Mişcarea, februarie 1928 (Anul 22, nr. 24-49)

1928-02-02 / nr. 25

I)SPERANŢA“ Societate Anonimă pentru explorarea şi exploatarea produselor solului şi subsolului Capital Social lei 36.000.000 CONVOCARE D-nii acţionari ai societăţii „Speranţa“ sunt convocaţi In adunare generală ordinară, conform art. 53 din statute, pentru ziua de 15 Februarie 1928, ora 10 jumătate dimineaţa, în localul Băncii de Scont a României, strada Eugeniu Carada No. 1, colţ cu strada Lipscani, pentru soluţionarea chestiunilor din următoarea ordine de zi: 1. Citirea dării de seamă a consiliului de administraţie şi raportul cenzorilor asupra gestiunii anului social 1 Ianuarie 1927—31 Decembrie 1927. 2. Aprobarea bilanţului, contului de profit şi pierdere şi descărcarea consiliului de administraţie de gestiunea sa pe exerciţiul 1 Ianuarie 1927—31 Decembrie 1927. 3. Distribuirea beneficiului. 4. Alegerea a 2 membri în consiliul de administraţie în locul d-lor Alexandru Cottescu şi Harry G. Seidel, ale cărormandate au expirat. 5. Alegerea a 3 cenzori şi a 3 cenzori-supleanţi. Membrii consiliului ale căror mandate au expirat, cenzorii şi cenzorii-supleanţi se pot realege. 6. Fixarea jetoarelor de prezenţă pe anul 1928. Au dreptul să ia parte la această adunare generală toţi deţinătorii de acţiuni nominative şi de certificate provizorii cari au fost ştampilate la nominative. Titularii acestor acţiuni şi acestor certificate vor fi înscrişi de drept de societate pe lista de acţionari. Procurile se vor depune la societatea „Speranţa“ până în ziua de 14 Februarie 1928, ora 12 din zi, conform art. 52 din statute. Se atrage atenţiunea d-lor acţionari asupra dispoziţiunilor art. 48 şi 52 din statute. Dacă în ziua de 15 Februarie 1928, nu se va întruni numărul de acţionari cerut de art. 58 din statute, adunarea generală se va amâna pentru ziua de 22 Februarie 1928, ora 10 jumătate dimineaţa, când şedinţa se va ţine în acelaş local, cu aceiaşi ordine de zi şi se vor lua hotărârile cu orice număr de acţionari vor fi prezenţi. In caz de amânare se mai pot face depuneri de procuri până în ziua de 21 Februarie 1928, ora 12 din zi.Consiliul de Administraţie ACTIV BILANŢ DEFINITIV Contul de Profit şi Pierdere încheiat la 31 Decembrie 1927 PASIV lifOiwATlilii — D-nii şefi de sectoare ai orf — medici recrutori.—Pentru reganizaţiei naţional-liberale din ocrutarea datei 1929 *’au numit următorii Iaşul şi judeţul Iaşi sunt rugaţi a trec® mâne Joi 2 Februarie între 9-12 a. m. pe la redacţia ziarului „Mişcarea“. — Ieri după amiază a avut loc la „Cercul Militar“ o conferinţă a ofiţerilor superiori, din cuprinsul corpului IV teritorial de armată, sub prezidenţia d-lui general I. Zadic, comandantul corpului. S-au discutat mai multe probleme de organizare şi ordin tactic. — Ing.rezumatul conferinţei d-lui prof. univ. Valeriu Bulgaru asupra chestiunei optanţilor — apărut în numărul de ori al ziarului nostru— s’au strecurat două erori de dată care denaturează cu desăvârşire fondul problemei. Credem că cititorii au rectificat dela sine aceste erori. — La 5 Februarie crt. d. I. Vianu conferenţiar universitar din Bucureşti, va ţine în Aula Universităţii o interesantă prelegere, tratând despre „Romantismul