciplinei și spiritului de colectivitate ; participarea elevilor la realizarea unor valori materiale, cultivînd dragostea acestora față de muncă; orientarea elevilor prin muncă și pentru muncă ; refacerea potențialului fizic, intelectual și psihic prin organizarea unor activități recreative variate; consolidarea unor cunoștințe dobîndite la cursuri, cultivarea și dezvoltarea unor aptitudini. — Cum se vor traduce toate acestea, care vor fi măsurile concrete ce le preconizați ? — Realizarea obiectivelor înscrise a impus asigurarea unor condiții materiale și organizatorice. Precizăm că în acest an, s-au asigurat condiții mai bune pentru funcționarea taberei de la Cotești, care deja găzduiește prima serie de copii. Ne-am propus să trimitem în tabere, la munte, 1 630 elevi, iar la mare, 570 elevi. De asemenea, vom organiza excursii în cuprinsul țării cu 3 100 elevi, concomitent cu excursiile locale, de o zi, în județ la care vor lua parte aproape 10 000 elevi. Și cele 16 expediții pionierești vor satisface cerințele pionierilor dornici să-și cunoască prin drumeție frumusețile județului. în vederea măririi numărului de locuri în taberele proprii se va organiza în vara aceasta o tabără la Vidra și tabere în corturi la Crîngul Petrești și la Anghelești. De mare atractivitate considerăm că se vor bucura taberele de muncă și odihnă organizate în cabanele forestiere de la Lepșa, Cremeneț și Lepșuleț în care elevii vor încerca să depășească angajamentul asumat de a strînge 6 tone fructe de pădure și 5 tone semințe forestiere. Pentru asigurarea realizării sarcinilor stabilite în planul comandamentului, la nivelul fiecărei unități s-a întocmit un plan comun de activități de către școală, unitatea de pionieri și organizația U.T.C. în care sînt prevăzute acțiuni corespunzătoare perioadei de vară ca : strîngerea sticlelor, participarea la lucrările de întreținere a culturilor în C.A.P., desfășurarea în timpul optim a lucrărilor în cadrul microcooperativelor, combatera omidei păroase a dudului, colectarea de plante medicinale, de deșeuri textile, fier vechi, maculatură etc. în această vacanță, elevii vor fi antrenați intens în acțiunile organizate în cadrul „Anului internațional al cărții“. Nu va fi deloc neglijată contribuția elevilor care și-au propus ca numai la construcțiile noi de școli și ateliere să efectueze circa 200 000 de muncă patriotică, avînd deja exemplele școlilor din Vulturu, Vizantea-Livezi, unde aproape toate muncile necalificate au fost efectuate cu ajutorul elevilor. — în ultima zi a anului școlar a fost dată publicității chemarea elevilor și studenților ieșeni, în consens cu aceasta, ce înseamnă vacanța de vară pe planul participării elevilor la realizarea unor sarcini productive ? — De curînd s-a publicat în ziarul „Milcovul" răspunsul nostru la chemarea tineretului ieșean, în vederea organizării activităților școlare în perioada de vară. In acest sens, elevii școlilor noastre, în cinstea Conferinței Naționale a P.C.R. și a celei de a XXV-a aniversări a proclamării Republicii, vor strînge peste 15 tone grîu din spice, vor efectua lucrări de întreținere pe o suprafață de 15 000 ha pășune naturală, vor sprijini realizarea planului de investiții în agricultură, participînd la lucrări de îndiguire, desecări și combaterea eroziunii solului pe o suprafață de 400 ha, și diferite alte acțiuni stabilite prin planurile proprii fiecărei unități. — Ne-ar interesa să știm cum va urmări comandamentul înfăptuirea tuturor celor enunțate ? — Prin componența