Mişcarea, octombrie 1920 (Anul -14, nr. 222)

222. szám

TEATRUL NATIONAL. Impresar AVRAM NICOLAU Impresar Directorul Companiei Lirice Române Avram Nicolau „AS. Sâmbătă 9 Octombrie 1920 „VA1. MARE ARTISTIC UN SINGUR CONCERT LIEO SKEZAK cel mai mare tenor dramatic din lume acompaniamentul la pian va fi susţinut de profesorul _________ ’ ALFRED GLATTAUER Biletele la agenţia teatrală Th. Maximovici. 256—4—3 CREDITUL TECHNIC Prima Societate Română pentru încurajarea întreprinderilor technice şi industriale Capitalei 35.000.000 BUCUREŞTI PROSPECT DE EMISIUNE In temeiul decisiunei Adunărei Generale Extraordinare a acţionarilor Creditului Technic, din 17 Noeroibrie 1919 de a se spori capitalul social la lei 35.000.000, — prima emisiune fiind de lei 10,000.000, a doua de lei 13.200.000, Consiliul de administraţie în şedinţa sa din 22 Septembrie 1920 a hotărât emisiunea restului de ~ LEI 11,800,000 sau 23,609 acţiuni a 501 lei nominal Acţiunile noi se vor atribui numai vechilor acţionari în proporţia de una acţiune nouă la două vechi. Cursul de emisiune este de lei 600 de acţiune din care lei 100 se va vărsa la fondul de rezervă iar restul de lei 500 se va trece la capitalul social. Deosebit se va percepe lei 200 de fiecare acţiune pentru acoperirea cheltuelilor de emisiune. Valoarea noilor acţiuni se vor achita în modul următor: La subscriere se va vărsa 30 la sută, dar fiecare acţiune de lei 500, adică lei 150, plus lei 100 pentru fondul de rezervă şi lei 20 cheltueli de emisiune, în total lei 270, — (două sute şapte zeci) pentru care se va elibera chitanţă. Restul capitalului de lei 350 fiecare acţiune se va achita la epocile ce se vor fixa de către Consiliul de Administraţie. Noile acţiuni vor produce venit de la 1 Ianuarie 1921 în raport cu vărsămintele efctuate. Dreptul de preferinţă se va exercita dela 15 Octombrie a. C. până la 15 Noembrie a. c. inclusiv. Vechii acţionari vor prezenta acţiunile ce posedă spre a fi ştampilate, pentru exercitarea dreptului de opţiune în termenul de mai sus citat. Neprezentarea în termenul arătat, atrage după sine perderea dreptului de opţiune iar acţiunile, asupra cărora nu s’a exercitat acest drept, rămân la dispoziţia Consiliului de Administraţie. Atât subscrierile precum şi prezentarea acţiunilor pentru exercitarea dreptului de opţiune, se fac numai la sediul Societâţii „CREDITUL TECHNIC" Direcţiunea Comercială, Palatul Societâtei de Asigurare „Agricola“ Strada Marconi No. 3. 253-52 CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE dat de celebrul tenor COMANDAMENTUL CORPULUI IV ARMATĂ PUBLICAŢIUNE Se aduce la cunoştinţa generală că în ziua de 5 Noembrie 1920 ora 10 dimineaţa, se va ţine licitaţie publică la Comandamentul Corpului IV Armată, pentru aprovizionarea cantităţilor următoare de subsistenţe. In aceiaşi zi se va ţine licitaţie şi la Diviziile şi Cercurile de Recrutare notate mai jos. Licitaţia se va face cu oferte închise depunându-se garanţie de 10 la sută din valoarea ofertei. Se vor primi oferte şi pentru cantităţi mai mici. Supra oferte şi oferte posterioare licitaţiei nu se vor lua în consideraţie. Cadtul de sarcine se poate vedea la Serviciul Intendenţei Corpului de Armată la Cercurile de Recrutare arătate mai sus, la Divizia a 8-a Cernăuţi şi la Divizia a 2-a Bălţi, în toate zilele lucrătoare. La licitaţie se va avea în vedere Dispoziţiunile art. 73 83 din Legea Contabilităţii. Predarea se va face franco Depozitul Manutanţei de Garnizoană de pe lângă Cercurile de Recrutare arătate mai sus. Preţurile vor fi calculate pe netto, ambalajele în genere trebuind a se scădea. Din ordin, Şeful Serv. Intendenţei Corp. IV Armată No. 67890—30 Septemrie 1920 Intendant Colonel Costinescu 250-3-2 De vânzare casele din Iaşi str. Rece No. 2 compuse din două corpuri de clădire şi atenante. A se adresa d-lui avocat Grigore N. Theodoru dom. în Iaşi str. Ştefan cel Mare No. 21 (Biserica Bis). 