în artele plastice“. Această conferinţă face parte din ci- clul organizat de Societatea de Filozofie şi fitmţi sociale din Iaşi. * — Poliţia cercetează reclamaţia făcută de sergentul Citrea D-tru care arată că, întrebând un soldat ce esta din curtea d-lui prof. Diffiteriu din atr. Saridei 111 pe cine caută, a fost lovit grav cu un cuţit. Soldatul agresor a dispărut imediat. — Individul Ştefan Anana din comuna Bucium jud. Iaşi s’a introdus ori noaptea în locuinţa comerciantului Arghiropol din str. Carol 45 şi a furat mai multe haine şi lengerii. Incepându-se cercetări individul a fost arestat. Pregătirile pentru deplina reuşită a balului dua 4 Februarie a. c. dat de Societatea „SPORT şi MUZICĂ“ continuă. Comiteul depune o muncă încordată pentru ca acest bal să prezinte participanţilor distracţii excepţionale. , In seara de 19 Februarie a. c. va avea loc In sala Primăriei din Cotnari un frumos bal organizat de comitetul pentru ridicarea unui monument în amintirea eroilor din această regiune, morţi pentru patrie. Balul este pus sub patronajul doamnei şi d-lui Osvald Racoviţă primar şi deputat, iar comitetul organizator din d-nele lacovathe, Grgiuliscu, Hatha, domnişoarele Elena Terentî, Buzenchi, Popovici, etc.. Din Iaşi va lua parte o numeroasă şi selectă asistenţă. Im timpul balului va cânta muzica reg. XIII. — A fost arestat Ilie Pescariu din comuna Glăvaneşti-Iaşi, care pătrunzând in lui loan Agape din Calea Sâmbetei No. 39, i-a furat haine şi lucrări casnice, medici greciutori. Medic-căpitan C. Marta de la regimentul 4 vânători la Dorohoi; medic-căpitan N. Ni.;ohide dela regimentul 3 artilerie k Botoşani; medic-căpitan I. Ștefănescu dela reg. I C. F. R. la Fălticeni ; medico-căpitan Gh. Arhivi din reg. 37 infanterie la Roman; mudic-căpitan I. Dimitriu de la arsenalul acrobatic la Vaslui; medic-căpitan Gh. Grigoriu din regimentul 7 infanterie H -tşi; medic-căpitan Al. Gafencu de la spitaul militar Iaşi la Neamţ; medicul-căpitan Sobarezi Iuliu de spitalul solitar Iaşi la Rădăuţi; medicul căpitan C. Angheluţă de la comandamentul teritorial al corpului 4 de armată la Bălţi ; medic-căpitan C. Zota dela regimentul 18 infanterie la Tecuci; mediccăpitan C. Amărăzianu de regimentul 21 infant, la Falciu; medicul-căpitan Gh. Popovici de la şcoala superioară de război la Suceava şi medic-căpitan I. Gheorghiu dela C. R. Vlaşca la Bacău. — Brigada de urmăriri a arestat pe individul Valovici Anton originar din Cernăuţi. Numitul este autorul unui furt de 000 lei î ntru „eroii“ din Cotnari — Balul organizat la Primărie — MIŞCAREA — FALIMENTE. Tribunalul civilocomercial, secția III-a va judeca azi, următoarele cereri de declare in faliment: Dl. Isidor Laufer-București str. Morilor cere In faliment pe comerciantul Solomon Blanter din Ieși str. I. C. Brătianu No. 172. Numitul se află în încetare de plăți, având pasiv suma de 10.000 lei în baza unei cambii. Acet comerciant este cerut în faliment de către firma N. Rădulescu-Iași str. Sărăriei No. 141 pentru suma de lei în baza a două cambii. Societatea anonimă română „Montblinck“ din București cere falimentul comerciantului N. V. Menisali din localitate, strada Sf. Lazăr No. 11 bis, In sumă de 44.752 lei, pe