sa destul de cuprinzătoare, comandamentul județean are posibilitatea de a îndruma și analiza permanent realizarea sarcinilor stabilite. Cu ocazia analizelor periodice ce se vor organiza, se creează condiții de îmbunătățire a planului, prin completarea lui cu acțiuni noi, izvorîte din documentele ce vor fi adoptate de Conferința Națională a partidului din iulie a.c. — Dincolo de dimensiunile ei recreative vacanța înseamnă și un anotimp al școlii în care se rezolvă probleme stricte ale acesteia. Ce înseamnă vacanța — al patrulea trimestru — pentru școală ? — Pentru că pînă la deschiderea noului an școlar este timp suficient, consiliile populare municipal, orășenești și comunale și-au propus să creeze condiții îmbunătățite de studiu și instruire a elevilor construind numai în acest an un număr de 95 săli de clasă și 13 ateliere-școală. De asemenea, conducerile școlilor, cadrele didactice și elevii vor depune eforturi sporite pentru ca aceste obiective să fie terminate pînă la septembrie a.c. pentru efectuarea lucrărilor de reparații curente și capitale la localurile de școli existente, punerea în stare de folosință a terenurilor sportive, asigurîndu-se, în același timp, aprovizionarea cu combustibil, manuale școlare etc. în sfîrșit, Inspectoratul școlar și conducerile școlilor, cu sprijinul direct al consiliilor populare respective, se vor preocupa de folosirea creditelor bugetare pentru îmbunătățirea dotării cu materiale didactice necesare predării și instruirii practice în atelierele-școală, asigurîndu-se baza materială corespunzătoare desfășurării unui învățămînt științific și modern. „Activitate“ facultativă ? Urmare din pag. Ifectuoasă, cu mărfuri degradate, a cooperativei de consum, comisiile permanente nu au controlat modul cum se rezolvă aceste sesizări și propuneri. Și, cu toate acestea, în sesiunile consiliului popular comunal analiza activității comisiilor permanente s-a desfășurat la modul superlativ. In acest context se poate opinia că nu există o înțelegere justă a prevederilor legii cu privire la rolul și sarcinile acestor comisii, că în mod inexplicabil consiliului popular comunal Pufești nu s-a preocupat îndeajuns de ridicarea continuă a nivelului activității comisiilor permanente. Iată de ce aspectul gospodăresc al comunei nu pare a evidenția grijă deosebită din partea edililor : șanțurile sunt pline cu gunoaie, terenul de sport de la Domnești este degradat din cauza mașinilor care transportă materiale de la balastiera Pufești, pe ulițele satului sunt aruncate reziduuri menajere, totodată, secțiile de prestări servicii nu au constituit un domeniu în care să se exercite dreptul de control al comisiilor permanente. Din acest motiv, salariații secției frizerie-coafură nu depun banii la casieria cooperativei cu lunile de zile. Caligrafiat frumos, dosarul cu „Probleme pentru studiul comisiei permanente edilitar-gospodărești" prevedea, printre altele, construirea unei punți peste rîul Carecna. Deși s-a trimis la 29 mai a.c. o adresă către Direcția de arhitectură, sistematizare și control, prin care se solicita obținerea unei mentații, nici pînă acum nu docus-a primit un răspuns concret. Ne întrebăm și noi ,pe bună dreptate, în cel fel consiliul popular comunal și comitetul său executiv se preocupă de realizarea propunerilor comisiilor permanente, în ce fel colaborează comitetul executiv și comisiile permanente în problemele de interes obștesc ? Activitatea sporadică și neorganizată a comisiilor, lipsa de preocupare a consiliului