252-105 PUBLICATIUNE In ziua de 11 Octombrie, se vor vinde prin licitaţie, la Tribunalul Iaşi secţia III, prăvăliile No. 153 şi 155 din str. I. C. Brătianu. 259. 363 ID.A.GAVRILESGUI Şi-a reluat consultaţiile medicale : zilnic între 2-8 p. m. IAŞI—Str. Colonel Langa 13 VICTOR IA MANDI Strada Bărboi 12 orele de consultațiuni de la 7 jum.—9 sara 8 000 ’— 14.000 41.000 16.000 , 2.800 AVOCAT MIŞCAREA llili IÉFKÍÍí ______ I — Eri irma să se judece la Tribunalul secția I-a procesul lucrătorilor de la regie care au fost trimişi în judecată pentru rebeliune pentru bataie şi pentru agitaţiile la care s’au dedat in fabrica săptămâna trecută. Din cauza unui viciu de procedură procesul s’a amânat pentru 19 octombrie. De observat că tulburătorii ordinei publice erau asistaţi pe lângă obicinuiţi apărători ai tuturor agitatorilor şi de d-l Alfons Herovanu care, probabil, crede că „nenorociţii de la regie“ sunt victimele burgheziei infame — din care negreşit face parte şi d-sa... — In numărul de mâine vom publica un hrit,resimt document idolic relativ la ces.itai Barbu Lautaru din Iaşi şi la drumul lul Ştefan cel Mare ce a existat pe vremuri în vechia capitală moldovelaică. — Ce doi Mitropoliţi au părăsit Iaşul ori dimineaţă, înalţii Prlaţi, înainte de a se înapoia la Bucurşti, s-au oprit pentru câtva an la Galaţi. — Mâine seară are loc la teatrul naţional concertul marelui tenor L Sltzuck. Acompaniamentul la piano va fi ţinut de d. prof. Glaitauer. Biletele se află la agenţia „Maimovici“. — Duminică, în matineu, se va representa frumoasa comedie de salon „Intimii Nuştii“. Seara „Rodia di Aur“. — D. Al. Velcin dirigintele oficialul telegrafic de Iaşi a fost la Bucureşti unde a avut o lungă întrevedere cu d. Pituie cu directorul general al P. T. T. D. Pitulescu făcând o expunere a situaţiei generale a P. T.T., a solicitat concursul d-lui Velciu care la rândul său l-a promis pentru a se asigura astfel un mers normal al serviciului. — D. Sergiu Niţă, Ministrul Basarabiei s’a înapoiat aseara la Chişinău, împreună cu delegaţia care se dusese la Bucureşti, pentru a obţine schimbarea curului rublelor în Basarabia. La 11 Octombrie se deschide deschida dispensarul oraşului Iaşi pentru combaterea boalelor venerice. Dispensarul este instalat în casele dlui Moim din str. Palat 60. Cu organizarea restui dispensar a fost însărcinat dr C. Vitner, medicul comunal al disp. 4 a. — Acceleratul care a plecat Mercur seara din Bucureşti a sosit în Iaşi abia eri, la orele 6 şi 1 im. seara. Cauza acestei întârzieri este stranie. Trenul a plecat din Bucureşti la orele 8 şi 30 seara. Ajuns la Chitila, a fost dus pe o linie morrtă în aşteptare să se aducă o sită maşină bună din Bucureşti. Pentru aceasta călătorii au stat în frig pănă la ora 6 dimineaţa când în fine a fost adusă maşina. Să recunoaştem că în regiunea Moldovei n’am avut a înregistra asemenea bazaconii. — Mâine 9 şi 10 octombrie urmează a se prezenta la control cu actele la Brigada de Sguranţă supuşii Ruşi şi Ucrainieni. — Aseară 80 de preoţi, au plecat la Chişinău în escursiune. — La Curtea cu juri încep azi dezbaterile în procesul Bilid. Acuzarea va fi susţinută de d. procuror Iorga.M 9 CINEMA ELISABETA.— Astăzi matineurl şi scara, se reprezintă : BARRABAS mare roman de aventuri senzaţionale în 7 acte şi un prolog de Louis Feuillade autorul celebrelor romane „Jadex“ şi „Tih-Min“. Film Parisian de la marea casă „Gaumont Paris“ BARRABAS a fot publicat ca foileton în marele cotidian parizian „Le Journal“. Luni 11 Oct. d-ra Suzana Duspres apare în „Adevărul sub Mască (Carnaval des Veritas). SALA eiVEMA-SIDOLI - SOCIETATEA MĂRĂŞTI -După cererea generală va continua să ruleze încă Joi 7, Vineri 8, Sâmbătă 9 şi Duminică 10 Oct. Zilnic 2 Matineuri la ora 3 şi 5 a. m. şi sesra ora 9 juni. Deschiderea stagiunei de iarnă