Monitorul de Sibiu, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1030-1055)

2002-04-16 / nr. 1043

□ Antreprenori mai eficienți Un nou program pentru IMM-uri Antreprenorii sibieni vor putea să-și îmbunătățească activitatea managerială în cazul în care vor participa la un nou program de pregătire derulat, de la începutul acestui an, de Ministerul pentru întreprinderile Mici și Mijlocii și Cooperație. Sînt invitați să participe la cursuri și specialiști din instituțiile publice și absolvenți din învățămîntul superior. Cursurile sînt subvenționate de Minister însă sibienii interesați vor trebui să achite o taxă de 1,6 milioane de lei. Durata programului pentru IMM-uri este de patru cursuri, primul fiind programat la sfârșitul lunii viitoare. Cursanții, viitori antreprenori capabili să creeze locuri de muncă și să dezvolte mijloacele de derulare a comerțului, vor trebui să completeze și un formular de înscriere, pe care îl pot procura de la sediul Ministerului sau de pe site-ul instituției, www.minimc.ro. Alte informații se pot obține și de la Serviciul Programe-Dezvolatre din cadrul Consiliului Județean. (C. P.) Tîrga de carte Premiu pentru ULR Sibiu Prezentă la Tîrgul Internațional de carte „Gaudeamus“ de la Cluj, Universitatea „Lucian Blaga“ din Sibiu a reușit să cîștige în acest an Diploma pentru fidelitate „Caravana Gaudeamus Cluj-Napoca 2002“. Tîrgul, aflat la a treia ediție, a fost organizat de către Societatea Română de Radiodifuziune, cu sprijinul studioului teritorial Cluj. Tîrgul de carte de la Cluj, unde Universitatea sibiană a fost reprezentată de bibliotecarii Maria pleacă, Mihai Iancovescu și Adrian Tarcea, a fost deschis în prezența președintelui României și a miniștrilor Ecaterina Andronescu și Razván Theodorescu. La acest tîrg de carte au fost prezente edituri de prestigiu precum Humanitas, Editura Economică, Teora, Nemira, All, Dacia, Corint. Universitatea sibiană a prezentat peste 100 de titluri de cărți și cursuri universitare, lucrări ale cadrelor didactice din aproape toate facultățile din Sibiu. (I. P.) ■ Strict necesar Consiliul Județean umbră la rezerva bugetară pentru organizarea unor manifestări cultural-sportive a fost alocat peste un miliard de lei Conducerea Consiliului Județean a fost nevoită, în ultima ședință ordinară, să scoată bani din rezerva bugetară a județului, pentru a acoperi sumele necesare organizării unor manifestări culturalsportive, care urmează să aibă loc pe parcursul acestui an. Acestea sunt cuprinse în programul acțiunilor cultural sportive aprobat de consilieri în urmă cu cîteva luni. CJ a scos din rezerva bugetară peste 1 miliard de lei, bani pe care îi va împărți Filarmonicii, Centralului Județean al Creației Populare „Cindrelul - Junii Sibiului“, Complexului Muzeal Astra și Teatrului pentru Copii și Tineret „GONG“. Banii vor fi folosiți pentru organizarea unor manifestări artistice, „La Strada“, Festivalul Internațional de Teatru, pentru repararea unor instalații de protecție contra incendiilor, dar și pentru acoperirea cheltuielilor cu pregătirea sportivă a echipei de baschet CSU Sibiu. Instituțiile vor primi fondurile necesare doar în cazul în care vor prezenta documentele justificative ale cheltuielilor, în condițiile în care rezerva bugetară pentru 2002 a fost prevăzută de Consiliul Județean la peste 10 miliarde de lei. De asemenea, în primul trimestru al anului, conducerea Consiliului Județean a trebuit să aloce din bugetul județului în jur de 15 miliarde de lei pentru a asigura plata ajutoarelor sociale și a ajutoarelor pentru încălzirea locuinței, potrivit Legii 416 privind venitul minim garantat. (C. P.) Romtelecom saltă prețurile Vorbim mai scump cu străinătatea : de astăzi, un minut prin satelit costă între 40.000 și 151.000 de lei, plus TV. Romtelecom a majorat, de astăzi, cu aproape 6 procente tarifele pentru convorbirile internaționale. Cele mai scumpe convorbiri telefonice vor fi cele care vor necesita o legătură prin satelit, conform celor aflate de la Serviciul Clienți de la Sucursala locală a Romtelecom. Astfel, un singur minut de convorbire prin satelit costă de astăzi între 40.000 și 151.000 de lei, preț care nu are TVA inclus. O altă noutate pregătită de Romtelecom pentru sibienii care au nevoie să vorbească la telefon cu rudele sau prietenii din alte țări este trecerea unor țări dintr-o zonă de taxare în alta. Spre exemplu, de astăzi, o convorbire cu Israelul este taxată confomm zonei I, ceea ce înseamnă 14.622 de lei minutul între orele 7 și 22 și 12.557 de lei noaptea, fără TVA. O altă modificare a zonei de taxare care vine în ajutorul clienților,este trecerea Emiratelor Arabe Unite din zona III în zona II, care e taxată acum cu 16.891 de lei ziua și 15.546 de lei noaptea, fără taxa pe valoarea adăugată, la fel ca și telefoanele date în Canada și SUA. Pentru sibienii care au rude