popular, de a folosi comisiile permanente în îndeplinirea atribuțiilor multiple ce le revin, constituie fără îndoială, cauzele principale care generează deficiențele menționate mai sus în activitatea instituțiilor subordonate consiliului popular comunal. Iată doar cîteva motive temeinice pentru care consiliul popular comunal Pufești va trebui să inițieze măsurile potrivite, specifice unității sale administrativ-teritoriale, pentru revitalizarea activității comisiilor permanente existente. U.S. COTEȘTI (Urmare din pag. I)tru mulți comuniști, oameni de nădejde cu care ne mîndrim, care sunt exemplu de abnegație și dăruire în muncă. De aceea este foarte greu să poți face o diferențiere. Totuși, din cadrul acestui colectiv harnic aș vrea să evidențiez cîțiva: ing. Teodor Oancea, șeful fermei industriale, muncitorii Costel Vicol, Andrei Mihai, Ion Bălie, Sandu Podoiu, Marița Lungu, Maria Grădișteanu, Vasilica Ionescu, Ana Badiu, tehniciană Anca Constantin, pivnicierul Ion Hrișcu, șefii de tură Maria Nichifor și Toma Zisu. Desigur, mai sunt încă mulți ce ar trebui evidențiați, dar acest lucru ar lua un mare spațiu. — Faptul că toate lucrările în vie au fost executate la zi arată o nouă dorință a colectivului I.A.S. Cotești: îndeplinirea și depășirea producției în toate ramurile. — Sezonul în care ne aflăm cere o largă participarea tuturor lucrătorilor și specialiștilor noștri atît la lucrările ce se efectuează în plantațiile viticole cît și la culturile de cîmp. Executarea la timp a stropitului, a legatului lăstarilor, a plivitului în vie, pregătirile de recoltare la păioase, întreținerea culturilor prăsitoare, sunt lucrări de o deosebită importanță ce nu suferă nici o amînare. Noi ne facem cu prisosință datoria și, spre bucuria noastră, toate culturile se prezintă în condiții optime de vegetație. Față de acest stadiu, avem convingerea că vom reuși să depășim producțiile planificate, îndeplinindu-se în felul acesta un alt important deziderat al colectivului I.A.S. Cotești. Dialog Paul Vasiliu — Odobești. Doresc să devin inginer constructor de nave și instalații de bord. în ce centre universitare se află această facultate și ce durată de studii are ? — Pentru a deveni inginer constructor de nave și instalații de bord trebuie să urmați secția de nave și instalații de bord din cadrul Facultății de mecanică a Institutului politehnic Galați, unica secție din țară. Durata de studii a acestei facultăți este de cinci ani și jumătate. Vasile Pascu — Focșani. Sunt absolvent al liceului teoretic și doresc să urmez un institut pedagogic de 3 ani la zi sau la fără frecvență. A doua specialitate prefer să fie istoria sau geografia. Secțiile fără frecvență din cadrul institutelor pedagogice de 3 ani sunt în curs de lichidare. La aceste institute nu se mai susțin examene de admitere decât la curs de zi. Unicul institut pedagogic de 3 ani din țară, unde funcționează facultate de filologie și istorie, concursul constînd din limba și literatura română — scris și oral — și istoria României — scris, este Institutul pedagogic de 3 ani din Tîrgu Mureș. Constantin Bărbulescu — Focșani. Întrucît stăpînesc bine lexicul și gramatica limbii germane doresc să urmez un institut pedagogic de 3 ani la care a doua specialitate să fie limba germană. Singurul institut pedagogic din țară, cu a doua specialitate este Institutul pedagogic de 3 ani din Suceava. P. CANTEMIR Cînd se va redeschide magazinul ? Magazinul sătesc din comuna Slobozia-Ciorăști aparținînd cooperației de consum