cu cel mai grozav film din lume : , Fiii POPORULUI Monumentală dramă socială în 5 coloacte. In acest film antoni redă dezlegarea cele mei grele crestiunî ce apasă omenirea, el are un singur ţel: Desvoltarea popoarelor şi fericirea tuturor. In curând: Cel mai uriaș film de aventuri „U L T U S“ în 5 Serii. —---------—-------------|____________________ în Ultima oră telefonică Anglia a trimis un ultimatum Rusiei Ziarul „Matin“ anunţă că Anglia a trimis un ultimatum sovietelor pentru eliberarea prizonierilor engleji în Rusia. Raporturile între Anglia şi Rusia au fost întrerupte. Sovietele demobilizează „Maten“ anunţă că Sovietele se arată dispuse ademobiliza jumătate din armatele roşii pentru a le întrebuinţa la lucru. Aceasta întrucât şi Polonia va demobiliza. Enver-Paşa la Moscova „Times" anunţă că Enver-Paşa a plecat la Moscova. Succese bolcevice ? O radiogramă fără dată şi fără post anunţă că armatele roşii ar fi avut succese pe frontul polon şi pe frontul Dniprului. închiderea congresului comunist din Moscova Ca o urmare a ostilităţilor din partea tătarilor in Caucaz, congresul comunist din Moscova va fi închis mai curând. Dineul de la Palat Aseară a avut loc la Palat un dineu în onoarea Prinţului Carol. Ai asistat membrii guvernului, toţi foştii preşedinţi de consiliu, actualii şi foştii preşidinţi ai Corpurilor Locuitoare, Corpul Diplomatic. Doamnele de p-D. Tazlăuanu n’a asistat. De asemenea nu a asistat nici d. N. Iorga, ca fost preşedinte al Camerii. Autoastat d-nii General Averescu şi Răşcanu. A. S. R. Principele Carol a răspuns. Prinţesa Eusabeta n’a participat, fiind rămasă la Sinaia. D. Take Ionescu despre Mica Antantă — Nouile declaraţii ale ministrului de externe — Fiind la Paris, d. Take Ionescu a acordat un interview ziarului „Petit Parisien“ căruia ître altele a declarat următoarele: „E de sperat că Mica Antantă care de câteva dificultăţi inevitabile, va fi curând constituita pentru binele Europei. Intre Polonia şi Ceho-Slovacia au fost oarecari resentimente cari au dispărut , datorită intervenţiei Franţei. Un spirit pacific şi conciliant animează cele 5 ţări, care mâne vor forma un bloc cu Franţa, Anglia şi Italia şi care se va numi Blocul Pacei. Mica Antantă are ca scop deschiderea tratatelor din Paris pentru menținerea victoriei. Corespondenţa noastră telegrafică cu Franţa orn înţelegere cu direcţia generală a P. T. T. din România, direcţia poştei şi telegrafiei din Franţa a reluat corespondenţa particulară şi radiogramele cu România. Taxele sunt aceleaşi ca la telegrame. împrumutul Comunei Bucureşti la Paris D. Carp ajutor de primar al Capitalei a telegrafiat din Paris că speră să realizeze în condiţiuni excelente împrumutul de 250 milioane necesar Comunei Bucureşti. Deasemenea d. Carp anunţă că tratează la Paris concesionarea serviciului de salubritate a Capitalei, în condițiuni avantajoase. Noni tratative între Italia şi Jugo-Slavia Delegaţia Italiei şi Jugo-Slaviei se vor întruni feurând între un oraş din nordul Italiei pentru a relua tratativele la în chestia Adriaticei. Arderea vaporului „Bismark“ Un radio Lyon anunţă că un puternic incendiu a distrus uriaşul vapor „Bismark" care era aproape terminat şi care urma să fie predat Comisiunei Interaliate. Pagubele sunt enorme. Regele Italiei deasupra Romei Regele Italiei a făcut un sbor cu aeroplanul deasupra Romei. Tratativele de Sa Riga O radiogramă anunţă că Cicerin a sosit la Riga. Prinţul Sapiesa este aşteptat şi el. Galaţul blocat de mărfuri Din cauza blocărei staţiei Galaţi, s-au oprit toate încărcările de mărfuri din oraşul şi portul Galaţi. VALUTA Leul nostru a cotat ieri la Paris 28 Procesul Brefeldiştilor Eri au continuat desbaterile în procesul foştilor prizonieri din lagărul de la Krefeld. Au vorbit d-nii Dimitropol, Clossi, Eliad-Românul şi Chihaia. II IAȘI.Tipografia “ALBINA“, Strada Saulescu 1