Monitorul de Sibiu, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1030-1055)

2002-04-16 / nr. 1043

Monitorul veniment Aleșii locali vor trebui să declare interesele personale și cadourile primite Lupta împotriva corupției în viziunea opoziției Biroul Permanent al Partidului Democrat a aprobat, ieri, amendamentele PD la Proiectul de lege privind statutul aleșilor locali, dezbătut în prezent de Camera Deputaților, acestea urmînd să fie depuse marți pentru a fi luate în discuție în cursul acestei săptămîni, a anunțat vicepreședintele PD Emil Boc. Setul de amendamente formulate de democrați vizează instituirea prin lege a unui Registru de interese al aleșilor locali, a explicat Boc. Astfel, primarii, viceprimarii, președinții și vicepreședinții Consiliilor Județene, consilierii județeni și locali vor fi obligați, conform modificărilor propuse de democrați, să-și facă publice „interesele personale“ printr-o declarație pe proprie răspundere depusă la secretarul autorității publice din care fac parte. Declarația va fi păstrată într-un registru special, numit generic Registru de interese. Interesul personal al celor vizați în aceste amendamente este determinat de posibilitatea acestor persoane de a anticipa că o decizie care va fi luată în Consiliul local sau județean poate prezenta un beneficiu pentru acesta, pentru soț/soție, rude pînă la gradul patru sau pentru oricare persoană fizică sau juridică cu care aleșii locali „au o relație de angajament indiferent de natură“. Toate aceste interese trebuie declarate și dacă hotărîrea care urmează să fie luată în Consiliu vizează asociații sau fundații din care fac parte aleșii locali. ..Observam că prin hotărîri de Consilii locale și județene se transmit bani către ONG-uri din care fac parte respectivii consilieri primari sau viceprimari", a explicat Boc. Declarația privind interesele personale trebuie să cuprindă funcțiile deținute în cadrul societăților comerciale, autorităților și instituțiilor publice, asociațiilor și fundațiilor, veniturile obținute din colaborarea cu orice persoane fizice sau juridice, participarea la capitalul societăților comerciale, dacă acestea depășesc 1% din capitalul societății sau valoarea de 100 de milioane de lei, precum și lista cu participanții care dețin peste 5% din capitalul social. Mai trebuie menționată lista clienților societăților comerciale la care aleșii locali dețin funcții de conducere sau participă la capitalul social. în opinia democraților, aleșii locali au obligația să declare bunurile imobile deținute în proprietate, chirie sau concesiune, precum și lista detaliată a proprietăților deținute pe raza autorității administrativ-teritoriale asupra căreia se extinde competența organismului din care cei vizați fac parte. Cadourile primite sau orice alte beneficii materiale și avantaje trebuie anunțate, iar în cazul în care aleșii locali vor să rămînă în posesia acestora, ei le vor putea cumpăra la valoarea de piață din care se va scădea suma limită de 100.000 de lei. Potrivit amendamentelor democraților, consilierii locali și județeni nu pot lua parte la deliberarea și adoptarea hotărîrilor în legătură cu care au un interes pesonal și nu pot iniția proiecte de hotărîre în domenii în care se presupune că își urmăresc acest interes. Registrul de interese va avea caracter public și va putea fi consultat de orice persoană în condițiile Legii privind liberul acces la informațiile de interes public. Aleșii locali vor actualiza declarația de interese la fiecare modificare intervenită. Nedepunerea declarației atrage suspendarea mandatului pînă cînd se va realiza acest lucru, iar refuzul de a depune o asemenea declarație este echivalent cu demisia de drept, a mai spus Boc, în acest ultim caz persoanele în cauză vor suporta costurile presupuse de organizarea de alegeri pentru funcția deținută și vor pierde dreptul de a ocupa, timp de cinci ani, orice funcție publică. Declararea falsă a intereselor personale se va pedepsi conform prevederilor Codului Penal. Boc a mai anunțat că, în zilele următoare, PD va depune, tot la Camera Deputaților, un Proiect de lege similar privind statutul deputaților și senatorilor și un Proiect vizînd modificarea actualei Legi privind declararea averilor demnitarilor. Democrații