se află închis, bine ferecat cu încuietori și sigilii. Această hotărîre a fost luată datorită faptului că lui Nicolae Moldoveanu care răspundea de bunurile încredințate i s-a găsit la controlul efectuat o lipsă în gestiune de 9 600 lei. Locuitorii comunei au așteptat zadarnic ca cei în drept să ia măsurile cuvenite și gestionarul neglijent să fie înlocuit cu un altul, ca în felul acesta magazinul să fie redeschis pentru a se putea face aprovizionarea cu mărfurile necesare. Dar cu toate că atît cetățenii cît și consiliul popular comunal au cerut U.J.C.C. să rezolve acest caz nu li s-a dat nici un fel de răspuns. Peste toate cele constatate la control acum 3 luni de zile ,s-a așternut uitarea ca și praful pe dosarul întocmit și aflat acum la postul de miliție al comunei Slobozia-Ciorăști, așa după cum ne informa Costică Lazăr, secretarul consiliului popular comunal. Fostul gestionar își vede acum de alte treburi în gospodăria personală, în deplină liniște, în timp ce locuitorii se duc prin comunele învecinate sau la Focșani pentru cumpărărea mărfurilor necesare, la care neapărat sînt obligați, în felul acesta, să adauge și costul transportului cu autobuzul și să piardă din timpul lor prețios pentru muncile agricole în cîmp. Dacă lipsa în gestiune a fost constatată de atîta timp, de ce nu s-a dat curs dosarului pentru ca judecătoria să poată aplica legea în consecință ? Și de ce U.J.C.C. n-a răspuns la cererea cetățenilor, de înlocuire a gestionarului și redeschidere a magazinului . Credem că măcar acum, cînd le amintim și noi, cei în drept vor răspunde la cele două întrebări pe care și le-au pus cetățenii din comuna respectivă. Ar fi de dorit ca răspunsul să fie dat cît mai repede și concretizat prin fapte. E și timpul. După 3 luni de zile... I. BOGDAN Fabrica de articole tehnice din cauciuc Brașov, strada Sportul popular, nr. 1 RECRUTEAZĂ CANDIDAȚI (băieți) în vîrstă pînă la 18 ani împliniți în anul calendaristic 1972 pentru meseria: OPERATOR CHIMIST la fabricarea articolelor tehnice din cauciuc (Școala profesională curs de zi), înscrierile se fac la sediul fabricii din Brașov, strada Sportul popular, nr. 1, serviciul personal-învățămînt, pînă la data de 4 iulie 1972, pe baza actelor : — certificat de naștere original ; — certificat de 8 clase sau adeverință (original) ; — certificat medical. Concursul de admitere are loc între 6-10 iulie 1972, la matematică și chimie, scris și oral. Informații suplimentare se pot obține zilnic la telefonul 14111, interior 166. Școala profesională de construcții BRAȘOV str. Școlii, nr. II, telefon 22647 ; 15088. ANUNȚA In anul școlar 1972-1973 se școlarizează prin cursuri de zi și ucenicie la locul de muncă, absolvenți a 8 clase ai școlii generale cît și absolvenți ai școlii generale de 10 ani, care au împlinit vîrsta de cel mult 18 ani în anul 1972, pentru următoarele meserii: I. ȘCOALA PROFESIONALA (curs de zi) Meserii de 3 ani — Lăcătuși pentru construcții metalice; — Tîmplari mobilă și articole tehnice. Meserii de 2 ani — Operatori pentru industria prefabricatelor; — Zidari betoniști; — Dulgheri; — Instalatori de instalații tehnico-sanitare și de gaze; — Montatori de elemente prefabricate din beton și beton armat; — Mozaicuri faianțari. II. UCENICIE LA LOCUL DE MUNCA Meserii de 3 ani — Lăcătuși mecanici auto-moto pentru întreprinderea de transporturi, Brașov str. 13 Decembrie nr. 17; — Tîmplari mobilă și articole tehnice pentru: întreprinderea „Mobila“ Ghimbav, I.I.L. Făgăraș, l.I.L. Rupea; — Electricieni