sau cunoștințe în Germania, Spania, Italia, Franța, Austria, Elveția, Suedia, Portugalia, Marea Britanie sau Grecia, un minut vorbit la telefon în rețeaua Romtelecom s-a scumpit de astăzi cu peste 3.000 de lei. Cele mai ieftine apeluri au rămas în continuare cele date în Republica Moldova, adică 7.375 de lei minutul. (Isabela PAULESCU) îngrijire la domiciliu, pentru bătrîni Persoanele în vîrstă din Sibiu, care nu au posibilitatea fizică de a se întreține singuri, din cauza afecțiunilor de care suferă, au posibilitatea de a obține ajutor de la Crucea Roșie. Membrii voluntari ai acestei instituții sînt gata să sară în sprijinul acestei categorii a populației, fără a percepe în schimb nici un fel de recompensă financiară din partea celor pentru care vor lucra. Programul de îngrijire la domiciliu se adresează persoanelor în vîrstă, suferinde și care au nevoie de ajutor pentru igiena corporală, pentru mobilizare, deplasare sau alt gen de situații de dependență de cei din jur, în care se includ și cumpărăturile sau plimbările. între cei care pot beneficia de un astfel de ajutor vor fi incluși bătrâni care nu au familie sau nu sunt în întreținerea altor persoane și care nu au venituri proprii ori dacă au, sunt insuficiente. De asemenea, pentru a fi ajutați, bătrînii trebuie să nu se poată gospodări singuri sau să aibă nevoie de îngrijire specializată și să se afle în imposibilitatea de a-și asigura nevoile socio - medicale, din cauza bolii. Pentru a putea fi luați în evidențele Crucii Roșii, cei care cred că ar putea beneficia de un sprijin comunitar de acest gen nu trebuie decît să sune la numărul de telefon 21.76.46, zilnic între orele 10 și 16 sau la sediul de pe strada Xenopol nr. 1, în ideea diversificării serviciilor pe care Crucea Roșie este dispusă să le presteze în folosul acestor oameni, instituția a demarat o campanie de strîngere de fonduri „împreună, unul pentru celălalt“, care se va încheia în 29 mai, cu un spectacol de caritate. (N. B.) MONITORUL DE SIBIU - marți, 16 aprilie 2002 Sprijin pentru Muzeul Astra Trăsurile de epocă au fost utilate ■ firmele Medimpact și Geromed din Mediaș au făcut donații muzeului Două firme din Mediaș au sărit în sprijinul Complexului Național Muzeal Astra, ținînd cont de situația financiară dificilă prin care această instituție trece după descentralizare. Medimpact și Geromed Mediaș și-au oferit, cu maximă generozitate, serviciile pentru asigurarea unor condiții corespunzătoare funcționării „celui mai valoros muzeu din România". Această calitate este confirmată și de tripla premiere a muzeului sibian cu ocazia decernării premiilor pentru patrimoniul național acordate pentru proiectele derulate în anul 2001. Societatea Medimpact a asigurat muzeului două hamuri complete pentru cele două echipaje hipo ale trăsurilor de epocă, cu care vor putea fi asigurate condiții sigure și confortabile plimbărilor de agrement în muzeu și în afara acestuia. în același timp, fuma Geromed a asigurat „geamul tras“ pentru cele 15 macroetichete cu care se vor dota sistemele moderne de prezentare (obiectuală, fenomenologică și tehnică) a noilor monumente transferate și reconstruite în muzeu în anii 2001 și 2002. „Exemplul medieșenilor ar putea deveni o pildă și pentru sibienii noștri, mai reticenți în protecția artelor culturale. Conducerilor colective și individuale ale celor două societăți le exprimăm întreaga noastră gratitudine. De asemenea, transmitem recunoștința noastră președintelui Consiliului Județelui, Constantin Morar, pentru eforturile sale de a susține instituția noastră în aceste momente grele", a declarat Corneliu Bucur, președintele Muzeului Astra. (R. Ș.) Improvizații periculoase Mașină în flăcări . Un autoturism Audi 80 a ars, ieri dimineață, pe Strada Maramureșului, „mulțumită“ invenției proprietarului acestuia. Potrivit reprezentanților Grupului de Pompieri Militari Sibiu, Costel Călburean, proprietarul autoturismului, a modificat sistemul de alimentare cu benzină al mașinii, pentru că s-a înfundat conducta care preia combustibilul din rezervor. Mașina cu numărul SB 64 LAR a ars în partea din față, în proporție de 30 la sută, din cauza picăturilor de benzină care au sărit pe motorul încins. Incendiul a fost stins de locatarii din zonă, înainte de sosirea pompierilor. Valoarea pagubelor se ridică la circa zece milioane de lei. Pentru că avea nevoie de mașină, șoferul, în loc să o ducă la un service să-și remedieze defecțiunea, a preferat să rezolve problema după cum a considerat de cuviință. Drept pentru care, în locul conductei de alimentare înfundate, a atașat o sticlă din plastic care, printr-un furtun, făcea legătura cu carburatorul. Din fericire, șoferul a scăpat nevătămat. (N. B.) AGENDA AXI COMIS 24.24.24 093.396677 094.642424 PRO TAXI 9 49 Tarif 2890 lei / km CORSO 9 46 Tarif 3000 lei / km TAXI STAR 9 53 Tarif 2800 lei / km