consideră că „ultima barieră“ în calea integrării în NATO o reprezintă corupția, fenomen care poate fi diminuat prin „transparență“. Boc a mai precizat că un asemenea Registru de interese există în toate țările NATO. Agricultura va fi cea mai mare problemă pentru integrarea în UE . Agricultura va fi cea mai mare problemă a României în cadrul procesului de integrare în Uniunea Europeană, pentru rezolvarea acesteia fiind necesar ca Guvernul să adopte măsuri de dezvoltare a activităților agro-industriale din mediul rural, a declarat, luni, prim-ministrul Adrian Năstase, în cadrul unei întîlniri cu membrii Clubului Elvețian de Presă. El a arătat că aplicarea, începînd cu acest an, a programului SAPARD finanțat de Uniunea Europeană va permite dezvoltarea serviciilor din agricultură. ..Dacă nu vom moderniza aceste activități, ne va fi foarte greu să intrăm în Uniunea Europeană", a spus Năstase. El a reamintit că Executivul intenționează să inițieze noi proiecte pentru relansarea producției de zahăr în România și pentru protejarea producătorilor interni, în concordanță cu reglementările internaționale și cu acordurile bilaterale în domeniu. Vă oferă consultații medicale de specialitate dar și medic de familie laborator analize medicale stomatologie și tehnică dentară cosmetică manichiură și pedichiură coafuză și frizerie foalet _ se pot face aerobic abonamente avantajoase str.Valcalare nr.8 tel. 069.212358 069.214040 program zilnic: 8-20 Avocații vor fi dreptul de a fi Deputatul UDMR Ervin Székely propune, printr-un proiect de lege, ca exercitarea profesiei de avocat să fie incompatibilă cu funcția de senator, deputat sau de consilier în consiliile locale sau județene. Szekely a depus, în acest sens, un proiect de modificare a Legii 51/1995 privind organizarea și exercitarea profesiei de avocat. Deputatul UDMR și-a motivat inițiativa arătînd că un parlamentar avocat își poate folosi statutul de ales pentru a influența cercetarea sau deciziile unei instanțe în cazuri care privesc afacerile financiare ale statului sau privatizarea, lipsiți de parlamentari El mai propune ca profesia de avocat să fie incompatibilă cu „ocupațiile care lezează demnitatea și independența profesiei de avocat sau bunele moravuri", cu activitatea salarizată în cadrul altor profesii și cu „exercitarea nemijlocită de fapte de comerț". Proiectul de lege mai prevede că exercitarea profesiei de avocat este compatibilă cu activitatea didactică universitară și de cercetare de specialitate juridică, cu activitatea literară și publicistică și cu funcția de arbitru, mediator sau conciliator. Proiectul de lege urmează să fie analizat de comisiile de specialitate. cu impres ..................... Vineri 19 aprilie 2002 blow"# HERMANNSTADT VODKA Tipografia Masik simba Monitorul radio Cinemar MONITORUL DE SIBIU - marți, 16 aprilie 2002 A In curînd, veți sti rezultatele finale ale concursului MEDIA-TEST Săptămîna aceasta va fi alcătuit clasamentul final al concursului MEDIA-TEST. Ultimele teste la Istoria Românilor și la Geografia României se află acum la inspectoratele școlare județene, spre a fi corectate. Deja unele inspectorate județene au trimis listele cu rezultatele finale la Ministerul Educației și Cercetării. Și celelalte inspectorate trebuie să le trimită cît de curînd, urmînd ca, de astăzi și pînă vineri, 19 aprilie, specialiștii din cadrul Direcției Generale de Informatizare a MEC să alcătuiască clasamentul final. Atenție! Avem asigurări că acest clasament final va fi gata mult mai rapid, așa că și noi vi-1 vom pune la dispoziție de cum îl vom primi, astfel încît cîștigătorii MEDIA-TEST să aibă mai mult timp la dispoziție pentru a se pregăti de călătoria din vacanța de Paști. Reamintim că primii 100 clasați vor beneficia de un bine meritat sejur în tabăra Poiana Pinului din județul Buzău, loc de o frumusețe și un pitoresc deosebit. Următorii 100 clasați vor beneficia, tot gratuit, de un set complet de manuale de clasa a K-a. MONITORULCURENTUL distribuie prin intermediul curierilor proprii următoarele materiale publicitare: reviste de prezentare inserturi >■ broșuri cataloage fluturași publicitari Informații la sediul redacției, str. Zaharia Boiu, nr.24B, tel. 218171 sau la telefon 091.148346 PRETURI PROMOȚIONALE, FĂRĂ CONCURENȚA!!!