constructori de mașini electrice pentru: l.I.L. Metalochim: I.I.L. Făgăraș, I.I.L Rupea. Meserii de 2 ani — Instalatori de instalații tehnico-sanitare și gaze pentru: întreprinderea apă, gaz, canal, str. Vlad Țepeș nr. 13; I.R.C. Brașov str. Cuza Vodă nr. 31; — Zidari betoniști pentru: I.R.C Brașov str. Cuza Vodă nr. 31; — Turnători formatori pentru: I.I.L. Metalochim str. Traian Grozăvescu nr. 7. Examenul de admitere va avea loc la sediul școlii, în sesiunile: 6—14 iulie 1972; 1 —10 septembrie 1972; înscrierile se fac la sediul școlii și la sediile întreprinderilor pentru ucenicie la locul de muncă în perioada 3 iunie — 5 iulie și 1 august — 30 august. Concursul de admitere va consta din următoarele probe: Pentru meseriile: — Zidari betoniști; — Operatop- pentru industria prefabricatelor; — Montatori de elemente prefabricate din beton armat; — Mozaicuri-faiantarii Matematică: scris și oral; Chimie: scris și oral. Pentru celelalte meserii din prospecti Matematică: scris și oral; Fizică: scris și oral (partea I-a mecanică, căldură). Actele necesare pentru înscriere: — Certificat de absolvire a școlii generale de 10 ani sau adeverință de promovare a clasei a Vlll-a a școlii generale. — Certificat de naștere (original și copie). — Fișa medicală completată, eliberată de școala generală sau certificat medical. — Buletin de analiza sîngelui și rezultatul radiologic pulmonar. — Cerere de Înscriere. — Adeverința din cîmpul muncii pentru ambii părinți. Școala profesională de construcții FOCȘANI 9 str. Marea Revoluție nr. 48 organizează între 6 și 14 iulie 1972 Concurs de admitere pentru următoarele meserii: (curs de zi și ucenicie la locul de muncă); — mecanici utilaje de construcții și terasamente — lăcătuși mecanici pentru industria construcțiilor de mașini — zidari betoniști — dulgheri-parchetari înscrierile se fac pînă la 5 iulie 1972. Concurenții vor depune următoarele acte : — adeverința de absolvire a 8—10 clase (sau certificat) ; — copie legalizată de pe certificatul de naștere; — fișa medicală. Examenul se va ține la matematică și fizică (pentru toate meseriile), matematică și chimie (pentru zidari betoniști). La concurs se pot prezenta absolvenții claselor 8—10, care au vîrsta între 14—18 ani. Relații suplimentare se pot lua de la secretariatul școlii din str. Marea Revoluție nr 48. telefon 2861, MILCOVUL nr. 912 (memento) Programul TV de la 23 iunie la 1 iulie 1972 VINERI 23 IUNIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9.05 Universitatea TV. 9.50 Muzică populară. 10.00 Curs de limba germană. 10.30 Desen animat. 10.45 In intimpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român. 11.10 Retrospectivă Walt Disney. 12.00 Film serial pentru copii : Ai și Cămila. 12.15 Telejurnal. 16.00-17.00 Teleșcoala. 17.30 Deschiderea emisiunii de dupaamiază. 18.00 Pentru sănătatea dv. 18.15 Satul contemporan. 18.45 Tragerea Loto. 19.00 Munci și zile — reportaj. 19.20 1 ooi de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In intimpinarea Conferinței Nationale a Partidului Comunist Roman și a celei de-a 25-a aniversări a Republicii. 20.20 Ancheta TV. 21.00 Film artistic . Bunicul automobil. 22.30 24 de ore. 22.45 Din țările socialiste. SIMBATA 24 IUNIL 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Terex. 9.50 De vorba cu gospodinele. 10.05 Teleenciclopedia (reluare). 10.50 Ancheta TV. 11.80 Emisiune de divertisment. 12.15 In slujba sănătății. 12.30 Telejurnal. 16.30 Deschiderea emisiunii de dupaamiază. 18.15 Ritm, tinerețe, dans. 19.05 Publicitate. 