baza a trei cambii. Societatea „Uniunea financiară și comercială“ din București, cere falimentul comerciantului Casimir Saban din Iași Bulevardul Ferdinand No 9. Numitul are la pasiv 6 cambii In valoare totală de 6000 lei. Firma Fişe Wexter din Podul Iioarei cere falimentul comerciantului Bunea din comuna Erbiceni Jud. Iaşi. Banca „Comerţului Moldovean“ din localitate, strada Lapuşneanu No. 35, vine azi în faţa tribunalului şi cere falimentul comerciantului Simon Zaslavir din corn. Scuieni In baza a două cambii In valoare totală de 10.000 lei. Soc. „Izvorul Moldovei“ strada Ghica Vodă No. 32 cere In faliment pe comerciantul Theodor Dolniceanu din comuna Şipote judeţul Iaşi pentru suma de 9000 lei în baza a două cambii. Măsurile în contra epidemiilor Dispoziţiunile preconizate de serviciul sanitar in ce priveşte lupta în contra epidemiei de scarlatină şi pe cari le-am amiatit intr’un trecut reportagrs, n’au putut fi aplicate riguros de direcţiunile de şcoli primare, aşa încât ravagiile n’au încetat. Copii se pretează foarte puţin sfaturilor cât de severe, cari-i obligă în fiecare recruaţie să te spele pe mâini cu antiseptice, să-şi clătească gâtul cu diversele doctorii. In acest fel încercările de pănă acum şi rezultatele înregistrate nu pot conchide la ceva pozitiv. Se mai fac încă încercări, dar cu totul parţiale. In judeţ epidemia de scaratină e mult diminuată. Cazuriie ultime Inregistrere sunt foarte uşoare. Iaşul a ajuns un fel de centru epidemnl al acestei boli, deoarece procentele faţă de numărul populaţiei sănătoase, reesă in comparaţie cu alte oraşe mari.* La spitalul de izolare se mai găsesc Internaţi numeroşi bolnavi de kura tifoidă. De asemeni un caz de erizipel şi postură malignă. Filmul Slănicului Moldovei rulează cu recepere de azi, la matineu şi seara, la „Cinema Einabeta“. Sunt redate toate priveliştele pitoreşti ale Slănicului din Moldova : Sala de inhalaţii şi aer comprimat, Administraţia, Vilele, Parcul, Isvoarele miraculoase, Cascada, Afecte principale, poenele, etc. etc. Fumul este perfect reuşit şi redă toate frumuseţile acestei încântătoare staţiuni balneare şi climaterice. Se pot vedea întremaţii şi numeroşii vizitaţi din Iaşi pe care operatorul i-a prins cu aparatul pe când cinematografia poziţiile Slănicului din Moldova. NU UITAŢI CA La 4 Februarie are Ioc Tradiţionalul Mare Bal Mascat-Costumat al Societăţii Sport şi Muzică al cărei comitet se întruneşte zilnic între 6—7 p. m. în localul Societăţii pentru a pregăti invitaţilor săi surprize care vor întrece orice aşteptare. Persoanele cari din eroare n’au primit invitaţii, sunt rugate a’şa lăsa adresa la cancelaria Societăţii. — Lucrătorul Gh. Papazu din şos. Nicotină 167 a fost arestat şi depus la brigadă, deoarece s’a introdus prin efracţie urt.’o magazie a tabacei de lengerie din şos. Naţională, furând. — Terminând cercetările brigada de urmăriri a înaintat parchetului pe femeia Maris Manolache din corn. Goneşti jud. Uşi autoarea furtului comis săptămâna trecută la comerciantul Leib Strul din str. Cizmăriei 9. Totodată ia mai fost înaintat parchetului şi individul Petru Petcu din str. Broscăriei 78, arestat cu ocazia unei razii, autoril mai multor furturi comise în localitate. ULTIMA Tratatul de arbitraj între Franţa şi Statele-Unite Buc.