19.151 001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In intimpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Roman și a celei de-a 20-a aniversări a Republicii. 20.15 Teleenciclopedia. 20.55 Film serial. Schulmeister. 21.50 Zimbiți... vă rog ! 22.40 Telejurnal. 22.50 Box - finalele campionatelor individuale de seniori ale României. DUMINICA 25 IUNIE 8.15 Gimnastica pentru toți. 8.30 Cravatele roșii, lu.uo Viața satului, îi.io Sa înțelegem muzica. 12.00 De straja patriei. 12.30 Emisiune in limba maghiara. ijf.uo Telesport. 15.25 Post meridian. 16.55 Potcoava de piatră. 17.25 Vetre folclorice. 17.50 Publicitate. 17.55 Fotbal. 19.50 1 001 de seri. 20.00 Telejurnal. 20.30 Reportajul sâptămînii. 20.55 Film artistic . „Jandarmul se însoară“. 22.30 Telejurnal. 22.40 Durai&ea sportivă. LUNI 26 IUNIE 17.30 Curs de limba rusă. 18.00 Căminul. 18.40 Scena. îy.uo saptamîna in imagini. 19.20 1oul ae seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In intimpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Roman și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20.20 Film serial : Salut Germain. 20.55 Avanpremieră. 21.00 Prim plan. 21.30 Steaua fară nume. 22.30 24 de ore. 22.45 Contraste în lumea capitalului. MARȚI 27 IUNIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9.05 Teleșcoala. 10.00 Curs de limba rusă. 10.30 Muzică populară. 10.50 Prim plan: George Macovescu. 11.20 Vedete ale muzicii ușoare. 11.40 Film serial: „Patru tanchiști și un câinc“ (XIX). 12.35 Telejurnal. 17.30 Deschiderea emisiunii de după-amiaza. 18.00 Slavă patriei și partidului. 18.10 Cum vorbim. 18.30 Intermezzo muzical cu formația „Stereo“. 18.45 Publicitate. 18.50 întrebări și răspunsuri; 19.201 001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 în intimpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. Țara întreagă în întrecere. 20.20 Teatru liric TV. Premiera „Pană Lesnea Rusanar”. 21.55 Teleglob. 22.15 Vedete ale muzicii ușoare. 22.30 24 de ore. MIERCURI 28 IUNIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9.05 Teleglob. 9.25 O viață pentru o idee. 10.00 Curs de limba franceză. 10.30 Muzică populară. 10.50 Telecinemateca pentru copii și tineret. 12.20 Telejurnal. 17.30 Deschiderea emisiunii de dupăamiază. 18.00 Zn bade cu fluiera. 18.20 Publicitate. 18.30 în întrecere cu timpul. 18.50 Reflector. 19.10 Tragerea Pronoexpres. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In intimpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de a 25-a Aniversări a Republicii. 20.20 Telecinemateca. 22.30 24 de ore. JOI 29 IUNIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9.05 România în lume. 9.35 Prietenii lui Așchiuță. 10.00 Curs de limba engleză. 10.30 Extern .72. 11.00 Telecinemateca. 13.10 Telejurnal. 16.00—17.00 Teleșcoala. 17.30 Deschiderea emisiunii de dupăamiază. 18.30 La volan. 18.50 Sensul acțiunii : perfecționarea. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In intimpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20.20 Tinerii despre ei înșiși. 21.00 Pagini de umor. 21.50 Balet în premieră : „Vis de dragoste“. 22.15 Lumea de mîine. 22.35 24 de ore. VINERI 30 IUNIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9.05 Lumea de mîine. 9.25 Cîntece și jocuri bănățene. 9.35 Bucureștiul necunoscut. 9.55 Publicitate. 10.00 Curs de limba germană. 10.30 Desen animat. 10.45 Sensul acțiunii : Perfecționarea. 11.15 Retrospectivă. 12.05 Film serial pentru copii. 12.20 Telejurnal. 16.00—17.00 Teleșcoală. 17.30 Deschiderea emisiunii de dupăamiază. 18.00 Instrumente și virtuoși. 18.10 Satul contemporan. 18.40 Tragerea Loto. 18.50 Revista literară TV. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In intimpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20.20 Ancheta TV. 21.00 Film artistic : „îngerii negri‘“. 22.30 24 de ore. 22.45 Din țările socialiste. SIMBATA 1 IULIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9.05 Biblioteca pentru toți. 9.45 „Vis de dragoste“ — balet pe muzică de Franz Liszt. 10.10 De vorbă cu gospodinele. 10.25 Teleenciclopedia. 11.10 Instrumente și virtuoși. 11.20 Revista literară TV. 11.50 Emisiune de divertisment. 12.30 Telejurnal. 16.30 Deschiderea emisiunii de dupăamiază. 18.15 Ritm, tinerețe, dans. 19.00 Tragerea de amortizare ADAS. 19.10 Arta plastică. 19.201 001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In intimpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20.15 Teleenciclopedia. 21.00 Film serial : „Schulmeister“. 21.55 „Uf ! căldurile !“. 22.50 Telejurnal. C cinema VINERI 23 IUNIE PROGRAMUL 1 6.00 Muzică și actualități. 9.30 Memoria pămîntului românesc. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Itinerar, folcloric muzical. 10.30 Selecțiuni din opereta „Liliacul” de Johann Strauss. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Din muzica popoarelor. 11.15 Pe teme juridice. 11.25 Popor român, popor viteaz. 12.00 Interpreți de muzică ușoară. 12.15 Recital de operă Maria Crișan. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.30 Scrisori către copii. 13.40 Melodii de ieri și de azi. 14.00 Compozitorul săptămînii. 14.40 Muzică de promenadă. 15.00 Buletin de știri. 15.30 Pagini din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Corul de cameră al Casei de cultură a sindicatelor din Craiova. 16.30 Știința la zi. 16.35 Muzică populară. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Pentru patrie. 17.30 Duetul Manole și Ramon. 17.45 Selecțiuni din operete. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 Marea întrecere socialistă în intimpinarea Conferineți Naționale a partidului și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20.53 Teatru radiofonic. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Concert de seară. 22.55 Moment poetic. 23.00 Concert de seară. 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. ( radio) VINERI 23 IUNIE Cinema „UNIREA“ Focșani - „Incidentul“ (orele 14.45—16.45-18.45— 20.45). Tel. 1204. Pe timp favorabil rulează în Grădină de la ora 20.30. Cinema „FLACARA“ Focșani — „Adio domnule Chips“ (I—II) (orele 15.15— 18.15—21.15). Telefon 1161. Cinema „POPULAR“ Adjud — „Puterea și adevărul“ (I—II). Cinema „POPULAR“ Panciu — „Tick, tick, tick“. Cinema „VICTORIA“ Odobești — „Love Story“. Cinema „LUMINA“ Mărășești - „Alo," ați erosit numărul". fejÉmzee # MUZEULUI ISTORIE - FOCȘANI 8 zilnic 10—20. luni închis. MUZEUL DE ȘTEANI : zilnic 10—20. NATURII — FOCluni închis. MUZEUL DE ST NATURII - PANCIU : zilnic 10-13 și 16-19, luni închis. MUZEUL DE ST NATURII ADJUD : zilnic 10—13 și 16-19, luni închis. MAUSOLEUL SOVEJA : zilnic 9—18, luni inchis. CASA MEMORIALA „AL. VLAHUTA“ DRAGOSLOVENI : zilnic 9—18, luni închis CASA MEMORIALA „ION ROATA» CÎMPURI : zilnic 9—18. luni închis. MAUSOLEUL FOCȘANI : zilnic 9-18.' Mica publicitate Vind stupi goi, inventar apicol, bulevardul București nr. 49, Focșani. Vînd casă, construcție nouă, netenruită, strada Predeal nr. 17 Focșani. Informații — strada Izvor nr. 9, Golești.