—Se anunţă din Paris că tratatul de arbitraj între Franţa şi Statele-Unite va fi semnat la finele acesteisăptămâni, înainte de a se termina tratativele pentru eterna amiciţie între ambele ţări. Noul tratat de arbitraj prevede ca Franţa să accepte doctrina lui Mourve, iar Statele-Unite să respecte obligaţiile pe care Franţa le are faţă de Liga Naţiunilor. Dl. Briand în acord cu d. Stresseman Buc.—Consiliul miniştri al Franţei a ţinut aseară olungă şedinţă. Dl. Briand a făcut un expozeu asupra situaţiei politice externe, răspunzând recentelor declaraţii făcute de d. Stresseman în Reichstag—declaraţii pe cari d. Briand le consideră satisfăcătoare. Dl. Briand va face şi la Senat un expozeu identic care va fi dat publicităţii. In consiliul de miniştri de eri s’a discutat şi chestiunea Lituaniei. Dl. Titulescu a mai rămas la Roma Buc.—Dl. Titulescu a declarat aseară că’şi amână plecarea la Paris, urmând a mai sta la Roma două zile. Această stare a produs o senzaţie în cercurile diplomatice italiene, care dau o deosebită atenţiune şi însemnătate tratativelor d-lui Titulescu. Mâne seară d. Titulescu va pleca la Paris. Furipa ru luri min Rarâu ! Dar Vigilenţa autorităţilor noastre au mrcea cujurmm pas,au * patut afl®BUlnainsi identitatea acestui individ ci şi faptele atât de murdare la care se dădea. Curtea cu juri îl va judec® îa leziunea aceasta pentru faptul atât de murdar, de atentator , pudoarea a două fetiţe. Această creatură animalică, ademenea copildle la ei acasă, mumindu-le ca „bani şi cu bomboane. Şi casă nu spună părinţilor Ie punea să jure că dacă îl vor divulga le vor muri părinţii. Cum în seziunea aceasta, judecătorii morali sunt dintre cei mai onorabili cetăţeni ai Bacăului, credem că bestia îşi va lua pedeapsa cuvenită. BACĂU.—Curtea cu juri din localitate îşi deschide seziunea la ziua de Mercur!1 Februariert. Printre procesele puse pe rol sunt şi câteva care au făcut mult timp subiectul de discuţie latre orăşenii bicăoani. Individul Mellic maestru frizer, se stabilise în oraşul nostru de vreunn an. Venit de pe malurile Prutului, tocmai din judeţul Hotin, lăsându-şi toate rudele şi puţinii prieteni ce-i avea, acest tip credea că în Bacăul cel mare, nu i se vor cunoaște faptele murdare la care se dedea. D-nii membri ai Comitetului Şcoalei No. 1 de băieţi «Trei Ierarhi» din Iaşi, precum şi părinţii elevilor din circumscripţie acestei şcoli sunt rugaţi să binevoiască a se întruni în adunare generală Joi 2 Februarie orele 3 p. m. în localul şcoalei. La ordinea zilei va fi darea de seamă a comitetului de activitatea desfășurată In cursul anului 1927, descărcarea comitetului de gestiunea numtuluî an, alegerea de noui membri la comitet și formarea bugetului pe anul 1928. Daca la prima convocare nu se va întruni număriul de membri cerut de lge adunarea se va amâna pe Duminică 5 Februarie cară se va ţine tot în localul şcoalei la ora arătată mai sus, cu orice număr de membri prezenţi şi fără vre-o altă înştiinţare. Am relatat arestarea indivizilor Gh. Brădescu şi Tatiana Morărescu cari fiind în gazdă la o femeie din str. Păcurari, au dispărut furând 4030 idi şi numeroase lucruri casnice. Cercetările conduse de dl. comisar Sprinceană şeful brigăzei de urmăriri fiind terminate, indivizii au fost înaintaţi cu actele dresate parchetului local. Pe cassd Simion Costieni din comuna Vasile Lupu jud. Işi, încerca să fure femeia Elena Iordăchescu o sumă de bani din buzunar, a fost zărit şi arestat. Condus la brigada de urmăriri a fost recunoscut ca un vechiu pungaş de buzunar care a comis numeroase furtun în localitate. „ Comitetul Şcolar al Şcoalei Comerciale Superioare din Iaşi, roagă, pe părinţii elevilor şi personaje care se interesează de bunul mers al acestei instituţii să binevoiască a se întruni în şedinţa adunărei generale a Eforiei Şcolare care va avea loc Duminică 5 Februarie ora 10 dimineaţa, în localul şcoalei din Str. Alexandri No. 3. Ordinea de zi: 1) Darea de seamă asupra activităței comitetului pe amul 1927. 2) Descărcarea comitetuui pentru gestiunea financiară pe anul trecut. 3) Aprobarea proectuui de buget pe 1928. 4) Programul de activitate pentru anul în curs. Dacă numărul membrilor nu va întruni majoritatea adunărei generale, adunarea va avea loc cu orice număr de membri Duminică 12 Februarie ora 10 dimineața. Doctor RUSA LUPU Boli interne, boli de femei și copii Str. Ștefan cel Mare 11,—etaj (deasupra Soc. „ÎNLESNIREA") Consult 10—12 dim., 3—6 seara. Tipografia «Albina» Iași.—Str. Seulescu No. 1 . Adânci întristaţii: Neculai şi Smaranda, Vasile şi Natalia, Ştefan şi Tariana cu copil, Dr. C. Iossescu şi Tereza cu copii, dr. Martonia Nimereanu Ionescu cu fiul, Miluţă şi Eugenia Ionescu fiu şi fiică, Octavis Ionescu nepoată, au neimăginita durere a anunţa pierderea scumpei lor, flRiSTiTfl IONESCU înmormântarea are Ioc astăzi 1 Februarie ora 2 p. la. Cortegiul va porni de la biserica Buna Vestire unde se află depus corpul spre cimitirul Eternitatea. Aceasta ţine loc de orice înştiinţare. INSPECTORATUL GENERAL DE POLIŢIE ŞI SIGURANŢĂ Regiunea IH Iaşi ÎNŞTIINŢARE Pentru ocuparea locurilor vacante de impegaţi, subcomisari şi agenţi speciali , serviciile, brigăzile şi poliţiile de gări pendinte de acest Inspectorat, potrivit Deciziaei no. 76570 din 23 Decembrie 1927 a Ministerului de Interne, In ziua de 13 Februarie 1928 va avea loc la sediul acestui Inspectorat, Iaşi strada Sărăriei no. 88, examinarea candidaţilor cari în conformitate cu art. 5 şi 36 din Statutul Funcţionarilor Publici vor depune la timp actele lor. Examenul va consta dintr-o probă scrisă relativ la limba şi isoria românilor şi din aritmetica elementari. Materiile ce vor forma obiectul probei orale sunt: a) Cunoştiinţe elementare asupra Constituţiei României şi Administraţiei. b) Cunoştinţe generale asupra Istoriei Românilor. c) Cunoştinţe generale asupra geografiei României din punct de vedere al împărţirei administrative. a) Noţiuni de aritmetică. Cererile pentru înscriere vor fi adresate Inspectoratului General de Poliţie şi Siguiinţă, până în ziua de 10 Februarie 1928, şi vor fi însoţite de adul de naştere, certificat de bună purtare şi certificatul studiilor ce posedă, iar pentru turbaţi şi actul de situaţia militară. Inspector General, VINTILA IONESCU JOAN C HAISSE ACORDOR ȘI REPARATORIE PIANE — Str. Săvescu 14 — 01 4L